Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis *Petra*: New York - LA

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
*Petra*
Amerika-newbie

Reis *Petra*: New York - LA

Bericht door *Petra* »

Hoi,

Als eerste wil ik iedereen bedanken die post op dit forum, ik heb heel veel informatie en tips van het forum gebruikt bij het plannen van mijn eerste reis naar Amerika.
Ticket is al geboekt; inclusief tax nog net geen € 470. :D
In New York verblijf al geboek in een hostel.
Hotel in Washington DC geboekt via Priceline! ($ 80 per nacht i.p.v. $ 200)
Laatste gedeelte van de reis wil ik ook vooraf alvast vastleggen.
Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om de planning te bekijken?
Alvast heel hartelijk dank!

*Petra*

1 29-apr Reisdag naar New York
2 30-apr New York
3 1-mei Auto ophalen - via Philadelphia? - Lancaster - Washington DC
4 2-mei Washington DC
5 3-mei Washington DC (Arlington begraafplaats)
6 4-mei Mount Vernon - Williamsburg
7 5-mei Williamsburg - Jamestown - Colonial Parkway naar Yorktown Battlefield - Williamsburg
8 6-mei Petersburg - Lee's retreat trail - Appomattox Court House - Blue ridge parkway
9 7-mei Blue ridge parkway - Nashville
10 8-mei Graceland - Memphis (sunstudio's) - Talimena scenic drive - ri Carlsbad
11 9-mei ri Carlsbad
12 10-mei Carlsbad Caverns National Park - Roswell (neergestorte ufo)- Turquoise trail- ri Santa Fé
13 11-mei Sante Fé
14 12-mei Santa Fé trail - ri Monument Valley
15 13-mei Monument Valley
16 14-mei Mesa Verde National Park
17 15-mei Arches National Park
18 16-mei Capital Reef National Park
19 17-mei Scenic byway12 - Bryce Canyon National Park
20 18-mei Zion National Park
21 19-mei Zion National Park
22 20-mei Grand Canyon
23 21-mei Grand Canyon (reservedag)
24 22-mei Hoover Dam - ri Las Vegas
25 23-mei Las Vegas - Death Valley
26 24-mei High Sierra Nevada - Mono Lake - (Tioga pass road ws gesloten dan Carson Pass)
27 25-mei Yosemite National Park
28 26-mei Yosemite National Park
29 27-mei ri San Fransico
30 28-mei San Francisco (Alcatraz)
31 29-mei San Francisco
32 30-mei Pacific Highway - Santa Maria - Lompoc
33 31-mei ri Los Angeles (Memorial Day)
34 1-jun Los Angeles / Walt Disney
35 2-jun Los Angeles
36 3-jun ri San Diego - San Diego Zoo / Seaworld / o.i.d.
37 4-jun San Diego
38 5-jun San Diego - Los Angeles - Reisdag naar Londen
39 6-jun Reisdag naar Amsterdam
Laatst gewijzigd door *Petra* op 19 nov 2009, 07:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Reis *Petra*: New York - LA

Bericht door Petra/VS »

*Petra* schreef:Hoi,
*Petra*

1 29-apr Reisdag naar New York
2 30-apr New York
3 1-mei Auto ophalen - via Philadelphia? - Lancaster - Washington DC
4 2-mei Washington DC
5 3-mei Washington DC
6 4-mei Arlington begraafplaats - Mount Vernon - Williamsburg
7 5-mei Williamsburg - Jamestown - Colonial Parkway naar Yorktown Battlefield - Petersburg
8 6-mei Lee's retreat trail - Appomattox Court House - Blue ridge parkway
Hoi naamgenote :),

Welkom hier! Je reis zo lezend word ik al heel moe ;). Op een dag Arlington begraafplaats, Mount Vernon en nog naar Williamsburg (3,5 uur) rijden betekent overal doorheen rennen. Ook Williamsburg, Jamestown en Yorktown op een dag en dan nog verder, poeh. Ik heb er nu het deel uitgelicht, dat ik heel goed ken, maar verder in de reis neem je ook maar erg weinig tijd voor bepaalde bezienswaardigheden. Persoonlijk zou ik het iets rustiger aan doen, zodat je dingen echt kunt bekijken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

dacht ik ook Petra, dat redt ze nooit! Wij hadden voor Williamsburg alleen al 1 dag nodig! (En dan zonder reizen)
rijocaer
*Petra*
Amerika-newbie

Bericht door *Petra* »

Thank you!
Arlington begraafplaats is tot laat open; kunnen we die wel op 2 of 3 mei bezoeken.
Petersburg is het begin van de trail; naar een dag later geplaatst.

Ik weet dat het een heel vol programma is, het was nog veel voller met veel meer miles.
(Een Japans reisbureau zou er trots op zijn geweest. :D)
Eigenijk wil ik zoveel mogelijk zien en ik ben geen type om uren in een museum enzo te lopen.
Wanneer iets heel mooi is, kan ik het altijd op mijn verlanglijstje zetten dat ik er nog een keer naar toe wil.
Neemt niet weg dat ik wel de tips in overweging neem.

Wijzigingen in de planning heb ik met blauw aangegeven.
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

hoi Petra,

Misschien is het handig om je routes in gedeeltes te hakken, en bij de betreffende forum over de regio te plaatsen.
Daar krijg je meestal veel meer informatie en tips.

Gr. José
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Dezz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Dezz »

Volgens mij gaat dit helaas echt niet lukken. Ik pik er een voorbeeldje uit; 7,8 en 9 mei. Je kunt echt nooit in drie dagen de Blue Ridge Parkway rijden, naar Nashville gaan, Graceland en de Sun Studio's bezoeken en dan ook nog naar Carlsbad rijden wat zo'n beetje tegen Mexico aanligt :shock:

Omdat je je tickets al geboekt hebt lijkt het me verstandig dat je, hoe spijtig dat ook is, heel veel dingen gaat schrappen. Op deze manier komt je inderdaad overal, maar je ziet ook helemaal niets en dat is toch zonde?!
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

1 dag new york en feitelijk 1 dag Washington DC zijn ook veel te weinig..
Ik zou het over een hele ander boeg gooien en het een en ander weghalen.
(En weer sparen voor een volgende reis, geconcentreerd op één gebied..)

Ik ga even nadenken wat de beste optie zou zijn..
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
*Petra*
Amerika-newbie

Bericht door *Petra* »

@José
Bedankt voor de tip, kan ik altijd nog later doen. Krijg je anders geen "vervuiling"van het forum?

New York hoeft echt niet langer, mijn "reispartner" heeft New York al gezien.
Aangezien je daar wel een week kan rondkijken; kan ik altijd nog een keer daar naar toe gaan.

@Dezz
Op internet, bij een site van een reisorganisatie, had ik gelezen dat ze in 1 dag van Nashville naar Washington DC reden.
Aangezien ik niet alleen "saaiere" wegen wil berijden, routes gezocht.
Kost de Blue ridge parkway dan zoveel meer tijd?

Hoeveel tijd, zonder iets te zien, heb je nodig om van Memphis naar Carlsbad te rijden?
Dacht echt dat red ik wel hahahaha, al is het meer dan een volle dag rijden.
Dezz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Dezz »

De Blue Ridge Parkway kost zeker veel tijd, het is namelijk een bergweg wat dus inhoudt dat je er niet hard kan rijden. Daarnaast geldt dat de hele parkway een snelheidslimiet heeft van 45 m.p.h. Er is ook veel moois te zien onderweg waar je toch graag even voor uitstapt, dus je bent er echt wel een tijdje zoet mee :)

De snelste route van Memphis naar Carlsbad is 984 mijl en daar rijdt je zonder te stoppen minimaal 16,5 uur op.

Heb je al ideeën hoe je je reis anders gaat aanpakken?

Ik ben benieuwd, want dwars door het land trekken is natuurlijk wel een hele ervaring :)
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Dit is, denk ik, het gekste wat ik ooit heb gezien (sorry :oops: ).

In 39 dagen doorkruis je het continent van Noord naar Zuid en van Oost naar West, bezoek je NY, Washington (en heb je Philly op je lijstje staan, kan volgens mij nooit lukken), San Francisco, LA, San Diego..ohja en Memphis en Santa Fé.
Tot nu toe is je antwoord steeds; daar hoef ik niet zoveel tijd voor uit te trekken want ik kan altijd terug gaan. Dat wordt dus terug naar al de steden EN de natuurparken want veel ga je niet zien op deze manier.

Je schrijft dat je niet veel tijd hoeft in te plannen voor NY want je reispartner is er al geweest. En jij dan? Wil jij de stad niet zien? Je hoeft er echt geen 5 dagen voor uit te trekken maar op zijn minst toch wel 3.

Wat ik zou doen: minimaal 3 dagen in NY, eventueel met huurauto naar Washington of Philly. Vanuit 1 van deze steden, of gewoon direct vanuit NY met een losse vlucht naar het zuidwesten vliegen (dat kan vanalles zijn; Denver, Las Vegas, Phoenix, maar ook Santa Fe of Albequerque) en daar een rondreis gaan maken die recht doet aan een rondreis en waar je zelf ook van kunt genieten; soms maak je een lange rit, de andere keer een dagje/paar daagjes rustig aan; lekker wandelen, op je gemakje een stad verkennen enz.

Misschien doe je er ook wel goed aan geen lus te maken door bv San Francisco te schrappen en alleen SD en LA te bezoeken, dan hou je ook meer tijd over voor de natuurparken en kleine stadjes in deze omgeving.

Je kunt echt nog alle kanten op met de data van je vluchten en het bijboeken van een losse vlucht (deed ik vorig jaar, NY-Denver a €125,-).
*Petra*
Amerika-newbie

Bericht door *Petra* »

Ik ben juist blij met die opmerkingen.
Net al een e-mail verstuurd met de opmerkingen over die afstanden.

Onze planning is (straks was) een voortzetting van een reis die we gezien hadden.
Vandaar dat we dachten dat dit wel haalbaar zou zijn.

Reis van die organisatie is (in 3 weken)
San Francisco - Yosemite National Park - Mono Lake - Death Valley - Las Vegas - Grand Canyon - Monument Valley - Mesa Verde NP - Santa Fé - Carlsbad - San Antonio - Houston - New Orleans - Memphis - Nashville- Washington DC - Philadelphia - New York
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Reisorganisaties staan er om bekend dat ze veel te snel overal langs rijden. Je moet goed nadenken wat je wilt zien en doen. Als je nu al weet dat je voor sommige dingen te weinig tijd hebt, sla ze dan over, en bewaar het voor een volgende reis. Alles half doen heeft niet zoveel zin, want dan krijg je een volgende keer hetzelfde probleem. Ik zou me concentreren op het oosten óf het westen zodat je de volgende keer niet weer zowel het oosten, zuiden als westen moet doen om alles te bekijken wat je gemist hebt.
Ik zit met hetzelfde probleem, we plannen voor 2010 een reis van oost naar west; het is meer het idee om het eens gedaan te hebben, dan dat het nu echt handig is (er worden hier thuis nog uitgebreide discussies over gevoerd :? ).
Aan de andere kant hebben jullie best wel veel tijd, dus het kan best zo, met misschien wat verschuivingen hier en daar. Er zijn genoeg mensen die minder tijd uittrekken voor het zuidwesten dan jullie doen. Je zou daar iets over kunnen slaan, zoals Moab en Mesa Verde, en dan later nog eens Moab bezoeken in combinatie met bijvoorbeeld Yellowstone, Colorado of South Dakota. Je hebt dan meer tijd voor het eerste stuk (ik kan daar niet over oordelen, maar ik begrijp dat je die tijd wel nodig hebt) en je houdt een nog een mooi stuk te goed voor een volgende reis.

Marianne
*Petra*
Amerika-newbie

Bericht door *Petra* »

Goed idee!
Rondje van die NP kan altijd nog. Meeste zijn ook als laatste aan de planning toegevoegd. Kwam omdat ik dacht dat we dagen over zouden hebben.
Mochten we tijd "over" hebben dan kunnen we daar altijd nog een dag extra vertoeven.
Moet dit natuurlijk wel overleggen hahahaha
Aan de andere kant hoeft een reis niet vast staan voor mij, dus verschuivingen zelfs tijdens de reis vind ik totaal geen probleem. Wil alleen op tijd op het eindpunt zijn. :D
Eigenlijk is 1 ding wel zeker, we willen van het Oosten naar het Westen rijden.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Vanaf dag 13 kan ik nog wel wat toevoegen:
13. Via Taos, Chama naar Farmington is een mooie (rustige) bergroute. Het stuk door Cartson NF was dit jaar op 14 april net sneeuwvrij. Een maand later zou moeten lukken.
14. Overnachting in het park is erg mooi, anders Mexican Hat of Bluff.
16. Houd er rekening mee dat Mesa Verde veel tijd kost en dan blijft er weinig over voor Arches (geen Canyonland?). Ik zou met 39 dagen zeker een extra nacht in Moab blijven.
21/22. Ken je Page? (Lake Powell, Antelope Canyon, Horsehoe Bend, etc.) Misschien een nacht in Page toevoegen?
32. Lompoc is origineel. Ik zie meestal Cambria, Big Sur, Santa Barbara, etc. in routes staan.
Voor Grand Canyon, Death Valley (www.xanterra.com), Yosemite, Monument Valley en Moab (zeker in het weekend) zou ik reserveren.
De tip van een binnenlandse vlucht zou ik zeker in overweging nemen. Misschien Memphis - Santa Fe?
Johan
(Wij hebben in 2000 in 45 dagen Miami - LA gedaan.)
*Petra*
Amerika-newbie

Bericht door *Petra* »

@ Johan
Dank je, ik ga dat op mijn gemak eens doornemen.

Voor het idee van deze reis ontstond wist ik 0,0 van Amerika.
En zie nu al bijvoorbeeld meteen Page op de kaart liggen.
Wat is dit verslavend!
Vroeger me wel verdiept in landen en wat ik wilde zien maar nooit zo erg als nu.
Het huishouden lijdt er wel onder. :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer