Zoals bekend zijn deze musea nogal eens de revue gepasseerd als bekende pleisterplaatsen voor toeristen die toevallig door het gebied touren.
Maar welke plek (met name voor de luchtvaartenthousiast) zéker niet mag worden overgeslagen is het Aerospace Maintenance and Regeneration Center AMARC
In dit gebied ligt een groot aantal vliegtuigen "preserved" en van diverse meest militaire soorten. AMARC ligt om Davis Monthan AFB (ten Zuidoosten van Tucson)
Als je over Google Earth beschikt moet je eens op het gebied inzoomen. Je weet niet wat je ziet. Hier alvast een stukje van het gebied.
Je kunt het gebied bezoeken en het is (heb ik me laten vertellen) zelfs mogelijk om over het gebied heen te vliegen. Kosten ±$25,-
Daar zijn wij in 1999 geweest! Supergaaf daar! We zijn op het vliegtuigkerkhof geweest met een rondleiding (in een busje), we hebben het museum bezocht en we zijn bij een vliegtuigsloper wezen kijken. Wij zijn luchtvaartenthousiastelingen, zijn dat jaar ook bij Area 51 in Nevada geweest en bij de VLA-telescopen in New Mexico.
Onze zonen werken nu beiden in de luchtvaart en kijken met heel veel plezier terug op die zomer!
Wij zijn in September 2005 in het Titan Missle Museum geweest, een onderdeel van Pima Air & Space museum.
Het is de enigste Titan2 raketbasis, van de 53 die in de VS operationeel waren, die niet ontmanteld en gesloopt is. In de silo staat een Titan2 missle, een raket van 60 meter hoog die een waterstofbom van 10 megaton vervoerde".
Je krijgt een rondleiding boven en onder de grond van een uur waarbij je kunt zien hoe de basis in de koude oorlog werd bemand en gerund.
Mijn vriendin is niet geïnteresseerd in al dat oorlogstuig maar was achteraf toch erg onder de indruk.
Je kunt de raket silo ten zuiden van Tucson aan interstate 19 bij Green Valley bezoeken.
Wil je een middagje in de landing staan om vliegtuigen te spotten, ook dan kom je ruimschoots aan je trekken. Op Davis Monthan AFB staan 3 sqadrons met de A10A
en vlakbij op Tucson IAP staan nog eens 4 squadrons van de ANG (zeg maar de reserves) met F16's
Wij zijn in September 2005 in het Titan Missle Museum geweest, een onderdeel van Pima Air & Space museum.
Het is de enigste Titan2 raketbasis, van de 53 die in de VS operationeel waren, die niet ontmanteld en gesloopt is. In de silo staat een Titan2 missle, een raket van 60 meter hoog die een waterstofbom van 10 megaton vervoerde".
Je krijgt een rondleiding boven en onder de grond van een uur waarbij je kunt zien hoe de basis in de koude oorlog werd bemand en gerund.
In sept. 2003 heb ik deze raket in het Titan Missle Museum gefotografeerd ( in 2 gedeelten)
Deze heb ik 22 september jl. gespot bij de Luke AFB in Phoenix
Nog meer luchtvaart- en V.S.-liefhebbers! Ik ga zomer 2006 als alles goed gaat van Chicago naar Denver, of vice versa reizen. Ik probeer dan ook Wichita, Kansas aan te doen. Hier vind men, zoals veel luchtvaartliefhebbers wel zullen weten, Beech, Cessna en Boeing fabrieken. Ik hoop hier nog enkele mooie plaatjes te schieten. Ook heb ik al wat contacten in de buurt van Kansas City/Whiteman Air Force Base gelegd (B2's!).
Wichita Kansas.
Ook zo'n bestemming waar ik nog heen moet. Beech, Cessna en Douglas Waco aircraft corporation en later Bill Lear hebben allemaal hun roots in Wichita. Zelf zien wat het toch is met dat winderig stukje Kansas dat zoveel vliegtuigbouwers heeft voortgebracht en natuurlijk om de fabrieken te zien.
Voor de vliegtuigliefhebbers is het misschien interessant om in het laatste weekend van juli een bezoek te brengen aan Oshkosh in Wisconsin. (+/-150 mijl ten noord westen van Chicago) Dan vindt de jaarlijkse EAA fly-in plaats en zijn er duizenden kleine en grote niet alledaagse vliegtuigen te zien. ( Dit jaar was er een fly-by en static display van de Global flyer en Burt Rutan's Space Ship One)
Of anders Sun & Fun in LakeLand Florida gedurende de eerste 2 weken in April.
Flying_Circus schreef:Nog meer luchtvaart- en V.S.-liefhebbers! Ik ga zomer 2006 als alles goed gaat van Chicago naar Denver, of vice versa reizen. Ik probeer dan ook Wichita, Kansas aan te doen. Hier vind men, zoals veel luchtvaartliefhebbers wel zullen weten, Beech, Cessna en Boeing fabrieken. Ik hoop hier nog enkele mooie plaatjes te schieten. Ook heb ik al wat contacten in de buurt van Kansas City/Whiteman Air Force Base gelegd (B2's!).
Probeer ook eens wat bases van de ANG te bezoeken. Hier staan vaak grote squadrons opgesteld en zijn relatief makkelijk te bezoeken.
Voorbeelden: Buckley AFB (CO) F16 (N39º42"06 - W104º45"06) Forbes Field (KS) KC135 (N38º57"03 - W95º39"49) Springfield AP (IL) F16 (N39º50"32 - W89º40"39)
...en zo zijn er nog wel een paar. Vooral veel lifter- en tanker-velden.
Flying_Circus schreef:Nog meer luchtvaart- en V.S.-liefhebbers! Ik ga zomer 2006 als alles goed gaat van Chicago naar Denver, of vice versa reizen. Ik probeer dan ook Wichita, Kansas aan te doen. Hier vind men, zoals veel luchtvaartliefhebbers wel zullen weten, Beech, Cessna en Boeing fabrieken. Ik hoop hier nog enkele mooie plaatjes te schieten. Ook heb ik al wat contacten in de buurt van Kansas City/Whiteman Air Force Base gelegd (B2's!).
Probeer ook eens wat bases van de ANG te bezoeken. Hier staan vaak grote squadrons opgesteld en zijn relatief makkelijk te bezoeken.
Voorbeelden: Buckley AFB (CO) F16 (N39º42"06 - W104º45"06) Forbes Field (KS) KC135 (N38º57"03 - W95º39"49) Springfield AP (IL) F16 (N39º50"32 - W89º40"39)
...en zo zijn er nog wel een paar. Vooral veel lifter- en tanker-velden.
Dat zal ik zeker proberen! Ik hou vooral van het grotere spul dus dat komt goed uit.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.