Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hotel/motel: ongetrouwd?
- Lezolas
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Hotel/motel: ongetrouwd?
Een vraagje,
Ik werd afgelopen weekend geconfronteerd met een koppel die een 10jaar geleden naar Amerika zijn getrokken.
Ze vroegen of m'n vriendin en ik een getrouwd stel waren.
Want toen zij naar de VS gingen moesten ze in verschillende hotels hun trouwring en papieren laten zien.
Konden ze niet bewijzen dat ze getrouwd waren konden ze bij wet niet in dezelfde kamer slapen.
Hoe zit het met dat soort cowboy verhalen anno 2009?
Mijn vriendin is tijdens de reis 22j, ik net geen 24j. Beide 'adults' dan.
We zijn dan al wel 5,5jaar een stel, al stelt dat bij wet natuurlijk niets voor.
Alvast dank!
Lesley
Ik werd afgelopen weekend geconfronteerd met een koppel die een 10jaar geleden naar Amerika zijn getrokken.
Ze vroegen of m'n vriendin en ik een getrouwd stel waren.
Want toen zij naar de VS gingen moesten ze in verschillende hotels hun trouwring en papieren laten zien.
Konden ze niet bewijzen dat ze getrouwd waren konden ze bij wet niet in dezelfde kamer slapen.
Hoe zit het met dat soort cowboy verhalen anno 2009?
Mijn vriendin is tijdens de reis 22j, ik net geen 24j. Beide 'adults' dan.
We zijn dan al wel 5,5jaar een stel, al stelt dat bij wet natuurlijk niets voor.
Alvast dank!
Lesley
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
Re: Hotel/motel: ongetrouwd?
Tijdens al onze Amerika reizen nog NOOIT meegemaakt! Ook niet toen we nog jullie leeftijd hadden (zo'n 20 jaar geleden).
En ook wij zijn overigens niet getrouwd.
En ook wij zijn overigens niet getrouwd.
- Jostravels
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Geen enkel probleem gehad en wij zijn ook ongetrouwd en waren toen we naar Amerika gingen 27 en 30. Er is echt nooit naar gevraagd.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Lijkt mij een broodje aap verhaal om de boel even te stangen.
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Nee, inderdaad bij ons (24 en 25) ook nog nooit naar gevraagd..
Éénmaal (in Utah, zou het daar mee te maken hebben?) vroeg iemand bij het tankstation, bij welke pomp mijn 'husband' stond.. Haha!
Éénmaal (in Utah, zou het daar mee te maken hebben?) vroeg iemand bij het tankstation, bij welke pomp mijn 'husband' stond.. Haha!
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Toen wij in 1985 (of 86, weet niet meer precies) voor het eerst naar de VS gingen is ons in Florida twee keer gevraagd of we getrouwd waren. Beide keren bij een Motel 6.
Maar dan hebben we het dus over een grijs verleden.
Maar dan hebben we het dus over een grijs verleden.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
-
- Amerika-expert
Denk je nou echt dat alle Amerikanen met hun trouwakte gaan slepen op hun vakantie? (Ik heb toevallig een officiele kopie thuis liggen, omdat ik die nodig had voor een nieuw Nederlands paspoort, maar de gemiddelde Amerikaan heeft volgens mij dat papiertje (geen trouwboekje in de VS) nooit meer bekeken).
Als je je echt zorgen maakt, koop dan elk en gladde ring en doe die aan de ringvinger van je linkerhand. En zeg gewoon ja, als ze vragen of je getrouwd bent. Hoewel ik me niet kan herinneren dat mij daar ooit naar gevraagd is, de afgelopen 33 jaar. In Europa trouwens ook niet, toen ik daar lang geleden ongetrouwd, maar wel gepartnerd, rondreisde.
Als je je echt zorgen maakt, koop dan elk en gladde ring en doe die aan de ringvinger van je linkerhand. En zeg gewoon ja, als ze vragen of je getrouwd bent. Hoewel ik me niet kan herinneren dat mij daar ooit naar gevraagd is, de afgelopen 33 jaar. In Europa trouwens ook niet, toen ik daar lang geleden ongetrouwd, maar wel gepartnerd, rondreisde.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Lezolas
- Amerikafan
Ik maak me geen zorgen hoor.
Alleen stelde ik me de vraag of het nog voorkomt.
Ik weet niet hoe dat voor Amerikanen en Nederlanders is, maar bij ons, belgen, stond er op de achterkant van de identiteitskaart of je getrouwd was of niet.
Ze beweren dat ze het mee gemaakt hebben in Louisianna, en het was geen 10 maar 20j geleden.
Dat was een typfout van me.
Nuja, ik lig er niet wakker van. Waar wij heen gaan is het toeristisch genoeg.
Ik kan me wel inbeelden dat het een nog steeds bestaande (passieve) wet is.
http://www.dumblaws.com/
Ze hadden het ook eens meegemaakt in Luxemburg, 25jaar geleden.
Alleen stelde ik me de vraag of het nog voorkomt.
Ik weet niet hoe dat voor Amerikanen en Nederlanders is, maar bij ons, belgen, stond er op de achterkant van de identiteitskaart of je getrouwd was of niet.
Ze beweren dat ze het mee gemaakt hebben in Louisianna, en het was geen 10 maar 20j geleden.
Dat was een typfout van me.
Nuja, ik lig er niet wakker van. Waar wij heen gaan is het toeristisch genoeg.
Ik kan me wel inbeelden dat het een nog steeds bestaande (passieve) wet is.
http://www.dumblaws.com/
Ze hadden het ook eens meegemaakt in Luxemburg, 25jaar geleden.
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
- Bandido
- Amerika-expert
Nee hoor, dat heb ik echt nog nooit gehoord. Misschien inderdaad vroeger, maar nu echt niet meer.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Lezolas
- Amerikafan
Ik heb wat liggen googlen en in Egypte mag een Egyptenaar niet ongehuwd in een hotel inchecken met je partner.
Dus het bestaat nog wel steeds, maar wellicht niet meer actief in Amerika.
Mss nog wel passief? Net zoals vrouwen in Californië niet mogen rijden met een keukenschort/badjas aan volgens de "wet"
Dus het bestaat nog wel steeds, maar wellicht niet meer actief in Amerika.
Mss nog wel passief? Net zoals vrouwen in Californië niet mogen rijden met een keukenschort/badjas aan volgens de "wet"

ik heb het een keer meegemaakt bij inchecken op een camping in Oostenrijk (6 jaar terug), we kregen een hele preek omdat we in 1 tent sliepen en ongetrouwd waren!
Sindsdien als me bij inchecken gevraagd wordt of we getrouwd zijn, of als ik dat in moet vullen op een formulier dan doe ik dat braaf (en de afgelopen 2 jaar hoef ik er niet eens om te liegen!)
Sindsdien als me bij inchecken gevraagd wordt of we getrouwd zijn, of als ik dat in moet vullen op een formulier dan doe ik dat braaf (en de afgelopen 2 jaar hoef ik er niet eens om te liegen!)
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik heb het nog nooit meegemaakt in de VS, of waar ook ter wereld trouwens.
In 1997 gingen wij voor het eerst naar Amerika, en ook toen is er nooit naar gevraagt, dat kon ook niet want op dat moment konden we nog nergens trouwen.
Wel met enige regelmaat de vraag gekregen "I have a reservation for one king bed, is that alright?" , maar als wij aangaven dat dat de bedoeling was is het nog nooit een probleem geweest.
In 1997 gingen wij voor het eerst naar Amerika, en ook toen is er nooit naar gevraagt, dat kon ook niet want op dat moment konden we nog nergens trouwen.

Wel met enige regelmaat de vraag gekregen "I have a reservation for one king bed, is that alright?" , maar als wij aangaven dat dat de bedoeling was is het nog nooit een probleem geweest.
Ook ik heb dit nog nooit meegemaakt en heb al redelijk vaak in motel kamers geslapen met mijn vriendin (ik 22, zij 24)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Bandido
- Amerika-expert
Haha, ja, ik wou het net zeggen!Harry schreef:In 1997 gingen wij voor het eerst naar Amerika, en ook toen is er nooit naar gevraagt, dat kon ook niet want op dat moment konden we nog nergens trouwen.![]()

"Keep Georgia On Your Mind"
Ik heb het in 1968 in Parijs meegemaakt. Na een lange dag van liften, was het niet leuk om in het eerste hotel geen kamer te krijgen. Dat was de eerste en enige keer dat het is gebeurt.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik zou het ook niet goed vinden als een Egyptenaar met mijn partner in een hotel zou willen inchecken.Lezolas schreef:Ik heb wat liggen googlen en in Egypte mag een Egyptenaar niet ongehuwd in een hotel inchecken met je partner.

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind dat nog steeds niet kunnen...Lezolas schreef:Net zoals vrouwen in Californië niet mogen rijden met een keukenschort/badjas aan volgens de "wet"

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Zou ook kunnen dat die hotel/motelmanager er zelf wat ouderwetse opvattingen op na houdt? Mag zo'n iemand weigeren een stel 1 kamer te geven?
Zo'n 15 jaar geleden heb ik nog meegemaakt dat men mij vroeg of mijn vriendin en ik onder dezelfde achternaam wilde inchecken.
Tegenwoordig is voor zover ik weet een credit card voldoende
Tegenwoordig is voor zover ik weet een credit card voldoende

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik denk het wel. Het is zijn hotel.mtl schreef:Zou ook kunnen dat die hotel/motelmanager er zelf wat ouderwetse opvattingen op na houdt? Mag zo'n iemand weigeren een stel 1 kamer te geven?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht