Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Phoenix-Moab-Mount Rushmore-Yellowstone-Las vegas-Phoenix

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JGK »

Beste Ingrid,

Ik schreef met opzet:
Gypsygirl schreef:
JGK schreef:Marjon,

Zeker voor kinderen heel erg leuk om zo'n echt typisch Amerikaanse show met alles-er-op-en-er-aan mee te maken.
Voor kinderen?? :shock: Hoho, hier spreekt een volwassen rodeo-gek! :lol: 't is een ruige sport hoor! :roll:
Ook ik vond het erg leuk; alleen stak er bij ons halverwege een storm op dat de hele tribune stond te schudden en het merendeel van de bezoekers is gaan schuilen.
Jan Gijs
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hebben dit jaar een deel van jullie geplande route gedaan. Ook wij waren een nacht in Cody. Wat ik zo snel niet in alle berichten heb gelezen is om 's avonds een bezoek aan de rodeo te brengen. Zeker voor kinderen heel erg leuk om zo'n echt typisch Amerikaanse show met alles-er-op-en-er-aan mee te maken.
Daar twijfelen we nog over want we vonden de rodeo bij Bryce niet zo geweldig, is die bij Cody wel aan te raden?.
Wij hebben trouwens niet echt kleine kinderen, ze zijn als we op reis gaan 15 en 17.

Marjon
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JGK »

vana schreef:

Wij hebben dit jaar een deel van jullie geplande route gedaan. Ook wij waren een nacht in Cody. Wat ik zo snel niet in alle berichten heb gelezen is om 's avonds een bezoek aan de rodeo te brengen. Zeker voor kinderen heel erg leuk om zo'n echt typisch Amerikaanse show met alles-er-op-en-er-aan mee te maken.
Daar twijfelen we nog over want we vonden de rodeo bij Bryce niet zo geweldig, is die bij Cody wel aan te raden?.
Wij hebben trouwens niet echt kleine kinderen, ze zijn als we op reis gaan 15 en 17.

Marjon
Marjon,

Ook wij hadden dat gehoord, vandaar dat wij in Cody naar de rodeo zijn gegaan en niet in Bryce. Ik vond het zeker niet een onaardige show, helaas moesten wij halverwege gaan schuilen want de hele tribune stond door de storm te shaken. Vandaar zijn wij naar de bus gegaan zodat wij slechts een halve show hebben gezien, maar ik weet dat er veel forumleden zijn die de rodeo in Cody hebben bezocht en die daar misschien beter op kunnen reageren.
Jan Gijs
Bert&Hanny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Bert&Hanny »

Hoi Marjon,

We zijn dit jaar bij de rodeo in Cody geweest. Speciaal voor de kinderen want die hadden zoiets nog nooit gezien en dan is het wel een leuke rodeo. Maar als je een 'echte' rodeo kunt vinden/zien is dat aan te raden boven zo'n toeristische. Vergelijken met Bryce kan ik niet, want die hebben we niet gezien.

Heb je nog geen plannen voor de twee dagen tussen Vernal en Las Vegas? Ik kan je aanraden om dan via Hanksville te gaan. Je kunt dan Goblin Valley bezoeken en de wandeling maken in The Little Wild Horse Canyon, wat erg mooi is. En vanaf Hanksville zou je Capitol Reef kunnen bezoeken (vinden wij een erg mooi park) en/of de Notom-Bullfrog Road en Burr trail rijden naar Escalante. Vanaf daar heb je dan nog wel een extra dag nodig om in Las Vegas te komen. Lees ons reisverslag maar eens over dit stukje.

Leuk dat jullie gaan raften in Vernal, dit hebben wij ook gedaan, en is een erg leuke tocht. Ik kan je ook aanraden om een bezoek te brengen aan Flaming Gorge NRA. Het is daar erg mooi en de temperatuur kan er veel aangenamer zijn dan in het lager gelegen Vernal.

Succes met plannen,
Groetjes Hanny
Gast

Bericht door Gast »

Wij hebben dus afgelopen zomer de rodeo in Cody meegemaakt. Voor een leek is het een leuke rodeo. Wij als westernridingliefhebbers vonden het een beetje amateuristisch gepruts. We hebben ook rodeo's meegemaakt in Augusta, MT en in Mobridge, SD en dat ging er stukken professioneler aan toe. Als je wilt weten wanneer en waar er echte rodeo's zijn kijk dan op : http://sports.espn.go.com/prorodeo
De kalender van 2006 komt er meestal in december op.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Bert&Hanny schreef:Hoi Marjon,

Heb je nog geen plannen voor de twee dagen tussen Vernal en Las Vegas? Ik kan je aanraden om dan via Hanksville te gaan. Je kunt dan Goblin Valley bezoeken en de wandeling maken in The Little Wild Horse Canyon, wat erg mooi is. En vanaf Hanksville zou je Capitol Reef kunnen bezoeken (vinden wij een erg mooi park) en/of de Notom-Bullfrog Road en Burr trail rijden naar Escalante. Vanaf daar heb je dan nog wel een extra dag nodig om in Las Vegas te komen. Lees ons reisverslag maar eens over dit stukje.
Het ziet er allemaal erg mooi uit in jullie reisverslag.
Ik weet echter niet of we dat in kunnen passen om twee redenen.
-Misschien gaan we al een dagje eerder naar Las Vegas, omdat we dan 2 nachten bij Lake Havasu hebben (een mooie rustige afsluiting) en aangezien we ook naar Zion willen wordt dat een beetje krap.
- Van onze vorige reis weet ik nog dat we op het eind geen zin meer hadden om allerlei kronkelige tussendoor weggetjes te rijden.
Ik heb zo'n idee dat we dat volgend jaar tegen die tijd ook niet hebben.
We hebben dan al zoveel gezien dat het even genoeg is. Daarom hebben we ook de laatste dagen Las Vegas en Lake Havasu gepland, gewoon even rustig relaxen. Ik voel er zelf meer voor om gewoon de I15 naar Zion te nemen.
Maar wie weet, misschien hebben we toch nog energie over tegen die tijd. Ik zet deze route in elk geval wel in mijn voorbereidingen, want ik moet toegeven het ziet er geweldig mooi uit!
Leuk dat jullie gaan raften in Vernal, dit hebben wij ook gedaan, en is een erg leuke tocht. Ik kan je ook aanraden om een bezoek te brengen aan Flaming Gorge NRA. Het is daar erg mooi en de temperatuur kan er veel aangenamer zijn dan in het lager gelegen Vernal.

Succes met plannen,
Groetjes Hanny
Flaming Gorge staat zeker op het programma!
Raften lijkt ons ook erg leuk, het idee kwam eerlijk gezegd door het lezen van jullie reisverslag :D
Ik weet alleen niet of je hiervoor van tevoren moet reserveren, want dan wordt het moeilijk omdat we zo weinig mogelijk van tevoren vast willen leggen.

Marjon
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Gypsygirl schreef:Wij hebben dus afgelopen zomer de rodeo in Cody meegemaakt. Voor een leek is het een leuke rodeo. Wij als westernridingliefhebbers vonden het een beetje amateuristisch gepruts. We hebben ook rodeo's meegemaakt in Augusta, MT en in Mobridge, SD en dat ging er stukken professioneler aan toe. Als je wilt weten wanneer en waar er echte rodeo's zijn kijk dan op : http://sports.espn.go.com/prorodeo
De kalender van 2006 komt er meestal in december op.
Als we naar een rodeo gaan komen we voor het spektakel. Als het "amateuristisch gepruts"is gaan we hem waarschijnlijk overslaan. Bij Bryce vond ik het allemaal vrij langdradig. Iemand ging op een paard zitten, het hek ging open en twee seconden later lag hij er weer af. Daarna duurde het weer tien minuten voordat de volgende naar buiten kwam en er na 5 seconden weer af viel.
De link voor de "echte" rodeo's staat bij mijn favorieten. Ik zal in december eens kijken of er één binnen ons reisschema ligt, bedankt.

Marjon
Gast

Bericht door Gast »

Begin Juli is er wel de Cody Stampede, dat is wel een echte wedstrijd, daar komen de echte jongens wel op af: http://www.codystampederodeo.com/
Maar die rodeoshow die elke avond is, is dus wat minder van kwaliteit.
Bert&Hanny
Amerikakenner

Bericht door Bert&Hanny »

Hoi Marjon,

Voor het raften hoef je niet te reserveren van tevoren, het is dan alleen afwachten of er plaats is. Het beste kun je één of twee dagen voordat je wil gaan even bellen. Wij zijn met A-drift geweest en dit is te vinden in het plaatsje Jensen.

Ik weet niet hoe lang je in de Flaming Gorge wil rondhangen, maar ik kan je aanraden om de Sheep Creek Canyon Geological Loop te rijden.

Groetjes Hanny
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Hoi Vana,

Afgelopen zomer zijn wij ook in Lake Havasu geweest. Wij vonden dit 1 van de weinige dingen die letterlijk vies tegen vielen. Het was die dag wel extreem warm (50gr C) en we wilden hier een tussenstop maken om lekker te gaan zwemmen. Het stonk er, het water was warm (pas bij je voeten voelde het iets kouder aan) en de bodem was erg "blubberig".

Ik kan me voorstellen dat dit een fijne plek is als het niet zo ontzettend heet is, dus misschien hebben wij het gewoon slecht getroffen toen.

Groetjes Elly
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

We willen van Moab via Rocky Mountain National Park naar Cheyenne.

dag 7- van Moab naar Rocky Mountain NP
dag 8- Rocky Mountain NP
dag 9- in de loop van de dag naar Cheyenne voor de Frontier Days

-Welke route kunnen we het beste rijden naar-en-door R.M.NP?
-Wat zijn de beste plaatsen om de eerste en 2e dag te overnachten zodat we niet teveel heen en weer rijden en toch zoveel mogelijk van het park kunnen zien?

Michelly schreef:Afgelopen zomer zijn wij ook in Lake Havasu geweest. Wij vonden dit 1 van de weinige dingen die letterlijk vies tegen vielen. Het was die dag wel extreem warm (50gr C) en we wilden hier een tussenstop maken om lekker te gaan zwemmen. Het stonk er, het water was warm (pas bij je voeten voelde het iets kouder aan) en de bodem was erg "blubberig".
Ik kan me voorstellen dat dit een fijne plek is als het niet zo ontzettend heet is, dus misschien hebben wij het gewoon slecht getroffen toen.
Wie heeft er nog meer zulke negatieve ervaringen met Lake Havasu?

Marjon
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

vana schreef:We willen van Moab via Rocky Mountain National Park naar Cheyenne.

dag 8- Rocky Mountain NP

Vanuit Moab de Ut-124 (scenicroute) naar de I-70 oost, dan bij exit 232 de US-40 naar Granby Daar slapen of nog een stukje over de US-34 naar Grand Lake en daar slapen, bij Grand Lake is ook de westingang van R.M.NP
De volgende dang kan je via de US-34 door R.M.NP naar Ester Park en daar verlaat je het park weer blijf de US-34 volgen tot je bij de I-25 komt neem deze noord naar Cheyenne

-Wat zijn de beste plaatsen om de eerste en 2e dag te overnachten zodat we niet teveel heen en weer rijden en toch zoveel mogelijk van het park kunnen zien?
Marjon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

vana schreef:We willen van Moab via Rocky Mountain National Park naar Cheyenne.

dag 8- Rocky Mountain NP

Marjon
Hoi Marjon,
Zoals Rob al schreef eerst naar Grand Lake. De volgende dag heb je dan de hele dag de tijd om door het park naar de oostingang te rijden. Om te voorkomen dat je teveel heen en weer rijdt zou ik de tweede nacht in Estes Park overnachten.
Onderweg kom je langs het Alpine Visitor Center. Misschien zijn er leuke activiteiten, wij hebben er met een ranger een beverwandeling gemaakt. Verer zijn er veel hikes. Wij hebben vanaf de Trail Ridge Road een stuk gelopen, het lag zo hoog dat we nog door de sneeuw liepen, toch leuk in juli!
Vlak voor de oostingang heb je de afslag naar de Bear Lake Road. Die kun je eventueel ook nog voor de volgende dag bewaren als je in Estes Park overnacht, want de afstand Estes Park - Cheyenne is niet erg groot.

Marianne
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik heb weer even gesleuteld aan de route en volgens mij ziet het er zo wel evenwichtig uit .
Alleen dag 22 t/m 25 heb ik nog niet ingevuld want dat zien we w op dat moment wel. Als we zoals vorig jaar de laatste dagen een beetje parkmoe zijn nemen we lekker de interstate en pakken onderweg een hotelletje in een klein plaatsje. Als we nog wel fut hebben nemen we de scenic routes.

1) do.20/7 - Amsterdam/Phoenix (overnachten in Scottsdale)
2) vr. 21/7 - Scottsdale
3) za. 22/7 - Holbrook (via Apache trail, Globe, Show Low)
4) zo. 23/7 - Monument Valley (onderweg kort bezoek aan Canyon de Chelley) overnachting in Mexican Hat
5) ma.24/7 - Moab
6) di. 25/7 - Moab (Arches)
7) wo. 26/7- Moab (Canyonlands-Dead Horse Point, Island of the Skys)
8 )do. 27/7 - Rocky Mountain NP (overnachten Grand Lake)
9) vr. 28/7 - Rocky Mountain NP, overnachten in Boulder.
10)za. 29/7 - 's morgens direct naar Cheyenne voor de (Frontier Days)
11)z0. 30/7 - Custer (onderweg bezoek aan Fort Laramie.)
12)ma.31/7 - Custer(Mount Rushmore/ Crazy Horse/Needles)
13)di. 01/8 - Custer(Badlands)
14)wo. 02/8 - Custer ( rustdag)
15)do. 03/8 - Sheridan ( via Devils Tower)
16)vr. 04/8 - Cody (via Bighorn Mountains)
17)za. 05/8 - via Beartooth Pass naar Yellowstone
18 )zo.06/8 - Yellowstone
19)ma.07/8 - Yellowstone
20)di. 08/8 - Grand Teton (overnachten in Jackson)
21)wo. 09/8 - Grand Teton
22)do. 10/8 - *
23)vr. 11/8 - *
24)za. 12/8 - *
25)zo. 13/8 - *

* In 4 dagen van Jackson naar Las Vegas afhankelijk van waar we op dat moment zin in hebben
opties:
- Bear Lake (via scenic route 89)- Provo- Springdale (Zion)-Las Vegas
- Vernal ( Dinosaur)- Provo- Springdale- Las Vegas
- Vernal - Capitol Reef - Las Vegas

26)ma.14/8 - Las Vegas
27)di. 15/8 - Las Vegas
28 )wo.16/8 - Lake Havasu / of Williams, Flagstaff, Sedona
29)do. 17/8 - Phoenix/Scottsdale
30)vr. 18/8 - Phoenix - Amsterdam
31)za. 19/8 - weer thuis

Nog iemand aanmerkingen of tips?
Wie weet nog een leuke overnachtingsplek in de omgeving van Lake Havasu bijv. in Parker?

Marjon
Laatst gewijzigd door vana op 29 jan 2006, 19:45, 4 keer totaal gewijzigd.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

vana schreef:Ik heb weer even gesleuteld aan de route en volgens mij ziet het er zo wel evenwichtig uit .
Marjon,

Ik vind het een hele mooie (en zoals je zelf zegt evenwichtige) route.
Hier en daar nog een paar vraagjes/opmerkingen
4) zo. 23/7 - Monument Valley (onderweg kort bezoek aan Canyon de Chelley) overnachting in Mexican Hat
5) ma.24/7 - Moab
Hoe gaan jullie rijden van Mexican Hat naar Moab? Mijn advies is om via de SR 261 te gaan, langs het Gooseneck SP, dan omhoog via de Mogi Dugway en bovenaangekomen de allereerste zijweg links te nemen (is unpaved, maar zonder kuilen o.i.d.). Na een paar mijl kom je bij "Muley Point", een van de mooiste viewpoints die ik ken. Weer terug naar de 261 en noordwaarts naar de US 95. Evt. Natural Bridges NP meepakken en verder oostwaarts naar Blanding en dan de US 191 naar Moab.
6) di. 25/7 - Moab (Arches/Canyonlands)
7) wo. 26/7- Moab (Dead Horse Point, Island of the Skys)
Hoe moet ik dit zien? Islands in the Sky is in Canyonlands NP.
12)ma.31/7 - Custer(Mount Rushmore/ Crazy Horse/Needles)
13)di. 01/8 - Custer(Badlands)
14)wo. 02/8 - Custer
Aan de US 16 ten zuiden van Rapid City, is een hoop te doen en te zien ook voor kinderen, waarbij Bear Country mijn favoriet is.
Hoe gaan jullie dit doen? Via de Chief Joseph Hwy, dan afslaan naar de Beartooth Pass en dan weer terug? Ik zit hier zelf ook aan te denken nl.
28 )wo.16/8 - omgeving Lake Havasu
Ik vraag me af in hoeverre dit de moeite waard is. Ik zoek zelf ook nog een stop tussen Phoenix en Las Vegas.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Pete99
Amerikafan

Bericht door Pete99 »

Is Sedona tussen Las Vegas en Phoenix niks? Of zijn jullie daar al geweest?? Moet volgens enkele gidsen toch een van de mooiste plaatsen in de VS zijn. Ik ga pas volgend jaar, dus kan nog niet uit eigen ervaring zeggen hoe het is, maar ik kijk er wel heel, heel erg naar uit :!: :!: :!: :!:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

hekkie schreef:
5) ma.24/7 - Moab
Hoe gaan jullie rijden van Mexican Hat naar Moab? Mijn advies is om via de SR 261 te gaan, langs het Gooseneck SP, dan omhoog via de Mogi Dugway en bovenaangekomen de allereerste zijweg links te nemen (is unpaved, maar zonder kuilen o.i.d.). Na een paar mijl kom je bij "Muley Point", een van de mooiste viewpoints die ik ken. Weer terug naar de 261 en noordwaarts naar de US 95. Evt. Natural Bridges NP meepakken en verder oostwaarts naar Blanding en dan de US 191 naar Moab.
De bedoeling was om via Bluff te rijden maar deze route lijkt me veel mooier.
hekkie schreef:
6) di. 25/7 - Moab (Arches/Canyonlands)
7) wo. 26/7- Moab (Dead Horse Point, Island of the Skys)
Hoe moet ik dit zien? Islands in the Sky is in Canyonlands NP.
Oeps !! :oops: :oops: :oops: Ik heb het inmiddels aangepast.

hekkie schreef:
Hoe gaan jullie dit doen? Via de Chief Joseph Hwy, dan afslaan naar de Beartooth Pass en dan weer terug? Ik zit hier zelf ook aan te denken nl.
Ik weet niet waar de Chief Joseph Highway is maar ik denk dat we omhoog gaan over de 120 en 72 naar Belfry, dan naar Red Lodge en weer omlaag over de Beartooth Pass.
Een ander optie voor ons zou zijn om een dag eerder van Sheridan naar Billings en dan de Beartoothpass naar Cody te rijden en de volgende dag de East Entrance van Yellowstone te nemen.

Marjon
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

hekkie schreef:Ik vraag me af in hoeverre dit de moeite waard is. Ik zoek zelf ook nog een stop tussen Phoenix en Las Vegas.

Ik twijfel daar zelf ook steeds meer over Marjan. Ik heb toch van een paar mensen minder positieve berichten over Lake Havasu gehoord.
Pete99 schreef:Is Sedona tussen Las Vegas en Phoenix niks? Of zijn jullie daar al geweest?? Moet volgens enkele gidsen toch een van de mooiste plaatsen in de VS zijn. Ik ga pas volgend jaar, dus kan nog niet uit eigen ervaring zeggen hoe het is, maar ik kijk er wel heel, heel erg naar uit :!: :!: :!: :!:
Pete, dat kan ik me voorstellen dat je daar naar uit kijkt. Wij zijn vorig jaar in Sedona geweest en vinden het één van de mooiste plaatsen waar we ooit geweest zijn (lees maar in ons reisverslag, we vonden het "Breathtaking"!)

Dus misschien nemen we volgend jaar de route : Las Vegas - Kingman -Williams (is volgens mij wel een saaie route?? )
Dan overnachten in Williams of Flagstaff en de volgend dag: Flagstaff- Sedona - Cottonwood - Camp Verde - Phoenix

Marjon
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

vana schreef:Ik weet niet waar de Chief Joseph Highway is maar ik denk dat we omhoog gaan over de 120 en 72 naar Belfry, dan naar Red Lodge en weer omlaag over de Beartooth Pass.
Bedankt voor de info Marjon. Ik had die "tussenweg" (van Belfry naar Red Lodge) nog niet ontdekt. Schept weer meer mogelijkheden. Moet ik ook nog maar even puzzelen.

De Chief Joseph Highway is de WY 296 die loopt vanaf de Beartooth Hwy (US 212) zuidoostelijk richting Cody (of andersom natuurlijk). Volgens mij heeft Petra ook deze route genomen en moet ook erg mooi zijn. Je maakt dan minder kms en bent minder tijd kwijt (dacht ik).

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

vana schreef:Dus misschien nemen we volgend jaar de route : Las Vegas - Kingman -Williams (is volgens mij wel een saaie route?? )
Dan overnachten in Williams of Flagstaff en de volgend dag: Flagstaff- Sedona - Cottonwood - Camp Verde - Phoenix
Ik ben er ook nog niet uit. De terugweg van Las Vegas naar Phoenix doe ik rechtstreeks via de snelste weg. Hebben we dit jaar een halve dag over gedaan. Maar de heenweg van Phoenix naar Las Vegas kan ik in principe 2 dagen (eigenlijk anderhalve dag) over doen. Sedona is idd ook schitterend.

Ik weet het gewoon nog niet.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer