Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis AmericanNoob: Roundtrip 2010

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis AmericanNoob: Roundtrip 2010

Bericht door Martin & Marianne »

AmericanNoob schreef: Jonges ik kan de kritiek best begrijpen, maar het is echt de eerste keer dat we zo'n rondreis gaan maken, dus over logische routes en tussenstops weten we nog weing...

Maar echt super dat iedreen hier zo begaan is het kiezen van de juiste route
Het valt ook niet mee, maar je kunt hier voldoende hulp krijgen. Het is ook geen kritiek, maar je kunt wel verwachten dat er wat vreemd aangekeken wordt tegen een week strand, en geen parken, want dat is gewoon wat ongebruikelijk voor een rondreis in het zuidwesten.
Je hebt het meeste aan het forum als je wat duidelijker aangeeft wat je precies wilt en waarom je bepaalde keuzes hebt gemaakt. Die 2 nachten Mammoth Lakes bijvoorbeeld is mij nog steeds niet duidelijk. Misschien wil je daar gaan mountainbiken, maar anders zou ik het echt overslaan. Ook is het wat makkelijker advies geven als je aangeeft hoe het reisgezelschap er uit ziet, wel of geen kinderen bijvoorbeeld. En de route kan ook afhangen van de periode waarin je gaat. We willen graag helpen, maar dan is het wel handig als je onze vragen beantwoordt, want die worden niet voor niets gesteld.

Marianne
AmericanNoob
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door AmericanNoob »

Ok, hierbij even een situatieschets:

We zijn met ze 4en in de leeftijd 21-24, willen graag in de periode eind mei begin juni. Waarom we naar Mammoth Lakes willen is eigenlijk alleen omdat dat ongeveer in het midden van de route richting Las Vegas ligt.. Verder niets eigenlijk..
De week strand moet ik wel inlassen omdat de dames gewoon een weekje rustig aan willen doen en "bijkleuren" :banghead: zonde van de tijd maargoed, ieders wens moet gehoord worden vind ik.

Het is de eerste keer dat wij (ik en vriendin) met een bevriend stel op vakantie gaan, daarvoor waren we altijd met z'n 2en.
Ik hou er van om dingen te bezichtigen, zoals mooie architectuur, apparte echt Amerikaanse dingen en historie..

Dat is eigenlijk een beetje wat we willen, ik heb SF uitgekozen om heen te gaan omdat me dat een geweldig mooie stad lijkt, met al die heuvels enz. enz. enz.

Las Vegas heeft denk ik geen uitleg nodig. Moet je denk ik gewoon een keer geweest zijn.

En Santa Monica, tja.. het ligt aan het strand en redelijk dicht bij LA dus dan kunnen we die stad ook meepakken.

Onderweg wellicht 1 NP meepakken voor een nachtje lijkt me wel leuk, alleen we zijn niet de types die gaan wandelen de hele dag. Is niet ons type vakantie.

Hoop dat het verhaal nu wat duidelijker aan het worden is.
Laatst gewijzigd door markro op 20 nov 2009, 08:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten. Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
elkur
Amerikafan

Bericht door elkur »

Hallo,
wij zijn deze zomer voor de eerste keer een rondreis gaan doen in de states. In het begin is het een beetje zoeken om een goede route te vinden, maar na een tijdje begin je de logische routes en stops wel te zien.
Ik begrijp dat jullie geen lange wandelingen willen gaan doen, maar dat is ook niet noodzakelijk om van sommige nationale parken al iets moois te zien.

Tussen Las Vegas en San Francisco is Mammoth Lakes op zich geen slechte stop. Je zou vanuit Las Vegas door Death Valley kunnen rijden. Wegens de hitte is dat in juni sowieso al geen 'wandel' park; je kan verscheidene plaatsen bezoeken met de auto en daar dan even rondlopen om alles te bekijken en dan weer verder. Kijk eens op http://www.nps.gov/deva/index.htm om te zien of dit park wat voor jullie zou zijn. Je zou die avond dan kunnen overnachten in Mammoth Lakes.
Zelf zijn we niet in Mammoth Lakes geweest, dus ik weet niet of er in Mammoth Lakes op zich veel te doen is als je geen outdoor sports wil gaan doen.
De volgende dag kan je doorrijden ofwel meteen naar San Francisco ofwel via de Tioga Pass naar Yosemite(afhankelijk van het precieze tijdstip dat je gaat, moet je kijken of dit mogelijk is nl. of de tioga pass al open is voor het zomerseizoen). Ik zou je die laatste optie zeker aanraden. Yosemite is een echt natuurwonder. Het leent zich natuurlijk uitstekend voor wandelingen, maar het heeft ook geweldige vergezichten waar je niet voor hoeft te wandelen. Je kan ofwel in het park overnachten ofwel net erbuiten, bijvoorbeeld in het plaatsje Groveland waar je leuke ouderwetse hotelletjes hebt en de iron door saloon (vonden wij wel grappig). Er is ook best wel wat geschiedenis aan het park verbonden.
Afhankelijk van de tijd die je er aan wil spenderen kan je onderweg ook naar Bodie (een spookstadje van tijdens de gold rush).

San francisco vonden wij inderdaad een geweldige stad. We waren er drie dagen en hadden nog willen blijven.
Zelf waren we maar één dag in LA en wij vonden dat genoeg. Misschien is het goed wat meer te lezen over de plaatsen die je wil bezoeken, zodat je beter kan inschatten hoeveel tijd je overal nodig hebt.

Willen de dames absoluut een week op dezelfde plek aan het strand blijven? Om te relaxen en bij te kleuren zou je ook op de route van San Francisco naar LA enkele stops kunnen inlassen en ergens een dag of twee blijven en dan op het einde nog drie dagen in de buurt van LA bijvoorbeeld. Er zijn misschien wel leukere stranden te vinden dan Santa Monica (anderen hier op het forum weten je misschien beter te vertellen dewelke).
Anderzijds kun je ook heel goed relaxen in Vegas. Lekker uitslapen in je luxe kamer, overdag aan de geweldige zwembaden wat bijkleuren, 's avonds plezier maken op de strip.
Zelfs als een langere tijd Santa Monica echte een must is, zou ik proberen het in te perken tot vb. 5 dagen. Dat geeft je toch wat meer opties om nog wat anders te zien.

Afhankelijk van je voorkeuren kan je ook de volgorde van de trip aanpassen. Als Death Valley en Yosemite je echt helemaal niets zeggen, is het logischer van SF naar LA en dan naar Vegas te gaan en misschien het relax-gedeelte te verdelen over LA en Vegas.
Veel plezier alvast met het verdere plannen! Je komt er wel uit :)
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Als bijkleuren een must is voor de dames zou ik in Las Vegas eindigen en niet in LA, wij zijn eind mei begin juni al vaak in beide steden geweest, en er hangt erg vaak zeemist op de stranden van LA, dit jaar waren we 4 dagen in LA (niet voor het strand), en het was in het binnenland prima weer, maar langs de kust was het in een strook van een paar kilometer koud en guur, en zeker geen strandweer, als je dat een week lang treft zullen de dames daar niet vrolijk van worden.

In Las Vegas is de kans op mooi weer in mei en juni bijna 100%, en als je het goede hotel kiest (ik denk meteen aan het Mandalay bay i.v.m. het mooiste zwemparadijs in Las Vegas) zullen de dames daar erg vrolijk van worden, ook de uitgaansmogelijkheden voor avond- en nachtvertier zijn er geweldig.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Het laatste routevoorstel van gleuknie (met Yosemite en Death Valley in plaats van Mammoth Lakes) is al een gigantische stap in de goede richting. Kijk er de kaartjes die vana plaatste maar eens op na, je rijdt al dwars door Yosemite heen dus het is dan niet meer dan logisch om daar tenminste een (liefst meer :) ) nachtje over te blijven. Je hoeft er echt geen ellenlange wandelingen af te leggen, er is al zoveel fraais te zien vanuit de auto (langs de Tioga road bv., of Glacier point...). En dan om de reistijd te onderbreken wellicht nog een nachtje Death valley.

Maar Harry heeft een goed punt, de kans op 'strandweer' is in LV beter dan in Santa Monica! Ik zou overwegen om de reis om te gooien en te eindigen in LV...
(veel denkwerk, he, al dat plannen! :blink: )

Ilona
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
AmericanNoob
Amerikafan

PFFFF al dat denk werk idd niet makkelijk om een route uit te zoeken maarja, met jullie hulp moet het zelfs voor mij gaan lukken een mooie route uit te gaan stippelen.

Echt nu al bedankt voor alle hulp die jullie mij aanbieden, ik ga alle reactie's rustig lezen en dan een mooie route van maken. Vind trouwens de kant en klare van gleuknie ook een hele goede..

Wordt vervolgd..
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Wij eindigen ook vaak voor 1 dag in Santa Monica voordat we het vliegtuig terug nemen, maar dan hebben we het ook echt wel gehad hoor!

Het strand moet je je niet teveel bij voorstellen hoor. Zo mooi is dat niet.
Daarbij ligt LA onder een dikke laag smog en dus ten eerste niet echt gezond, maar ook een stralende strakke zon zie je daardoor niet echt.

Geef mij maar een volle week Vegas en ik ben happy! In de ochtend beginnen met bakken, de drankjes aan laten rukken en dan op het heetst van de dag lekker shoppen in de airco. Einde van de dag weer even lekker bakken.
Veel leuker en afwisselender dan LA.

Succes met je keuze!
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Wat dacht je van Santa Barbara, echt een heel mooi relaxte pllats, in la vind ik dat huntington beach omgeving meer op jullie leeftijd gericht is, met een beetje nachtleven en strand en pier....
Als je nog nooit in de usa ben geweest, dan wil ik je toch aanraden om vanuit las vegas een tour te maken naar de grand canyon. Dat is echt onvergeetelijk ! Vooral de eerste keer.
Ik ben zelf ook best een stadmens en san fransisco en las vegas vind ik echt toppie.... mammoth lakes ga ik zelf overnachten dit jaar denk ik, maar dan alleen na yosemite np.

Ik weet nog goed de eerste keer dat ik in de usa was, toen had ik niets geboekt van te voren en hadden we ook een beetje strand\stad en luieren op t programma staan. De eerste dag dat ik op het strand aankwam verdween echter na 1 uur de zon en bleef t misitg aan t strand in vele dagen, t binnen land toen ingetrokken en heerlijk bijgekleurd.
Zonnen gaat trouwens prima in Las Vegas bij de zwembaden van de hotels, bijna 99 % kans op mooi weer, en hoge tempraturen. Ik ga daar in 2010 al voor de 4de keer heen en het verveeld nooit, overdag een beetje outlet shoppen en zwemmen en zonnen en in de avond is er genoeg anders te beleven.
In San Diego kun je bijvoorbeeld balboa park op je lijstje zetten, prachtige arkitektuur van de wereldtentoonstelling en een prachtige plek.

Ja, wat jullie graag willen is iets buitenom het normale in het zuidwesten van de usa , weet je zeker dat florida niet beter is voor jullie wensen?

Deze ga ik volgen, ben wel benieuwd wat t uiteindelijk wordt.
AmericanNoob
Amerikafan

Kijk we komen er langzaam, heb het gezelschap al zover dat we gaan eindigen in Vegas voor een weekje Caeser's Palce of the Venitian, nog een beetje twijfel. Maar door de film "The Hangover"neigen we toch meer naar Caeser's.

De rest van de trip gaan we nog invullen. Wordt een paar avonden flink puzzelen met ze 4en. Maarja komt goed en ik hou jullie op de hoogte
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

AmericanNoob schreef:Kijk we komen er langzaam, heb het gezelschap al zover dat we gaan eindigen in Vegas voor een weekje Caeser's Palce of the Venitian, nog een beetje twijfel.
Heb je de topic over top 3 beste hotels al gelezen? Ik ben er zelf nog niet geweest, maar ik zag dat Wynn in Las Vegas al meerdere keren op nummer 1 staat voor velen. Als je een week in Las Vegas verblijft en jullie twijfelen over 2 hotels, kun je natuurlijk ook een aantal nachten in het ene hotel en een aantal nachten in het andere hotel overnachten ;)

Heb je de dames ook al zover gekregen om wat natuur te gaan zien? Nu is het natuurlijk wel handiger om in San Francisco te beginnen en heb je genoeg tijd om 2 nachten tussen San Francisco en Los Angeles te nemen. Death Valley zou ik ook nog meepakken en zoals vaker genoemd liever nog meer natuurschoon:

1. Amsterdam - San Francisco
2. SF
3. SF
4. SF
5. SF - Monterey
6. Monterey - Pismo Beach
7. Pismo Beach - Los Angeles
8. L.A.
9. L.A.
10. L.A.
11. L.A. - Death Valley
12. Death Valley - Las Vegas
13. Las Vegas
14. Las Vegas
15. Las Vegas
16. Las Vegas
17. Las Vegas
18. Las Vegas
19. Las Vegas - Amsterdam
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Mammoth lakes is lief klein plaatsje midden in de natuur.
Wij zijn er maar een dag geweest maar ik had er graag
langer willen blijven.
Je kan yosemite nog meepakken en een overnachting in het park boeken.
Of in mariposa een half uurtje van yosemite.

En misschien een dagje San Francisco minder?
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

In Mammoth lakes is inderdaad niet zo veel te doen.
Zijn misschien vijf restaurants en een paar winkels.
Venice beach is voor jullie misschien ook een optie?
AmericanNoob
Amerikafan

Hey Eric,

Idd Venice beach stond ook op het lijstje om te gaan bezoeken.

Iemand mischien nog een tipje voor een leuk hotel in Yosemite?
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Hoi AmericanNoob,

Wij zijn ook bezig met onze eerste trip naar het Zuidwesten in 2010 te plannen en hebben nog geen enkele ervaring in dit gebied.

Wellicht heb je nog wat aan onze planning viewtopic.php?f=7&t=25171

Wij hebben de capitool reisgidsen van Zuidwest/Las Vegas en Carnifornie gekocht en daar de eerste inspiratie eruit gehaald.
Er is zoveel keus en dat het lastig is om een goede en logische route te plannen.
Het is helemaal top dat er forummers zijn die met je meedenken en tips geven.

Veel plezier met het verder plannen!

Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
AmericanNoob
Amerikafan

Hoi,

Hierbij korte update over de trip.

We gaan waarschijnlijk starten in Las Vegas, om vervolgens via Death Valley NP een overnachting in Yosemite NP te gaan doen (waar dat moeten we nog uitzoeken..) om vervolgens naar San Fransisco te gaan en van daaruit de hele kustroute naar beneden te rijden LA aan te gaan doen en te eindigen in San Diego...
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

wellicht een klein bochtje om ook grand canyon mee te maken?????? dat is onvergeetelijk, tenzij je dat al gezien hebt !
AmericanNoob
Amerikafan

Korte update over de trip,

Heb de route een beetje omgegooid, wellicht dat deze beter is...

AMS-LA
LA-Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Furnace Creek
Furnace Creek- Yosemite (weet nog niet waar tips graag..)
Yosemite
Yosemite-San Fransisco
San Fransisco
San Fransisco
San Fransisco - Pismo Beach
Pismo Beach
Pismo Beach - kust plaats nabij LA (iets er boven of eronder)
kust plaats
kust plaats
kust plaats
kust plaats
kust plaats
kust plaats
LA-AMS

Vanuit die kustplaats willen we nog een dagje (of 2) naar Disneyland en wellicht SeaWorld in San Diego

Ziet dit er al wat logischer uit?...
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

ja een beetje beter elke keer :-). Kun je de grand canyon er echt niet bij doen? Al is het maar een half dagje... monterey is ook een mooie plaats, santa barbara is ook heel mooi vind ik, wellicht San Diego, die kun je er goed een paar dagen bijplannen, een fantastische stad met balboa park\zoo\seaworld\strand....... (mooier dan la als je t mij vraagt).
Zoals je zelf aangeeft, iedereen zn smaak..... De kustweg tussen la en sfo is fantastisch hoor, maar mist is hier zeker een probleem......soms de hele dag.....
Als je het kan betalen, dan adviseert iedereen je om in yosemite zelf te verblijven, persoonlijk vind ik dit te duur voor wat je krijgt. Ik ga zelf in oakhurst zitten, wellicht een uur van de vallei af, maar met een mooie amerikaanse auto geen enkel probleem. De prijs -kwaliteit verhouding is wat beter.... (ik weet dat er HEEL VEEL forumleden zijn die het niet met mij eens zijn hier)
Las Vegas vind ik echt toppie, geloof me ,hier kunnen jullie overdag bij de vele zwembaden bijkleuren, ga wel aan de strip verblijven.....
AmericanNoob
Amerikafan

Heey dankje,

Iedere keer een beetje fine tunen en dan komen we er wel :D

Ja ik wilde de Gran Canyon wellicht per helicopter vanaf Las Vegas gaan verkennen. Vandaar dat ik die er niet los heb bij vermeld..

Idd mijn idee was om in Yosemite zelf te verblijven, klinkt mischien raar maar prijs is niet zo'n probleem op deze reis. We doen zoiets waarschijnlijk maar 1 keer en dan moet je het wel goed doen vind ik. (zei ik ook over NY en daar wil ik medio september alweer heen.. :-) )

Maargoed graag een mooie tip voor in Yosemite is altijd welkom.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk voor Yosemite op http://www.yosemitepark.com . Ik vind de Lodge erg mooi, maar die zit snel vol. Curry Village is ook prima, ligt uitstekend. Als het echt duur mag zijn is de Ahwahnee natuurlijk het allermooiste, maar dat is dan ook echt duur!
Wanneer ga je eigenlijk?

Wat de route betreft: die volle dag Pismo Beach zou ik er uit halen. Misschien is een overnachting tussen Death Valley en Yosemite een idee? Wat vind je van een spookstad bezoeken (Bodie)?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer