oortjes schreef:Petra, ik ben bang dat ik ook niet "terug" kan, want inderdaad niets went zo snel als een lekker ruim huis ! En zeker de ruime keuken.
Maar hiervoor woonden we in de binnenstad, op ong. 1200 sq.ft en dat was ook leuk, lekker knus en stukken sneller schoon.
Toen ik over de pizzaboer schreef dacht ik aan de meest "Amerikaanse" mensen waar ik naast woonde in al die jaren en die hadden echt heel vaak bezorgers met eten langs. Plus ik lees hier vaak in de krant dat een van de problemen-van-deze-tijd is, dat er bij veel gezinnen niet meer een gezamenlijke avondmaaltijd gekookt, gegeten wordt.
Ik moet toegeven, dat wij wel altijd samen eten, maar dat ik lang niet iedere avond kook. Ik ben wat dat betreft dan Amerikaanser, dan de Amerikanen die ik ken

. Door mijn fibromyalgie ben ik 's avonds vaak uitgeteld en heb geen fut meer om te koken, lang leve de crockpot! En wij hebben het geluk, dat een heel stel restaurants met gezond eten thuisbezorgen hier, niet alleen pizza

. Gelukkig is mijn man wel dol op koken en worden de dubbele ovens heel regelmatig op het weekend wel gebruikt.
Vooral voor gezinnen met kinderen zijn eigen slaapkamers, eigen badkamer enz. natuurlijk ideaal. Ik bedenk me vaak hoe fantastisch dit huis zou zijn voor mijn naaste familie, die wel kinderen hebben. Maar ja ik kan het niet opvouwen en opsturen.
Nou! Wij waren vroeger met vier kinderen en het was vechten om de badkamer voor school!
Ik denk ook dat jullie je huis al wat jaren hebben, van voor de prijs-explosie ? Zo te lezen heb je laten bouwen dat lijkt me echt spannend - hoe ben je op alle ideen gekomen vraag ik me af en zijn er dingen die je achteraf wat tegenvallen.
Wij konden kiezen uit verschillende plannen en konden die naar onze eigen smaak veranderen. Zo hebben wij boven twee badkamers samengetrokken, omdat we een derde badkamer niet nodig vonden. Zo kregen we een aparte wc en een extra kast in onze badkamer.
Ook hebben architecten hier de neiging maar heel weinig kastruimte in te bouwen en dus hebben we vooral in de basement allerlei extra kasten laten bouwen. Mijn man heeft van alles gedaan om zijn theatertje "just so" te krijgen en we hebben de keuken uitgebreid, zodat we er een ingebouwd bureau in kregen.
Niets valt me tegen, maar buren van ons, die met dezelfde originele tekening begonnen (en veel van ons hebben gecopieerd, omdat ons huis al in aanbouw was), hebben een kleine "mud room" aan de garage gebouwd. Ik wou, dat ik op dat idee was gekomen, want dat is echt ontzettend handig. Verder vind ik dit een heerlijk huis.
Inderdaad is ons huis nu bijna 7 jaar oud en hebben we het echt op het nippertje voor de prijs explosie gekocht. De waarde is inmiddels met 125% omhoog en dat betekent dus voor ons alleen maar, dat we er veel meer belasting over moeten betalen. De huizenprijzen in dit gebied rijzen echt de pan uit, hoewel het op het moment wat langzamer lijkt te gaan.
In CA zijn de mooie huizen die hier op foto's soms worden getoond echt buiten bereik van de "gewone man" geraakt. En een huis met een stuk land eromheen, waar je ook paarden mag houden, dat is meestal een ouder huis. Bij veel nieuwe projekten hier zijn de achtertuinen nu zo klein dat er eigenlijk al geen zwembad meer in kan.
Dit is hier precies hetzelfde. We vragen ons af, wie die huizenprijzen nog kan betalen! Veel mensen slaan hun bestaande oude, kleinere huis plat en bouwen er dan een mooi nieuw huis voor in de plaats. Dat is goedkoper, want het land is wat zo duur is.
Ook hier staan nu vaak kasten van huizen vlak op elkaar, je kunt als het ware de hand van de buurman schudden uit de zijramen! Wij hebben echt in alle opzichten geluk gehad, want we hebben ook een heel ruime tuin.