Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis bigfish: Roadtrip West Coast summer 2010

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
bigfish
Amerika-ontdekker

Reis bigfish: Roadtrip West Coast summer 2010

Bericht door bigfish »

Hi,

Inderdaad, alweer een Amerika-newbie die zijn route even wil voorstellen :D Komende zomer (juli 2010) willen mijn vriendin en ik, samen met nog 2 personen, voor het eerst een rondrit maken langs de Westkust. De afgelopen weken heb ik heel wat opgezocht en tips op verschillende forums doorgenomen. Dit heeft me een heel stuk geholpen bij het opstellen van onze route, alvast bedankt daarvoor dus…

Ik veronderstel dat mijn route niet zo afwijkend is van de andere routes die op dit forum werden voorgesteld maar ik wou ze voor alle zekerheid toch even laten controleren (bepaalde plaatsen te kort, te lang, steden die niet of juist wel de moeite waard zijn,… jullie laten het maar horen!). De hotels zijn nog niet zeker, maar heb ik geselecteerd op basis van de input die ik hier en op andere fora vond de afgelopen weken. Voor bepaalde plaatsen heb ik nog geen suggestie, dus alle tips zijn meer dan welkom!

Hier dus ons schema tot nu toe:

1 6/07/2010 Aankomst SFO Parc Fifty Five Hotel?
2 7/07/2010 San Francisco Parc Fifty Five Hotel?
3 8/07/2010 San Francisco -Yosemite National Park Cedar lodge el portal?
4 9/07/2010 Yosemite National Park - Mammoth Lakes Austria hof lodge?
5 10/07/2010 Mammoth Lakes - Death Valley Furnace creek ranch?
6 11/07/2010 Death Valley - Las Vegas Luxor? Excalibur?
7 12/07/2010 Las Vegas Luxor? Excalibur?
8 13/07/2010 Las Vegas - Zion National Park BW Zion Park Inn
9 14/07/2010 Zion National Park - Bryce National Park Canyon Grand Best Western
10 15/07/2010 Bryce National Park - Grand Canyon bright angel lodge
11 16/07/2010 Grand Canyon - Kingman Quality Inn Kingman
12 17/07/2010 Kingman - Palm Springs JW Marriott desert springs res
13 18/07/2010 Palm Springs - Los Angeles Hollywood Orchid Suites
14 19/07/2010 Los Angeles Hollywood Orchid Suites
15 20/07/2010 Los Angeles Hollywood Orchid Suites
16 21/07/2010 Los Angeles - Santa Barbara
17 22/07/2010 Santa Barbara - San Luis Obispo
18 23/07/2010 San Luis Obispo - Monterey
19 24/07/2010 Monterey - San Francisco
20 25/07/2010 San Francisco
21 26/07/2010 San Francisco - home
22 27/07/2010

Zoals je ziet heb ik 1 dag opengelaten aan het eind. We willen graag 22 dagen gaan maar ik weet niet goed waar ik die extra dag best inplan. Een extra dag Vegas lijkt me wel leuk, maar misschien is het beter om in een bepaald park langer te blijven? San Francisco lijkt me alleszins wel voldoende, en ook aan LA hebben we met 3 dagen genoeg denk ik (1 voor de stad en 2 voor pretparken).

Verder heb ik ook nog enkele algemene vragen:

- Wij reizen dus met 4 personen en meestal zullen we 1 kamer delen. Ik heb gezien dat dit vaak een stuk goedkoper uitkomt en dat de prijs van een 2-persoonskamer niet veel verschilt met die van een 4-persoonskamer. Vaak bevatten deze kamers echter 2 queensize bedden, soms zelfs 1 kingsize voor 4 :-s. Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met kamers voor 4 en of deze ruim genoeg zijn?

- We hebben nog geen vliegtuigtickets aangezien ik momenteel de prijzen niet interessant vind en ik wil wachten op promoties in januari. Nu hoor ik vaak dat de hotels/lodges in de parken vroeg op voorhand geboekt moeten worden als men zeker wil zijn van een kamer. Ik vroeg me dan ook af of het verstandig was de kamers al te boeken, zelfs al hebben we nog geen vliegtuigtickets? Of is het beter te wachten tot januari, met het risico dat de hotels die we willen al volzet zijn?

Dat is het voorlopig zo een beetje :) Ik hoop dat ik een beetje feedback krijg zodat ik de route kan aanpassen en optimaliseren!

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Greets
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis bigfish: Roadtrip West Coast summer 2010

Bericht door gleuknie »

Dit is wel een erg druk schema. Een park als Yosemite ben je wel meer nodig dan 1 overnachting.
Wat vinden jullie eigenlijk mooier? Steden of de natuur?
Het is jammer van de Pacific Coast Highway, maar ik zou er toch voor kiezen om aan te komen in San Francisco en dan weer terug te vliegen vanaf Los Angeles, zodat je weer een aantal extra dagen hebt om in te vullen.
Sedona is ook een aanrader, met de Pink Jeep Tours :D
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij zijn op dit moment bezig met onze eerste Amerika trip, met een camper welliswaar. We staan nu is San Diego, en gaan over een paar dagen over highway 1 weer terug naar San Francisco, waar we we verblijven in Parc 55 hotel. Dus over een dikke week kunnen we je vertellen hoe dat hotel bevallen is :D

Onze ervaring tot nu toe: plan niet te veel, liever iets minder zien, dan overal doorheen te moeten racen, er is namelijk zoveel om te zien!
bigfish
Amerika-ontdekker

Bericht door bigfish »

Steden of natuur? Moeilijke vraag... We willen onze reis graag zo verscheiden mogelijk maken, dus het liefst een mooi evenwicht tussen de 2... Inderdaad, de Pacific Coast Highway neemt wel wat tijd in beslag, maar aangezien het toch 1 van de mooiste routes ter wereld is zou ik em graag volledig doen. Ik heb bewust verschillende dagen voorzien zodat we niet zo heel lang moeten rijden per dag, en telkens wat kunnen genieten van een kuststad. Misschien zou het beter zijn om maar een stuk van de Highway te doen, bvb nadat we aankomen in SFO richting Monterey maar das natuurlijk niet echt hetzelfde.

@ Ko-Mar: ik ben benieuwd naar je ervaringen, laat zeker weten hoe de Pacific Coast Highway was! Veel plezier nog
haroldenbianca
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door haroldenbianca »

Wij gaan volgend jaar onze 3e Amerika reis maken.
Wij gaan ook met 4 personen, net als in 2007.
Op plaatsen waar we 1 nacht verblijven hebben we 1 kamer geboekt, naar onze ervaringen zijn deze kamers groot genoeg en meestal is het toch om alleen te slapen toch!!
Op plaatsen waar we meedere nachten verblijven hebben we 2 kamers geboekt, om toch een beetje privacy te hebben.
Is toch wel zo prettig.
Heel veel plezier met voorbereiden, daar alleen al van krijg je zin om op vakantie te gaan!

Groetjes Bianca
http://www.haroldenbianca.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslagen USA2004 / USA & Canada2007 / USA2010
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De route is best wel vol, met weinig tijd voor de parken. Je zou een dag minder voor de kust kunnen nemen, want 3 overnachtingen is wel heel ruim Overweeg ook om die laatste dag SF te laten vallen. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je die ene dag nog veel zin hebt om iets te gaan ondernemen in de stad. Neem een hotel bij de luchthaven zodat je op je gemak je vlucht kunt halen de volgende dag.
Ook tussen de Grand Canyon en LA zou je met een nacht minder toe kunnen. De tijd die je zo wint zou je in Yosemite en Zion kunnen gebruiken, en een nacht in Page, of een extra nacht bij de grand Canyon.
Cedar Lodge ligt buiten het park, je zou ook kunnen kijken naar accommodatie in het park, dat scheelt je een half uur rijden, en je hebt de rustige uren in de avond en in de ochtend in het park. Reserveren kan via www.yosemitepark.com .
Boeken kun je alvast doen, annuleren is geen probleem als je zelf rechtstreeks bij het motel/hotel boekt. Bij de parken wrodt de eerste nacht van je cc afgeschreven, maar dat krijg je zonder problemen terug als je annuleert. Zeker Yosemite zou ik nu al vastleggen, en de GC ook. De rest komt wel.
Wij reizen ook met 4 personen, en meestal hebben we één kamer met 2 queens of 2 doubles. Een enkele keer betaal je iets bij voor extra personen (zeker als een ontbijt inbegrepen is), maar het is sowieso veel goedkoper dan 2 kamers.

Marianne
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

alles hangt van je smaak af....
vind de tijd voor highway 1 inderdaad een dagje teveel, net als de tijd in los angeles. maar dat is smaakzaak.
Wat bijvoorbeeld met joshua three, of een dagje meer in zion np. er is zoveel moois te zien en te doen....
De excalibur vond ik prima. volgend jaar probeer ik weer wat anders. probeer wel een nieuwere kamer te krijgen in tower 2.
wat betreft reservering in las vegas...vooral even wachten. ik geloof dat ik 79 betaalde per nacht in een mooie kamer op de 17de etasje in excalibur.
De best western in zion, vond ik een van de beste plekken van onze reis in 2008. ik had er al spijt van dat we er maar twee nachten waren, ik heb inmiddels weer geboekt voor 5 en 6 jul 2010.
Verder ziet het er naar uit dat jullie een hele mooie reis gaan maken....
veel plezier!

yellowstone........ had je nou maar net een aantal dagen meer gehad...............
Jullie zullen het zo mooi vinden in 2010 dat jullie in 2011 terugkomen met een andere uitgebreide route...
bigfish
Amerika-ontdekker

Bericht door bigfish »

Iedereen bedankt voor de feedback en de tips! Dit heeft ons goed geholpen om de route aan te passen…

Wat de overnachting in Yosemite betreft, daar zijn we jammer genoeg al te laat voor. Ik wou Yosemite Lodge boeken maar die blijkt al goed vol te zitten tijdens die periode. Het wordt dan maar de Yosemite View Lodge…

Wat Vegas betreft is het heel goedkoop om nu te boeken, ik denk niet dat we nog zullen wachten. Via hotels.com betaal je momenteel 93 euro voor 2 nachten, 2 kamers in Excalibur. Redelijk goedkoop dus :)

De best western in zion ziet er inderdaad de moeite uit, maar is het geen meerwaarde om in de zion lodge te overnachten?

Hieronder ons aangepaste schema:

6/07/2010 Aankomst SFO
7/07/2010 San Francisco
8/07/2010 San Francisco -Yosemite National Park
9/07/2010 Yosemite National Park
10/07/2010 Yosemite National Park - Mammoth Lakes
11/07/2010 Mammoth Lakes - Death Valley
12/07/2010 Death Valley - Las Vegas
13/07/2010 Las Vegas
14/07/2010 Las Vegas - Zion National Park
15/07/2010 Zion National Park
16/07/2010 Zion National Park - Bryce National Park
17/07/2010 Bryce National Park - Page
18/07/2010 Page - Grand Canyon National Park
19/07/2010 Grand Canyon - Kingman
20/07/2010 Kingman - Los Angeles
21/07/2010 Los Angeles
22/07/2010 Los Angeles
23/07/2010 Los Angeles - Cambria of San Simeon
24/07/2010 Cambria - Monterey
25/07/2010 Monterey - San Francisco
26/07/2010 San Francisco
27/07/2010 San Francisco - home

In Monterey blijken al veel hotels vol te zitten. Indien ze niet volzitten kan je niet boeken voor 1 nacht… Heeft iemand soms tips om hier toch nog ergens betaalbaar te overnachten? Zoniet zal het Santa Cruz worden denk ik.

Nogmaals bedankt alleszins!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

bigfish schreef:Wat de overnachting in Yosemite betreft, daar zijn we jammer genoeg al te laat voor. Ik wou Yosemite Lodge boeken maar die blijkt al goed vol te zitten tijdens die periode. Het wordt dan maar de Yosemite View Lodge…
Als je in het park wilt zitten kun je ook nog Curry village proberen, of check de laatste weken nog eens; meestal komt er wel weer wat vrij.
bigfish schreef: De best western in zion ziet er inderdaad de moeite uit, maar is het geen meerwaarde om in de zion lodge te overnachten?
Ik heb nog nooit in de lodge overnacht maar hij staat wel op mijn verlanglijstje. De ligging is prachtig. Maar voor hetzelfde geld zit je in de Desert Pearl Inn, om korte afstand met de shuttlebus van het park, midden in Springdale, groot zwembad, prachtig ingerichte kamers, groot balkon of terras, daar kan geen BW tegenop.
bigfish schreef: In Monterey blijken al veel hotels vol te zitten. Indien ze niet volzitten kan je niet boeken voor 1 nacht… Heeft iemand soms tips om hier toch nog ergens betaalbaar te overnachten? Zoniet zal het Santa Cruz worden denk ik.
Carmel is ook nog een optie maar niet goedkoop. Je kunt ook iets meer landinwaarts kijken, bijvoorbeeld Marina. Heb je Motel6 al geprobeerd?

Marianne
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Het is altijd mooier en duurder om in de nationale parken te overnachten....... wat betreft zion, vanuit t bubbelbad in de bw heb je een mooi uitzicht op de rode bergen. ik heb ook heel veel positiefs gehoord over de desert pearl in die net als bw in springdale ligt met shuttlebusstop. (bw ook trouwens)
Het is een vraag van hoeveel prijsverschil er tussen zit, wat jij er voor wil betalen ! Alle genoemde opties zijn vast heel erg de moeite waard. Ik heb zelf na de goed ervaring in 2008 de bw weer gereserveerd, onder het motto, wat goed bevallen is ga ik niet veranderen.....

ik heb een nachtje monterey geboekt via hotwire..... maar dat blijft altijd een gokje, met waar je terecht komt.....
Laatst gewijzigd door RoyBergen op 28 okt 2009, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
suusja
Amerikakenner

Bericht door suusja »

Hoi,

Je gaat zeker een moie reis maken! Wij hebben ongeveer dezelfde reis vorig jaar gemaakt, alleen we hebben de kustroute niet gedaan. Dus van SF naar LA in 21 dagen. Ik heb 2 dagen omgewisseld in je schema. Verder prima!

6/07/2010 Aankomst SFO
7/07/2010 San Francisco
8/07/2010 San Francisco -Yosemite National Park (Blijf minstens 2 nachten in Yosemite (liefst nog langer) anders ga je er zeker spijt van krijgen!)9/07/2010 Yosemite National Park
10/07/2010 Yosemite National Park - Mammoth Lakes
11/07/2010 Mammoth Lakes - Death Valley
12/07/2010 Death Valley - Las Vegas
13/07/2010 Las Vegas
14/07/2010 Las Vegas
15/07/2010 Las Vegas (lekker een paar dagen uitrusten! Neem wel een hotel met zwembad en eentje die midden op de strip ligt en niet helemaal aan het eind of begin, bijvoorbeeld hotel Flamingo's)
16/07/2010 Las Vegas -Zion National Park (als je vroeg vertrekt, heb je nog een hele dag om dit park te bezoeken)
17/07/2010 Zion - Bryce
18/07/2010 Bryce- Page
19/07/2010 Page- Grand Canyon
20/07/2010 Grans Canyon - Los Angeles (dit kun je in een dag rijden! Bij ons heeft dit stuk 7 uur geduurd. Wel lang, maar je kunt hier tijd winnen)
21/07/2010 Los Angeles
22/07/2010 Los Angeles
23/07/2010 Los Angeles - Cambria of San Simeon
24/07/2010 Cambria - Monterey
25/07/2010 Monterey - San Francisco
26/07/2010 San Francisco
27/07/2010 San Francisco - home

Verder ziet je route er super uit!!
Ik zou proberen om in de nationale parken te slapen. Zeker in Yosemite. Bij Zion en Bryce kun je ook vlakbij de ingang logeren.
Maar hiervoor moet je wel al snel boeken! Ik vraag me trouwens af of de tickets nog veel goedkoper gaan worden?? Maar misschien heeft iemand anders hier ervaring mee.

Groetjes Susanne
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

bigfish schreef: In Monterey blijken al veel hotels vol te zitten. Indien ze niet volzitten kan je niet boeken voor 1 nacht… Heeft iemand soms tips om hier toch nog ergens betaalbaar te overnachten? Zoniet zal het Santa Cruz worden denk ik.

Nogmaals bedankt alleszins!
Wij verbleven vorig jaar in Pacific Grove bij Assilomar http://www.visitasilomar.com/accommodations-lodging.cfm
Je bent binnen een 10 minuten/kwartiertje in Monterey.
bigfish
Amerika-ontdekker

Bericht door bigfish »

Dag Susanne, bedankt voor je feedback! Je hebt toevallig geen blog over jullie reis? Wat Las Vegas betreft denk ik inderdaad ook dat het beter is om een extra dag in te plannen, er is immers zoveel te doen en tegelijk is het ook wel leuk om even te relaxen aan het zwembad.

Kan iemand me ook zeggen of je Zion voldoende kan bezichtigen met 1 overnachting? Ik heb hier al verschillende dingen over gelezen, volgens sommigen moet je voor Zion 2 nachten rekenen, volgens anderen is 1 nacht voldoende. De meningen zijn hier blijkbaar verdeeld, toch nog maar even denken wat we hiermee zullen doen...

Wat de route van Grand Canyon naar LA betreft: deze willen we liefst niet in 1 keer doen. Wat valt dan het meest aan te raden: een stop ter hoogte van Kingman of ineens iets verder doorrijden en een nacht in Palm Springs doorbrengen? Palm Springs lijkt me tof om na een lange rit even te relaxen aan het zwembad en eens te golfen. Bij Kingman kan ik me weinig voorstellen, is hier iets te zien? Of is er nog een andere stad tussen GC en LA die de moeite waard is?
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

als je in zion wil wandelen dan kun je het beste twee nachten hebben, dan heb je 1 volle dag en de avond bij aankomst om te wandelen en rond te kijken, daarbij is het een heerlijk relaxt gebeuren in springdale.
Maar als je niet wil wandelen dan kan het sneller natuurlijk. Houd er wel rekening mee dat er niet met de auto het 'binnenste' park ingereden kan worden, er gaan gratis shuttles vanaf springdale naar de ingang, en vervolgens weer door het park met stops en uitleg bij de meeste plekken en vaak startpunten voor wandelingen .

Ik ben in 2003 in Palm springs geweest en ik herinner me dat als een leuke plek. Ze hebben ook een kabelbaan die hoog de bergen in gaat. Wellicht een plek om te stoppen, geeft je wellicht tijd om iets van joshua three national park mee te pakken.

Tussen las vegas en zion kun je bijvoorbeeld ook eens the valley of fire bezoeken. ik ga dit doen een week voor jou, maar het wordt sterk aangeraden door vele hier op het forum....
In cedar city is er in de zomer ook het shakespear festival (als je van theater voorstellingen houdt) Mijn vriendin vind dit leuk en in 2008 hebben wij hier prima genoten van een shakespear voorstelling. Dat was best heel profesioneel opgezet (zou je niet verwachten in zo'n dorp midden in utah). Ze hadden ook drie verschillende theaters en schouwburgen waar ik geloof elke avond volle zalen waren.

Wat heb je bijvoorbeeld voor een plannen in de grote stad LA. Hier zou ik persoonlijk niet teveel tijd aan besteden, steden als San Diego en San Fransisco vind ik bijvoorbeeld veel mooier, maar als je van disney en universal studios houdt, is la wel een must waarschijnlijk. De laatste twee vakanties heb ik bijvoorbeeld bewust in het gezellige santa barbera geslapen omdat ik de sites van la al bezocht had (hollywood\sunset boulevard\enzv.... )
suusja
Amerikakenner

Bericht door suusja »

Hoi,

Nee, we hebben helaas geen reisverslag gemaakt... maar ik kan misschien wel antwoord geven op vragen die je hebt, of die nog komen.
Wij zelf vonden het super om even in Las Vegas uit te rusten overdag en dan savonds de stad te verkennen. Dan is het fijn als er een zwembad bij je hotel is. Wij zaten dus in Hotel Flamingo's en dat was prima.

Zion; wij zijn 's ochtends vroeg vanuit Las Vegas vertrokken en hebben die dag nog even Zion bekeken, maar de dag erna was toch echt nog nodig! 1 nacht zijn we daar geweest, maar je kunt er langer blijven. Voor ons zelf had het niet gehoeven. Het ligt er dan ook aan welke hikes je wilt maken. Trouwens, wij hadden meer tijd nodig voor ZIon dan voor Bryce (3/4 dag). Maar dat is wellicht ook persoonlijk.
Voor Yosemite; zou ik proberen te overnachten in het park zelf, bijvoorbeeld curry village. Zij verhuren kant en klare tenten met een vast bed. Je slaapt dan in de natuur, tussen de beren....hahaha....Sanitaire voorzieningen en een zwembadje. Voor ons een van de hoogtepunten van onze reis. In Zion kun je proberen een hotel/motel/app. te vinden in Springdale. Over de hoofdweg daar gaat ook de gratis shuttlebus. Dus als je geluk hebt, kun je je auto bij je slaapplek laten staan. Bij Bryce hebben wij overnacht op een KOA-camping in een cabin. Ook prima bevallen.

Succes!!!

Dit was onze route ongeveer:

Amsterdam San Francisco
San Francisco
San Francisco
San Francisco Yosemite
Yosemite
Yosemite Lone Pine
Lone Pine Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas Springdale
Spingdale Bryce canyon
Bryce canyon Moab
Moab
Moab Monument Valley
Monument Valley Grand Canyon
Grand Canyon Anaheim
Anaheim Anaheim (disney)
Anaheim Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles Amsterdam

LA viel ons erg tegen en achteraf hadden we liever een dagje extra in een park doorgebracht.

Wat leuk is om te doen in SF: bezoeken van ALcatraz. Ook hiervoor moet je op tijd kaartjes regelen via internet. Dit kan volgens mij 3 maanden van te voren. Maar daar ter plekke regelen is lastig. En als je vanuit Yosemite naar Death Valley rijdt, kun je onderweg naar Bodie (kleine omweg), een leuk spookstadje.

Groetjes Susanne
bigfish
Amerika-ontdekker

Bericht door bigfish »

Ja, misschien dat we dan toch 2 overnachtingen nemen voor Zion, de Angel Landing route lijkt ons wel leuk, en aangezien we dan na de 2e nacht vroeg kunnen vertrekken, kunnen we ook iets meer tijd nemen voor Bryce Canyon.

Ik had al vernomen dat LA nou niet meteen de meest speciale stad is, maar 3 overnachtingen is toch wel het minimum voor ons. We willen namelijk een dag naar de Universal Studio's en een dag naar Six Flags Magic Mountain. Ik, als pretparkliefhebber, zou er persoonlijk zelfs nog een dag Disney bij doen maar dat zou wat teveel van het goede zijn :-). Dus ja, als we dan nog Beverly Hills en Hollywood doen, is 3 dagen LA wel nodig.
Dikkie
Amerikakenner

Re:

Bericht door Dikkie »

bigfish schreef:Ik had al vernomen dat LA nou niet meteen de meest speciale stad is, maar 3 overnachtingen is toch wel het minimum voor ons. We willen namelijk een dag naar de Universal Studio's en een dag naar Six Flags Magic Mountain. Ik, als pretparkliefhebber, zou er persoonlijk zelfs nog een dag Disney bij doen maar dat zou wat teveel van het goede zijn :-). Dus ja, als we dan nog Beverly Hills en Hollywood doen, is 3 dagen LA wel nodig.
Wij hebben Disney (beide parken), Beverly Hills, Brentwood, Bell Air op één dag gedaan :lol: maar wij zijn dan ook niet zulke liefhebbers van pretparken. Het was toen overigens heel stil in Disney, zeker in het California gedeelte. Ik heb max 10 minuten bij populaire attracties moeten wachten. Wij waren er in september 2008.
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Angels Landing is een schitterende wandeling, ook The Narrows is werkelijk prachtig in Zion. Zou zeker proberen om twee volle dagen in Zion te zijn, zodat je beide wandeltochten kan maken. Allebei op een dag zou een beetje te veel van het goede zijn denk ik.
bigfish
Amerika-ontdekker

Bericht door bigfish »

RoyBergen schreef:
ik heb een nachtje monterey geboekt via hotwire..... maar dat blijft altijd een gokje, met waar je terecht komt.....
Ik heb je advies opgevolgd, en heb net m'n eerste hotel geboekt via hotwire :) Intercontinental The Clement, ziet er fantastisch uit :D Welk had jij?

Trouwens een vraagje hierbij, we boekten het hotel dus voor 4 personen, maar ik zag dat de prijs voor 2 personen juist dezelfde was... Als je het hotel via hun site boekt moet je echter 20 dollar per persoon extra betalen, vanaf de 3e persoon. Mag men dit ook nog vragen ter plaatse, ook al hebben wij bij hotwire geboekt? Of mag men geen toeslag meer rekenen?
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

ik had ook the intercontinenal-the clement. Dat schijnt echt toppie te zijn in monterey, dus daar kijken we naar uit. ik ben daar 28 juni trouwens....
Die andere vragen kan ik je niet mee helpen, wellicht iemand anders? Volgens mij is er al wel eens wat over geschreven in de priceline hotwire delen van alles amerika....
Ik begin meer en meer hotels te boeken via deze sites, de normale hotel sites zijn altijd duurder in mijn ogen, maar ik weet t niet, hangt wel ene beetje van vraag en aanbod af denk ik....
Als je al keurig van te voren aangeeft dat je met 4 personen komt dan zou je dneken dat dat in orde is......
ik heb begrepen dat parkeren (valet) ook 20 dollar is of zoiets.....
walvissafari? 17 mile drive? cannery wharf (wonen we dan ) ? bay aquarium.....
Ik had er meteen spijt van dat ik geen twee dagen heb gedaan......maar ja, als je alles van te voren weet....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer