Zoals jullie ongetwijfeld inmiddels weten, vertrekken wij donderdag voor een vakantie van 3 weken naar Florida.

Ik leg nu de hand aan de details van onze grove planning (contradictio in terminus

Mijn vraag betreft de periode rondom Thanksgiving. Zijn de meeste Amerikanen een hele week vrij? Zijn de scholen in de periode gesloten? Kan ik in de hele week een heel drukke periode verwachten in de pretparken en andere bezienswaardigheden? Wanneer is de drukste periode weer voorbij?
Thanksgiving is op donderdag 24 november. Van 17 november tot 24 november zitten we in Siesta Key, Sarasota. Wanneer is de beste dag voor bijvoorbeeld Busch Gardens in Tampa?
Op 24 november zelf verkassen we van Sarasota naar Orlando. Die dag zullen we dus waarschijnlijk reizen, en waarschijnlijk zullen we deze dag verder besteden aan winkelen in de Premium outlets, want die zijn dan gewoon open.
Tijdens onze laatste week in Orlando willen we sowieso een dagje naar Islands of Adventure van Universal. Welke dag kunnen we daarvoor het best uitkiezen? De vrijdag na Thanksgiving zal wel ontzettend druk zijn? Beter kiezen voor de maandag/dinsdag/woensdag in de week erna?
Daarnaast gaan we toch ook maar een paar Disneyparken opzoeken. Marjan (Hekkie) heeft me helemaal enthousiast gemaakt voor de kerst-ceremonies die er in deze parken plaatsvinden in deze periode. Mickey's Very Merry Christmas Party staat op de planning. We kunnen deze bezoeken op 27 (zondag) of op 29 (dinsdag) november, alleen deze data vallen binnen onze vakantie. Mij lijkt zondag een goede keuze, want het zal toch wel druk zijn en het aantal mensen dat wordt toegelaten is beperkt. Daarnaast kom je hier vooral voor de sfeer en niet voor de attracties. Goede keus?
Verder staan Epcot op het programma (three lighting ceremony) en MGM Studios (Osborne Family Spectacle of lights). Voor deze parken is het wel leuk om een hele dag uit te trekken. Welke dagen kunnen we hier het best voor kiezen? Als we deze ook plannen in de maandag/dinsdag/woensdag van de laatste week, de week NA Thanksgiving, dan hebben we de laatste 3 dagen voordat we naar huis gaan 3 parken op een rij, en dat is toch wel erg druk.....
Kortom, ik ben erg benieuwd wat jullie me kunnen vertellen rondom de drukte rond Thanksgiving, en hoe jullie mijn planning adviseren! Ik ben erg benieuwd!
Groetjes,
Jacqueline