Allen bedankt voor de nuttige tips! Nuttige informatie waar we zeker iets mee gaan doen.
Martin & Marianne schreef: Ik heb bij mijn eerdere reactie nog over die mountainbikes heen gelezen. Ben benieuwd wat jullie daarmee van plan zijn, want zoals al gezegd blijft er toch wel erg weinig tijd over om er gebruik van te maken. Bij mountain biken denk ik aan Moab, dus ik zou daar dan wat meer tijd plannen. Bedenk dat je in de meeste parken niet buiten de wegen mag fietsen, dus ik vraag me af of je veel aan de fietsen ook daar ontbreekt je de tijd.
Voor de prijs hoefden we het niet te laten. Voor nog geen € 50 per mountain bike konden we deze optie erbij boeken. We zijn van plan een tochtje te maken in Yellowstone, Yosemite, Moab, San Francisco en evt. andere nationale parken. En vanuit praktisch oogpunt kunnen de fietsen van toepassing zijn. We zullen zien!
Martin & Marianne schreef: In Yellowstone kun je overwegen om 2 campings te nemen zodat je niet heen en weer hoeft te rijden. Kijk welke delen van het park je wilt zien en welke camping dan het beste ligt. Gezien de lange rit richting Moab is het handig om de laatste nacht zo dicht mogelijk bij de zuidingang te zitten (Bridge Bay, Grant).
In Yosemite is een camping in de vallei aan te raden, er zijn er 3, die niet veel van elkaar verschillen. Het belangrijkste is dat je op tijd reserveert. Dat betekent 5 maanden van te voren precies op tijd klaarzitten. Zie de NPS-site voor meer info.
Tnx, goede tip!! Ik zag de Camp Grounds op de site van Yosemite NP staan, we gaan zeker reserveren.
Martin & Marianne schreef: Hebben jullie al gekeken naar de reistijden? Hou er rekening mee dat je met een camper langer onderweg bent dan de tijden die de routeplanners aangeven.
In hoofdlijnen wel naar gekeken, hoewel ik meer naar de kilometers gekeken en inderdaad: dat is iets anders dan reistijd... Misschien dat we ons toch over het het stuk Yellowstone NP > Vernal hebben verkeken. Ons doel is wel om in twee dagen van Yellowstone NP naar Moab te gaan.
... Zucht ... ongelooflijk wat er allemaal in dat gebied te doen is!! Je komt tijd te kort, hoe lang je ook gaat!!