Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Vana: Arizona, New Mexico, Colorado en Utah

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Reis Vana: Arizona, New Mexico, Colorado en Utah

Bericht door vana »

Hehe, de tickets zijn geboekt.
Nu mag ik dus eindelijk onze route waar ik al maanden mee bezig ben op het forum zetten. Hij is al aardig uitgewerkt maar misschien heeft iemand nog wat aanvullingen of eventueel tips voor leuke hotels/motels.
We gaan met zijn drieën van 13 juli tm 10 augustus 2010 en proberen zo flexibel mogelijk te zijn. Alleen in Moab willen we van tevoren een hotel of B&B reserveren maar verder willen we ter plekke boeken.

1 = Amsterdam- Phoenix- Scottsdale
2 = Scottsdale
3 = Scottsdale - Bisbee (via Saguaro NP en Tombstone)
4 = Bisbee - Las Cruces (via Chiricahua NM )
5 = Las Cruces - Albuquerque (White Sands)
6 = Albuquerque - Santa Fe (via Turquoise Trail- Sandia Crest)
7 = Santa Fe (bezoek Kasha Katuwe Tent Rocks)
8 = Santa Fe - Durango
9 = Durango (bezoek Mesa Verde)
10 = Durango - Silverton- Crested Butte of Poncha Springs (bezoek Black Canyon of the Gunnison)
11 = Crested Butte/Poncha Springs - Manitou Springs (via Shelf Road- Cripple Creek)
12 = Manitou Springs (bezoek Seven Falls en Garden of the Gods)
13 = Manitou Springs - Estes Park
14 = Estes Park – Boulder (via Peak to Peak Highway- Nederland)
15 = Boulder - Glenwood Springs
16 = Glenwood Springs – Moab (via Colorado NM) )
17 = Moab
18 = Moab
19 = Moab
20 = Moab – Torrey (via Goblin Valley SP)
21 = Torrey (Scenic Drive Capitol Reef)
22 = Torrey - Zion NP (via Scenic Byway 12)
23 = Zion NP
24 = Zion - Page
25 = Page (bezoek Lower Antelope Canyon)
26 = Page - Sedona
27 = Sedona
28 = Sedona - Phoenix
29 = Phoenix- Amsterdam

Marjon :shock: :shock:
Laatst gewijzigd door vana op 13 aug 2010, 20:07, 16 keer totaal gewijzigd.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Reis Vana: Arizona, New Mexico, Colorado, Utah.

Bericht door hekkie »

Prachtige reis Marjon, ik kan niet anders zeggen. Fijn dat nu de tickets geboekt zijn en de prijs is helemaal niet verkeerd voor het hoogseizoen.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Inderdaad prachtige route Marjon waar niets op aan te merken valt !

Enkele tips die je misschien wel kent van onze site:
The Shady dell in Bisbee (weet enkel niet of er een trailer voor drie is, kan je even checken op hun site) Supervriendelijke mensen ook.
Kasha Katuwe tent rocks neemt zo'n 3 à 4 uurtjes in beslag. Neem wel de Canyon trail want de Cave loop alleen is niet echt de moeite en je ziet dan bijna geen tent rocks. Er blijft nog ruimte over voor Santa Fe zelf, wat wij helaas niet hadden.
In Moab kan je voor 100 dollar een grote kamer boeken bij Mayorhouse B&B en krijg je er nog een heerlijk ontbijt mee en ze hebben ook een zwembad en bubbelbad om te relaxen na al dat moois in en rond Moab :wink:

Bart

@Marjan: waar staat er ergens iets van de ticketprijs? :dunno:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Bart, je kunt de prijs van het ticket en de verdere info vinden in dit bericht van Marjon.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Een route waar je heel veel mee kan Marjon, helemaal goed denk ik :dance:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Bart, ik voel er veel voor om de B&B te boeken. Maar kun je mij vertellen of er gewoon draadloos internet is in de B&B. En is dat gratis?

Marjon
kangie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door kangie »

Je route ziet er heel goed uit Marjon!! Vooral de staat Colorado vind ik heel erg mooi.
Veel plezier met de verdere voorbereidingen!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

vana schreef:Bart, ik voel er veel voor om de B&B te boeken. Maar kun je mij vertellen of er gewoon draadloos internet is in de B&B. En is dat gratis?

Marjon
Ja hoor dat is er én is gewoon gratis. Er zijn kamers op de gelijkvloers en in de kelder. In de kelder werkt het ook prima maar ik ging vaak op het terras zitten. Je mag trouwens het ganse huis gebruiken, ook de keuken en de living.
Zo kan je ook eens zelf iets opwarmen in de micro als je daar zin in hebt (wij deden dat ook)

Misschien één vreemd detail. Op geen enkele deur zit een sleutel. In al die jaren is er nog nooit één deur gesloten geweest vertelde eigenaar David tegen ons. En ook nog nooit wat gebeurd ...
Grts, Bart

vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Dat is raar. En best wel een beetje eng vind ik.
Ik las in een review dat de eigenaren af en toe even weggaan en dan alles open laten. Als wij overdag weg zijn hebben we wel de laptop op de kamer liggen, dat vind ik eigenlijk niet zo'n prettig idee. Hoe hebben jullie dat opgelost?

Hoelang loop je er ongeveer over naar Main Street?

Marjon
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Wij hebben er ook een aantal dagen geslapen. TOP !!!
Ik heb dat deuren gedoe niet als naar ervaren.
Je loopt denk ik in maximaal 10 minuten naar Main Street.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Om eerlijk te zijn voelde ik me er ook niet zo goed bij in het begin, maar toch lieten wij alles op de kamer liggen als we weggingen. Geen enkel probleem gehad. Achteraf bekeken vond ik het wel 'cool' dat dit zomaar kan, al die jaren zonder één probleem. Als je het echt een probleem vind kan je je waardevolle spullen in de kofferbak leggen maarja daar kunnen ze het ook uit stelen hé. :dunno:

Het is maar acht à tien minuutjes wandelen naar Main Street, langs een football veld door, waar er bijna elke avond training was van de kleinste spelertjes :)

Afbeelding

Al bij al vonden wij dit één van de leukste overnachtingsplekken van onze vorige reis. Vooral de contacten bij de andere reizigers aan de ontbijttafel vinden wij geweldig. En ook de rust is heerlijk, geen druk verkeer en toch kort bij main street !
Echte aanrader wat ons betreft !
Veel succes met je keuze :wink:

Bart
Grts, Bart

markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Marjon, dat gaat weer een prachtige reis worden.
Heb jij ook een bezoek aan een pueblodorp opgenomen in de route? Dat is zo iets, dat echt bij New Mexico hoort vind ik. Ook al is het toeristisch en moet je voor een bezoek (en gebruik van je foto/videocamera) iets betalen, maar dan kan ik jou Taos Pueblo aanbevelen. En er zijn nog veel meer pueblodorpen.

Zie eventueel ons reisverslag 2005 en dan dag 6.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Hoi Marjon, wist niet dat wij telepathische gaven hadden :roll:
Ik heb gisteravond met taart op schoot ( :oops: ) vrijwel dezelfde route opgeschreven, alleen vier dagen korter :(
Dus hoef ik niet meer te zeggen dat ik hem mooi vind. Kunnen wel mooi ervaringen zo delen.
Zit nog een beetje te knoeien met de laatste week, wil natuurlijk weer veel te veel :wink:
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Wauw, gave reis zeg! :D
Super leuk dat je dat weer in het vooruitzicht hebt!
Wij moeten eerst maar weer eens flink sparen.... :cry:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Mooie route Marjon weinig aan toe te voegen.
Zou hier voor Saguaro West kiezen dat is mooier dan S. Oost en mogelijk kan je het combineren met het Arizona-Sonora Desert Museum dat is ook een must see rond Tucson.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

thuul schreef:Hoi Marjon, wist niet dat wij telepathische gaven hadden :roll:
Ik heb gisteravond met taart op schoot ( :oops: ) vrijwel dezelfde route opgeschreven, alleen vier dagen korter :(
Dus hoef ik niet meer te zeggen dat ik hem mooi vind. Kunnen wel mooi ervaringen zo delen.
Zit nog een beetje te knoeien met de laatste week, wil natuurlijk weer veel te veel :wink:
Leuk dat jullie dezelfde route gaan rijden. Helemaal leuk dat jullie eerder gaan want dan kunnen we heel veel tips van jullie krijgen en natuurlijk maak je een uitgbreid verslag voor me, toch?

Maar dat teveel willen heb ik losgelaten. Er is nog veel meer moois op deze route maar we willen dit keer een rustige relaxte vakantie. Dat betekent niet zo'n grote ronde, geen lange reisdagen en veel tijd om alles rustig te bekijken. Maar ook tijd om af en toe een dagje te relaxen en aan de rand van een zwembad te hangen.
Daarom laat ik bewust een aantal dingen weg, zoals bijvoorbeeld Bisti Badlands. Ik geloof absoluut dat het daar bijzonder mooi is, maar zonder dat park hebben we ook wel een geweldige reis.
Ik heb de laatste week bewust rustig gehouden. Na Moab boeken we niets meer (behalve misschien Zion nog), en dan bepalen we op dat moment waar we nog zin in hebben.
Gypsygirl1 schreef:Wauw, gave reis zeg! :D
Super leuk dat je dat weer in het vooruitzicht hebt!
Wij moeten eerst maar weer eens flink sparen.... :cry:
Ja gaaf hé, we hebben er enorm veel zin in.
En julie zijn natuurlijk dit jaar al geweest hè, wij niet.
Rob schreef:Mooie route Marjon weinig aan toe te voegen.
Zou hier voor Saguaro West kiezen dat is mooier dan S. Oost en mogelijk kan je het combineren met het Arizona-Sonora Desert Museum dat is ook een must see rond Tucson.
Bedankt voor de tip, ik zat al te puzzelen welk gedeelte we het best konden nemen. Wat maakt Saguaro West mooier dan East?

Marjon
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

markro schreef:Marjon, dat gaat weer een prachtige reis worden.
Heb jij ook een bezoek aan een pueblodorp opgenomen in de route? Dat is zo iets, dat echt bij New Mexico hoort vind ik. Ook al is het toeristisch en moet je voor een bezoek (en gebruik van je foto/videocamera) iets betalen, maar dan kan ik jou Taos Pueblo aanbevelen. En er zijn nog veel meer pueblodorpen.

Zie eventueel ons reisverslag 2005 en dan dag 6.
Marco bedankt voor je tip. Taos ligt teveel uit de richting, maar ik heb even rondgesnuffeld op internet en heb deze link gevonden.
Daar kunnen we misschien wel een leuke pueblo op de route vinden.
En je reisverslag heb ik natuurlijk allang uitgebreid bekeken, daar had ik al een aantal tips voor onze reis uitgehaald.

Marjon
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

West is een veel jonger park met een groter verschil in plantensoorten ook staan er veel meer Saguaro's, oost is dus een stuk ouder en kent minder soorten en de Saguaro's die er staan zijn minder talrijk, en bijna allemaal op leeftijd je vindt er dus weinig jonge planten.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Oké, dan wordt het West. :D

Marjon
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Hele mooie route Marjon, veel ervan hebben we dit jaar gedaan en veel ervan gaan we volgend jaar doen, misschien heb je tegen die tijd nog wat aan ons verslag (we gaan van 31 mei tot 6 juli)

Ik hoop dat de Shelf Road open is, bij ons was hij dit jaar gesloten maar een goed alternatief is de Phantom Canyon Road, ongeveer hetzelfde begin en eindpunt alleen lopen ze iets anders en ook zeer spectaculair.

Ik weet niet of het altijd zo is maar wij hadden 's ochtends heel mooi weer en 's middags regen dus probeerde we zo vroeg mogelijk wat te gaan doen, dit was alleen in het oosten van Colorado het geval, dus in de buurt van Colorado Springs.
Je wil een bezoek brengen aan Garden of the Gods maar niet naar Pikes Peak? Garden of the Gods neemt niet zo heel veel tijd in beslag dus heb je nog wel tijd over voor Seven Falls en Pikes Peak maar misschien heb je die er wel bewust uitgelaten.

Neem bij Seven Falls de linker trap ipv de rechter, wij hadden uiteraard de verkeerde genomen, niet echt verkeerd natuurlijk maar bij de linker heb je een mooier uitzicht. Die trappen zijn nogal heftig en hoog dus weet niet of je de energie hebt om ze allebei te beklimmen.

Zoals Bart als noemde in Bisbee, de Shady Dell maar daar hebben ze alleen mogelijkheden voor 2 personen, wij hebben zelf voor volgend jaar de oude gevangenis geboekt ( http://okrealtyinc.com/content/view/17/30/ ) Is weer eens wat anders. :wink: maar die moet je wel vantevoren boeken en dat willen jullie niet dacht ik.

Glenwood Springs vonden we niet zo byzonder, de hot springs kan je alleen bezoeken door een zwembad binnen te gaan en de hot springs in Pagosa springs hebben meer indruk gemaakt en ligt veel mooier langs de rivier, maar dat wordt wel wat omrijden voor je.

Veel plezier verder met de voorbereidingen, al denk ik dat het meeste al gedaan is. :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer