Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Jeroen80: rondje Denver in 2011 (CO-UT-WY-SD-CO)
-
Jeroen80
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Reis Jeroen80: rondje Denver in 2011 (CO-UT-WY-SD-CO)
Dit is de route die ik in gedachte heb. Gespreid over 26 dagen (met 2 vliegdagen inbegrepen), vertrekken vanuit Brussel op 30 mei en terugvliegen vanuit Denver op 24 juni. Dit is niet voor volgend jaar maar voor 2011. Wat denken jullie van deze route? Zijn de dagen waar ik lange rijdag achter heb staan niet te ambitieus?
1. Aankomst Denver
2. Denver
3. Denver
4. Denver - Rocky Mountains NP
5. Rocky Mountain NP (Estes Park)
6. Rocky Mountain NP (Estes Park)
7. Rocky Mountain NP - Cortez Lange rijdag
8. Mesa Verde NP
9. Cortez - Moab
10. Arches NP
11. Canyonlands NP
12. Moab - Rock Springs? Lange rijdag
13. Rock Springs? - Jackson - Grand Teton NP
14. Grand Teton NP
15. Grand Teton NP - Yellowstone NP
16. Yellowstone NP
17. Yellowstone NP
18. Yellowstone NP
19. Yellowstone NP
20. Yellowstone NP - Beartooth Highway - Red Lodge
21. Red Lodge - Devils Tower - Rapid City Lange rijdag
22. Rapid City - Badlands NP - Rapid City
23. Rapid City - Mt Rushmore - Custer SP - Hot Springs
24. Wind Cave NP - Hot Springs
25. Hot Springs - Denver Lange rijdag
26. Vertrek Denver
27. Aankomst Brussel
1. Aankomst Denver
2. Denver
3. Denver
4. Denver - Rocky Mountains NP
5. Rocky Mountain NP (Estes Park)
6. Rocky Mountain NP (Estes Park)
7. Rocky Mountain NP - Cortez Lange rijdag
8. Mesa Verde NP
9. Cortez - Moab
10. Arches NP
11. Canyonlands NP
12. Moab - Rock Springs? Lange rijdag
13. Rock Springs? - Jackson - Grand Teton NP
14. Grand Teton NP
15. Grand Teton NP - Yellowstone NP
16. Yellowstone NP
17. Yellowstone NP
18. Yellowstone NP
19. Yellowstone NP
20. Yellowstone NP - Beartooth Highway - Red Lodge
22. Rapid City - Badlands NP - Rapid City
23. Rapid City - Mt Rushmore - Custer SP - Hot Springs
24. Wind Cave NP - Hot Springs
25. Hot Springs - Denver Lange rijdag
26. Vertrek Denver
27. Aankomst Brussel
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Jeroen80: rondje Denver in 2011 (CO-UT-WY-SD-CO)
Prachtige route Jeroen, en misschien wel een paar lange rijdagen, maar je hebt op die manier voldoende tijd in de parken.
Estes Park - Cortez lijkt me te lang, en ook jammer om dat stuk zo snel te doen. Je kunt ook eerder stoppen. Als je de volgende dag aan het begin van de middag in Mesa Verde bent, heb je daar nog de tijd voor een tour, en ook de volgende ochtend kun je nog een tour doen, of op eigen houtje rondkijken. Ik vind overnachten in het park wel prettig, scheelt ook heen en weer rijden als je Mesa Verde niet in 1 dag wilt bezoeken.
Je zou de laatste nacht bij RMNP ook aan de oostkant van het park kunnen overnachten in plaats van in Estes Park, misschien scheelt dat ook weer. Hangt er natuurlijk ook vanaf wat je wilt doen in het park. Kijk ook even of begin juni wel een goede tijd is, er zal nog wel sneeuw liggen, maar hoe begaanbaar de paden en wegen dan zijn weet ik niet. Misschien is het verstandig om RMNP voor de laatste dagen te bewaren?
Moab - Rock Springs is wel te doen, wij zijn eens naar Green River gereden vanuit Moab, maar je hebt dan niet veel tijd om nog iets te doen onderweg. Hoewel, ik bedenk me nu dat wij toen nog Dinosaur bezocht hebben. Waarom neem je niet de 89 naar Jackson? Je zou in de eerste nacht in Jackson kunnen overnachten, is een leuke plaats.
De Beartooth hwy is ook nog riskant, in juni. Misschien ook even een alternatief verzinnen.
Hot Springs - Denver is goed te doen. Misschien kun je nog onderweg de Oregon TRail bekijken of Fort Laramie bezoeken.
Marianne
Estes Park - Cortez lijkt me te lang, en ook jammer om dat stuk zo snel te doen. Je kunt ook eerder stoppen. Als je de volgende dag aan het begin van de middag in Mesa Verde bent, heb je daar nog de tijd voor een tour, en ook de volgende ochtend kun je nog een tour doen, of op eigen houtje rondkijken. Ik vind overnachten in het park wel prettig, scheelt ook heen en weer rijden als je Mesa Verde niet in 1 dag wilt bezoeken.
Je zou de laatste nacht bij RMNP ook aan de oostkant van het park kunnen overnachten in plaats van in Estes Park, misschien scheelt dat ook weer. Hangt er natuurlijk ook vanaf wat je wilt doen in het park. Kijk ook even of begin juni wel een goede tijd is, er zal nog wel sneeuw liggen, maar hoe begaanbaar de paden en wegen dan zijn weet ik niet. Misschien is het verstandig om RMNP voor de laatste dagen te bewaren?
Moab - Rock Springs is wel te doen, wij zijn eens naar Green River gereden vanuit Moab, maar je hebt dan niet veel tijd om nog iets te doen onderweg. Hoewel, ik bedenk me nu dat wij toen nog Dinosaur bezocht hebben. Waarom neem je niet de 89 naar Jackson? Je zou in de eerste nacht in Jackson kunnen overnachten, is een leuke plaats.
De Beartooth hwy is ook nog riskant, in juni. Misschien ook even een alternatief verzinnen.
Hot Springs - Denver is goed te doen. Misschien kun je nog onderweg de Oregon TRail bekijken of Fort Laramie bezoeken.
Marianne
-
Jeroen80
- Amerikakenner
Bedankt voor je antwoord Marianne.
Ik had in gedachte om die dag van RMNP naar Cortez idd ergens aan de westkant van het park te overnachten en dan de volgende morgen rechtstreeks naar Cortez te rijden. Zal een lange rijdag zijn. Maar misschien is het inderdaad beter om RMNP tot het einde van de vakantie te houden ivm de sneeuw en dan zitten we ook weer lekker dicht bij Denver. Wat is een mooie route van Denver naar Cortez en waar kunnen misschien best een overnachting inlassen op deze route?
Over RMNP heb ik eigenlijk nog niet zoveel gelezen. Maar het moet ook een prachtig park zijn. Is 2,5 dag voldoende om er een mooi beeld van te krijgen en er enkele wandelingen te doen? Estes Park lijkt mij de beste uitvalsbasis voor het park?
Over de Beartooth highway lees ik dat hij van eind mei open is tem begin september maar dat hij tussendoor nog afgesloten kan worden. Wij zouden er dan ergens rond 20 juni passeren dus dan valt het er op te wagen lijkt mij.
Ik had in gedachte om die dag van RMNP naar Cortez idd ergens aan de westkant van het park te overnachten en dan de volgende morgen rechtstreeks naar Cortez te rijden. Zal een lange rijdag zijn. Maar misschien is het inderdaad beter om RMNP tot het einde van de vakantie te houden ivm de sneeuw en dan zitten we ook weer lekker dicht bij Denver. Wat is een mooie route van Denver naar Cortez en waar kunnen misschien best een overnachting inlassen op deze route?
Over RMNP heb ik eigenlijk nog niet zoveel gelezen. Maar het moet ook een prachtig park zijn. Is 2,5 dag voldoende om er een mooi beeld van te krijgen en er enkele wandelingen te doen? Estes Park lijkt mij de beste uitvalsbasis voor het park?
Over de Beartooth highway lees ik dat hij van eind mei open is tem begin september maar dat hij tussendoor nog afgesloten kan worden. Wij zouden er dan ergens rond 20 juni passeren dus dan valt het er op te wagen lijkt mij.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Wij zijn niet langs daar gereden, maar dit lijkt mij persoonlijk wel heel lang rijden?
Wat die wandelingen betreft in Rocky Mountains NP, hou rekening met de hoogte van het park. Wij hebben daar enkel een korte wandeling gedaan. Mijn vriend had namelijk barstende koppijn.
Wij zijn niet langs daar gereden, maar dit lijkt mij persoonlijk wel heel lang rijden?
Wat die wandelingen betreft in Rocky Mountains NP, hou rekening met de hoogte van het park. Wij hebben daar enkel een korte wandeling gedaan. Mijn vriend had namelijk barstende koppijn.
-
Jeroen80
- Amerikakenner
Volgens google maps is dit een dikke 7 uren rijden. Lang natuurlijk maar te doen denk ik. En bij Devils Tower spendeer je ook geen halve dag.nienna schreef:21. Red Lodge - Devils Tower - Rapid City Lange rijdag
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015