Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Happy Thanksgiving!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Happy Thanksgiving!
Een heel fijne Thanksgiving gewenst aan alle Neder-Amerikanen hier! Hoe vieren jullie het feest? Rick heeft gisteravond al twee pumpkin pies gebakken. Natuurlijk kijken we nu op tv naar de Macy's parade in New York. Om een uur of vier gaan we vanmiddag aan tafel. Op het menu: kalkoen, twee soorten stuffing, zoete aardappelpuree met gember, aardappelpuree, haricots verts, gegrilde butternut squash, spinazie en broodjes.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Re: Happy Thanksgiving!
Geen Neder - Amerikaan, maar zitten ook naar de Thanksgiving Parade te kijken, hier in Las Vegas. Voor ons wordt het beetje shoppen en gokken, en vanavond gezellig en goed uit eten in het SW Steakhouse in het Wynn
!
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
He, wat vervelend nou toch allemaalMattRob schreef:Geen Neder - Amerikaan, maar zitten ook naar de Thanksgiving Parade te kijken, hier in Las Vegas. Voor ons wordt het beetje shoppen en gokken, en vanavond gezellig en goed uit eten in het SW Steakhouse in het Wynn!
Happy Thanksgiving voor iedereen!
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ook ik wens iedereen een Happy Thanksgiving!
Ruby en ik gaan straks naar een collega. Hubby zit momenteel in Iraq voor 4 maanden... :bump: ....komt pas medio maart weer thuis. Dit word onze eerste Thanksgiving wat niet bij mijn schoonouders word gevierd, ben benieuwd hoe het bij andere families toegaat.
Happy Turkey Day voor iedereen!
Happy Turkey Day voor iedereen!
- manja
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Happy Thanksgiving!
Wij zijn bij de buren uitgenodigd en worden daar rond 14.00 uuur verwacht.
Wij zijn bij de buren uitgenodigd en worden daar rond 14.00 uuur verwacht.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn vanmiddag samen met mijn ouders om 12:00 uur naar Anna's ouders gegaan, waar ook Anna's broer met vrouw en kind (anderhalf jaar oud), Anna's opa en oma, een nicht van Anna met man en twee kinderen (2 en 4 jaar oud), en een neef van Anna met vrouw waren. Een heel huis vol, dus, maar wel erg gezellig. Leuk ook mijn ouders er eens bij te hebben - hun eerste Thanksgiving in Amerika.
Op het menu stond de Gobble-gobble, gravy, twee soorten stuffing, spruitjes in witte wijn-saus, cranberriesaus, een heerlijke pittige komkommersalade, en mashed potatoes. Voor het dessert had Anna een pumpkin pie, een pecan pie, en een apple pie gebakken.
En natuurlijk veel wijn en champagne erbij!
Ik geloof dat we uiteindelijk allemaal meer "stuffed" waren dan de kalkoen...
Op het menu stond de Gobble-gobble, gravy, twee soorten stuffing, spruitjes in witte wijn-saus, cranberriesaus, een heerlijke pittige komkommersalade, en mashed potatoes. Voor het dessert had Anna een pumpkin pie, een pecan pie, en een apple pie gebakken.
En natuurlijk veel wijn en champagne erbij!
Ik geloof dat we uiteindelijk allemaal meer "stuffed" waren dan de kalkoen...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
MMmm die Mashed Sweet Potatoe vind ik zo heerlijk! Ik zou daar best een goed recept van willen, ik zie veel verschillende recepten op Internet, met honing of kaneel. Cranberrysaus vind ik ook heerlijk bij kalkoen, maar die twee kan ik inmiddels maken ...
Sandy
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Wij zijn met vrienden dit keer uit eten gegaan.
En moet zeggen dat dat heel goed bevallen is.
Het restaurant had een heus Thanksgiving buffet en nu kon ik eens van alle traditionele gerechten proeven.
Zo was er natuurlijk de kalkoen, maar met meerdere keuzes stuffing.
Ook hadden ze ham en roast beef, maar ook vis en garnalen. Verschillende soorten gravy.
Verschillende soorten groenten en mashed potatoes, pasta's.
Om nog maar te zwijgen van de desserts met alle pies!
Je kon er ook de smores maken, van gesmolten chocola en marshmallows en grahamcrackers.
