Ik betaal per 1 januari 2010 $123.50 per 'pay period' (dus per 2 weken) voor de 'medical insurance' voor ons beiden samen, plus nog eens $21 per 'pay period' voor de 'dental'.
Hiernaast heb je ook nog een eigen risico van rond de $5500 per jaar, en betaal je $25 dollar per artsbezoek, plus een deel van de kosten van je medicijnen.
Daarbij moet je dan bedenken dat de werkgever 75% van de daadwerkelijke kosten betaalt. Je kunt me dus echt niet wijsmaken dat het Amerikaanse systeem niet zo veel slechter is dan het Nederlandse: je betaalt je hier al blauw per maand, en nóg moet je bij betalen als je medische hulp nodig hebt...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
wiepster schreef:Veel mensen willen niet horen, ziek het maar een weekje uit, wat eigenlijk beter zou zijn, maar willen gelijk aan de slag dus komt die pen te voorschijn die een middeltje voorschrijft zodat je weer aan de slag kan.
Dento schreef:
Daarbij moet je dan bedenken dat de werkgever 75% van de daadwerkelijke kosten betaalt. Je kunt me dus echt niet wijsmaken dat het Amerikaanse systeem niet zo veel slechter is dan het Nederlandse: je betaalt je hier al blauw per maand, en nóg moet je bij betalen als je medische hulp nodig hebt...
En als je werkloos bent in Amerika, wat dan? Je hebt immers geen werkgever meer die 75% van de daadwerkelijke kosten betaald.
Met andere woorden je betaald het werkgever en werknemer gedeelte als je werkloos bent. Da's voor veel mensen niet op te brengen als ze werkloos raken.
En daar wringt nu juist de schoen. Tot op heden vallen veel mensen in USA buiten de zorg omdat men het niet kan betalen. Het zou toch fijn zijn als je een basiszorg systeem hebt in USA waarvan iedereen gebruik kan maken zonder dat je direct failliet hoeft te gaan. Overigens vind ik het geen sociale gedachte dat een werkgever niet verplicht is om mee te betalen aan de premie...wat dat betreft is dat naar mijn mening in Nederland beter geregeld.
rvd4always schreef:Het zou toch fijn zijn als je een basiszorg systeem hebt in USA waarvan iedereen gebruik kan maken zonder dat je direct failliet hoeft te gaan.
Reuzefijn. Maar dat geld zal ergens vandaan moeten komen en dat is nou net de bottleneck hier. Je ziet aan Dento's rekensom wat zij betalen en dan zul je dus zien dat je daar nog eens geld bovenop moet doen om nog een basiszorgverzekering voor anderen te betalen.
Dento schreef:Een verplichte basisverzekering (en dat kan echt heel basic zijn) die betaalbaar is voor iedereen zou al heel mooi zijn...
Veel Amerikanen houden niet van verplichtingen en geven liever geld uit aan quads, boten etc. Daarnaast vind men dat ze leven in the land of the free, helaas staan er dan rijen bij de intensive care waar de belasting betaler en diegene die wel betalen vaak achteraan komen, ook erg krom
Als freelance betaal ik $455 per maand voor een verzekering met een eigen risico van $5000. Dat betekent dus dat ik alles betaal als ik naar een dokter ga, of naar de eerste hulp. Na die $5000 begint de verzekering 80% te betalen. En mijn hele leven (!) betaalt de verzekering maximaal $3 miljoen. Ik kan me die premie en dat eigen risico gelukkig veroorloven, plus ik ben nog maar twee jaar af van het door de regering geregelde 'single payer socialized medicine' systeem, Medicare.
Een colonoscopie, die ik waarschijnlijk weer eens zou moeten ondergaan, stel ik dus maar uit tot over twee jaar.
Mijn vrouw heeft een verzekering voor de tandarts. Maar na 1 schoonmaakbeurt en een kroon, is het voor mij bestemde geld voor dit jaar op, dus de rest moet wachten tot januari.
Toen mijn vrouw laatst een operatie (gelukkig maar een kleine, aan haar schouder) had, belde het ziekenuis een paar dagen van tevoren op om even te vragen hoe ze haar eigen bijdrage wilde betalen!
Als eerste stap op weg naar een beetje betere ziektekostenverzekering zou uitbreiden van Medicare, zodat het beschikbaar zou zijn vanaf 55 jaar, (een heel moeilijke leeftijd om een baan en/of een ziekteverzekering te krijgen, als je ontslagen bent en je ziekteverzekering kwijt bent) goed zijn ("goed" onder het motto van het Oude Land 'half an egg is better than an empty shell').
Helaas, 'dankzij' die &&$^% 'onafhankelijke' 'democraat' Lieberman (senator voor Connecticut) is die optie nu waarschijnlijk ook van de baan. Er blijft gelukkig nog wel wat over, geen maxima, geen weigering wegens eerdere aandoeningen, maar het is niet echt goed.
Zoals al eerder gezegd, en ook door anderen: een algemene verplichting om een ziekteverzekering te nemen of je die nodig hebt of niet, zal het mogelijk maken om een algemene verzekering te betalen. Bovendien zou door het scheppen van een grotere groep, de onderhandelingspositie van een dergelijke groep verbeterd worden, waardoor de kosten voor ziekteverzorging niet verder zullen stijgen en in de toekomst zullen dalen.
En wat die autoverzekering betreft: die is verplicht voor elke auto in de VS. Waarom denk je dat de politie altijd vraagt om: rijbewijs, kentekenbewijs EN bewijs van verzekering (een bewijs dat je overigens ook moet overleggen als je je auto registreert).
Echt niet, Benno. Van de site van de Virginia DMV: The $500 Uninsured Motor Vehicle (UMV) fee, which is paid to the Department of Motor Vehicles (DMV), does not provide any insurance; it only allows you to drive an uninsured vehicle at your own risk. It expires with your registration and must be paid at renewal.
Read it and weep.
Bennogr schreef:Zoals al eerder gezegd, en ook door anderen: een algemene verplichting om een ziekteverzekering te nemen of je die nodig hebt of niet, zal het mogelijk maken om een algemene verzekering te betalen. Bovendien zou door het scheppen van een grotere groep, de onderhandelingspositie van een dergelijke groep verbeterd worden, waardoor de kosten voor ziekteverzorging niet verder zullen stijgen en in de toekomst zullen dalen.
waarom werkt het niet hier in Massachusetts? Er zijn inderdaad meer mensen met een medische verzekering, maar de kosten gaan omhoog. Niet omlaag. Het aantal patienten per arts is enorm gestegen en de wachtlijsten voor artsen en behandelingen worden langer. Bedrijven moeten medische verzekering aanbieden (en aan meebetalen) als ze 11 of meer werknemers hebben - het aantal start-ups van kleine bedrijfjes in MA is met 16% afgenomen sinds 2006, en toegenomen net over de grens in new hampshire. Enzovoort, enzoverder. . .
Petra/VS schreef:The $500 Uninsured Motor Vehicle (UMV) fee, which is paid to the Department of Motor Vehicles (DMV), does not provide any insurance; it only allows you to drive an uninsured vehicle at your own risk. It expires with your registration and must be paid at renewal.
Da's leuk als je aangereden word door iemand die zijn auto niet heeft verzekerd, jij invalide en niets kunnen verhalen op de niet verzekerde. Onverantwoord!
Inderdaad, en daar moeten wij ons hier in Virginia dus speciaal voor verzekeren. Maar enkel omdat andere staten wel autoverzekering verplichten, wil niet zeggen, dat daar niet ook veel onverzekerden rondrijden. Helaas is dat in alle staten het geval .
Omdat het een plaatselijke regeling is en bedrijven inderdaad even de grens over kunnen wippen. Dezelfde reden waarom het goedkoper is om een fabriek naar Mexico of verder te verplaatsen. Een landelijke regeling zal het 'speelveld gelijk maken'.
Plus: hoeveel kleine bedrijven halen het niet, omdat ze geen ziekteverzekering kunnen betalen voor hun werknemers en daardoor extra hoge onkosten hebben of hun werknemers failliet gaan als ze echt ziek worden. Net zoals Amerikaanse bedrijven (als de automakers bijvoorbeeld) in een ongunstige concurrentiepositie zitten omdat de kosten voor ziekteverzekering uit de pan rijzen, iets waar buitenlandse bedrijven veel minder zitten. (En ja, de vakbonden hebben gezorgd dat die ziekteverzekeringen goed zijn voor mensen die in autofabrieken werken. Maar waarom zouden die mensen omlaag moeten in plaats van iedereen omhoog te brengen naar het niveau van de automensen).
Petra/VS schreef:Echt niet, Benno. Van de site van de Virginia DMV: The $500 Uninsured Motor Vehicle (UMV) fee, which is paid to the Department of Motor Vehicles (DMV), does not provide any insurance; it only allows you to drive an uninsured vehicle at your own risk. It expires with your registration and must be paid at renewal.
Read it and weep.
Dat is niet de complete regel, de regel die jij aanhaalt slaat op de UMV fee die in Viriginia verplicht is; een extra verzekerings premie te betalen zodat je gedekt bent als je in een ongeluk komt met een uninsured motorist. Die premie/fee bestaat hier in Colorado ook; wordt hier aangeraden, maar is niet verplicht.
Virginia (VA) Mandatory Auto Insurance Minimums
Liability: 25/50/20 = Bodily Injury Individual/Bodily Injury Total Per Accident/Property Damage
Other Mandatory Insurance: Uninsured Motorist
Dit jaar zijn de laatste twee staten die geen verplichte autoverzekering hadden ook omgezwaaid (Tennessee en Wisconsin). Er werd een tijdje geleden nog hieraan aandacht besteed door Dan Rather in WorldNews. Om de miniumum verplichte autoverzekerings regels die zien voor alle staten, kijk even hier.
Dit is de hele tekst, die ik erover vind, daaruit lees ik toch echt, dat iemand zijn auto niet hoeft te verzekeren, zolang ze die $500 betalen. De uninsured motorist kan dan wel persoonlijk "liable" blijven, maar de meesten hebben geen duizenden dollars, dus is jouw verzekering als verzekerde motorist de klos. Tenzij ik het echt helemaal verkeerd begrijp, wat ik graag zou willen, want ik vind het heel oneerlijk:
Uninsured Motor Vehicle Fee
The Virginia Uninsured Motor Vehicle (UMV) fee allows a motor vehicle owner to register an uninsured motor vehicle. At the time of registration, the motor vehicle owner must certify whether the vehicle is insured or uninsured.
If the vehicle is uninsured, the motor vehicle owner is required to pay to DMV a $500 uninsured motor vehicle fee in addition to normal registration fees. Payment of the $500 fee does not provide the motorist with any insurance coverage. If involved in an accident, the uninsured motorist remains personally liable. This fee is valid for twelve months but may be prorated for a shorter amount of time.
Motor vehicle owners who falsely certify that they have insurance and are found by DMV to be uninsured face stiff penalties. In addition to facing suspension of all driver and registration privileges, compliance includes payment of a $500 statutory fee, a $85 reinstatement fee and filing proof of insurance for three years. During the three-year period, insurance companies cooperate with DMV by providing notification if a policy is canceled. This requirement to maintain proof of insurance enables DMV to ensure that these motor vehicle owners maintain liability insurance on their registered vehicles.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.