Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis MJM: SFO - Salt Lake met 2 kinderen: laatste vragen
Reis MJM: SFO - Salt Lake met 2 kinderen: laatste vragen
Hallo,
We hebben het plan opgevat om in juni 2010 per camper een rondreis te maken met onze 2 kinderen (dan 20 maanden en net 4 jaar).
Omdat we geen ervaring hebben met camper-vakanties, zouden we graag willen weten of onderstaande reisroute haalbaar is met kinderen. Afgelopen zomer zijn we in 2 dagen naar het Gardameer gereden; was te doen, maar na 2 volle dagen in de auto was iedereen er wel 'klaar' mee.
We zijn ook benieuwd naar goede (kindvriendelijke) hotels in SF en Salt Lake; tips en aanraders zijn van harte welkom.
Wat betreft de camper twijfelen we tussen Moturis (J-29 of een V-31S) of El Monte (C-28 of C-30S). Waarom zouden we voor de ene of de andere verhuurder moeten kiezen?
En hoe werkt het eigenlijk met autostoeltjes voor de kinderen? Kunnen we die erbij huren? Ik neem tenminste maar aan dat ze ook in een autostoeltje vervoerd moeten worden?
De route ziet er ongeveer als volgt uit:
dag 1 Vertrek/Aankomst naar SFO
dag 2 San Francisco
dag 3 San Francisco (bijv. fiets huren Golden Gate Park & Golden Gate Bridge)
dag 4 Camper ophalen (San Leandro), naar Yosemite
dag 5 Yosemite NP (dagje wandelen)
dag 6 Yosemite NP (dagje fietsen)
dag 7 via Lee Vining & Mono Lake naar Lone Pine (als Tioga Pass open)
dag 8 Van Lone Pine naar Las Vegas
dag 9 Las Vegas
dag 10 Via Hooverdam naar Tusayan, South Rim Grand Canyon of overnachten in Williams
dag 11 Grand Canyon
dag 12 Williams - Page
dag 13 Page (o.a. antelope canyon)
dag 14 Page -Zion
dag 15 Zion NP
dag 16 Springdale - Bryce
dag 17 Bryce Canyon NP
dag 18 Bryce - Fruita
dag 19 Capitol Reef NP
dag 20 Capitol Reef - Moab
dag 21 Arches NP
dag 22 Moab - Jensen (Dinosaur National Monument)
dag 23 nog niets... een extra dagje Grand Teton? Of gewoon reserve houden?
dag 24 Jensen - Grand Teton
dag 25 Grand Teton, Jenny Lake
dag 26 Naar Yellowstone, via Lake Bay, Canyon (Gr. Canyon of Yellowstone), Tower of Roosevelt naar Mammoth
dag 27 Yellowstone
dag 28 Yellowstone
dag 29 via West Yellowstone naar Craters of the Moon (Arco)
dag 30 van Arco naar Salt Lake City
dag 31 Camper inleveren, stad bekijken
dag 32 Vertrek uit Salt Lake City
dag 33 Aankomst NL
Alvast bedankt voor jullie tips en adviezen.
We hebben het plan opgevat om in juni 2010 per camper een rondreis te maken met onze 2 kinderen (dan 20 maanden en net 4 jaar).
Omdat we geen ervaring hebben met camper-vakanties, zouden we graag willen weten of onderstaande reisroute haalbaar is met kinderen. Afgelopen zomer zijn we in 2 dagen naar het Gardameer gereden; was te doen, maar na 2 volle dagen in de auto was iedereen er wel 'klaar' mee.
We zijn ook benieuwd naar goede (kindvriendelijke) hotels in SF en Salt Lake; tips en aanraders zijn van harte welkom.
Wat betreft de camper twijfelen we tussen Moturis (J-29 of een V-31S) of El Monte (C-28 of C-30S). Waarom zouden we voor de ene of de andere verhuurder moeten kiezen?
En hoe werkt het eigenlijk met autostoeltjes voor de kinderen? Kunnen we die erbij huren? Ik neem tenminste maar aan dat ze ook in een autostoeltje vervoerd moeten worden?
De route ziet er ongeveer als volgt uit:
dag 2 San Francisco
dag 7 via Lee Vining & Mono Lake naar Lone Pine (als Tioga Pass open)
dag 8 Van Lone Pine naar Las Vegas
dag 9 Las Vegas
dag 10 Via Hooverdam naar Tusayan, South Rim Grand Canyon of overnachten in Williams
dag 11 Grand Canyon
dag 12 Williams - Page
dag 14 Page -Zion
dag 15 Zion NP
dag 17 Bryce Canyon NP
dag 18 Bryce - Fruita
dag 19 Capitol Reef NP
dag 20 Capitol Reef - Moab
dag 21 Arches NP
dag 22 Moab - Jensen (Dinosaur National Monument)
dag 23 nog niets... een extra dagje Grand Teton? Of gewoon reserve houden?
dag 26 Naar Yellowstone, via Lake Bay, Canyon (Gr. Canyon of Yellowstone), Tower of Roosevelt naar Mammoth
dag 27 Yellowstone
dag 28 Yellowstone
dag 29 via West Yellowstone naar Craters of the Moon (Arco)
dag 30 van Arco naar Salt Lake City
dag 31 Camper inleveren, stad bekijken
dag 32 Vertrek uit Salt Lake City
dag 33 Aankomst NL
Alvast bedankt voor jullie tips en adviezen.
Laatst gewijzigd door MJM op 14 mei 2010, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisverslag van onze reis door Zuidwest USA, juni 2010 van San Francisco naar Salt Lake City: http://mamarije.blogspot.com/p/blog.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Reis MJM: S. Francisco naar Salt Lake C. met 2 kl. kinderen
In 2008 hebben wij ongeveer dezelfde reis gemaakt maar dan omgekeerd.
Dus misschien is ons reisverslag dan leuk om te lezen.
(zie onderschrift)
Groetjes Marloes
Dus misschien is ons reisverslag dan leuk om te lezen.
(zie onderschrift)
Groetjes Marloes
- martinenelsa
- Amerikafan
Leuke route en goed te doen op het eerste gezicht. Ik zou een dagje extra Moab doen aangezien daar veel te doen is en Arches met kinderen goed te doen is (veel makkelijke en korte wandelingen) en je ook nog naar Canyonlands kan gaan. Extra in Grand Teton is niet zo nodig aangezien jullie toch geen (lange) wandelingen zullen doen. In Jackson Hole is trouwens een leuk visitor center over the Greater Yellowstone Area, vlak voordat je het plaatsje uitrijd richting Grand Teton. Ook leuk voor kinderen.
Crater of the Moon is wel wat veel voor de laatste twee dagen misschien. Ben er zelf niet geweest (we hebben het afgelopen vakantie laten vallen), maar in de omgeving is daar niet zo veel te doen, de weg er heen is niet bijster interessant en het is nog een aardig stukje rijden van daar naar SLC. Misschien een dagje extra in West Yellowstone, daar is genoeg te doen voor de kids (de KOA camping in West Yellowstone is echt prachtig, zeker met kinderen). Doorrijden van Grand Teton naar Mammoth zou ik trouwens niet doen. Met twee dagen Yellowstone moet je iets laten vallen en Mammoth zou bij ons als eerste afvallen. Wel aardig, maar veel minder aantrekkelijk dan 15 jaar geleden en ook nog eens in een uithoek van het park. Rijden tot Canyon is al ver genoeg als je onderweg nog wat dingen wilt bekijken.
Martin
Crater of the Moon is wel wat veel voor de laatste twee dagen misschien. Ben er zelf niet geweest (we hebben het afgelopen vakantie laten vallen), maar in de omgeving is daar niet zo veel te doen, de weg er heen is niet bijster interessant en het is nog een aardig stukje rijden van daar naar SLC. Misschien een dagje extra in West Yellowstone, daar is genoeg te doen voor de kids (de KOA camping in West Yellowstone is echt prachtig, zeker met kinderen). Doorrijden van Grand Teton naar Mammoth zou ik trouwens niet doen. Met twee dagen Yellowstone moet je iets laten vallen en Mammoth zou bij ons als eerste afvallen. Wel aardig, maar veel minder aantrekkelijk dan 15 jaar geleden en ook nog eens in een uithoek van het park. Rijden tot Canyon is al ver genoeg als je onderweg nog wat dingen wilt bekijken.
Martin
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Beide verhuurders staan goed bekent, zou het dus van de prijs af laten hangen.Wat betreft de camper twijfelen we tussen Moturis of El Monte . Waarom zouden we voor de ene of de andere verhuurder moeten kiezen?
Mijn persoonlijke voorkeur is El Monten daar zijn we al 7 keer mee weggeweest, met Moturis/Camping World heb ik geen ervaring.
Je kan geen autostoeltjes huren, wel kan je de eigen stoeltjes meenemen en die dan ook in het vliegtuig gebruiken of je kan ter plaatsen nieuwe kopen, bij de Walmart zijn goede stoeltjes te koop voor weinig $$En hoe werkt het eigenlijk met autostoeltjes voor de kinderen? Kunnen we die erbij huren?
Dank voor jullie reacties, heel fijn! En leuk om een 'omgekeerd' reisverslag te lezen.
Ondertussen zijn we erachter dat je bij Moturis wél autostoeltjes kunt meehuren, en bij El Monte niet. Meenemen het vliegtuig in lijkt me wat omslachtig, en kopen bij de Walmart ook weer zo wat, dus waarschijnlijk gaan we voor Moturis. Nu nog bedenken of we wel of geen slide-out camper gaan huren.
Misschien dat we de ritten binnen Yellowstone wat binnen de perken gaan houden (dus niet helemaal naar Mammoth, maar wellicht inderdaad halverwege het park blijven 'hangen'). Craters of the Moon lijkt ons heel mooi, is wel een omreis. We houden m in reserve, en kijken wel of we er nog zin in hebben na Yellowstone. Of nog een extra dagje Yellowstone, dat kan natuurlijk ook.
Aan de andere kant lijkt ons van West-Yellowstone (dank voor de camping tip, meteen opgeschreven) naar Salt Lake via de snelweg redelijk saai. Of heeft iemand tips over waar te overnachten (Idado Falls bijv.)? Ik denk tenminste dat het te ver rijden is om in 1x te doen, althans met klein kinderen. Er zit nu 1 heel lange reisdag in: van Dinosaur naar Grand Teton.
Extra dagje Moab gaan we overwegen, ik blijk me vertelt te hebben en we hebben nóg een extra dagje over. Of is een extra dagje Page/Lake Powell ook leuk?
Heeft iemand nog hotel tips voor San Francisco en Salt Lake City?
Alvast bedankt maar weer!
Ondertussen zijn we erachter dat je bij Moturis wél autostoeltjes kunt meehuren, en bij El Monte niet. Meenemen het vliegtuig in lijkt me wat omslachtig, en kopen bij de Walmart ook weer zo wat, dus waarschijnlijk gaan we voor Moturis. Nu nog bedenken of we wel of geen slide-out camper gaan huren.
Misschien dat we de ritten binnen Yellowstone wat binnen de perken gaan houden (dus niet helemaal naar Mammoth, maar wellicht inderdaad halverwege het park blijven 'hangen'). Craters of the Moon lijkt ons heel mooi, is wel een omreis. We houden m in reserve, en kijken wel of we er nog zin in hebben na Yellowstone. Of nog een extra dagje Yellowstone, dat kan natuurlijk ook.
Aan de andere kant lijkt ons van West-Yellowstone (dank voor de camping tip, meteen opgeschreven) naar Salt Lake via de snelweg redelijk saai. Of heeft iemand tips over waar te overnachten (Idado Falls bijv.)? Ik denk tenminste dat het te ver rijden is om in 1x te doen, althans met klein kinderen. Er zit nu 1 heel lange reisdag in: van Dinosaur naar Grand Teton.
Extra dagje Moab gaan we overwegen, ik blijk me vertelt te hebben en we hebben nóg een extra dagje over. Of is een extra dagje Page/Lake Powell ook leuk?
Heeft iemand nog hotel tips voor San Francisco en Salt Lake City?
Reisverslag van onze reis door Zuidwest USA, juni 2010 van San Francisco naar Salt Lake City: http://mamarije.blogspot.com/p/blog.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Willen jullie echt naar Dinosaur National Monument, wij waren er zo uit gekeken.
Er was nog wel een hike te doen, daar kon je dan een bot uit de rots zien steken.
Hebben we niet gedaan en zijn zo weer door gereden.
Er was nog wel een hike te doen, daar kon je dan een bot uit de rots zien steken.
Hebben we niet gedaan en zijn zo weer door gereden.
Onze oudste zoon (nu 3 en een half) is momenteel weg van dino's en botjes, dus eigenlijk wilden we de fossielen in het visitor center in de buurt van Jensen even bekijken.
Of we echt helemaal naar de botjes in de wanden gaan lopen, dat weten we niet. Maar dan hebben we op een reisdag richting Grand Teton in ieder geval 'iets gezien' waar iemand blij van wordt,
Had inderdaad net jullie weblog even doorgescrold en gezien dat jullie Dinosaur NM hebben gelaten voor wat het is.
Of we echt helemaal naar de botjes in de wanden gaan lopen, dat weten we niet. Maar dan hebben we op een reisdag richting Grand Teton in ieder geval 'iets gezien' waar iemand blij van wordt,
Had inderdaad net jullie weblog even doorgescrold en gezien dat jullie Dinosaur NM hebben gelaten voor wat het is.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
In de plaats Vernal, UT, vlakbij een ingang van het Dinosaur NM, kan je in een museum mooie fossielen en van alles over dinosauriërs zien.
Daarvoor verwijs ik voor het gemak even naar dit topic met vragen over het Dinosaur Nat. Mon. en dan mijn bericht.
Daarvoor verwijs ik voor het gemak even naar dit topic met vragen over het Dinosaur Nat. Mon. en dan mijn bericht.
Een eerlijk antwoord...
In 32 dagen ga je 16 verplaatsingen doen met 2 kleine kinderen omdat je zo veel mogelijk wil zien. Ik zou Grand Teton en Yellowstone voor een andere reis bewaren en plaatsen als bv Sedona en Monument Valley toevoegen. En vooral, langer op de locaties blijven. Craters of the Moon NM is leuk als je er langs komt maar na een reis als deze ben ik bang dat het niet veel toevoegt.
Yeehaw
In 32 dagen ga je 16 verplaatsingen doen met 2 kleine kinderen omdat je zo veel mogelijk wil zien. Ik zou Grand Teton en Yellowstone voor een andere reis bewaren en plaatsen als bv Sedona en Monument Valley toevoegen. En vooral, langer op de locaties blijven. Craters of the Moon NM is leuk als je er langs komt maar na een reis als deze ben ik bang dat het niet veel toevoegt.
Yeehaw
Waarschijnlijk laten we Craters of the Moon voor wat ze zijn en gaan we - wel in 2 etappes - via de snelweg terug naar Salt Lake. Dan hebben we 2x een kortere reisdag, met bijv. een overnachting in Pocatello. En kunnen we op een leuke camping met iets te spelen of te zwemmen staan.
Blijft over 2 redelijk lange reisdagen om van Moab naar Grand Teton te komen. Al of niet via de dino fossielen in Vernal. Momenteel neigen we ernaar om toch maar via de snelweg en Salt Lake City erheen te rijden en de fossielen ook te laten voor wat ze zijn. Maar we kunnen uiteraard ook ter plaatse bekijken hoe we gaan rijden.
Weet iemand trouwens of de Tioga Pass begin juni (zo rond de 5e) al open is? Anders moeten we misschien alsnog anders naar Lone Pine rijden. Wel jammer, want de vorige keer wilde ik ook graag Mono Lake zien en de pas rijden, maar toen was deze alweer dicht.
Dank weer voor jullie input!
Blijft over 2 redelijk lange reisdagen om van Moab naar Grand Teton te komen. Al of niet via de dino fossielen in Vernal. Momenteel neigen we ernaar om toch maar via de snelweg en Salt Lake City erheen te rijden en de fossielen ook te laten voor wat ze zijn. Maar we kunnen uiteraard ook ter plaatse bekijken hoe we gaan rijden.
Weet iemand trouwens of de Tioga Pass begin juni (zo rond de 5e) al open is? Anders moeten we misschien alsnog anders naar Lone Pine rijden. Wel jammer, want de vorige keer wilde ik ook graag Mono Lake zien en de pas rijden, maar toen was deze alweer dicht.
Dank weer voor jullie input!
In het algemeen wordt geprobeerd Tioga Pass voor Memorial Day open te krijgen maar dat kan niemand garanderen. Via Price en SLC is de snelste route naar GTNP van Moab. Je kan op de heenweg 89 nemen via Bear Lake en van West Yellowstone via Idaho Falls weer terug naar SLC. Beide routes zijn wel in een dag te rijden, ongeveer 6 uur met een stop.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Tioga Pass is een risico begin juni maar meestal is hij dan wel open, zie hier. Een alternatief is de Sonora Pass, die gaat meestal iets eerder open. Willen jullie door Death Valley rijden? Ik weet niet precies of dat bij alle verhuurders in juni is toegestaan.
Voor het stuk tussen Moab en Yellowstone namen wij de I70, prachtige weg en maar iets langer dan via Price. Zie ons 2008-verslag voor foto's.
Marianne
Voor het stuk tussen Moab en Yellowstone namen wij de I70, prachtige weg en maar iets langer dan via Price. Zie ons 2008-verslag voor foto's.
Marianne
Voor Moturis geldt dat je tot 15 juni door Death Valley mag rijden. Komt dus precies uit.
En ik zal de Tioga Pass tzt in de gaten houden, ik zou het heel mooi vinden als we daar overheen kunnen, maar goed: 'als-t-niet-kan-dan-kan-t-niet'.
Wat betreft de verplaatsingen: een vriendin van ons is vorig jaar met haar toen anderhalf jarige zoon (en man) 3 maanden met camper door Nieuw Zeeland en Australie getrokken, en stonden ook meestal 2 dagen op iedere plek. De reisdagen probeerden ze zoveel mogelijk te beperken tot 5 uur rijden op een dag. Is ze prima bevallen; daarom durven wij dit schema wel aan.
En bevalt het niet, dan kunnen we ter plekke het schema alsnog omgooien en besluiten om niet naar Yellowstone af te reizen (alles kan, mits we de camper maar op tijd in Salt Lake weer inleveren natuurlijk).
Inmiddels hebben we ook een hotel in SF op het oog (Good hotel), maar nog niet in Salt Lake City. Iemand nog een suggestie voor een hotel voor 1 nacht in Salt Lake? Want we vliegen de dag na het inleveren van de camper weer terug. Kunnen we de stad ook nog even een klein beetje bekijken.
En ik zal de Tioga Pass tzt in de gaten houden, ik zou het heel mooi vinden als we daar overheen kunnen, maar goed: 'als-t-niet-kan-dan-kan-t-niet'.
Wat betreft de verplaatsingen: een vriendin van ons is vorig jaar met haar toen anderhalf jarige zoon (en man) 3 maanden met camper door Nieuw Zeeland en Australie getrokken, en stonden ook meestal 2 dagen op iedere plek. De reisdagen probeerden ze zoveel mogelijk te beperken tot 5 uur rijden op een dag. Is ze prima bevallen; daarom durven wij dit schema wel aan.
En bevalt het niet, dan kunnen we ter plekke het schema alsnog omgooien en besluiten om niet naar Yellowstone af te reizen (alles kan, mits we de camper maar op tijd in Salt Lake weer inleveren natuurlijk).
Inmiddels hebben we ook een hotel in SF op het oog (Good hotel), maar nog niet in Salt Lake City. Iemand nog een suggestie voor een hotel voor 1 nacht in Salt Lake? Want we vliegen de dag na het inleveren van de camper weer terug. Kunnen we de stad ook nog even een klein beetje bekijken.
Wij hebben ooit in Best Western Garden Inn gezeten in SLC. Gemakkelijk te bereiken van de luchthaven en terug. Maar hadden wel het geluk een kamer met tuintje aan het zwembad te hebben. Ik zou niet in een kamer langs de weg gaan zitten. Restaurants en gratis ontbijt en niet ver van down town.
2 dagen ter plaatse zoals je vriendin heeft gedaan betekent meestal 3 nachten en het bezoeken van Australia is toch iets anders dan de USA. In plaatsen als Yosemite, Bryce, Zion, Moab etc etc. zijn zoveel dingen te zien en te bezoeken dat 2 volle dagen al vaak te kort zijn. In Australia is dat minder het geval, zeker als je Outback trips maakt. En de afstanden in NZ zijn korter dan in de USA. Maar net zoals je zegt, je kan altijd je schema aanpassen.
Yeehaw
2 dagen ter plaatse zoals je vriendin heeft gedaan betekent meestal 3 nachten en het bezoeken van Australia is toch iets anders dan de USA. In plaatsen als Yosemite, Bryce, Zion, Moab etc etc. zijn zoveel dingen te zien en te bezoeken dat 2 volle dagen al vaak te kort zijn. In Australia is dat minder het geval, zeker als je Outback trips maakt. En de afstanden in NZ zijn korter dan in de USA. Maar net zoals je zegt, je kan altijd je schema aanpassen.
Yeehaw
Leuke overnachtingsplek in SLC is The Kimball. De straat oversteken en je bent bij Temple Square. De appartementjes hebben een keukentje en in ons geval was er ook een was- en afwasmachine.
Wat een heerlijke reis hebben jullie voor de boeg! We zijn vorig jaar met 2 jongens (3 en 4) op reis geweest (LA-San Diego-Grand Canyon-Zion-Bryce-SLC-Portland-SF-LA). Vergeet in SLC niet om naar de Olympische gedenk-fontein te gaan, daar kunnen kinderen in spelen en het geldt nog steeds als éé van de hoogtepunten van de reis! In Zion en Bryce hebben we een aantal korte wandelingen gedaan, vooral in Zion kun je leuke korte stukjes lopen, en via de shuttle naar een volgende "walk".
Reisdagen vonden we goed te doen, zeker als je afwisselt met rustdagen. Veel plezier gewenst!
Reisdagen vonden we goed te doen, zeker als je afwisselt met rustdagen. Veel plezier gewenst!
Dank voor alle reacties; we hebben ondertussen de knoop doorgehakt en zowel de tickets als de camper geboekt (Moturis J-29). Hier en daar hebben we de route aangepast, en de eerste campgrounds (Yosemite en Grand Canyon) hebben we ook al gereserveerd.
Onze route ziet er nu als volgt uit:
dag 2 San Francisco
dag 7 Route A: via Lee Vining & Mono Lake naar Lone Pine (als Tioga Pass open)
Route B: naar Lake Isabella
dag 8 Van Lone Pine of van Lake Isabella, via Death Valley naar Las Vegas
dag 9 Las Vegas
dag 10 Via Hooverdam naar South Rim Grand Canyon
dag 11 Grand Canyon
dag 12 Grand Canyon - Page
dag 14 Page - Springdale
dag 15 Zion NP
dag 17 Bryce Canyon NP
dag 18 Bryce - Fruita
dag 19 Capitol Reef NP
dag 20 Fruita - Moab
dag 21 Arches NP
dag 22 Arches NP
dag 23 Moab - Vernal
dag 26 Naar Yellowstone, via Lake Bay, Canyon (Gr. Canyon of Yellowstone), nog bedenken in welk deel we gaan overnachten
dag 27 Yellowstone
dag 28 Yellowstone
dag 29 Yellowstone
dag 30 Route A: West-Yellowstone - Pocatello
Route B: Zuid-Yellowstone - Bear Lake (Garden City)
Route C: West-Yellowstone - Bear Lake
dag 31 Route A: Pocatello - Salt Lake City
Route B: Bear Lake - Salt Lake City
dag 32 Salt Lake City (camper inleveren)
dag 33 Terug naar NL
dag 34 Aankomst NL
Wat betreft de 2e dag in Arches: we zouden ook een 2e dag (ipv deze in Arches) kunnen blijven in bijv. Zion. Of Bryce. Wat zijn jullie ervaringen? De oudste kan goed lopen/wandelen, de jongste loopt nu nog niet. We hopen dat ze dan al zelf een beetje kan stappen (maar omdat ze 8 mnd lang een spreidbroek heeft gehad en sinds half november overdag eindelijk zonder mocht, en ze net goed kruipt gaan we daar vooralsnog eig. niet vanuit). Ze zal dus veel in de buggy zitten, of in de rugdrager. Superlange wandelingen zitten er dus niet in. De vraag is dus: welk van de parken biedt genoeg mogelijkheden voor korte wandelingen voor 2 dagen?
Of - andere optie - kunnen we die 2e dag nog extra in Yellowstone stoppen (4 hele dagen dus, ipv 3)?
Omdat we nog niet precies weten hoe het reizen met een camper en kinderen bevalt, hebben we ook een plan B, zonder Grand Canyon en Page. Dan hebben we meer tijd om ergens te blijven, maar als het goed gaat, rijden we door naar de Grand Canyon. Vandaar dat we alvast een campground hebben gereserveerd. Als we Mathercampground moeten annuleren, kost ons dat 10 dollar, daar komen we wel overheen
.
Onze route ziet er nu als volgt uit:
dag 2 San Francisco
dag 7 Route A: via Lee Vining & Mono Lake naar Lone Pine (als Tioga Pass open)
Route B: naar Lake Isabella
dag 8 Van Lone Pine of van Lake Isabella, via Death Valley naar Las Vegas
dag 9 Las Vegas
dag 10 Via Hooverdam naar South Rim Grand Canyon
dag 11 Grand Canyon
dag 12 Grand Canyon - Page
dag 14 Page - Springdale
dag 15 Zion NP
dag 17 Bryce Canyon NP
dag 18 Bryce - Fruita
dag 19 Capitol Reef NP
dag 20 Fruita - Moab
dag 21 Arches NP
dag 22 Arches NP
dag 23 Moab - Vernal
dag 26 Naar Yellowstone, via Lake Bay, Canyon (Gr. Canyon of Yellowstone), nog bedenken in welk deel we gaan overnachten
dag 27 Yellowstone
dag 28 Yellowstone
dag 29 Yellowstone
dag 30 Route A: West-Yellowstone - Pocatello
Route B: Zuid-Yellowstone - Bear Lake (Garden City)
Route C: West-Yellowstone - Bear Lake
dag 31 Route A: Pocatello - Salt Lake City
Route B: Bear Lake - Salt Lake City
dag 32 Salt Lake City (camper inleveren)
dag 33 Terug naar NL
dag 34 Aankomst NL
Wat betreft de 2e dag in Arches: we zouden ook een 2e dag (ipv deze in Arches) kunnen blijven in bijv. Zion. Of Bryce. Wat zijn jullie ervaringen? De oudste kan goed lopen/wandelen, de jongste loopt nu nog niet. We hopen dat ze dan al zelf een beetje kan stappen (maar omdat ze 8 mnd lang een spreidbroek heeft gehad en sinds half november overdag eindelijk zonder mocht, en ze net goed kruipt gaan we daar vooralsnog eig. niet vanuit). Ze zal dus veel in de buggy zitten, of in de rugdrager. Superlange wandelingen zitten er dus niet in. De vraag is dus: welk van de parken biedt genoeg mogelijkheden voor korte wandelingen voor 2 dagen?
Of - andere optie - kunnen we die 2e dag nog extra in Yellowstone stoppen (4 hele dagen dus, ipv 3)?
Omdat we nog niet precies weten hoe het reizen met een camper en kinderen bevalt, hebben we ook een plan B, zonder Grand Canyon en Page. Dan hebben we meer tijd om ergens te blijven, maar als het goed gaat, rijden we door naar de Grand Canyon. Vandaar dat we alvast een campground hebben gereserveerd. Als we Mathercampground moeten annuleren, kost ons dat 10 dollar, daar komen we wel overheen
Waar ligt die fontein ergens in de stad? Om de een of andere vage reden kan ik m in onze reisgids-plattegrond niet vinden...Stoer29 schreef:Vergeet in SLC niet om naar de Olympische gedenk-fontein te gaan, daar kunnen kinderen in spelen en het geldt nog steeds als éé van de hoogtepunten van de reis!
Een prachtige (rustige) route en ik zou er niks meer aan veranderen.
Zet er (voor jezelf) ook de data en dagen bij zodat je weet wanneer je ergens in een weekend bent, alhoewel sommige plekken altijd druk zijn.
Moab is niet alleen Arches, maar ook Canyonlands (ook een enorm park), Dead Horse Point State Park, scenic UT-128 en nog veel meer. Je raakt er niet snel uitgekeken en het is een aangenaam stadje. In Arches heb je aardig wat plekken met een parkeerterrein en korte/middellange wandelingen, Canyonlands en DHP SP bestaan over het algemeen uit een aantal uitzichtpunten. Dat lijkt me meer geschikt dan de lange wandelingen in Zion. Dus zeker niet korter in Moab blijven (eerder langer, maar dat bewaar je vast voor een volgende reis, zoals zo velen).
Ik hoop voor jullie dat de Tioga Pass open is.
Johan
Zet er (voor jezelf) ook de data en dagen bij zodat je weet wanneer je ergens in een weekend bent, alhoewel sommige plekken altijd druk zijn.
Moab is niet alleen Arches, maar ook Canyonlands (ook een enorm park), Dead Horse Point State Park, scenic UT-128 en nog veel meer. Je raakt er niet snel uitgekeken en het is een aangenaam stadje. In Arches heb je aardig wat plekken met een parkeerterrein en korte/middellange wandelingen, Canyonlands en DHP SP bestaan over het algemeen uit een aantal uitzichtpunten. Dat lijkt me meer geschikt dan de lange wandelingen in Zion. Dus zeker niet korter in Moab blijven (eerder langer, maar dat bewaar je vast voor een volgende reis, zoals zo velen).
Ik hoop voor jullie dat de Tioga Pass open is.
Johan
Die fontein is in het Gateway winkelcentrum. Inderdaad heel leuk voor kinderen op een warme dag.MJM schreef:Waar ligt die fontein ergens in de stad? Om de een of andere vage reden kan ik m in onze reisgids-plattegrond niet vinden...Stoer29 schreef:Vergeet in SLC niet om naar de Olympische gedenk-fontein te gaan, daar kunnen kinderen in spelen en het geldt nog steeds als éé van de hoogtepunten van de reis!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties
- 5340 Weergaves
-
Laatste bericht door susanmulders
-
- 19 Reacties