Wist niet goed of het nou wel druk zou zijn met zoiets, want de meesten Amerikanen vieren het dus in huislijke sfeer.
Maar duidelijk was dat we niet de enigste waren, die het koken en de strubbelingen met de kalkoen aan een
een andere kok over lieten vandaag.
Zeker voor herhaling vatbaar!
Na het buffet zijn we naar de film gegaan en ook daar was het tot mijn verbazing druk.
Onderweg er naar toe zagen we trouwens al de mensen in de rij staan bij de Best Buy!
Oef... zij liever dan ik
Wij hadden op Thanksgiving day ons "Best buy"-koopje al online besteld namelijk.
En moet zeggen dat dat heel goed bevallen is.
Het restaurant had een heus Thanksgiving buffet en nu kon ik eens van alle traditionele gerechten proeven.
Zo was er natuurlijk de kalkoen, maar met meerdere keuzes stuffing.
Ook hadden ze ham en roast beef, maar ook vis en garnalen. Verschillende soorten gravy.
Verschillende soorten groenten en mashed potatoes, pasta's.
Om nog maar te zwijgen van de desserts met alle pies!
Je kon er ook de smores maken, van gesmolten chocola en marshmallows en grahamcrackers.
Wist niet goed of het nou wel druk zou zijn met zoiets, want de meesten Amerikanen vieren het dus in huislijke sfeer.
Maar duidelijk was dat we niet de enigste waren, die het koken en de strubbelingen met de kalkoen aan een
een andere kok over lieten vandaag.
Zeker voor herhaling vatbaar!
Na het buffet zijn we naar de film gegaan en ook daar was het tot mijn verbazing druk.
Onderweg er naar toe zagen we trouwens al de mensen in de rij staan bij de Best Buy!
Oef... zij liever dan ik
Het was heel gezellig bij de schoonouders van mijn collega. Heerlijk gegeten, leuke gesprekken gehad; het was de meite waard voor de rit van 40 min. Helemaal in de top van Brevard county vlakbij Titusville.
Hubby had ook heerlijk gegeten, de troepen overzee waren goed verzorgd met lobster en tradionele turkey.
Hubby had ook heerlijk gegeten, de troepen overzee waren goed verzorgd met lobster en tradionele turkey.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wel moeilijk om je partner zo ver weg te hebben tijdens de feestdagen! Sterkte daarmee!
@Sandy -- Rick heeft de mashed sweet potatoes van het recept van McCormick gemaakt, hier staat het. Ze waren erg lekker!
@Sandy -- Rick heeft de mashed sweet potatoes van het recept van McCormick gemaakt, hier staat het. Ze waren erg lekker!
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
dit jaar een kleine groep bij schoonmoeder - 't was gezellig. Kalkoen, aardappelpuree, cranberrysaus, sweet potato casserole, boontjes, mais, jus, stuffing, enz. enz. En na het eten urenlang natafelen over koffie, likeurtjes, en oa. appelpie, pecanpie, custardpie, koekjes, verse fruit salade. Vandaag vrij op de holiday known as 'day-after-thanksgiving-in-lieu-of-veterans'-day'
en ik ben vanochtend een paar mile wezen rennen en toen gewichtheffen, heerlijk ontspandagje.
-
donut
Wij met zijn drietjes waren natuurlijk bij mijn man's familie. Kleine groep; hij is enig kind met alleen zijn moeder, tante, oom, neef en nicht.
Er was een kalkoen, stuffing, aardappelpuree, cranberry relish, slabonen, bloemkool, broccoli, paddestoelenrisotto (van mijn hand) Hollandse appeltaart (natuurlijk van mijn hand, ze zijn er hier idolaat van!) sour cherry pie en pumpkin roll. Ik eet geen vlees dus ik had gamba's.
Geslaagde dag geweest.
Volgend jaar 'moeten' wij hosten. Wij hebben eindelijk een eethoek gevonden van de week (was een project), dus iedereen had al schik dat ik als Hollandse voor het eerst een hele dag in de keuken moet gaan staan en een maaltijd in elkaar moet draaien. Ik heb al te kennen gegeven dat ik geen kalkoen maak
Er was een kalkoen, stuffing, aardappelpuree, cranberry relish, slabonen, bloemkool, broccoli, paddestoelenrisotto (van mijn hand) Hollandse appeltaart (natuurlijk van mijn hand, ze zijn er hier idolaat van!) sour cherry pie en pumpkin roll. Ik eet geen vlees dus ik had gamba's.
Geslaagde dag geweest.
Volgend jaar 'moeten' wij hosten. Wij hebben eindelijk een eethoek gevonden van de week (was een project), dus iedereen had al schik dat ik als Hollandse voor het eerst een hele dag in de keuken moet gaan staan en een maaltijd in elkaar moet draaien. Ik heb al te kennen gegeven dat ik geen kalkoen maak
- Bandido
- Amerika-expert
Happy Thanksgiving iedereen! Wij waren bij de schoonouders in Boston. Mijn schoonmoeder had dit jaar voor de grap een zo traditioneel mogelijke maaltijd gemaakt, zoals zij het vroeger altijd kreeg. Dat was erg leuk en lekker natuurlijk. Wij hadden een pumpkin-cheesecake gemaakt, dat was een recept dat we op het Food Network hadden gezien. En natuurlijk een "Hollandse" appeltaart.
Het enige waar ik altijd wat moeite mee heb is het tijdstip, ze hadden het dit jaar al uitgesteld van 12:00 naar 2:00 pm, maar wij hebben ook dan nog niet zo'n trek. Hoe is dat bij anderen hier, eten jullie met Thanksgiving ook altijd zo vroeg?
Het enige waar ik altijd wat moeite mee heb is het tijdstip, ze hadden het dit jaar al uitgesteld van 12:00 naar 2:00 pm, maar wij hebben ook dan nog niet zo'n trek. Hoe is dat bij anderen hier, eten jullie met Thanksgiving ook altijd zo vroeg?
"Keep Georgia On Your Mind"
-
donut
Hier om 4 pm. en dat vind ik eigenlijk ook te vroeg. Maar ik hoorde van mijn man dit jaar voor het eerst pas dat het gewoonte is om met Thanksgiving zo vroeg te eten. De vorige 2 jaar begonnen we om 6 pm. vandaar.
2 uur! Jeetje dat vind ik ook wel heel vroeg zeg!
2 uur! Jeetje dat vind ik ook wel heel vroeg zeg!
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Wij half drie.....
We waren van plan om 4 uur te eten, maar hadden zo'n dikke kalkoen dat het 5 uur werd eer hij gaar was 
Trouwens een dag eerder, want Thanksgiving moest ik werken. Niet iedereen heeft de holidays vrij...
Trouwens een dag eerder, want Thanksgiving moest ik werken. Niet iedereen heeft de holidays vrij...
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hier ook om vijf uur, omdat de kalkoen er langer over deed. Vind ik veel leuker en gezelliger, want dan kun je bij kaarslicht eten.
@Annemiek -- tijdens mijn eerste baan hier heb ik ook regelmatig tijdens Thanksgiving gewerkt (reisgroepen opvangen). Had toch ook wel een speciaal sfeertje, vond ik, al had ik de dag natuurlijk liever vrij gehad. Katja had het enorm te doen met haar ex-collega's op vrijdag, sommigen moesten van middernacht to zes uur 's avonds werken! Idioot gewoon!
@Annemiek -- tijdens mijn eerste baan hier heb ik ook regelmatig tijdens Thanksgiving gewerkt (reisgroepen opvangen). Had toch ook wel een speciaal sfeertje, vond ik, al had ik de dag natuurlijk liever vrij gehad. Katja had het enorm te doen met haar ex-collega's op vrijdag, sommigen moesten van middernacht to zes uur 's avonds werken! Idioot gewoon!
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij ons was het ongeveer tussen twaalf en half een aantreden voor een borrel of twee, drie, met wat kaas en crackers en wat andere kleine hapjes, en daarna was het ongeveer rond twee uur inderdaad eten.
Nu waren we met 17 man, dus tegen de tijd dat iedereen wat heeft en zit, en een keer voor de tweede ronde is geweest, is het al lang na vier uur, maar inderdaad heb ik ook elke keer weer een beetje moeite met het vroege tijdstip...
Nu waren we met 17 man, dus tegen de tijd dat iedereen wat heeft en zit, en een keer voor de tweede ronde is geweest, is het al lang na vier uur, maar inderdaad heb ik ook elke keer weer een beetje moeite met het vroege tijdstip...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog