Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
hypotheek zonder credit history?
hypotheek zonder credit history?
We zijn bezig met de aanvraag van een visum voor het opstarten van een nieuw bedrijf in Amerika en orienteren ons ondertussen ook op de woningmarkt. Kun je met een goed lopend bedrijf in Nederland en met een gezonde bankrekening een hypotheek krijgen in Amerika?
Groet,
Simone
Groet,
Simone
- DixieChick
- Amerika-expert
Re: hypotheek zonder credit history?
De banken zijn tegenwoordig super streng, dus ik zou er maar niet op rekenen. Zelfs met een flinke down payment gaat dat denk ik niet lukken, want je moet hier echt een aantal jaar credit history voordat ze met je in zee durven. En zelfs dan is het geen garantie. De lenders zijn hier zoveel strenger geworden de laatste jaren, dat het voor iedereen moeilijker is geworden, laat staan voor iemand zonder enige voorgeschiedenis.
Je kan beter eerst een paar jaar huren, zo je credit history opbouwen, en dan eens gaan denken aan kopen. Lijkt mij.
Je kan beter eerst een paar jaar huren, zo je credit history opbouwen, en dan eens gaan denken aan kopen. Lijkt mij.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Bandido
- Amerika-expert
Wat DixieChick zegt klopt inderdaad. Maar ter aanvulling, het kan op zich wel, maar het hangt helemaal af van het bedrag dat jij als aanbetaling op tafel kunt en wilt leggen. Stel dat jij een huis van $300,000 wilt kopen en jij kunt al een bedrag van $150,000 op tafel leggen, dan zal een bank al een stuk scheutiger zijn. Zo heeft een Zuid-Afrikaan die ik laatst sprak hier een huis gekocht, zonder credit history en terwijl hij nog maar 2 weken in GA was. Maar een hypotheek zoals Amerikanen dat krijgen, is heel erg lastig, zo niet onmogelijk. Credit is heel erg belangrijk hier en het duurt gewoon een tijd voordat je dat hebt opgebouwd.
"Keep Georgia On Your Mind"
In ons geval en een paar jaar geleden was het geen probleem, maar we praten over een kleine bank en we hoefden maar 20% aan te betalen. We moesten wel allerlei info verstrekken en de directeur/eigenaar gaf ons zijn blessing. Denk bij een grote bank je veel meer problemen hebt.
- Bandido
- Amerika-expert
En het maakt ook nogal uit of het een paar jaar geleden was of nu. Banken zijn behoorlijk streng geworden na de crisis.
Gaf ik ook aan, vooral de grotere, de kleine banken in gebieden waar grond en huizen waarde houden zoals bij ons heb je een kans dat het wat makkelijker gaat.Bandido schreef:En het maakt ook nogal uit of het een paar jaar geleden was of nu. Banken zijn behoorlijk streng geworden na de crisis.
- Bandido
- Amerika-expert
Om een credit card te verkrijgen is het vaak bij kleinere banken ook wat gemakkelijker. Zo heb je hier in Atlanta de "Sunrise Bank of Atlanta" waar ik zelf ook zonder enig probleem meteen een kaart met een limiet van $5000 kreeg. Het is dus even zoeken en rondvragen, maar er zijn met een beetje creativiteit misschien nog wel wat mogelijkheden.
Kleine anecdote:
Omdat ik geen credit history heb moest ik een $500 deposit aan AT&T betalen om bij hen een gsm abonnement te kunnen nemen. Dit bedrag wordt na één jaar terugbetaald. Je ziet, zonder credit history ben je hier niets. Zelfs al kan je bewijzen dat je voldoende geld op jouw rekening hebt.
Omdat ik geen credit history heb moest ik een $500 deposit aan AT&T betalen om bij hen een gsm abonnement te kunnen nemen. Dit bedrag wordt na één jaar terugbetaald. Je ziet, zonder credit history ben je hier niets. Zelfs al kan je bewijzen dat je voldoende geld op jouw rekening hebt.
-
bart1
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij hebben gewoon een pre paid kaart gekocht bij Walgreens. Kost je geen deposit en enkel het daadwerkelijk bedrag die je belt gaat er af.
Bij At&T konden we nummer krijgen via deposit, Telecom was gewoon sorry kan niet want je hebt geen credit history.
Kleine anekdote van ons:
Idem voor gasleverancier. ScanaEnergy weigerde om gas te leveren omdat we geen credit hadden. Gelukkig is hier vrij veel keuze!
Er stond trouwens deze week een ganse pagina over credit history in New York times, het is dus echt wel belangrijk hier in de Sates.
Het ging vooral over de verschillende advertenties die op dit moment op tv te zien zijn over 'free credit reports' die eigenlijk niet vrij zijn.
En dat terwijl er een overheidswebsite is waar je 3 vrije rapporten per jaar kan krijgen. Was interessant stuk.
Bart1
Bij At&T konden we nummer krijgen via deposit, Telecom was gewoon sorry kan niet want je hebt geen credit history.
Kleine anekdote van ons:
Idem voor gasleverancier. ScanaEnergy weigerde om gas te leveren omdat we geen credit hadden. Gelukkig is hier vrij veel keuze!
Er stond trouwens deze week een ganse pagina over credit history in New York times, het is dus echt wel belangrijk hier in de Sates.
Het ging vooral over de verschillende advertenties die op dit moment op tv te zien zijn over 'free credit reports' die eigenlijk niet vrij zijn.
En dat terwijl er een overheidswebsite is waar je 3 vrije rapporten per jaar kan krijgen. Was interessant stuk.
Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ga eens naar www.daveramsey.com en ontdek dat credit helemaal niet zo belangrijk is
-
peet
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij hebben 3 jaar geleden wel een hypotheek gekregen met een co signer. Ook veel bedrijven die je neit willen leveren zonder deposit. Propane, olie, electra. Wij hebben ec hter net zo lang gezocht tot we bedrijven vondne die je zonder credit history wel wilde leveren. Ze zijn er wel. Verizon wilde zelfs 400 deposit voor de vaste telefoon lijn. TWC deed het wel zonder. Wij zijn begonnen met een secured credit card. Het duurt lang. Zeker omdat wij geen hypotheek bij een bank hebben en geen car loan. Maar ineens na 2 jaar kan alles. Krijg je overal een credit card en nu is mijn credit score excellent. Opgebouwd met eigenlijk alleen maar die secured card en nu de laatste maanden met een wal mart card en een JC pennies. Alleene nu mekkerd men weer over de lengte van een credit history. Nu wil men weer minimaal tig jaar history zien ondanks mijn excellent. Het is gewoon een wassen neus die hele credit history. Men grijpt elke reden aan die men kan bedenken om je een poot uit te draaien wat rente betreft. Maar ja elke bank zweert erbij alsof het DE garantie is die men zou willen.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Every day is a gift, not a given right
Every day is a gift, not a given right
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht