Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaring met US Airways?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Clint
Amerika-expert

Re: Ervaring met US Airways?

Bericht door Clint »

Bralo20 schreef:Het gebrek aan personal IFE vind ik niet echt een groot gemis, zeker omdat geen enkele Amerikaanse maatschappij op dit ogenblik AVOD aanbied en ze allen nog met films in loop werken en waarbij de kwaliteit dan nog vaak te wensen overlaat...
Even offtopic, maar das niet helemaal waar ;)

NWA biedt al jaren AVOD aan, nu Delta dus ook (;)). Maar Delta heeft nu sowieso ook in haar eigen 772's AVOD.. Bij AA zijn er volgens mij ook een aantal toestellen met AVOD, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. Maar je hebt wel gelijk dat het AVOD aanbod van de US carriers erg tegen valt ;) De EU carriers zijn echter ook niet zoveel beter. Ik heb afgelopen zomer in een BA 772 gezeten, die ook een loop IFE had, met alleen maar bagger films. Was dus erg blij met de extra batterij voor mn iPod ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Sorry, my mistake, 'k had er ex-BRU moeten bijzetten :D

In business vind je al meer toestellen met AVOD. De beste carriers met een degelijK AVOD systeem zijn momenteel de carriers uit het (midden) oosten. Maar de rest zal (ooit) wel volgen :D
gert & peggy
Amerika-ontdekker

Bericht door gert & peggy »

Vorige maand de route Brussel - Philadelphia - Orlando (en terug) gedaan met US Airways.
Bij de incheckbalie gewoon naar exit seats gevraagd en telkens zonder morren gekregen (behalve Orlando - Philadelphia want dat was allemaal al bezet).
De vluchten van en naar Philadelphia was inderdaad met een verouderd, kleiner toestel en geen persoonlijk schermpje, wel een overhead scherm waar je een film op kon volgen.
In de wintermaanden wordt de verbinding naar en van Brussel serieus verminderd (tot bij geen vlucht meer) wegens niet te rendabel.
De uitleg dat US Airways naar een low cost carier neigt, klopt. Voor een set oortjes om film te bekijken of muziek te beluisteren, dient aangekocht te worden. Ik geloof dat dit zo'n 5 dollar kost.
Alcoholhoudende dranken aan boord kosten ook geld, 7 dollar.
MAAR : we hebben wel de lekkerste pasta (vegetarische lasagna) op een vliegtuig ooit gegeten.
Het personeel is er wat minder stijf dan in een bekendere / grotere vluchtmaatschappij.

Dit alles echter is mijn bescheiden mening, maar ik vond de prijs/kwaliteitsverhouding meer dan OK.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Voor alcohol betaal je bij US carriers volgens mij altijd wel iets.. Maar die pasta heb je helemaal gelijk in!
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bralo20
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

gert & peggy schreef: In de wintermaanden wordt de verbinding naar en van Brussel serieus verminderd (tot bij geen vlucht meer) wegens niet te rendabel.
US Airways heeft deze winter de route BRU-PHL opgeheven (26 of 27 oktober was de laatste vlucht dacht ik) maar er is ook goed nieuws. Met de start van het zomerseizoen (28 maart dacht ik) zal de BRU-PHL route opnieuw gevlogen worden en het echte goede nieuws is dat BRU-PHL een definitieve route wordt die het jaar door zal gevlogen worden. Op uitzondering van de seasonal vluchten van Air Transat zullen alle vluchten van en naar Noord Amerika (dus incl. Canada) vanuit Brussel permanente routes zijn die het jaar rond gevlogen zullen worden. Seasonal up of downgrades zijn echter wel mogelijk...

Mogelijk volgen er nog bijkomende routes vanuit BRU naar het Amerikaanse continent ;)

We kunnen momenteel niet echt klagen in Brussel, ondanks dat we geen eigen flag carrier hebben die TATL vluchten uitvoert hebben we toch een mooi aantal TATL vluchten volgend jaar ;)
Bralo20
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Clint schreef:Voor alcohol betaal je bij US carriers volgens mij altijd wel iets.. Maar die pasta heb je helemaal gelijk in!
Typisch aan de US carriers... Alcohol kost geld als je in cattle class zit en zelfs in business krijg je nog niet het echte goede spul, meer zelfs, ook in first is de selectie nog niet echt om over te stoefen... EU carriers en zeker carriers uit het (midden) oosten doen het daarop veel beter...
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Clint schreef:Voor alcohol betaal je bij US carriers volgens mij altijd wel iets.. Maar die pasta heb je helemaal gelijk in!
Nee, bij Delta in oktober niet, toen was wijn de hele tijd gratis... bij NWA ook niet.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

NWA is altijd al een beetje the odd one out geweest, door hun vergaande joint venture met KLM.. Delta is nu hetzelfde door de joint venture met AF-KLM. Toen ik begin 2006 met Delta vloog moest er wel betaald worden voor een biertje.. $5 als ik me het goed herinner.
Clint's Thoughts
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Clint schreef:
Bralo20 schreef:Het gebrek aan personal IFE vind ik niet echt een groot gemis, zeker omdat geen enkele Amerikaanse maatschappij op dit ogenblik AVOD aanbied en ze allen nog met films in loop werken en waarbij de kwaliteit dan nog vaak te wensen overlaat...
Even offtopic, maar das niet helemaal waar ;)

NWA biedt al jaren AVOD aan, nu Delta dus ook (;)). Maar Delta heeft nu sowieso ook in haar eigen 772's AVOD.. Bij AA zijn er volgens mij ook een aantal toestellen met AVOD, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. Maar je hebt wel gelijk dat het AVOD aanbod van de US carriers erg tegen valt ;) De EU carriers zijn echter ook niet zoveel beter. Ik heb afgelopen zomer in een BA 772 gezeten, die ook een loop IFE had, met alleen maar bagger films. Was dus erg blij met de extra batterij voor mn iPod ;)

Nog maar even verder off-topic, ook Continental bied al jaren prima IFE aan in haar 767-400 en de 777, met veel films (te starten en pauzeren wanneer je maar wilt), spelletjes en muziek.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Met een heel slecht touchscreen....
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Bralo20
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Harry schreef: Nog maar even verder off-topic, ook Continental bied al jaren prima IFE aan in haar 767-400 en de 777, met veel films (te starten en pauzeren wanneer je maar wilt), spelletjes en muziek.
Ik moet dringend m'n bestanden hierover eens updaten :banghead:

Mss volgend jaar eens een vlucht met CO nemen ex-BRU als er promoties zijn in business class of zo... Nu ze ook bij Star zitten kan ik daar ook mijlen sparen :D
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Dit jaar gevlogen met US Airways, er was wel op de doorgaande vlucht schermpje in de stoel.
Jammer was wel de slechte informatie over de vlucht.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer