Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis LieFer: route 2010 Colorado Springs naar Yellowstone

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
LieFer
Amerika-newbie

Reis LieFer: route 2010 Colorado Springs naar Yellowstone

Bericht door LieFer »

Hallo forumleden,

Wij hebben onze route voor 2010 globaal staan.
Voor ons is het voor het eerrst in deze regio, dus alle kommentaar is welkom. :D
Wij hebben nog een paar dagen in de reserve bank, dus er is zeker nog wat te schuiven.

dag 1 12-mei Vliegen Schiphol naar Colorado Springs
dag 2 13-mei Colorado springs en Pikes Peak mountain.
dag 3 14-mei naar Black Canyon
dag 4 15-mei naar Mesa Verde. Overnachten Durango.
dag 5 16-mei Mesa Verde.
dag 6 17-mei van Mesa Verde naar Hovenweep Monument Daarna naar Monument valley Overnachten in monument valley.
dag 7 18-mei Naar Grand Canyon (365) Overnachten op camping DeMotte 7 mile voor de ingang van de North Rim.
dag 8 19-mei Grand Canyon
dag 9 20-mei Naar Pipe Spring via Hurricane daarna naar Zion.
dag 10 21-mei Zion
dag 11 22-mei van Zion naar Bryce
dag 12 23-mei in Bryce
dag 13 24-mei in Bryce
dag 14 25-mei Naar Capital Reef
dag 15 26-mei Capital Reef
dag 16 27-mei van Capital Reef naar Arches
dag 17 28-mei Arches
dag 18 29-mei van Arches naar Salt Lake City
dag 19 30-mei van Salt Lake City naar Craters of the Moon
dag 20 31-mei Craters of the moon.
dag 21 1-jun van Craters of the moon naar Yellowstone
dag 22 2-jun Yellowstone
dag 23 3-jun Yellowstone
dag 24 4-jun Yellowstone
dag 25 5-jun Grand Teton
dag 26 6-jun Grand Teton
dag 27 7-jun vlucht Jackson naar Columbus

Wij wachten in spanning af.
Liezbeth en Ferdinand
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis LieVer: route 2010 Colorado Springs naar Yellowstone

Bericht door Loek »

Interessante heenvlucht. De meeste vluchten naar Colorado Springs gaan middels een stop in Denver. Waarom met het vliegtuig verder en niet met een (huur)auto? Het is maar een uurtje rijden van Denver naar Co Springs; vliegen duurt waarschijnlijk net zo lang met wachttijd, overstappen, opstijgen, landen en de rest van het vliegveld circus.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Een mooie route.
Ik zou zelf alleen niet zolang in Bryce blijven maar dat is een kwestie van smaak.
Ik weet niet of het zo'n goed idee is om de eerste dag al naar Pikes Peak te gaan. De top is op 4300 meter en ik heb al van een aantal mensen gehoord dat ze erg duizelig zijn geworden boven. Jullie hebben nog geen tijd gehad om aan de hoogte te wennen als jullie het meteen de eerste dag doen.

Marjon
LieFer
Amerika-newbie

Bericht door LieFer »

Hllo Loek,

Wij vliegen niet via Denver, maar via Housten. Wij hebben eerst wel gekekenn naar Denver, maar ook dan zijn er geen rechtstreekse vluchten.

Marjon,

Je hebt misschien wel gelijk met Pikes Peak. :o Zullen we nog eens moeten overwegen.

Ferdinand
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie, rustige route, maar twee volle dagen Bryce lijkt mij ook wat veel, net als een volle dag bij Craters of the Moon. Misschien een dag in Moab erbij? En ook in Yellowstone kun je ook prima nog meerdere dagen doorbrengen zonder je te vervelen.
De North Rim gaat meestal half mei open, het moet dus net kunnen in jullie schema. Waarom niet kamperen in het park? Er is een prachtige, ruime camping.
Voor Craters of the Moon, Yellowstone, Moab en Mesa Verde kun je misschien nog tips uit ons reisverslag halen.

Marianne
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Sluit me aan bij bovenstaande opmerkingen, mn Bryce, Pikes peak en zeker North Rim.
De North Rim gaat meestal half mei open, het moet dus net kunnen in jullie schema. Waarom niet kamperen in het park? Er is een prachtige, ruime camping.
Erg mooi, en prachtig gelegen aan de canyon zelf. Je kunt wandelend de zonsopgang bereiken en daarna ontbijten in de mooie Lodge met alweer geweldig uitzicht. De zonsondergang kun je vanaf je kampeerplek bewonderen. Je kunt ook vandaar goed naar bv Cape Royal en pt Imperial en daar wandelen. Wel op tijd reserveren, zeker met camper, is snel vol. Annuleren is gemakkelijker dan 't hele eind terugrijden omdat het vol is en ze zijn streng!
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

zal er geen sneeuw liggen op de top van pikes peak? Ik wil er wel bij zeggen dat dit een ervaring is om niet te vergeten, pikes peak is prachtig ! maar ik was er in juli, en ging met de trein omhoog.
Ja, een dagje meer yellowstone kan geen kwaad, ik vind je tijd in grand teton ook aan de ruime kant, maar bryce daar heb je wel genoeg aan een volle dag, zelfs als je gaat wandelen...
Intressant rondje trouwens....
LieFer
Amerika-newbie

Re: Reis LieFer: route 2010 Colorado Springs naar Yellowstone

Bericht door LieFer »

Allen Hartelijk dank voor de reacties.

Ik heb zelf ook een beetje aan de dagen in Bryce getwijfeld, dus die schuif ik dan maar in de algemene reserve.
Wat betreft Grand Canyon, was het eerst ook de bedoeling op de camping in het park te overnachten, maar daar moet je volgens mij erg vroeg reserveren wil je een plaats bemachtigen. Wij willen juist niets reserveren, zodat we de vrijheid hebben als het ergens mooi is of we wat extra's tegen komen gewoon een extra dag tussen te plaatsen. Wij gaan niet met een camper, maar nemen een tentje mee voor overnachten in de parken als het ten minste wat betreft het weer goed is. Verder overnachten we in Motels.
Pikes Peak lijkt ons ook geweldig, maar op de eerste dag misschien niet verstandig ook al ga je met het treintje.
In Grand Teton willen we in ieder geval een dagwandeling maken en mogelijk een tocht met een raft, vandaar de aangegeven dagen daar.
Ik lees veel over Moab, dus misschien moeten we ons daar nog eens even in verdiepen.

Ferdinand
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer