Vorig week mijn huurauto opgehaald bij Alamo Orlando. Het was reeds 00:30 toen ik bij Alamo op de luchthaven kon aanmelden. Er waren 4 wachtende voor mij. Ik probeerde de gesprekken te volgen. Er waren 2 Europeanen, 1 Amerikaan en een Slovaak. Bij alle 4 kon ik horen dat ze die personen in het zak probeerden te zetten. Toen het mijn beurt was, had ik voor de neus van de bediende meteen het formulier van usareisen voorgelegd waarop duidelijk stond dat ik van geen enkel supplement wilde gebruik maken. Dat heeft hij dan toch maar niet meer geprobeerd. Toen ik hem ook de gegevens van mijn vrouw liet noteren als 2de bestuurder probeerde hij me toch aan het twijfelen te brengen of dit wel gratis was

.
Ik vroeg hem of het mogelijk was om een 20 dollar biljet te wisselen in wat kleiners voor de tolweg richting Kennedy Space Center. Hij had meteen een antwoord klaar : voor 10 dollar kon ik bij alle tolwegen doorrazen met de Toll Pass. Ik vroeg hem wat het zou kosten enkele rit van de airport naar het Kennedy Space Center : 21 dollar zei hij me. Ik wist dat dit onmogelijk was! Ik bedacht dat ik toch een aantal tolwegen zou nemen, en betaalde dus extra 10 dollar.
Midden in de nacht schoot ik in paniek wakker ! Had ik nu 10 dollar per dag ? Opgestaan om mijn papieren te controleren : gelukkig was het 10 dollar voor een week. Om via de tolweg naar Biscayne te rijden heb toch een keertje moeten betalen. Wat ik mij afvraag : als ik de Toll Pass niet had genomen, én toch door de Prepaid Tolls zou hebben gereden dan was ik er wellicht gratis geweest ??
Ik had een Equinox gehuurd, maar deze was niet beschikbaar. Er was volgens hem wel nog een Saturn Vue of een Toyota Rav beschikbaar. Het afhalen van de wagen kon inderdaad aan de overkant van de straat in een soort parkeergarage. Daar aangekomen was er niemand in het kantoortje. Na bijna 10 minuten wachten kreeg ik het op de heupen. Maar ondertussen zag ik wel een Equinox staan

.
Uiteindelijk kwam er een dame aangewandeld. Ze verwees me naar 4 auto's uit de Midsize SUV. Daar stonden 2 Kia, 1 Toyota Rav en een Ford Escape. Ik zei haar dat ik de Equinox wilde. Dit was niet mogelijk volgens haar. Terug naar het kantoor aan de overkant. Daar kreeg ik de uitleg die ik al eerder had gelezen op dit forum: die Equinox 2010 was van een hogere categorie. Terug in de parkeergarage was de Toyota Rav net ingenomen. Die Kia's wou ik absoluut niet, dan maar vlug die Ford Escape in beslag genomen.
Achteraf had ik grote spijt : ik had meteen in die Equinox 2010 moeten stappen en hiermee proberen voorbij de eindcontrole te rijden

.