Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
route van Yosemite naar SF
route van Yosemite naar SF
Hallo forumlezers,
Gisteren is het gelukt om 3 overnachtingen in Yosemite te boeken en dat is een hele geruststelling.
Nu zou ik graag via een mooi route naar SF rijden waar we willen overnachten op camping Marin Park.
Weet iemand een leuke route met eventueel een stukje kust?
Groet, Christa
Gisteren is het gelukt om 3 overnachtingen in Yosemite te boeken en dat is een hele geruststelling.
Nu zou ik graag via een mooi route naar SF rijden waar we willen overnachten op camping Marin Park.
Weet iemand een leuke route met eventueel een stukje kust?
Groet, Christa
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: route van Yosemite naar SF
Hallo Christa,
Jullie zijn met een camper? En jullie komen van Yosemite Valley? Ik denk dat het dan wel een erg lange dag wordt als jullie nog een stuk kust mee willen nemen. Je zou naar Monterey kunnen rijden en vandaaruit naar het noorden, maar dan heb je niet het mooiste stuk kust. Om echter nog verder naar het zuiden te gaan kost te veel tijd denk ik.
Ik zou nog een ochtend in het park doorbrengen en dan rechtstreeks naar de camping rijden. Ik neem aan dat je niet eerst met de camper naar SF wilt?
Hoe ziet je planning in Yosemite er uit? Komt je er via de oostingang binnen? Dan zou je de zuidingang kunnen nemen om nog de sequoiabomen te zien. Maar mooier is de 120, of de route langs de Merced River, via El Portal.
Als je de 120 neemt dan zou je onderweg ook nog langs Hetch Hetchy kunnen.
In het onwaarschijnlijke geval dat je Yosemite al gezien hebt in 2/3 dagen, zou je ook direct naar de camping kunnen rijden en het gebied ten noorden van SF verkennen (Muir Woods, Sausalito).
Marianne
Jullie zijn met een camper? En jullie komen van Yosemite Valley? Ik denk dat het dan wel een erg lange dag wordt als jullie nog een stuk kust mee willen nemen. Je zou naar Monterey kunnen rijden en vandaaruit naar het noorden, maar dan heb je niet het mooiste stuk kust. Om echter nog verder naar het zuiden te gaan kost te veel tijd denk ik.
Ik zou nog een ochtend in het park doorbrengen en dan rechtstreeks naar de camping rijden. Ik neem aan dat je niet eerst met de camper naar SF wilt?
Hoe ziet je planning in Yosemite er uit? Komt je er via de oostingang binnen? Dan zou je de zuidingang kunnen nemen om nog de sequoiabomen te zien. Maar mooier is de 120, of de route langs de Merced River, via El Portal.
Als je de 120 neemt dan zou je onderweg ook nog langs Hetch Hetchy kunnen.
In het onwaarschijnlijke geval dat je Yosemite al gezien hebt in 2/3 dagen, zou je ook direct naar de camping kunnen rijden en het gebied ten noorden van SF verkennen (Muir Woods, Sausalito).
Marianne
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dan moet de camper wel korter dan 25 ft zijn anders mag je de weg naar Hetch Hetchy niet rijden.Als je de 120 neemt dan zou je onderweg ook nog langs Hetch Hetchy kunnen.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Je zou ook onderweg Sacramento kunnen bezoeken, als je wel al in de richting van SF wilt rijden.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mocht je via Sacramento willen rijden (veel tijd voor een bezoek zul je niet hebben, maar misschien is een paar uur wel voldoende), neem dan de route via de 49, dit is de oude goudzoekersroute, en er liggen leuke plaatsjes aan. En dan kun je na Sacramento via Napa en Sonoma rijden.
Marianne
Marianne
Hartelijk dank voor jullie antwoorden tot nu toe.
We reizen met een 25ft camper.
IK vroeg me af of we gewoon de kortste route moeten nemen of dat er nog wegen zijn die mooier zijn om te rijden.
Hoelang denken jullie dat we er over doen om van Yosemite naar SF te rijden?
En wat is er leuk aan Sacramento?
Groet, Christa
We reizen met een 25ft camper.
IK vroeg me af of we gewoon de kortste route moeten nemen of dat er nog wegen zijn die mooier zijn om te rijden.
Hoelang denken jullie dat we er over doen om van Yosemite naar SF te rijden?
En wat is er leuk aan Sacramento?
Groet, Christa
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Via de snelste route is het ruim 4 uur, of meer, afhankelijk van waar je moet zijn in SF. Je kunt dit goed bekijken met google maps, daarop kun je ook makkelijk andere mogelijkheden bekijken door te slepen met de route.
Met de camper zal het eerste stuk via de 120 wel wat meer tijd kosten denk ik.
Ik kan je aanraden alvast een kaart te kopen (bijvoorbeel de hallwag nr 5, verkijgbaar bij boekhandels, ANWB of via tiogatours.nl). Daarop kun je ook de scenic routes zien. Ik vind zo'n kaart onmisbaar bij de voorpret, en bovendien heb je er toch een nodig daar.
Marianne
Met de camper zal het eerste stuk via de 120 wel wat meer tijd kosten denk ik.
Ik kan je aanraden alvast een kaart te kopen (bijvoorbeel de hallwag nr 5, verkijgbaar bij boekhandels, ANWB of via tiogatours.nl). Daarop kun je ook de scenic routes zien. Ik vind zo'n kaart onmisbaar bij de voorpret, en bovendien heb je er toch een nodig daar.
Marianne
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Ik zie dat jullie naar Marin RV Park gaan, daar hebben wij in 2001 ook gestaan komend vanuit Yosemite mogelijk heb je iets aan ons verslag van die reis http://www.robenannie.nl/Reisverslag2001.html en dan dag 21 en 22.
Daar zit ook een bezoek aan het al genoemde Hetch Hetchy reservoir bij, wij waren toen met een 22 ft.
Daar zit ook een bezoek aan het al genoemde Hetch Hetchy reservoir bij, wij waren toen met een 22 ft.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
wij zijn vanuit oakhurst (zuidelijke ingang van yosemite) naar SF gereden via de kust. in cambria de kustweg opgegaan en zijn zeker 9u ofzo onderweg geweest die dag. bijna niet gestopt ook... was wel de moeite maar een lange dag
was blij dat we in SF waren :p

2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com