Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welk visum? Help!
Welk visum? Help!
Hallo Allemaal,
Wat fijn zo'n forum! Ik hoop dat jullie ook mij kunnen helpen. In April ga ik stage lopen in het kader van de studie pedagogiek. Ik ga stage lopen op een preschool (met kinderen dus) en moet een visum aanvragen aangezien ik daar 5 maanden heenga. Ik ga onderzoek doen en meehelpen op de groep als vrijwilliger. Doordat ik met kinderen ga werken ben ik voor het J1 visum uitgesloten. Kan ik wel een b1/b2 visum aanvragen en moet je dan ook zo'n organisatie inschakelen voor die documenten of kun je dit ook allemaal zelf doen bij het consulaat zonder een bedrag van 1000 euro aan bemiddelingskosten te hoeven betalen?
Zou heel fijn zijn als jullie mij kunnen helpen!
Groetjes Daphne
Edit: Of is miss het H3 visum mogelijk?
Wat fijn zo'n forum! Ik hoop dat jullie ook mij kunnen helpen. In April ga ik stage lopen in het kader van de studie pedagogiek. Ik ga stage lopen op een preschool (met kinderen dus) en moet een visum aanvragen aangezien ik daar 5 maanden heenga. Ik ga onderzoek doen en meehelpen op de groep als vrijwilliger. Doordat ik met kinderen ga werken ben ik voor het J1 visum uitgesloten. Kan ik wel een b1/b2 visum aanvragen en moet je dan ook zo'n organisatie inschakelen voor die documenten of kun je dit ook allemaal zelf doen bij het consulaat zonder een bedrag van 1000 euro aan bemiddelingskosten te hoeven betalen?
Zou heel fijn zijn als jullie mij kunnen helpen!
Groetjes Daphne
Edit: Of is miss het H3 visum mogelijk?
Re: Welk visum? Help!
Aangezien ik denk dat meer mensen problemen hebben met stage lopen met kinderen en dan een visum zal ik even toelichten welk visum je nu precies nodig hebt. Ik heb vandaag namelijk maar weer eens gebeld naar het consulaat. (a 15 euro elke keer, heel fijn haha) en die man zei dat ik niet te moeilijk moest doen en een uitnodigings brief van mijn stage moest vragen met daarin dat ze me graag willen hebben enz. Zoveel mogelijk info over de stage enz.
Dan kun je gewoon onder een b1/b2 visum reizen (het bezoekersvisum) en heb je behalve de aanvraag kosten (91,70) geen kosten meer. Dit is dus wel een hele goedkope manier om een visum te krijgen en heb je geen sponsor organisaties nodig!
Hoop dat jullie hier iets aan hebben. Ik laat het weten als ik bij het consulaat geweest ben. (18 december)
Groetjes Daphne
Dan kun je gewoon onder een b1/b2 visum reizen (het bezoekersvisum) en heb je behalve de aanvraag kosten (91,70) geen kosten meer. Dit is dus wel een hele goedkope manier om een visum te krijgen en heb je geen sponsor organisaties nodig!
Hoop dat jullie hier iets aan hebben. Ik laat het weten als ik bij het consulaat geweest ben. (18 december)
Groetjes Daphne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Leuk dat je jouw ervaringen hier op het forum wilt delen :rockon:
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Laat in die uitnodiging vooral heel duidelijk vermelden dat dit een totaal onbezoldigde stage is! Want daar draait het allemaal om bij zo'n visum.
Veel succes nog met je stage!
Waarom heb je voor deze stage gekozen, en dan nog wel in Amerika?
Veel succes nog met je stage!
Waarom heb je voor deze stage gekozen, en dan nog wel in Amerika?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit woord staat niet in mijn nederlandse-vlaamse woordenboek: onbezoldigd? 
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
van Dale Hedendaags Nederlands (opgelet: dus niet *Vlaams*
)
En ook:on·be·zol·digd -> bijvoeglijk naamwoord
onbetaald
context: een onbezoldigd ambt
be·zol·di·ging
de bezoldiging (vrouwelijk), de bezoldigingen
loon, salaris
Elke
Haha in mijn woordenboek stond dat woord inderdaad ook niet. Ik ga daar stage lopen omdat mij dat echt een geweldige ervaring lijkt! Ik ken ook mensen in NY waar ik 1 of 2 dagen in de week op kan passen waardoor het financieel nog een beetje te doen is voor mij en ik vind New York echt een geweldige stad!!
Nog een vraagje, ik heb nog geen vaste verblijfplaats simpelweg omdat ik eerst het visum wilde gaan regelen en daarna pas mijn verblijf.. kan dit een reden zijn om mij af te wijze en hebben mensen hier ervaring mee?
Groetjes Daphne
Nog een vraagje, ik heb nog geen vaste verblijfplaats simpelweg omdat ik eerst het visum wilde gaan regelen en daarna pas mijn verblijf.. kan dit een reden zijn om mij af te wijze en hebben mensen hier ervaring mee?
Groetjes Daphne
Kan iemand mij hier mee helpen?
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geen idee of het een reden voor afwijzing kan zijn. Maar hoe ik het op zou lossen: voor de 1ste nacht een hotel/jeugdherberg vastleggen, en dat invullen als (tijdelijke) verblijfsadres.
Elke
Ik ken mensen die ik NY wonen waarvan ik hun adres wel mag invullen maar weet niet of zij of ik daar problemen mee kunnen krijgen..?
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Neen, daar krijg je geen problemen mee. Je kan misschien zelfs eerst even een stopje bij hen maken, om van daaruit verder op zoek te gaan?
Elke
Thnkss voor jullie hulp! Ik zat net in het topic van Dutchie te lezen met hoeveel geld je op je rekening moet hebben. Moet ik dat laten zien dan? Ik ben nu nog aan het sparen en kan een deel van de IBGroep krijgen van de lening die ik nadat ik mijn visum heb gekregen aanvraag en mn ouders en mn spaargeld.. Ook ga ik daar oppassen op 2 kindjes maar dat zal ik er maar even niet bij vermelden haha.. want dan krijg ik mijn visum miss niet? Of juist wel erbij vermelden?
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je moet het vooraf laten zien. Al zijn er misschien andere regels voor het geld dat je van de IB groep krijgt.
Het is verboden te werken indien je geen werkvisum hebt. (op straffe van uitzetting en ban om het land nog in te komen voor bepaalde tijd)
Als je toch op die kindjes gaat passen, zorg dan dat die ouders een goede verzekering voor jou afsluiten (is dat mogelijk?). Stel dat er onder jouw toezicht iets erg met de kinderen gebeurd, of het huis vat vuur en brandt af...
Het is verboden te werken indien je geen werkvisum hebt. (op straffe van uitzetting en ban om het land nog in te komen voor bepaalde tijd)
Als je toch op die kindjes gaat passen, zorg dan dat die ouders een goede verzekering voor jou afsluiten (is dat mogelijk?). Stel dat er onder jouw toezicht iets erg met de kinderen gebeurd, of het huis vat vuur en brandt af...
Elke
Ik moet 1 september beginnen met mijn stage in NY. Nu heb ik problemen met het regelen van mijn Visum.
Ik kan namelijk niet in aanmerking komen voor een J-visa en weet nu niet onder welk visa ik naar Amerika kan.
Ik neem hierbij ook mijn zoontje van bijna 3 mee... en hij moet dan naast mij ook een visum krijgen, zodat hij daar naar school kan..
Hoop dat iemand mij kan helpen.
Grt Annemie
Ik kan namelijk niet in aanmerking komen voor een J-visa en weet nu niet onder welk visa ik naar Amerika kan.
Ik neem hierbij ook mijn zoontje van bijna 3 mee... en hij moet dan naast mij ook een visum krijgen, zodat hij daar naar school kan..
Hoop dat iemand mij kan helpen.
Grt Annemie
- goldenhills
- Amerika-expert
Als je geen J-1 visum kan krijgen wordt het erg lastig denk ik, aangezien dat toch het visum is wat je moet hebben voor een stage. Als je een visum kunt krijgen is het overigens mogelijk om voor je zoontje een zgn. dependent visum aan te vragen.
Waarom kom je niet in aanmerking van een J-1 visum?
Waarom kom je niet in aanmerking van een J-1 visum?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht