Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuwe scan voor passagiers Schiphol vanaf as dinsdag

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Annie schreef: Paar jaar geleden werd ik gefouilleerd op Schiphol en ik voelde heel erg onzedelijk betast door die dame.
Andere keren ging het heel netjes.
Dus misschien toch maar liever door de bodyscan, maar ik blijf het een vreemde gedachte vinden.

Annie
fouilleren kan soms erg fout lijken ja! Op bevrijdingsdag was ik naar bevrijdingspop in Haarlem. Iedereen werd daar gefouilleerd en ik zag een vent een paar meisjes fouilleren waarvan ik zoiets had van: "Goh, als dat mijn vriendin was geweest had ik die gozer toch echt even in zijn kraag gevat". Bij de douane mag je er natuurlijk wel vanuit gaan dat dit soort zaken niet voorkomen, het lijkt me dat ze klachten hierover sowieso serieus nemen!

Wat ik me afvraag bij die nieuwe scan is, vinden we straks weet ik veel hoeveel van die scans op internet omdateen grapjas bij de douane ze op een USB stickje heeft gezet?
Laatst gewijzigd door Clint op 15 mei 2007, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Rob schreef:
vana schreef:Wij moesten (ik geloof in Detroit) ook in een soort hokje staan en dan voelde het net of er allemaal windstootjes tegen je aan kwamen. Wat was dat dan voor een apparaat?

Marjon
Volgens mij is dat een snuffelkast die kan (ruiken) of je met explosieven in aanraking ben geweest
Ik meende ook al dat dat voor explosieven was. Afgelopen januari mochten Marjan en ik ook in zo'n "snuffelkast" staan. :wink:

Was dat nou in Cincinnati of Washington Marjan?

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Coyote schreef:Was dat nou in Cincinnati of Washington Marjan?
Al sla je me dood, weet ik het niet meer.... :wink:

Ik weet wel dat ik het maar "raar" vond met dat geblaas in je gezicht en geluiden van een stoomstrijkijzer.... :lol:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

jerbia schreef:
Madphil schreef: Bovendien moet hij ook nog eens zijn werk doen, op verdachte voorwerpen letten dus, en niet op mooie vrouwen :wink:
Misschien zit er wel een vrouw in dat hokje op 'verdachte voorwerpen' te letten 8) :lol:
:lol: :lol:
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Ruud2004 schreef:Afbeelding

Dit is dus wat de beveiliger ziet !!
:shock:

Ok... :) :roll:
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik heb het apparaat gisteravond laat ook nog gezien op RTL nieuws. Wat je te zien krijgt van het lichaam vind ik nogal meevallen en ik heb er dan ook geen bezwaar tegen om mij op die manier te laten scannen.

Ik kan me ook voorstellen dat die man die in dat hokje zit, na een dag ook wel denkt "Ïk heb het wel wel gezien"...... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Iiiiiieeee, je word er niet bepaald mooier op. Maar als ik dat zo zie moeten de mannen er meer zorgen om maken :hilarious:

Over 5 weken ga ik er ook doorheen op een voorwaarde ik wel er van een foto van krijg :D .

vrolijke groetjes,
Laatst gewijzigd door yarrah op 16 mei 2007, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Clint schreef:
Annie schreef: Paar jaar geleden werd ik gefouilleerd op Schiphol en ik voelde heel erg onzedelijk betast door die dame.
Dus misschien toch maar liever door de bodyscan, maar ik blijf het een vreemde gedachte vinden.

Annie
fouilleren kan soms erg fout lijken ja! Op bevrijdingsdag was ik naar bevrijdingspop in Haarlem. Iedereen werd daar gefouilleerd en ik zag een vent een paar meisjes fouilleren waarvan ik zoiets had van: "Goh, als dat mijn vriendin was geweest had ik die gozer toch echt even in zijn kraag gevat". Bij de douane mag je er natuurlijk wel vanuit gaan dat dit soort zaken niet voorkomen, het lijkt me dat ze klachten hierover sowieso serieus nemen!

Wat ik me afvraag bij die nieuwe scan is, vinden we straks weet ik veel hoeveel van die scans op internet omdateen grapjas bij de douane ze op een USB stickje heeft gezet?
Misschien even handig om te vermelden dat er geen sprake is van fouilleren door de Douane cq Marechaussee. Sinds een aantal jaar is de dmv een wetswijziging de beveiliging geheel in handen van de Luchthaven Schiphol gelegd met, namens de overheid, de Marechaussee als toezichthouder.
Het beveiligingspersoneel bij deze controles (incl. dus de nieuwe scan) is ingehuurd door de luchthaven en mag slechts "visiteren". En wil je vliegen, dan zal je je daar aan moeten onderwerpen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Clint schreef:

Annie

Als vrouw zijnde mag je het weigeren als je gefouilleerd moet worden door een man omdat er geen vrouw aanwezig is.
Louise
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Louise »

ZeroXX schreef:
Ruud2004 schreef:Afbeelding

Dit is dus wat de beveiliger ziet !!
:shock:

Gelukkig zien we zonder haar er allemaal raar uit!
Maar het blijft wel een vreemd idee.
Ik ben blij dat op m'n werk gewone detectieapparaten staan en niet zo'n scan! :oops: ( in werk in de Bijlmerbajes)

Louise
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Louise schreef:
ZeroXX schreef: :shock:

Gelukkig zien we zonder haar er allemaal raar uit!
Maar het blijft wel een vreemd idee.
Ik ben blij dat op m'n werk gewone detectieapparaten staan en niet zo'n scan! :oops: ( in werk in de Bijlmerbajes)

Louise
Nou ik bedoel ook niet dat die vrouw raar is ofzo, maar meer dat je best veel ziet :D
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ze mogen best zien dat ik een beugelbh draag, hoor!

Eerlijk gezegd interesseert het me geen zier wat een mannelijke of vrouwelijke beveiligingsbeambte van mijn (forse) lichaam zal vinden.

Ik werk in een groot ziekenhuis. Veel vrouwen denken dat er door artsen en verpleegkundigen heel kritisch naar hun lichaam gekeken wordt. Niet nodig ! Een arts heeft wel wat anders aan zijn/haar hoofd dan op mooie of lelijke lichamen te letten ! En dat geldt ook voor beveiligingsbeambtes !
benchen
Amerikafan

Bericht door benchen »

Rob schreef:
vana schreef:Wij moesten (ik geloof in Detroit) ook in een soort hokje staan en dan voelde het net of er allemaal windstootjes tegen je aan kwamen. Wat was dat dan voor een apparaat?

Marjon
Volgens mij is dat een snuffelkast die kan (ruiken) of je met explosieven in aanraking ben geweest
Jep, is idd een een systeem dat de lucht die geblazen wordt doorzoekt op fijne deeltjes die wijzen op explosieven.
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Ach, maakt mij allemaal niet uit wat voor apparaten er staan. Heb liever dat er 1 te veel staat (die zoekt op wat dan ook) dan 1 te weinig :wink:

For your own safety denk ik altijd maar :)
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Iemand al door de nieuwe scan geweest?
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Nieuwe scan voor passagiers Schiphol vanaf as dinsdag

Bericht door Ruud2004 »

Er is/komt een kleine aanpassing op de bodyscan.

Schiphol test volledig automatische bodyscan
26-11-2009 SCHIPHOL

- Luchthaven Schiphol is deze week begonnen met een proef waarbij het niet meer nodig is dat beveiligingsmedewerkers de beelden van bodyscans bekijken. De apparaten, die dwars door de kleren van gecontroleerde passagiers heen kijken, doen nu zelf al het werk. Zij waarschuwen het aanwezige personeel als iemand iets op zijn lichaam heeft verborgen en melden ook waar dat zit.

Dat heeft een woordvoerster van Schiphol donderdag (26 november) gezegd. De luchthaven heeft twee van de zestien bodyscans zo aangepast dat die alles zelf doen. Bij de andere apparaten moet een beveiligingsmedewerker de beelden nog bekijken. In verband met de privacy van de gecontroleerde persoon zit diegene wel op een flinke afstand van de plek waar de scan plaatsvindt.

Reizigers op Schiphol zijn overigens niet verplicht om zich met een bodyscan te laten controleren. Zij kunnen er ook voor kiezen om door de detectiepoortjes te lopen en zich zo nodig te laten fouilleren.

De Europese Commissie zette een plan om bodyscanners standaard te gaan gebruiken voor controles op vliegvelden een jaar geleden in de koelkast. Zij wilde eerst nader onderzoek doen naar de voor- en nadelen. Er waren onder meer vragen over de privacy en de mogelijke gezondheidsrisico’s.

Schiphol kijkt over een tijd hoe de proef met de volledig automatische bodyscan verloopt. Als de resultaten positief zijn, hoopt de luchthaven dat deze nieuwe techniek ertoe bijdraagt dat in de toekomst alle controles met de bodyscan kunnen worden gedaan.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik ben benieuwd hoe die scan reageert op insulinepompen en infuussets. Wil ik wel even uitproberen :mrgreen:
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Een proef? Ik neem dan aan dat deze scans niet bij alle gates staan? Ik heb er niets van gezien toen ik vorige week naar Amerika reisde.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Ik denk dat ik er (zonder te weten) twee weken geleden doorheen ben gegaan. Ik moest in een poortje gaan staan en mijn handen in de lucht steken, vervolgens 3 seconden wachten, en klaar! Dit was bij de H-gates.

Alleen het gekke vind ik dat er geen mogelijkheid was om door een normaal poortje te gaan, zoals in het artikel wordt beweert.
Afbeelding
Bramster
Amerika-expert

Re:

Bericht door Bramster »

Cisca schreef:Maar hopen dat het ook daadwerkelijk echt sneller gaat
Op vluchten naar de US word toch niet standaad gefouilleerd ? Dus waarom zou het sneller gaan ? Het door het bekende poortje lopen is toch ook al razend snel ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer