Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

People of Walmart

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: People of Walmart

Bericht door Matrox »

nieuwenoord schreef:@ Matrox: volgens mij moesten onze Goth-kids elkaar maar eens leren kennen :wink: Die Betuwse Goths zijn zo gek nog niet!
Haha, misschien wel een idee. Maarruh, hij is zelf geen Goth maar Metalhead. Super lang haar, altijd in het zwart (vaak bizarre bandshirts), zwartleren jas, kistjes aan zijn voeten. Wilde symbolen om zijn nek. Vaak spikes om zijn polsen.

Maar een goeierd hoor.

Toen hij vorig jaar met ons mee ging naar de USA regende het complimentjes over zijn 'style' en 'hair'. Geen negatieve opmerking gehoord.

Inmiddels gaat het wel een beetje erg :offtopic: . Of eigenlijk misschien ook wel niet.
Laatst gewijzigd door Matrox op 13 nov 2009, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

DixieChick schreef:
Oeps. En hier zit ik dan in mijn pyjama broek, t-shirt, grote sweater met mijn haar als een soort dood beest op mijn hoofd achter mijn computer te werken :) (helpt het dat het hier pas zeven uur 's ochtends is?).

Ik had dat in Europa ook wel hoor. Altijd netjes aangekleed, ook als ik naar de supermarkt ging. Maar hier doet niemand dat, dus ach. Niet dat ik nou met een badpak en glitterlaarzen naar de Walmart ga (of zelfs in mijn pyjama), maar ga rustig in mijn sportkleding als ik net ben wezen hardlopen ofzo. En niemand die er een keer extra voor omkijkt.
iedereen moet ook zelf weten hoe hij/zij er thuis uitziet. Jij voelt je hier prettig bij, dan moet je het toch gewoon doen.
Voor mij zou het echt niet uitmaken waar ik woonde, ik voel me zelf gewoon het prettigst als ik me 's morgens direct douche, aankleed en wat oogschaduw opdoe. Dat heeft er niets mee te maken waar ik woon of wat andere mensen aan hebben. Als ik gesport heb bij de sportschool kleed ik me daar altijd eerst om voor ik naar huis ga. En dat terwijl ik hier genoeg mensen met sportkleding op straat zie lopen hoor, dus niemand zou er van op kijken.
Toen ik dat vorig jaar een keertje in Nederland deed, wow, je had mensen moeten zien kijken. Echt, alsof ik niet goed bij mijn hoofd was. Daar kan ik me dan alleen maar om verbazen, want wat maakt het nou uit hoe je er bij loopt. (ook al moet ik om die "people of Walmart" foto's toch altijd wel een beetje gniffelen..ik bedoel, dat is toch net weer een treetje extra).
Ik weet niet waar jij woonde maar hier zou er echt niemand naar je omkijken hoor.

Marjon
Tamara88
Amerika-ontdekker

Bericht door Tamara88 »

@ned in mo: Jij hebt echt geen idee. Wat een 'gothic' is. Gothic zijn over het algemeen niet depressief (ja die heb je wel maar net zoveel als in de 'normale' bevolking). Vindt ook dat de meeste een positivere gedachte hebben in het leven. Hun zijn over het algemeen liever tegen elkaar en respecteren elkaar meer dan 'hiphoppers' diep lopen gillen dat hun overal 'respect' voor hebben.
Ja, ik kan wel zeggen dat ik een 'gothic' ben ja (al draag ik ook hele babyroze met kantjes jurkjes). En vat dit niet persoonlijke op. Maar hoe jij reageert bedoel ik precies hoe sommige Nederlanders zijn. Kijken alleen naar het uiterlijk en doen niet de moeite om ergens in te verdiepen. Gothic is heel zwart en de muziek ook (al weet de helft niet wat echte goth muziek is :P). Gothics zijn echt mensen die echt doen wat ze zelf willen en staan achter hun standpunt. En hebben over het algemeen geen schaamte.

haha ja jullie kennen misschien allemaal wel redelijk wat 'gothics' maar als je naar Duitsland kijkt. Is het vergleken met hun heeel pril in Nederland. En nee dat ligt echt niet aan dat Nederland kleiner is.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Ben zelf een oude punker die ook op hoog niveau tenniste, kan dat, yip blijkbaar. Mijn ex was een beetje vergelijkbaar wat je nu qua look Gothic zou noemen, in de jaren tachtig was het meer New Wave, fan van muziek als Joy Division en The Cure. Omdat zo beetje alle haren rechtovereind stonden noemde ik haar en haar vrienden voor de gein cavia's :lol: Ben meer het type wat eigenlijk nergens tussen paste en nog steeds niet maar wat Tamara schrijft klopt en zie liever mensen die zich uiten dan veel van die jongelui die met zo'n goudvisblik niet verder komen dan een iPhone en een Xbox
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Tamara88 schreef:@ned in mo: Jij hebt echt geen idee. Wat een 'gothic' is. Gothic zijn over het algemeen niet depressief (ja die heb je wel maar net zoveel als in de 'normale' bevolking). Vindt ook dat de meeste een positivere gedachte hebben in het leven. Hun zijn over het algemeen liever tegen elkaar en respecteren elkaar meer dan 'hiphoppers' diep lopen gillen dat hun overal 'respect' voor hebben.
Ja, ik kan wel zeggen dat ik een 'gothic' ben ja (al draag ik ook hele babyroze met kantjes jurkjes). En vat dit niet persoonlijke op. Maar hoe jij reageert bedoel ik precies hoe sommige Nederlanders zijn. Kijken alleen naar het uiterlijk en doen niet de moeite om ergens in te verdiepen. Gothic is heel zwart en de muziek ook (al weet de helft niet wat echte goth muziek is :P). Gothics zijn echt mensen die echt doen wat ze zelf willen en staan achter hun standpunt. En hebben over het algemeen geen schaamte.

haha ja jullie kennen misschien allemaal wel redelijk wat 'gothics' maar als je naar Duitsland kijkt. Is het vergleken met hun heeel pril in Nederland. En nee dat ligt echt niet aan dat Nederland kleiner is.
Dat klopt. Ik weet niet wat een gothic is, althans niet wat de achtergrond is. Daarom mijn vraag.
Ik zeg ook niet dat gothics depressief zijn. Ik zeg dat het allemaal erg depressief aandoet. Of wil je beweren dat zwart haar, zwarte kleding en zwarte make up erg fleurig en positief is om naar te kijken? ik weet niet wat de gedachte gang achter het gothic zijn is. Als ik het allemaal zo lees is het behoren bij een groep waarbij men elkaar accepteert om wie je bent. Daar is niks mee.

Genoeg groepen die die tolerantie niet hebben.

Ik ben echter een persoon die het motto doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg hanteert. Ik behoor denk ik tot die groep
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik ben echter een persoon die het motto doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg hanteert
Sommige mensen worden niet 'gewoon' geboren. Een leven met een autistische aandoening en een op zeer jonge leeftijd chronisch pijnprobleem geeft in elk geval voor mijn dochter genoeg problemen om als niet gewoon gezien te worden door de buitenwereld. Ze kán niet gewoon doen, want ze is niet gewoon. Ze heeft behoorlijke beperkingen door haar pijn en is ook gedragsmatig zeker niet gemiddeld (en nee, een autist kan dat niet verhelpen).

Ik ben heel blij met een groep andersuitziende en andersdenkende kinderen die haar wel accepteren in tegenstelling tot de doe-maar-gewoon-dan-doe-je-gek-genoeg-groep waar ze compleet buitenviel en gepest werd.

Gewoon is niet altijd beter.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wij moesten een keer op school komen praten over het gedrag en kleding van onze zoon, toen zwaar metal, met lange haren en bandshirts waar niet al te vrolijke teksten op stonden.
Hij was een randgroep jongere en daar komt nu eenmaal niets van terecht, vertelde hij.
Ik vroeg die meneer of hij wist hoeveel "randgroep jongere" na het behalen van het diploma in een net pak naar hun werk gingen en heel goed en "normaal" functioneerden in de maatschappij.
Nu zat hier ook zijn vader bij en die had toen ook al lang haar en een heel goede baan.
Onze zoon is nu een hardwerkende man (nog nooit werkeloos geweest) met vrouw en kind.
Dus het gewone huisje boompje beestje verhaal.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Wat is eigenlijk de definitie van "gewoon" en "normaal"? Ik heb het even opgezocht in de Dikke van Dale: gebruikelijk, algemeen aangenomen, volgens de regel.
Kan iemand me dan vertellen wat gebruikelijk is, en wat algemeen aangenomen is? En wat zijn de regels?

Dat wordt natuurlijk lastig, en het is hartstikke subjectief. Laten we niet oordelen over anderen, maar gewoon accepteren dat er verschillende stijlen zijn. Je hoeft toch niet alles mooi te vinden, je hebt het recht op je eigen smaak. Maar zelfs dan moet je respect hebben voor wat anderen willen en mooi vinden, of om andere redenen doen.

Ik begrijp niet waarom vrouwen een hoofddoek om hebben, zelfs niet om religieuze redenen. Neemt niet weg dat ik het soms wel heel mooi vind staan. Zou ik het zelf doen? Nee, het past niet bij mij, maar ik respecteer de ander die het wel wil en wel mooi vind.

Toen ik op de middelbare schooltijd zat heb ik ook geëxperimenteerd met verschillende stijlen, ik heb verschillende dingen geprobeerd. Ik heb in bomberjacks gelopen, met strakke spijkerbroeken en stoere Roots eronder. Ik heb rondgelopen met een kuif van meer dan 20 cm hoog, en ik heb zelfs een hele tijd herenhoeden gedragen. Ik probeerde op mijn eigen manier op te vallen, een statement te maken en vooral "anders" te zijn. Omdat ik met mijn stijl soms een rage ontstak op school -binnen de kortste keren liepen er aardig wat medestudenten met herenhoeden, want dat was stoer en anders- moest ik ook bij de rector komen. Hij vroeg me toen of ik er mee wilde stoppen. Dat heb ik toen geweigerd, zijn vraag was alleen maar meer olie op het vuur. Het viel dus duidelijk op, en dat was de bedoeling! Als ik daar nu aan terugdenk, was dat vooral een periode waarin ik mezelf heb ontdekt. Ik wilde helemaal niet zo zijn zoals alle anderen, ik wilde graag anders zijn en dat vooral ook laten zien.

Nu is mijn eigen stijl redelijk netjes en klassiek is. Toch weiger ik te denken dat ik gewoon ben, ik ben natuurlijk ook helemaal niet gewoon, ik ben hartstikke ongewoon. Ik ben te dik, ik heb een handicap, en mijn gezondheid laat aardig wat te wensen over. Dus ben ik niet normaal? Gelukkig maar, want dat zou ik ook niet willen zijn. Ieder mens is toch uniek! En vind ik juist het mooie aan de mensheid!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Juist Jaqueline, daarom had ik normaal tussen " " gezet,ieder mens is uniek hoe "abnormaal" ook.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

nieuwenoord schreef:
Ik ben echter een persoon die het motto doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg hanteert
Sommige mensen worden niet 'gewoon' geboren. Een leven met een autistische aandoening en een op zeer jonge leeftijd chronisch pijnprobleem geeft in elk geval voor mijn dochter genoeg problemen om als niet gewoon gezien te worden door de buitenwereld. Ze kán niet gewoon doen, want ze is niet gewoon. Ze heeft behoorlijke beperkingen door haar pijn en is ook gedragsmatig zeker niet gemiddeld (en nee, een autist kan dat niet verhelpen).

Ik ben heel blij met een groep andersuitziende en andersdenkende kinderen die haar wel accepteren in tegenstelling tot de doe-maar-gewoon-dan-doe-je-gek-genoeg-groep waar ze compleet buitenviel en gepest werd.

Gewoon is niet altijd beter.
Je hebt geloof ik niet helemaal begrepen met wat ik bedoel met doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
Er "gewoon" uitzien betekent absoluut niet "gewoon" zijn.
In het geval van jou dochter zijn degenen die niet normaal doen, degenen die jouw dochter pestten en niet omgekeerd..
Het was ook mijn vraagstelling totaal niet.. Mijn vraagstelling was dat degene die de goth culture aanhangen zonodig er zo, in mijn ogen,depressief bij moeten lopen en wat het doel hiervan is.
In mijn idee versterkt dat het afstotingsgevoel naar de rest van de maatschappij alleen maar. Je moet toch in die maatschappij functioneren.
Het enige wat ik tot nu toe gehoord hebt is dat goths elkaar accepteren zoals ze zijn en dat dat prettig is voor jouw dochter om ergens geaccepteerd te worden.
Er zijn ook massa's mensen in de categorie "doe maar gewoon etc" die andere mensen accepteren zoals ze zijn. Daar hoef je toch geen goth voor te zijn?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ach, wat voor de ene depressief over komt, is voor de andere kunstzinnig. En ook al ken ik er niks van, mij lijkt het dat je binnen gothic ook nog heel wat diverse stijlen hebt.
Onze poetsvrouw is ook een goth. Zie je niks van als ze hier komt werken, ze kleedt zich dan heel gewoontjes met een jeans en een T-shirtje, zonder make-up, een echt klein grijs muizeke. Maar ik heb haar ook eens helemaal in stijl gezien tijdens het weekend, en ik moet zeggen dat ik dit een ontzettende verbetering vond. Ze straalde echt persoonlijkheid uit.
En neen, ik lijk qua stijl niet in het minst op hen, ben een sportief-klassiek type. En geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om bv. zoals een ander forumlid hier in een corset over straat te lopen of te gaan werken. Eerlijk gezegd, ik zou er niet eens het lef voor hebben als ik het wel zou willen.
An sich heb ik dat dus ook als ik punks zie of wat is er allemaal nog. Vind het best creatief soms, en vooral heel expressief, en vaak heel erg gedurfd. En ja, soms vind ik het ook wel depressief. Maar ik ga er maar van uit dat er nu eenmaal een boodschap is die ze over willen brengen, en daar kiest iedereen zijn eigen middelen voor. Ik zie het maar als een vorm van kunst. Soms vind ik het mooi, soms wat minder. Maar het stoort me totaal niet, en vaak kan ik er zelfs van genieten om het te zien.
Gelukkig is er geen kleding-politie (of stijl-politie), en bestaat er ook geen wet die bepaalt welke kleding je wel of niet mag dragen.

Dit vind ik een voorbeeldje van zo'n kunstzinnige gothic stijl:
http://www.viona-art.com/fotomap/gothic ... C_5642.jpg
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Mark, wat jij in mijn hele verhaal duidelijk niet mee hebt genomen, is dat mijn dochter autistisch is en dus letterlijk een gedragshandicap heeft. Zij voelt anders, krijgt dingen anders binnen, interpreteert zaken anders en uit zich anders dan anderen. En bij haar PDD-Nos neigt ze inderdaad vaak naar het depressieve, wat ik heel naar vind.

Door zich aan te sluiten bij mensen die naar buiten toe ook anders durven zijn, uit ze hoe ze zich van binnen voelt. Ik denk dat ze juist op die manier aan de maatschappij waarin ze volgens jou normaal moet functioneren, laat zien dat normaal zijn voor haar een heel groot probleem is.

Jij zegt dat ik jou niet begrepen heb, ik mis bij jou begrip voor mensen die niet zo in elkaar zitten als een gemiddeld mens. Esmee loopt trouwens niet in Gothic kleding, zo ver durft ze zich inderdaad niet van de maatschappij te vervreemden. Maar ze bewondert mensen die dat wel durven mateloos en van mij mag ze.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Gisteravond was er een aflevering van "Puberruil" op tv waarin Metalhead Jamie van gezin ruilde met gezellige Brabander Ruud.
Erg leuk om te zien na bovenstaande discussie over Gothic's/Metalheads.
Je kunt het programma hier zien.

Marjon
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Ik kreeg deze toevallig vandaag per email binnen.

Eindelijk eens iemand met smaak en durf !

Afbeelding

Nothing Runs Like a Deer and Smells Like a Jon :D
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ah, errug!

Maarre ... mijn zoon zou het wel kicken vinden :D

Maar die loopt dan ook zo door Australië:

Afbeelding
kangie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door kangie »

Wat leuk!!! :lol: Hoeven ze niet te vragen waar hij vandaan komt !
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

:offtopic:

Hij heeft zijn klompen verkocht aan een andere Nederlandse knul, maar bleek nog een paar in zijn backpack gestopt te hebben :D Samen zijn ze zo op stap gegaan en zelfs op de foto gegaan met twee Australische agenten. Holland goes Sydney!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Heerlijk toch als ze op die manier leut kunnen maken?! :D
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Precies! Enne ... terug on topic: mijn kinderen zijn niet 'normaal', maar wel erg leuk :wink:

Mijn Pietje zou zeker opvallen bij Wal*Mart :beerchug:
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

nieuwenoord schreef:Precies! Enne ... terug on topic: mijn kinderen zijn niet 'normaal', maar wel erg leuk :wink:
Jouw kinderen is de topic ? :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer