Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Van West Yellowstone naar San Francisco
Van West Yellowstone naar San Francisco
Omdat ons reis schema dusdanig is moeten we in 3 reisdagen + de dag van het inleveren van de camper, waarna we direct naar het vliegveld van San Francisco gaan om vanaf hier rechtstreeks te vliegen op Amsterdam, deze ongeveer 1000 mijlen overbruggen. Het is niet anders, Yellowstone ligt in een uithoek en wij willen perse non-stop naar Nederland en dit kan alleen vanaf LA of SFO. Dus eigenlijk verstand op nul en deze afstand overbruggen. Wij reizen met een A Classe RV en de bedoeling was om dag 1 te rijden tot Wendover en onderweg in de namiddag een stop te maken bij Bonneville ( zoutvlakte) waarna naar de KOA in Wendover. Dag 2 kan verder via de I 80 tot Reno, of via Ely en de highway 50 (Loniest Road) naar Carson City. Dus overnachten bij Reno of Carson City. Dag 3 is dan verder via de I 80 richting SFO of onderlangs Lake Tahoe richting SFO om dan te overnachten op ongeveer 45 minuten tot 1 uur vanaf SFO zodat we op tijd ( dag 4) bij camperverhuurder zijn om deze in te leveren en naar het vliegveld te gaan voor de vlucht . Deze is om 15.45 uur. Heeft iemand ervaring om dit in 3 dagen te rijden en is het via de highway 50 ook te doen???
Bij voorbaat dank:
Groet Schellie
Bij voorbaat dank:
Groet Schellie
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Re: Van West Yellowstone naar San Francisco
Om heel eerlijk te zijn:
Ik snap niks van je verhaal............
Kan je het misschien nog een stellen en dan iets duidelijker uiteen zetten? Ergens een alinea erin of zo? Ik kom er nu niet uit, sorry zal aan mij liggen. (hormonen
)
Ik snap niks van je verhaal............
Kan je het misschien nog een stellen en dan iets duidelijker uiteen zetten? Ergens een alinea erin of zo? Ik kom er nu niet uit, sorry zal aan mij liggen. (hormonen
Beste Dimple.
Ik zal proberen om het nog een keer uit te leggen, zodat je hormonen niet op gaan spelen. Wij vertrekken op woensdagmorgen uit West Yellowstone en gaan naar San Francisco, om vanaf hier op zaterdagmiddag terug te vliegen naar Nederland. Wij leveren de camper in op zaterdagmorgen in San Francisco. De afstand van Yellowstone naar SFO is ongeveer 1100 mijl =1770 km.In principe hebben we 3 reisdagen, woensdag , donderdag en vrijdag. Op vrijdag willen we op een redelijke tijd aankomen ( Camper schoonmaken inpakken e.d. )op onze laatste camping,op ongeveer nog een uur rijden naar het inleveradres op zaterdagmorgen.Nu was mijn vraag, omdat het toch wel een grote afstand is: is het te doen vanaf Wendover naar Ely en dan via de highway 50, de Loniest Road naar Carson City , of is het advies om de Interstate 80 te blijven volgen naar SFO.
Heeft iemand hier advies over??
Groet schellie
Ik zal proberen om het nog een keer uit te leggen, zodat je hormonen niet op gaan spelen. Wij vertrekken op woensdagmorgen uit West Yellowstone en gaan naar San Francisco, om vanaf hier op zaterdagmiddag terug te vliegen naar Nederland. Wij leveren de camper in op zaterdagmorgen in San Francisco. De afstand van Yellowstone naar SFO is ongeveer 1100 mijl =1770 km.In principe hebben we 3 reisdagen, woensdag , donderdag en vrijdag. Op vrijdag willen we op een redelijke tijd aankomen ( Camper schoonmaken inpakken e.d. )op onze laatste camping,op ongeveer nog een uur rijden naar het inleveradres op zaterdagmorgen.Nu was mijn vraag, omdat het toch wel een grote afstand is: is het te doen vanaf Wendover naar Ely en dan via de highway 50, de Loniest Road naar Carson City , of is het advies om de Interstate 80 te blijven volgen naar SFO.
Heeft iemand hier advies over??
Groet schellie
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
hallo Schellie,
Ook zonder hormonen was het even doorbijten.
Het komt er op neer dat je ruim 2 dagen hebt tot aan SF. Ik weet niet hoe veel tijd je uit moet trekken voor het inleveren van de camper, red je het wel als je pas zaterdag de camper inlevert?
Ik denk dat ik de 50 zou vergeten en gewoon de snelste route zou pakken. De I80 is vergelijkbaar met de I50, misschien iets minder mooi, maar wel een stuk sneller. Maak de eerste dag flink wat mijlen, dan kun je het op het laatst nog wat rustiger aan doen.
Vorig jaar hebben wij een deel van die route gedaan, zie ons reisverslag.
Voorbeeld:
woensdag West Yellowstone - Wells (8 - 9 uur)
donderdag Wells - Carson City/SLT (6 - 7 uur)
Via Carson City en South Lake Tahoe is wel om, het is sneller om ten noorden van Lake Tahoe te rijden, maar je kunt op dag 2 wel Carson City halen, of ga naar South Lake Tahoe. Je hebt dan de laatste dag nog voldoende tijd om rustig richting SF te rijden.
Marianne
Ook zonder hormonen was het even doorbijten.
Het komt er op neer dat je ruim 2 dagen hebt tot aan SF. Ik weet niet hoe veel tijd je uit moet trekken voor het inleveren van de camper, red je het wel als je pas zaterdag de camper inlevert?
Ik denk dat ik de 50 zou vergeten en gewoon de snelste route zou pakken. De I80 is vergelijkbaar met de I50, misschien iets minder mooi, maar wel een stuk sneller. Maak de eerste dag flink wat mijlen, dan kun je het op het laatst nog wat rustiger aan doen.
Vorig jaar hebben wij een deel van die route gedaan, zie ons reisverslag.
Voorbeeld:
woensdag West Yellowstone - Wells (8 - 9 uur)
donderdag Wells - Carson City/SLT (6 - 7 uur)
Via Carson City en South Lake Tahoe is wel om, het is sneller om ten noorden van Lake Tahoe te rijden, maar je kunt op dag 2 wel Carson City halen, of ga naar South Lake Tahoe. Je hebt dan de laatste dag nog voldoende tijd om rustig richting SF te rijden.
Marianne
Hallo Marianne.
Inderdaad, we hebben 2 1/2 dag om van West Yellowstone tot aan Lodi of Manteca. Vanaf hier is het ongeveer 1 uur rijden op zaterdagmorgen naar Dublin ( El Monte). Onze vlucht vertrekt pas om 15.45 uur zaterdagmiddag naar Amsterdam, zouden we om 12.00 pas weg kunnen bij El Monte moet dit nog te doen zijn, maar meestal vertrekken de shuttles rond 11.00 uur!! Dat we in Wendover (KOA) willen overnachten komt omdat onze zoon de zoutvlaktes bij Bonneville nog niet heeft gezien en we rijden daarom via Salt Lake City. De route via Salt Lake is inderdaad verder dan over Twin Falls en dan naar Wells, maar als we de zoutvlakte willen zien moeten we weer terug naar Wendover. P.S. ik heb jullie verslag gelezen en het moet te doen zijn.
Bedankt en de groetjes schellie
Inderdaad, we hebben 2 1/2 dag om van West Yellowstone tot aan Lodi of Manteca. Vanaf hier is het ongeveer 1 uur rijden op zaterdagmorgen naar Dublin ( El Monte). Onze vlucht vertrekt pas om 15.45 uur zaterdagmiddag naar Amsterdam, zouden we om 12.00 pas weg kunnen bij El Monte moet dit nog te doen zijn, maar meestal vertrekken de shuttles rond 11.00 uur!! Dat we in Wendover (KOA) willen overnachten komt omdat onze zoon de zoutvlaktes bij Bonneville nog niet heeft gezien en we rijden daarom via Salt Lake City. De route via Salt Lake is inderdaad verder dan over Twin Falls en dan naar Wells, maar als we de zoutvlakte willen zien moeten we weer terug naar Wendover. P.S. ik heb jullie verslag gelezen en het moet te doen zijn.
Bedankt en de groetjes schellie
In 2007 hebben wij het traject SFO-West Yellowstone in omgekeerde richting gereden via de I-80 en de I-15. We hebben 2x overnacht, 1x in Winnemucca NV en 1x in Twin Falls ID.
Maar dat was met een personenauto, dus iets sneller.
Aangezien jij er nog 1 dag extra voor uittrekt moet dit goed te doen zijn.
Maar dat was met een personenauto, dus iets sneller.
Aangezien jij er nog 1 dag extra voor uittrekt moet dit goed te doen zijn.
-
Mantoinette
- Amerikafan
- Contacteer:
Misschien heb je er iets aan.... wij zijn afgelopen zomer van lake Tahoe naar Yellowstone gereden. De afstand is te doen... maar vergis je niet. Mocht je op je route nog een goede camping zoeken, wij vonden de Iron Horse camping in Wells zeer goed en netjes. Deze camping hoort bij het Hilton Garden Hotel en je kunt hier dus ook gebruik maken van de faciliteiten van het hotel. (restaurant, zwembad). De camping zelf heeft trouwens ook prima faciliteiten. Vanaf Lake Tahoe hadden wij 2 overnachtingen om naar Mammoth hot springs in het noorden van Yellowstone te rijden.
Hier ons reisverslag: http://www.asmas.nl/amerika2009/1_aug.html
Hier ons reisverslag: http://www.asmas.nl/amerika2009/1_aug.html
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!
reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Liesje1980
- Amerika-newbie
Hallo,
Heb je de ticket al geboekt? Want je kunt van Las Vegas rechtstreeks vliegen naar A'dam. Zou een stuk schelen...
Gr,
Liesje
Heb je de ticket al geboekt? Want je kunt van Las Vegas rechtstreeks vliegen naar A'dam. Zou een stuk schelen...
Gr,
Liesje
Hallo Liesje.
wij hebben al lang geleden onze tickets geboekt, maar volgens mij vliegt geen enkele maatschappij rechtstreeks,(NON STOP) van Las Vegas naar Amsterdam en omgekeerd.
Groet Schellie
wij hebben al lang geleden onze tickets geboekt, maar volgens mij vliegt geen enkele maatschappij rechtstreeks,(NON STOP) van Las Vegas naar Amsterdam en omgekeerd.
Groet Schellie
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 2846 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-