Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis markie2202: rondreis Florida

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
markie2202
Amerika-newbie

Reis markie2202: rondreis Florida

Bericht door markie2202 »

Hoi iedereen,

Mijn vriendin en ik willen met 2 vrienden een reis maken naar Amerika. We willen eerst naar New York, om hier vervolgens 4 dagen te blijven.

Hierna willen we een vlucht pakken naar Orlando, en vanuit Orlando een RV huren om vervolgens Florida mee rond te rijden :toocool: . We hebben hiervoor wat informatie verzameld bij verschillende reisbureau's en we hebben een reisschema / planning gemaakt.

We hebben ook dit forum goed bekeken en hebben gezien dat er veel mensen waren die goede tips hadden :doublethumb: over de rondreizen van mensen.

Hieronder zie je ons reisschema:
  • 03-5-2010 : Heen vlucht naar New York
    04-5-2010 t/m 06-5-2010 : New York
    07-5-2010 : Tussen vlucht van New York naar Orlando (camper ophalen)
    08-5-2010 : Van Orlando naar Port Orange en vervolgens doorrijden naar Palm Bay
    09-5-2010 : Van Palm Bay via Lake Okeechobee naar Miami
    10-5-2010 : Verblijf in Miami
    11-5-2010 : Van Miami naar Key West
    12-5-2010 : Verblijf in Key West
    13-5-2010 : Van Key West via Homestate naar Collier-Seminole State Park
    14-5-2010 : Van Collier-Seminole State Park Bayshore Gardens met als tussenstop Napels en Cape Coral
    15-5-2010 Van Bayshore Gardens naar St. Petersburg
    16-5-2010 Van St. Petersburg naar Palm Harbor via Clearwater
    17-5-2010 Van Palm Harbor naar Orlando
    18-5-2010 t/m 22-5-2010 : Orlando (Sea World, Universal Studios Discovery Cove)
    23-5-2010 Terug vlucht vanaf Orlando
In de bijlage zie je een "routebeschrijving" van de reis.

Alle tip en/of ideeën zijn van harte welkom.

Alvast bedankt :doublethumb:
Bijlagen
Rondreis Florida.jpg
wiepster
Amerika-expert

Re: Rondreis Florida

Bericht door wiepster »

Wat ga je in Palm Bay doen? Rijd dan een stukje verder en overnacht in Sebastian of Vero Beach. Sebastian en Vero Beach hebben wat natuur en omgeving betreft veel meer te bieden dan Palm Bay, wat een slaapstad is.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Persoonlijk denk ik dat het wat weinig dagen zijn voor zo'n groot tripje in Florida. Zoals ik het zie heb je nergens veel tijd om te blijven behalve in Orlando.
Misschien Daytona eruit en/of Key West. Het is in mijn ogen racen van de ene plek naar de andere en zeker met een RV kun je niet zo erg hard.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Teleton
Amerika-ontdekker

Bericht door Teleton »

Jullie maken inderdaad veel kilometers. Moeilijk om t ekiezen he, jullie willen zo te zien echt het onderste uit de kan halen en (vrijwel) alles zien. Het resultaat kan zijn dat je slechts kan zeggen dat je er bent geweest.....Wat verder opvalt is dat jullie in zo'n korte tijd een rondje willen rijden. Waarom vlieg je niet van New York naar Miami, maken dan je Florida tour richting Orlando om vandaar uit terug te vliegen? En zijn jullie erg gehecht aan een reis met een RV? Je wordt een stuk flexibelere (en vrijer) als je met een luxe wagen rijdt en in hotels overnacht. Ik zou dat in ieder geval voor de vier dagen in Orlando overwegen. Succes met de planning en veel plezier op reis!
Afbeelding
http://tussenhaloweenenthanksgiving.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
gahoogenboog
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door gahoogenboog »

Ik begrijp dat je veel wilt zien. Maar eigenlijk is dat met deze route ook het enige wat je doet. Je rijdt van A naar B maar echt genieten op een plek is er bijna niet.
De West kust is zo fantastisch, ik zou er niet aan moeten denken om dit grotendeels uit je auto te zien. Mooie stranden,rustig gewoon heerlijk om er te zijn. Bij Brandenton het je Anna Maria Island ook heel leuk.
Wij zijn nog nooit met een camper geweest maar kiezen voor motels. Ik denk dat Florida daar erg geschikt voor is. Er zijn veel goede schone motels en het kost niet veel geld. Wij gaan al jaren in Mei en er is altijd plek wat je ook uitkiest.
Het is dacht ik al genoemd maar waarom vertrek je weer van Orlando, als je je route iets omgooit kun je beginnen in Orlando met een paar dagen en dan eindigen in Miami en vandaar uit vertrekken. Scheelt je ook weer een berg tijd.
Succes met je planning.
Gr.Greet
zandmannetje
Amerika-newbie

Bericht door zandmannetje »

Hoi Alle,

Bedankt voor deze reactie, ik als mede reisgenoot van markie2202 ben ook aan het mee lezen.

We hebben gekozen om een rondje te rijden, omdat je met een camper one way kosten betaald als je deze niet op dezelfde plaats inleverd.
De ronde kan natuurlijk aangepast worden. Dayton Beach kan er natuurlijk uit wat al een heel stuk scheelt.
En kunnen we i.p.v. Palm Bay wel Sebastian of Vero Beach nemen zoals Wiepster aangaf.

De keuze voor een camper is mede omdat we graag ook een keer zelf eten koken i.p.v. elke dag uiteten. (in een hotel kan je niet anders)

Miami, KeyWest en Orlando zijn de steden die we zeker willen aandoen. Misschien dat we de route iets kunnen aanpassen zodat we wat meer tijd hebben.

Alvast bedankt voor jullie reacties en tips... :D
Laatst gewijzigd door zandmannetje op 29 nov 2009, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Ik begrijp dat je zelf wilt gaan koken maar in dit geval lijkt het mij toch handiger om een auto te nemen en hotels. Er zijn ook genoeg plaatsen waar je kunt overnachten waar een kitchenette bij zit.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
gahoogenboog
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door gahoogenboog »

Helemaal eens met Corry. Er zijn vaak kamers met keukentje. Wij nemen alleen motels en alles is er wat je nodig hebt.
Aan het begin een koelbox kopen is ook erg praktisch. Een auto huren kun je in Orlando en in miami of waar dan ook in Florida inleveren onder kosten.
Wij eten zeker niet elke dag buiten de deur. Soms ook helemaal geen zin in. Goede alternatieven zijn bijv. bij de Walmart een gebraden kip kopen, verse broodjes en als toetje vers fruit. En dit alles kun je dan in je motelkamer of buiten waar je ook wil heerlijk opeten. Ook voor de lunch halen we een vers broodje en kopen dan wat beleg. Dan hoef je niet steeds een restaurans in en soms heb je gewoon trek in iets gezonds en dat is echt wel te koop.
Ook ontbijten doen we vaak op de kamer. We kopen beleg en brood en eten dit op de kamer op voor we weggaan. Koffie en thee kun je altijd zetten op je kamer. Het is dan soms net kamperen in een motelkamer!
Ik weet ook niet wat duurder is een camper of een auto en motels. Je hebt heel vaak 4 persoonskamers dus dan wordt het helemaal voordelig. Misschien 10-15 dollar per persoon. Met de bonnenboekjes die je kunt gebruiken moet dit zeker lukken.

Gr.Greet
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik vind een camper ook heerlijk. En met een beetje planning is er met een camper ook genoeg te zien en te beleven. Misschien heb je wat aan onze planning voor onze reis in februari/maart, waarin we ook een deel van Florida doen. Key West en het eerder genoemde Brendenton staan ook op het programma.

We hebben de campings al gereserveerd, alle links staan in de planning. Zie in mijn onderschrift: Reis Miami - Dallas.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

nieuwenoord schreef:Brendenton
Bradenton :wink:, ik heb daar trouwens een huis :lol:
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

1250 schreef:
nieuwenoord schreef:Brendenton
Bradenton :wink:, ik heb daar trouwens een huis :lol:
OK, Bradenton, you're right. Je huurt daar een huis? Jullie zitten er een week eerder dan wij, of niet?
markie2202
Amerika-newbie

Bericht door markie2202 »

Het idee om hotels te pakken en een auto te huren zal denk ik niet iets voor ons zijn. We willen gewoon rondrijden en stoppen wat ons leuk lijkt om te gaan bekijken. We zijn alle 4 niet z'n monumenten bezoekers, wij gaan meer voor het weer en om lekker rond te rijden en veel van de omgeving te zien, om vervolgens ergens te stoppen waar we willen.

Wat Zandmannetje al zei, we willen zoiezo naar Orlando, Key West en Miami.

@nieuwenoord, je hebt een mooie planning, vooral de eerste 4/5 dagen zijn voor ons ongeveer hetzelfde. We kunnen veel informatie van je site kunnen halen. :doublethumb:
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

nieuwenoord schreef:
1250 schreef: Bradenton :wink:, ik heb daar trouwens een huis :lol:
OK, Bradenton, you're right. Je huurt daar een huis? Jullie zitten er een week eerder dan wij, of niet?
Nee voor februari (20/27) zitten we in Inverness, FL.
Nou, ik heb daar een huis maar dat huis is maar 1M2 bij 1M2 :wink:, alleen een soort shipping address :wink:.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Het idee om met een camper door Florida te rijden lijkt mij heerlijk!
Nu zou ik wel aanraden dat je al vaker met een camper moet hebben gereden want in Florida zijn er voor campers denk ik meer manoeuvreer problemen dan in bijvoorbeeld Zuid-West-USA (natuurlijk niks in vergelijking met NL :wink:).
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

1250 schreef:Nou, ik heb daar een huis maar dat huis is maar 1M2 bij 1M2 :wink:, alleen een soort shipping address :wink:.
Ah, ok, snappem. Wij zitten 20/21 februari in Bradenton (of nog net Cortez). Camper rijden aan de oostkust is inderdaad wat minder makkelijk dan in het westen (en wij hebben alleen nog ervaring in het Noordoosten), maar lijkt mij verder geen probleem. Het stikt er in elk geval van de campings.
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Wat ik mij een beetje afvraag is,;de route die markie 2202 in dit topic wil gaan doen vindt men teveel kilometers om er ten volle van te genieten.
Als je een rondreis door het westen van Amerika doet met zijn Nationale Parken en diverse steden doet men toch ook veel kilometers?
Wat is dan het verschil met Florida en de westkust? (misschien een domme vraag ,sorry daarvoor :oops: )

Na onze vorige 2 rondreizen door het Westen, zijn ook wij volop bezig met onze planning voor volgend jaar naar Florida(1 ste keer)maar willen onze laatste week in het noorden van Florida rondreizen. (zie ook mijn geopende topic : Tallahassee en katoenplantages?)
TedjevanEs
Amerikakenner

Re: Reis markie2202: rondreis Florida

Bericht door TedjevanEs »

Als je met de camper gaat rond touren kan ik je de KOA aanraden: http://www.koa.com/where/fl/index.htm

We hebben zelf een aantal keer nr. 10 aangedaan.
Enjoy Florida er is zat te doen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Kijk, dat is goed om te horen. Wij hebben voor februari twee nachten op 'nr. 10' geboekt.

Nog leuke tips voor daar? Wij hebben geen auto tot onze beschikking en willen natuurlijk wel naar Key West. Gaat er een shuttle vanaf de camping of kunnen we makkelijk met de camper parkeren in Key West?
Anuschka
Amerika-ontdekker

Bericht door Anuschka »

Hallo,

Wij zijn 2 keer in Florida geweest en hebben toen uitgezocht wat goedkoper was. auto/hotel of camper. In tegenstelling tot het westen van de USA is het in Florida goedkoper om auto/hotel te kiezen. Florida is helemaal geen camperstaat en je ziet ze ook niet veel rijden.

Wij nemen altijd plastic (geen weggooi) en bestek mee en ontbijten op de kamer. Gewoon brood en beleg halen in de supermarkt. De lunch kun je ook zelf verzorgen. Je kunt ook prima luchen en warme maaltijden krijgen in de supermarkt zelfs en opeten in de daarvoor bestemde lunchruimte of meenemen naar je kamer. Hoef je niet te koken, maar je hoeft ook niet uit eten en het scheelt een hoop tijd.

Tja en wat de route betreft: wij hebben zelf wel het hele rondje in Florida gereden, maar we hadden dan ook meer tijd om dit te doen. In jullie geval zou ik de hele oostkust uit de planning halen. Wij vonden de oostkust absoluut geen must. Zoals in andere reakties al staat, zorg dat je iets ziet en er van kan genieten en niet alleen geweest bent.

De drop off kosten zou ik dan voor lief nemen. Het racen tegen de klok is het niet waard, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Anuschka
Bostonlover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Bostonlover »

Nati schreef:Wat ik mij een beetje afvraag is,;de route die markie 2202 in dit topic wil gaan doen vindt men teveel kilometers om er ten volle van te genieten.
Als je een rondreis door het westen van Amerika doet met zijn Nationale Parken en diverse steden doet men toch ook veel kilometers?
Wat is dan het verschil met Florida en de westkust? (misschien een domme vraag ,sorry daarvoor :oops: )

Na onze vorige 2 rondreizen door het Westen, zijn ook wij volop bezig met onze planning voor volgend jaar naar Florida(1 ste keer)maar willen onze laatste week in het noorden van Florida rondreizen. (zie ook mijn geopende topic : Tallahassee en katoenplantages?)
Volledig met je eens. De route van Markie2202 is gewoon makkelijk te doen in 20 dagen met voldoende tijd om dingen te zien en te doen. De langste reisafstand is Miami-Keys, dit is drie uurtjes rijden. De afstanden in andere delen van Amerika zijn veel groter.
Afbeelding
[/url]
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer