Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

mini laptop, computergebruik in de vs

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

mini laptop, computergebruik in de vs

Bericht door RoyBergen »

Hoi Hoi,

vandaag maar een zo'n mini laptop aangeschafd voor de leuke som van ongeveer 260 euro met 150 gb.
Is dit een goed genoeg ding om mee te nemen op de vakantie? t is zo groot als een boek en weegt een kilo....
Pakken jullie dit in de koffer of meenemen als handbagage? zijn er regels voor? (tsa slot aanwezig op de koffer)
Zijn de verbindingen in hotels enzv goed genoeg?
Hoe kan ik het beste een online reisverslag maken? een makkelijk en overzichtelijke site aub, want ik ben niet zo'n computerdeskundige)
groeten Roy
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: mini laptop, computergebruik in de vs

Bericht door Annie »

Nooit geen laptop, foto apparatuur e.d. in je koffer doen maar meenemen als handbagage, ook TSA sloten zijn niet veilig.
Verbindingen zijn heel wisselend, als het op de kamer niet lukt dan vaak wel in de lobby.
Je zou een weblog of iets dergelijk kunnen maken.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Vaak heb je in hotels WIFI (draadloos) of High Speed Internet waarbij je een netwerkkabeltje nodig hebt. Altijd handig om zo'n ding mee te nemen dus, werkt vaak ook sneller dan de WIFI. Soms is het betaald, vaak gratis.

Een weblog is inderdaad de makkelijkste manier om een reisverslag bij te houden. Bekende blogsites zijn blogger.com, web-log.nl, wordpress.com, maar voor reizen zijn de wat meer kant-en-klare sites als waarbenjij.nu en reismee.nl ook erg handig.

Vooral van reismee.nl zie ik steeds vaker mooie overzichtelijke reisblogs.

Ik gebruik zelf graag Wordpress.com, die heb ik al jaren voor mijn eigen weblog, maar ik heb pas ook nog een nieuwe aangemaakt voor onze reis eind 2010, waarbij we met een groep gaan en anderen ook mee zullen gaan schrijven
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

- Netbooks zijn bij uitstek geschikt om mee te nemen op vakantie.
- Je MOET de laptop als handbagage meenemen. Mag niet in de koffer.
- Verbindingen in hotels zijn voldoende aanwezig. Er is ook vaak een gratis Wifi te vinden in bijvoorbeeld de Starbucks of de McDonalds.
- Zelf ben ik fan van Wordpress.com. Gratis, in het nederlands te gebruiken, 5 Gb aan opslag-ruimte en leuke thema's.
Maar er zijn er nog veel meer zoals blogger.com, web-log.nl etc
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Wij zijn onlangs met zijn 3-en (mijn vrouw en ik en onze mini-laptop) :mrgreen: naar de States geweest en willen niet meer zonder.

Reuze handig om af en toe wat op te kunnen zoeken.
Ik was mijn netwerk kabeltje vergeten, maar op de plaatsen waar het nodig was, kon ik altijd bij de receptie een kabeltje lenen.

Ons weblog staat bij blogger.com (zie hieronder)

Have Fun

Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

Hoi,

Wij hadden ook onze minilaptop mee. Het is ons geweldig goed bevallen. Erg handig als naslagwerk
(alles amerika forum :D ) Vanaf nu altijd mee!

gr,
Monique
Lamps
Amerika-ontdekker

Bericht door Lamps »

Leuke dingen ja. Gewoon in handbagage en bij de band even er uit voor een xray. Één keer ervaring met draadloos gehad in Vs en dat was echt prima qua snelheid.

We nemen 'm van de winter mee op rondreis door Costa Rica, maar verwacht daar geen internet in de hotels helaas. Toch handig om dagelijks je foto's uit te zoeken.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Wij hadden deze zomer ook voor het eerst een mini laptop mee en dat is enorm goed bevallen!
Veel handiger dan zo'n groot ding. Scheelt een hoop gesleep. Ik had hem gewoon mee in een grote handtas.
Je neemt hem onderweg (in auto, camper of vliegtuig) ook wat makkelijker op schoot en de snelheid van bijvoorbeeld foto's laden (als we een goede verbinding hebben) is zeker gelijk aan onze grote laptop die we dit keer lekker thuis hebben gelaten.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Gypsygirl1 schreef:de snelheid van bijvoorbeeld foto's laden (als we een goede verbinding hebben) is zeker gelijk aan onze grote laptop die we dit keer lekker thuis hebben gelaten.
Daar zal ook weinig verschil in zitten denk ik. Hoogstens als je bijvoorbeeld een filmpje wil bewerken..
stefannelies
Amerika-ontdekker

Bericht door stefannelies »

Ook wij hadden voor onze reis een kleine laptop (genaamd Ieniemienie :wink: ) aangeschaft en er heel veel gebruik van gemaakt:
foto's uploaden, verslag schrijven, informatie zoeken, route bekijken, motel boeken en contact met thuisfront houden.
Een echte aanrader.
Tamara88
Amerika-ontdekker

Bericht door Tamara88 »

Oeh dit is fijn om te weten. Heb zelf ook een mini laptopje.
Ik vraag me alleen af. Ik heb mobiel internet. Heb een chippie in laptopje daarvoor.
Kan ik me internet ook in het vliegtuig en Amerika gebruiken? Want heb geen idee of de signalen (temminste neem aan dat het zo gaat?) daar ook te breiken zijn, of dat ik zeg maar zoals een telefoon een gastbedrijf krijgt?
Weet iemand dit? Of moet ik hiervoor naar me internetprovider (t-mobile).
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

In het vliegtuig zal sowieso niet lukken. Mobiel internet (3G) wordt in de USA ook ondersteund maar ik denk dat je schrikt als je de kosten ziet die je moet betalen. Maar t-mobile kan je hier wel over informeren.

Maar met Wifi kom je in de USA ook een heel eind. Op veel plekken is het gebruik van draadloos internet gratis.
Texas Jack
Amerika-ontdekker
Partner van: Kokopelli
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door Texas Jack »

Tamara88 schreef:Kan ik me internet ook in het vliegtuig en Amerika gebruiken?
Wij vlogen dit jaar met Delta en op de terugweg konden wij tegen betaling gebruik maken van de WiFi verbinding aan boord.
Het is een heerlijk tijdverdrijf, Monique (Kokopelli) heeft lekker zitten chatten met het thuisfront.

Hieronder meer informatie.
Delta WiFi

Delta WiFi via Gogo
(je rekent af d.m.v. je creditcard)
Laatst gewijzigd door Texas Jack op 25 okt 2009, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

In het vliegtuig zou het in de US zelf nog best wel kunnen, ze vliegen niet zo heel hoog en ik heb al vaak genoeg gezien en gehoord dat mensen bereik hadden op hun mobiel. Dit neemt echter niet weg dat het in het vliegtuig niet mag.

Zoals Texas Jack al aangeeft, komen er nu steeds meer airlines met Wifi aan boord, vaak tegen betaling. Vooralsnog ook alleen in the Continental US, maar ik las laatst dat Lufthansa ook hun Wifi systeem weer wil gaan gebruiken op lange afstandsvluchten.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Hey die kende ik nog niet! Zou me daar ook prima mee kunnen vermaken :)
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Hier kan je zien welke airlines het op welk toestel aanbieden:
http://www.seatguru.com/charts/domestic_economy.php

Bij sommige airlines is het echter alleen op bepaalde routes..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Tamara88
Amerika-ontdekker

Bericht door Tamara88 »

Oeh dat zou echt tof zijn! Als je lang in het vliegtuig zit of uberhaupt over het algemeen reizen. Vindt ik echt fijn als je kan internetten en films kijken tijdens het reizen.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Je mag sowieso je laptop gebruiken om films te kijken tijdens het vliegen, maar wifi zou ik voorlopig nog niet enorm op rekenen. Het zijn meestal bepaalde routes en bepaalde vliegtuigen en, vooralsnog, alleen boven het vaste land van de VS.
Clint's Thoughts
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Het lastige aan een laptop is dat die batterijen zo snel op zijn (Na 3u is het hier wel gedaan), dus een stevige Lord of the rings sessie zit er niet in :(. Hopelijk gaat dat wel met die mini laptops.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Het verschilt heel erg. Mijn laptop gaat rustig 5 uur mee. De ene netbook zal langer meegaan dan de andere, hangt maar net af van de batterij die er in zit. De nieuwe Macbooks en Macbook Pro's van Apple gaan rustig 7 uur mee en dat zijn gewoon full sized laptops..
Clint's Thoughts
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer