Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Motor huren rijbewijs
Motor huren rijbewijs
Beste,
Met een aantal zijn wij van plan een motorreis te maken door het zuidwesten van de verenigde staten.
Uiteraard hebben allen een geldig Nederlands rijbewijs. Voor autohuur in de VS is dit voldoende maar wat als wij nu motoren gaan huren.
Is er een verplicht motorrijbeijs nodig?
Is een motorrijbewijs uit Nederlnad geldig?
Is een (auto)rijbewijs uit Nederland voldoende om een motor te huren?
Wie kan ons uit de droom helpen. Er wordt beweerd dat een geldig (auto)rijbeijw uit Nederlnad voldoende is om een motor in de VS te mogen berijden.
Groeten
Thoni.
Met een aantal zijn wij van plan een motorreis te maken door het zuidwesten van de verenigde staten.
Uiteraard hebben allen een geldig Nederlands rijbewijs. Voor autohuur in de VS is dit voldoende maar wat als wij nu motoren gaan huren.
Is er een verplicht motorrijbeijs nodig?
Is een motorrijbewijs uit Nederlnad geldig?
Is een (auto)rijbewijs uit Nederland voldoende om een motor te huren?
Wie kan ons uit de droom helpen. Er wordt beweerd dat een geldig (auto)rijbeijw uit Nederlnad voldoende is om een motor in de VS te mogen berijden.
Groeten
Thoni.
Re: Motor huren rijbewijs
Ik zou adviseren niet om zonder motor rijbewijs ook maar ergens een motor te huren... dat is vragen om problemen....!
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Dit van het site van Eaglerider, een groot motorverhuurbedrijf in de VS:
Q: Hoe oud moet ik zijn om een motor te huren?
A: Je moet 21 zijn om bij ons een motor te huren en je moet in het bezit zijn van rijbewijs A ONBEPERKT.
Q: Hoe oud moet ik zijn om een motor te huren?
A: Je moet 21 zijn om bij ons een motor te huren en je moet in het bezit zijn van rijbewijs A ONBEPERKT.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Al zou het mogen, (wat ik betwijfel), ik zou het nooit doen,
motorrijden is heel wat anders dan autorijden.
motorrijden is heel wat anders dan autorijden.
- gyatso
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Naar ik had begrepen mag je met je normale rijbewijs in Amerika motorrijden. Of dit slim is, is iets anders. Auto- of motorrijden zijn twee verschillende dingen en vragen andere eisen aan de bestuurder. Ook al zou je met een normaal (b) rijbewijs daar mogen rijden, neem dan op zijn minst een paar rijlessen in Nederland. Je kreukelzone op de motor is behoorlijk minder dan in de auto. De problemen hoeven nog niet eens door je zelf te komen, maar het verkeerd anticiperen van je medeweggebruikers kunnen heel veel problemen opleveren, vooral als je de basistechnieken zoals noodstoppen niet beheerst. Ga langs bij een goede rijschool, doe een testje en zij kunnen je vertellen hoeveel lessen je nodig hebt voor je rijbewijs. Voor zo rond de 750 euro (in mijn geval) heb je je rijbewijs, kan je in iedergeval (betrekkelijk) veilig op pad en niet alleen op vakantie. Ik zou het mijn partner in iedergeval niet toestaan om met een B rijbewijs op een motor te stappen, ook niet op zo'n driewieler waarop het in Nederland ook is toegestaan. Trouwens, koop hier alleen je helm, de rest is daar vele malen goedkoper en een riante keus.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan heb je dat verkeerd begrepen. Je moet om in de US een motor te mogen rijden een motorcycle endorsement hebben; op het US license of op het buitenlandse rijbewijs. Als het onduidelijk is aangegeven op het buitenlandse rijbewijs wordt een Internationaal rijbewijs geadviseerd in combinatie met het buitenlandse rijbewijs. Het internationaal rijbewijs is niet verplicht, de motor aantekening wel.gyatso schreef:Naar ik had begrepen mag je met je normale rijbewijs in Amerika motorrijden.
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
zijn er staten in US waar dat kan met een auto rijbewijs? Hier in MA dus echt niet, het stelt niet veel voor, 't is maar een klein m-ettje op mijn rijbewijs, maar je moet inderdaad wel degelijk die motorcycle endorsement hebben. En toch fijn dat mensen zich zo druk maken om je veiligheid dat het motorrijden je wordt afgeradenLoek schreef:Dan heb je dat verkeerd begrepen. Je moet om in de US een motor te mogen rijden een motorcycle endorsement hebben.gyatso schreef:Naar ik had begrepen mag je met je normale rijbewijs in Amerika motorrijden.
En Thoni: fantastisch plan, ik hoop dat jullie ervan genieten!
Ik heb in Texas gewoon schriftelijk en praktijk gedaan voor mijn motor rijbewijs. Praktijk was 5 minuten en niet harder dan 30 
- Bushmaster
- Amerika-expert
Rare jongens die Amerikanen, "helm op, op de fiets", en "in t-shirt zonder helm op de motor"Dan zal ik ze maar niet vertellen wat ik niet op heb in New Hampshire en Maine
Wij hebben in 2005 en 2006 een motor gehuurd en je hebt echt een motorrijbewijs nodig.
Anders ben je niet verzekerd en je krijgt de motor niet mee
Motorrijden is totaal iets anders dan in Nederland en in AMerika gelden dezelfde vereisten.
Succes met plannen.
Het is een super idee!
Groetjes
Ellen
Anders ben je niet verzekerd en je krijgt de motor niet mee
Motorrijden is totaal iets anders dan in Nederland en in AMerika gelden dezelfde vereisten.
Succes met plannen.
Het is een super idee!
Groetjes
Ellen
Van 1998 tot en met 2007 verschillende amerika reizen, 2009 Noordwesten http://renellen.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en reis mee met onze camperreis in het zuidwesten juni 2011 http://ellenrenejaydin.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Net als de rest van de wereld heb je mensen met verschillende ideeën, die mensen met de helm op de fiets zitten daarna heus niet op een Harley zonder helm.Bushmaster schreef:Rare jongens die Amerikanen, "helm op, op de fiets", en "in t-shirt zonder helm op de motor"
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
In sommige staten is een helm op de motor ook verplicht. Waar ik rij (Colorado) is een helm niet verplicht, maar een bril wel. Ik draag echter wel een helm, dat is eigen keuze. Als een ander dat niet doet moet ie dat zelf weten. Helmen is slechts een voorbeeld van het probleem wanneer je probeert een algemene regel te vinden voor "amerika". Elke staat heeft zijn eigen regels. Zijn de regels in Europe op het gebied van motorrijden in elke land precies hetzelfde?
He loek, op je Avater zie ik geen helm
In Texas moet je een goede verzekering hebben om geen helm te hoeven dragen, je krijgt dan een Helmet Exempt sticker voor op je nummerplaat. Ik rij regelmatig zonder helm, echter niet op de Interstates en gelukkig heb ik de keus. In Texas proberen sommige politici het dragen van helmen/caps te verplichten op paarden, dat is een kleine rel geworden.
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
loek en texasboy, ik ben het helemaal met jullie eens: helm moet een persoonlijke keuze blijven.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik rij ook niet op mijn avatarTexas Boy schreef:He loek, op je Avater zie ik geen helm![]()
Moet even denken aan een grap van Urbanus die aangehouden word door de politie met de mededeling dat hij zijn gordels niet om heeft, waarop Urbanus antwoord "mag ik eerst eens instappen" 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1201 Weergaves
-
Laatste bericht door Resetovic
-
- 5 Reacties