Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat met parkeerboete?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wat met parkeerboete?

Bericht door RoyBergen »

Ik heb ook een parkeerboete gehad in hollywood een keer waar ik niets van begreep, maar stond dus met de neus de verkeerde kant op.... We hebben m toen maar gelijk betaald daar in het postkantoor als ik het me goed herinner in 2003.
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

In Dallas 2 boetes gehad voor onze huurwagens... Te weinig geld in de parkeermeter. 2x 45 USD. Als ik thuis was heb ik ze dan toch maar via Visa online betaald, makkelijk snel en je krijgt een ontvangstbewijs via mail.

Maar eigenlijk kan je ze evengoed niet betalen, geen kat die je achterna zal komen :lol:
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

Ik wil hier nog even op terug komen.

Heb uiteindelijk niets ondernomen om deze parkeerboete te betalen. Ik heb ook van de verhuurmaatschappij geen enkel bericht gehad of een bijkomende betaling ervoor ontvangen.

Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
foxtrotc
Amerikafan

Bericht door foxtrotc »

Om er even op in te haken:
Vriend van mij heeft vorig jaar juli een parkeerboete gekregen (huurauto) in SF. Niks mee gedaan en nooit meer wat van gehoord.

Niet dat ik wil aanzetten tot illegaal gedrag, maar als ik een boete in de US of A zou krijgen zou ik het wel weten...
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Dan heb je geluk gehad. Ik heb eens een boete een jaar na dato opgestuurd gekregen (was door het verkeerde tolhekje gegaan op de snelweg rond Chicago, 's avonds, slecht aangegeven). Ze accepteerden kredietkaarten, dus toch maar betaald, je weet maar nooit.

Die boete wed overigens opgestuurd naar Minnesota waar ik toen woonde. Soms zijn Amerikaanse instanties net als olifanten, ze zijn wat traag, maar ze vergeten niks.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door rvd4always »

Ik heb ooit op vakantie in Miami een parkeer bon gehad. Ik had welliswaar een parkeerbonnetje onder mijn ruit liggen met geldige tijd maar was met de auto een stukje verderop gereden en heb hetzelfde parkeerbonnetje gebruikt. Op deze nieuwe plaats (zo'n 300 meter verderop) had ik de parkeermeter moeten vullen en niet het parkeerbonnetje moeten gebruiken. Terug gekomen zat er dus een boete tussen het auto ruit. Ik heb het probleem voorgelegd en men had er wel begrip voor maar dan moest mijn zaak eerst voorkomen...aangezien ik slecht op vakantie was had ik daar dus echt de tijd niet voor. Ik heb de boete dan ook maar betaald...volgens mij was het 30 of 40 USD. :cry:
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

foxtrotc schreef:Vriend van mij heeft vorig jaar juli een parkeerboete gekregen (huurauto) in SF. Niks mee gedaan en nooit meer wat van gehoord.
Je zult er ook niks van horen als je weer teruggaat naar NL. Het wordt pas interessant als je weer een keer terug wilt naar de VS. Nou zal het met een openstaande parkeerboete echt wel wat meevallen, maar zoals Benno als zei worden dit soort dingen over het algemeen niet vergeten in de VS.
"Keep Georgia On Your Mind"
Chi Sin X
Amerika-expert

Bericht door Chi Sin X »

Ik zou het toch gewoon betalen. Anders zit je elke keer met stress als je in de VS bij de immigratiedienst aankomt. Dat zou me die paar dollars niet waard zijn.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Een nog openstaande boete is echt niet bekent bij immigration hoor.
Immigration is een landelijke organisatie, de boete is uitgeschreven door een state, county of stad en die hebben niets met de landelijke organisaties te maken.
Je komt pas in problemen als je in de betreffende state, county of stad staande wordt gehouden en men kan zien dat er nog een boete open staat.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Maar die boete staat hoogstwaarschijnlijk niet op jouw naam, je reed immers in een huurauto. Het vergt een aardige organisatie om aan de hand van een boete en een verhuurmaatschappij uiteindelijk in de systemen van de Amerikaanse politie terecht te komen, en dat alleen voor een parkeerboete van een toerist. Ik denk dat al die bedrijven en instanties wel wat anders aan hun hoofd hebben.

Het is mij overigens 2 keer overkomen. 1 keer in Israel (Tel-Aviv), ja.....we konden de parkeerborden niet lezen, alles in het Hebreeuws, en dus blijkbaar geparkeerd op een plek waar dat niet mocht. En aangezien we ook de bon niet konden lezen hebben we het daar maar bij gelaten. Nooit meer wat van gehoord. En een poos geleden ook in Los Angeles, ook nooit meer wat van gehoord.
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

We hebben ook een boete gehad.
Toen we van Orlando naar Clearwater reden
stuurde tomtom ons een tolweg op die alleen
met een pasje gebruikt mocht worden.
De tol zat ook nog meteeen in een bocht
en niet aangegeven dat het allen voor pasjes was.
Dus reden we er per ongeluk op.
Boete werdt in september van de visa afgeschreven.
Was 28 euro dus viel mee omdat er overal borden stonden
dat niet betalen een boete van minimaal 100 dollar zou zijn.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Bovenstaande bericht lijkt net een telegram. Wellicht volgende keer gewoon doortypen ipv steeds te enteren naar de volgende regel terwijl je zin nog niet afgelopen is? Dit leest nogal onduidelijk.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Hé, we hebben een nieuwe moderator. :wink:
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

I know. stop.

Zal het niet meer doen. stop.

:lol:
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Geldt die regel dat je alleen in de rijrichting van de rijstrook mag parkeren in alle staten, of is dat per staat verschillend? Kan me trouwens ook niet herinneren dat ik ooit zo'n bordje heb gezien dat je niet achteruit mocht inparkeren. Ik ben wel een paar keer heel vreemd aangekeken wanneer ik het deed, bij een motel bijvoorbeeld zodat we de koffers zo naar binnen konden gooien. Ze zijn het op veel plaatsen blijkbaar niet gewend om achteruit in te parkeren!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Achteruit inparkeren is toch heel normaal? Doen we zo vaak. Volgens mij geldt de in de rijrichting parkeren regel overal, maar zeker weet ik het niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Lezolas
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Lezolas »

Ik begrijp je hier niet zo goed :oops:
Eerst zeg je dat het "normaal is" (dus dan begrijp ik dat iedereen het wel eens doet, dus niet verboden)
en dan zeg je dat "de regel overal geldt", denk je. (dus dan begrijp ik dat je nergens achteruit mag inparkeren, dus wel verboden)

Of begrijp ik het nu verkeerd?
Laatst gewijzigd door Rob op 09 dec 2009, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De regel die overal telt gaat over het tegen de rijrichting in parkeren (aan de linkerkant van de weg), kwestie van goed lezen :wink:
Lezolas
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Lezolas »

aaaaah, dus links van de baan parkeren (indien een baan met 2 rijrichingen) met de snuit in de tegenovergestelde richting (dus de snuit in de richting van het verkeer op het rechterbaanvak :P

ik ben mee!
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Petra/VS schreef:Achteruit inparkeren is toch heel normaal?
Nou... bij Motel 6 in Wall keken ze me aan alsof ik zojuist een derde arm had gekregen, haha!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer