Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sel: Rondje LA, LA. Tips gevraagd

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Sel
Amerikafan

Reis Sel: Rondje LA, LA. Tips gevraagd

Bericht door Sel »

Hallo allemaal,

Aangezien ik nieuw ben zal ik mijzelf eerst even voorstellen: Ik ben Sel, en ik wil in juli/augustus (helaas aan schoolvakantie gebonden) met mijn vriend voor de eerste keer naar Amerika.
Eerst waren wij van plan east en west te doen, maar na overwegen heben wij besloten alle tijd te nemen voor de plaatsen die we in West willen zien.

Ons reisschema ziet er als volgt uit:

dag1: Amsterdam -LA
dag2: LA- Phoenix
dag3: Phoenix- Grand Canyon
dag4: Grand Canyon
dag5: Grand Canyon- Page
dag6: Page
dag7: Page- BryceCanyon
dag8: Bryce Canyon
dag9: Bryce Canyon- Las Vegas
dag10: Las Vegas
dag11: Las Vegas
dag12: Las Vegas - Seqoia
dag13: Seqoia
dag14: Seqoia- Yosemite
dag15: Yosemite
dag16Yosemite - San Francisco
dag17: San Francisco
dag18: San Francisco
dag19: San Francisco- Santa Barbara
dag20: Santa Barbara - LA
dag21: LA
dag22: LA-Amsterdam

Ik heb al op usareisen.de gekeken voor de goedkopere autohuur, en ik heb ook al hotwire.com gezien voor goedkopere hotelboekingen.
Toch ben ik nog op zoek naar wat tips voor goedkope overnachtingen in het liefst lodges (maar hotels of motels mag ook) in de National Parken. Als ik bijvoorbeeld op zoek ga, heb ik geen idee aan welke 'kant' van het park ik moet zoeken (zoals bij bijv GC West of south???)
Ook tips over onze reisroute e.d. zijn welkom. Het is onze eerste keer dus wij hebben verder nog geen idee!
Is het namelijk verstand van Page naar Bryce te rijden? Volgens de kaart kan het wel?

Alle hulp is welkom!
Alvast heel erg bedankt!
Dude
Moderator

Re: Tips gevraagd voor onze rondreis

Bericht door Dude »

Hey welkom,

Mooie route,
Ik zou enkel Phoenix schrappen en in plaats via Sedona rijden, ofwel via Kingman als je van Route 66 houdt.
Ook Zion zou ik 2 overnachtingen invoegen ten koste van 1 nacht Bryce en misschien één Las Vegas. Als je niet veel wil wandelen is 1 nacht in Grand Canyon voldoende.
In Grand canyon kan je in een cabin logeren bij bright angel lodge, dat is bij de south rim.
Ook nabij Bryce (tropic) zijn cabins te boeken. En in Yosemite kan je in Curry Village cabins boeken met bad/douches.
Wij deden in 2008 ook zo'n rondje (zonder SF) op 22 dagen en kan je nalezen op onze site.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Net als Bart zou ik ook Zion toevoegen.
En misschien is vliegen op Phoenix een mogelijkheid als je toch direct van LA naar Phoenix rijdt?

Je kunt op verschillende manieren van Page naar Bryce rijden. De kortste - maar niet de snelste - route is via de Cotton Wood Canyon road. Deze is echter niet altijd goed berijdbaar en ik heb begrepen dat hij de laatste tijd slechter is. Maar de route via Kanab is altijd mogelijk.

Kijk eens op http://www.yosemitepark.com voor accommodatie in Yosemite.
Voor de Grand Canyon kun je boeken via http://www.xanterra.com.

Marianne
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Hier nog een voorstander om Zion in je route op te nemen. Al zou ik er geen nacht Bryce voor opgeven. Het ligt er ook een beetje aan of jullie wandelingen willen maken, of alleen uitkijkpunten willen zien. Alleen uitkijkpunten; dan is 1 nacht Bryce voldoende.
Verder is het een mooie route, veel plezier met de voorbereidingen!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Bedankt voor jullie reacties!
Phoenix had ik uitgekozen omdat bekende van mij ook via Phoenix waren gegaan (inderdaad ook daarop aangevlogen)
Maar Bart, het lijkt me een heel gaaf idee om dan via Sedona te gaan route 66! Als je er dan toch bent he!

En bedankt voor de top om via Kanab te rijden Marianne! Ik heb liever een iets langere route waarbij wel zeker is dat die goed berijdbaar is!
En ook bedankt voor de website tip van Xantera! Daar ga ik nog echt nog even goed rondkijken! :mrgreen:

Ik ga nog eens goed de route nakijken...
Het lijkt me heel interessant om het eerste stuk route van je over te nemen Bart. Dus van LA naarNeedles naar Sedona via route 66 naar GC.
En ik heb ook heel wat aan je site! Ik heb al naar de links van de hotels gekeken vd parken. Die Bright Angel Lodge had ik al een keer bekeken. Maar als die goed is wil ik m ook zeker gaan boeken. Heb je alles via deze websites die staan gelinked op je site geboekt?

Kan iemand mij vertellen, hoeveel budget ik kan uittrekken voor 2 personen, wbt eten, drinken e.d.?
Benzine had ik al op je website gevonden, dankje Bart ;)

Bedankt voor je reactie Kokopelli, Is 1 nacht Zion voldoende? Ik wil graag in Bryce wandelen, maar Zion ken ik verder niet. Verder wil ik er geen nachten ergens voor opgeven ;) Ik denk dat ik in namelijk in Grand Canyon een helikopter vlucht wil maken, en leker wil rondkijken. Zo ook in Seqoia, schijnt ook heel gaaf te zijn!
Kokopelli
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

1 nacht Zion is niet veel, maar je kan er wel een goede indruk van krijgen hoor. De afstand tussen Bryce en Zion is niet veel, dus op die dag kan je al heel wat zien. Je moet nu eenmaal keuzes maken, is altijd heel lastig.
Neem eens een kijkje bij ons verslag van dit jaar (zie onderschrift) voor de Grand Canyon (met helicoptervlucht) en wandelen in Bryce. Dat geeft je misschien een beetje idee wat de tijd betreft.
reisverslagen
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Nou inderdaad je moet gewoon keuzes makenen het is lastig! Misschien dat we Page 1 nachtje inkorten, want we zitten er nu 2... maar goed, ik had ook weer begrepen dat je daar en rondvaart over Lake Powell kan maken.
Ik had toevallig net je website aangeklikt om wat rond te kijken! Kan je mij misshchien vertellen waar je je helicoptervlucht hebt geboekt? Is het een aanrader om dat vooraf te boeken of juist niet?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Sel schreef:Bedankt voor jullie reacties!
Phoenix had ik uitgekozen omdat bekende van mij ook via Phoenix waren gegaan (inderdaad ook daarop aangevlogen)
Maar Bart, het lijkt me een heel gaaf idee om dan via Sedona te gaan route 66! Als je er dan toch bent he!

Als je dit wil doen is het : LA-Needles (of Kingman)-Route 66-Sedona-Grand Canyon. Dat betekent wel een dag elders inleveren.

Het lijkt me heel interessant om het eerste stuk route van je over te nemen Bart. Dus van LA naarNeedles naar Sedona via route 66 naar GC.
En ik heb ook heel wat aan je site! Ik heb al naar de links van de hotels gekeken vd parken. Die Bright Angel Lodge had ik al een keer bekeken. Maar als die goed is wil ik m ook zeker gaan boeken. Heb je alles via deze websites die staan gelinked op je site geboekt?

Wij hebben inderdaad via deze site's geboekt. Bright Angel lodge is een echte aanrader, op 100 meter van de rim! De vlucht hoef je niet perse van ervoor te boeken, wij deden dat de dag voor de vlucht. Dus als je aankomt in tusayan (net voor GC village) kan je gaan boeken voor de volgende morgen of de morgen daarna

Kan iemand mij vertellen, hoeveel budget ik kan uittrekken voor 2 personen, wbt eten, drinken e.d.?
Benzine had ik al op je website gevonden, dankje Bart ;)

Tja budget hangt van vele dingen af. Welke hotels boek je, welke vlucht, waar ga je eten, helikoptervlucht, enz enz ... beinvloeden de kosten van zo'n reis.

Bedankt voor je reactie Kokopelli, Is 1 nacht Zion voldoende? Ik wil graag in Bryce wandelen, maar Zion ken ik verder niet. Verder wil ik er geen nachten ergens voor opgeven ;) Ik denk dat ik in namelijk in Grand Canyon een helikopter vlucht wil maken, en leker wil rondkijken. Zo ook in Seqoia, schijnt ook heel gaaf te zijn!

Wij verbleven maar één nacht in Bryce en hebben ook gewandeld (navajo loop en via queens garden weer terug omhoog). Bryce is vrij klein maar prachtig mooi. Wij vonden één nacht voldoende, zeker als je maar 21 dagen hebt zou ik niet voor 2 nachten kiezen, maar dat is zoals je hierboven leest enorm persoonlijk :wink:
Desondanks was Bryce wssk het mooiste park wat we bezochten vorig jaar. Dit jaar reden we er net langs maar hadden niet de behoeft om het al opnieuw te bezoeken, ondanks zijn schoonheid dus.
Veel succes
Bart
Grts, Bart

Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Weer bedankt Bart!
Wij zijn niet verbonden aan het aantal dagen, dus 1 of 2 dagen langer maakt op zich niet uit! Gelukkig hoef ik dan verder dus nergens een dag in te leveren. Phoenix sla ik dus al over door jouw route te volgen. En dan 1 nacht extra voor Zion :D
Lijkt me supergaaf!
En die Bright Angel Lodge.. Lijkt me zooo mooi!
Misschien dat ik dus toch 1 nacht inlever voor Bryce.. Maar dat gaan we nog even overleggen 8)
Ja precies, de helikoptervlucht isook al duur, maar ik heb zoiets van dat je dat misschien toch gedaan moet hebben..
Maar voor eten en drinken.. Op zich valt dat wel mee met de prijzen toch? Ligt er waarschijnlijk ook weer aan wat e wilt eten ;) Ik ben iig niet van plan elke avond aan de hamburgers te zitten! :lol: Maar een keer eenlekkere grote salade bestellen lijkt me ook prima!

De benzineprijzen vallen me ook ontzettend mee!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik zou zeker kijken of aanvliegen op Phoenix mogelijk is. Je kunt dan uiteraard wel weer vanaf Los Angeles naar huis vertrekken. Ten eerste is het wellicht goedkoper, Phoenix was altijd een goedkope aanvliegstad al hoor ik de laatste tijd ook andere geluiden. Zul je dus moeten uitzoeken. Ten tweede scheelt het veel reistijd de eerste dagen.

Voor Grand Canyon NP en Bryce Canyon NP moet je je inderdaad afvragen of 2 nachten niet teveel is. Hangt er ook helemaal vanaf wat je wilt doen daar maar als je geen lange wandelingen van plan bent te maken kun je bij beide met 1 overnachting toe. Je kunt dan, zoals ook al aangeraden, Zion NP opnemen wat zeker 2 nachten verdient.

Van San Francisco via de kust naar Santa Barbara in één dag zou ik niet aanraden. Dan is het beter halverweg een stop te maken. Goede plekken om te overnachten zijn San Simeon of Morro Bay. Daardoor heb je net wat meer tijd voor de kust.

Succes met je planning!

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Coyote schreef:Ik zou zeker kijken of aanvliegen op Phoenix mogelijk is. Je kunt dan uiteraard wel weer vanaf Los Angeles naar huis vertrekken. Ten eerste is het wellicht goedkoper, Phoenix was altijd een goedkope aanvliegstad al hoor ik de laatste tijd ook andere geluiden. Zul je dus moeten uitzoeken. Ten tweede scheelt het veel reistijd de eerste dagen.

Roland
Goede tip van Roland en Marianne om eventueel in Phoenix te starten (of liggen de tickets al vast?), dan kan je bv zoiets doen

dag1: Amsterdam -Phoenix
dag2: Phoenix - Sedona (eventueel via Apache Trail - zie dag 2 van ons 2009 gedeelte)
dag3: Sedona - Grand Canyon (in Williams kan je wat route 66 meepikken, ofwel even naar Seligman rijden wat verderop)
dag4: Grand Canyon
dag5: Grand Canyon- Page
dag6: Page
dag7: Page- Bryce Canyon
dag8: Bryce Canyon - Zion
dag9: Zion
dag10: Zion - Las Vegas
dag11: Las Vegas
dag12: Las Vegas - Sequoia
dag13: Sequoia
dag14: Sequoia- Yosemite
dag15: Yosemite
dag16: Yosemite - San Francisco
dag17: San Francisco
dag18: San Francisco
dag19: San Francisco- Santa Barbara
dag20: Santa Barbara - LA
dag21: LA
dag22: LA-Amsterdam

Als je extra dagen hebt zou ik ze zeker proberen te nemen. Kan je diverse dingen meer inplannen zoals Monument Valley, Torrey, death valley, ... afhangende van jouw interesses.

Grzt
Bart
Grts, Bart

Sel
Amerikafan

Re: Reis Sel:Rondje LA, LA. Tips gevraagd

Bericht door Sel »

heeeey je hebt mn reisschema al voor me aangepast :D
Kanhet kloppen dat je vanaf Las Vegas niet naar Seqoia kan rijden, maar dat je dan helemaal om moet rijden? Want dan kan ik dat misschien beter laten..
De prijzen van de vliegtickets naar Phoenix en terug vanuit LA had ik dacht ik al opgezocht en dat t niet veel scheelt.. maar dat weet ik evenniet zeker.Daarbijvraag ik me af of het veel uitmaakt, omdat je ook drop off kosten moet betalen als je de auto ergens anders achterlaat? Iemand enig idee wat e kosten daarvan kunnen zijn?

Ik ga er maar eens een nachtje over slapen!
Zo'n reis plannen houd je echt 24/7 bezig!
Dude
Moderator

Re: Reis Sel:Rondje LA, LA. Tips gevraagd

Bericht door Dude »

Je hoeft in ieder geval géén dropoff kosten te betalen als je in Phoenix huurt en in LA achterlaat (of las vegas, SF,...)
Je kan wel van Las Vegas naar Sequoia maar inderdaad onderlangs, een vrij lange omweg. Vandaar dat de meeste via death Valley naar Yosemite rijden en via de oostkant de Tioga pass nemen nabij Lee Vining. Prachtige weg om te rijden en dat kan je ook nalezen op onze site 2008 op dag 16.
En het gaat niet alleen over de ticketprijs maar ook om minder te rijden als je in Phoenix start, minder rijden = meer tijd om iets anders te zien/bezoeken. :wink:

Bart
Grts, Bart

Sel
Amerikafan

Re: Reis Sel: Rondje LA, LA. Tips gevraagd

Bericht door Sel »

Ja inderdaad. Het was me al wel verteld, het scheelt toch weer een dag.
Ik denk dat ik Seqoia inderdaad maar moet skippen, ik heb begrepen dat er bij Yosemite ook van die grote bomen te zien zijn.. Maar misschien dat als ik dus 2 nachten door seqoia mis, dat ik die ergens anders kan bijplanten. Dus gewoon weer een extra nacht in LAs Vegas, we willen daar toch wat langer blijven...
Helaas zit ik nu weer op werk, dus zal even moeten wachten tot vanavond tot ik weer verder kan kijken...
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Ik zou ook opteren voor het aanvliegen op Phoenix; scheelt in ieder geval een heleboel rijden.

Ik ben persoonlijk een enorme fan van Bryce (en veel minder van Zion), dus ik zou aanraden daar een hele dag te verblijven (Scenic Drive/viewpoint, eventueel Mossy cave en inderdaad wandelen IN de canyon).
Als ja van Page naar Bryce rijdt en onderweg nog het eea bezoekt (bijv. Paria Rimrocks, Wire Pass Trail, Coral Pink Sand Dunes SP) dan houd je de eerste dag niet veel meer over voor Bryce.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Oh wow!
Ik heb ff beeldresultaten gezocht voor die Coral Pink Sand Dunes en ziet er gaaf uit!
Kom je dat allemaal 'gewoon' onderweg tegen??
Ik kan echt niet wachten...
Als ik alles nu zo zie denk ik dat ik bij veel NP gewoon langer blijf.. laten we zeggen 1 hele dag iig...
elkur
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door elkur »

Hallo,
wij hebben in september ongeveer het omgekeerde rondje gemaakt tov jouw planning.
Voor de grand canyon kan ik de aanbeveling voor de Bright Angel Lodge alleen maar bijtreden. Dat vonden wij ook geweldig. Wij verbleven in een 'historic rim cabin'. Heel leuk! Ze hebben wel geen airco dus in juli/aug is dat misschien wel een beetje vervelend.

Wat Bryce en Zion betreft: wij hebben in beide parken één volledige dag in het park doorgebracht. We vonden ze allebei geweldig maar Bryce meer apart omdat we zulke rotsformaties nog nooit gezien hadden. De meningen over welk park het mooist is zijn denk ik nogal verdeeld.
Als je in de route van Bart op dag 8 de hele dag doorbrengt in Bryce (viewpoints op de scenic drive en een wandeling in de canyon) en in de late namiddag/vroege avond naar Zion rijdt (is maar 2 uurtjes), kan je dag 9 volledig aan Zion besteden en dan kan je op dag 10 nog altijd beslissen of je de voormiddag nog in Zion blijft of al doorrijdt naar Vegas.
Voor Bryce zijn er leuke cabins om te overnachten in het dorpje Tropic (5 mijl of zo van het park)

Van Yosemite naar Vegas zijn wij door Death Valley gereden dus over Sequoia kan ik niets zeggen. We zijn in Yosemite wel naar de Sequoia bomen geweest in de Mariposa Grove. Vonden we al erg indrukwekkend!

Je komt veel dingen bijna 'gewoon' tegen :D gewoon even het bord aan de afslag volgen! Maar voor andere dingen, zeker tussen Page en Bryce, moet je je even op voorhand informeren zodat je weet waar je moet zijn. Niet alles staat aangegeven vanop de hoofdweg.
veel plezier met plannen!
elke
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Inderdaad, van te voren even uitzoeken hoe en waar.
Coral Pink Sand Dunes ligt een aantal mijlen van de highway 89 ten noorden van Kanab,
Zie voor meer info:
http://stateparks.utah.gov/parks/coral-pink
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Helemaal leuk! Hartstikke bedankt weer!
Ik ga even alles uitzoeken.
:roll:
Kokopelli
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Sel schreef:Nou inderdaad je moet gewoon keuzes makenen het is lastig! Misschien dat we Page 1 nachtje inkorten, want we zitten er nu 2... maar goed, ik had ook weer begrepen dat je daar en rondvaart over Lake Powell kan maken.
Ik had toevallig net je website aangeklikt om wat rond te kijken! Kan je mij misshchien vertellen waar je je helicoptervlucht hebt geboekt? Is het een aanrader om dat vooraf te boeken of juist niet?
Ja inderdaad, op Lake Powell kan je verschillende rondvaarten maken. Kijk maar op deze site. Wij hebben de Antelope Canyon tour gedaan, erg mooi!
De helicopter hebben wij geboekt bij Papillon. Geweldige ervaring! Meld je aan voor de nieuwsbrief, dan krijg je korting op je vlucht (staat een code in). Wij hadden wel van te voren geboekt, noodzakelijk is het niet. Maar in het hoogseizoen is het wel verstandig denk ik.

Ja en de eeuwige discussie over Bryce en Zion he. Het is moeilijk advies geven daardoor. De meningen zijn erg verschillend. Ik vind Bryce mooier, meer bijzonder en zou er daarom 2 nachten blijven. Als je in beide parken 2 nachten kan blijven is je "probleem" opgelost en heb je heel mooi overal de tijd voor en kan je op je gemak van al dat moois genieten. :D
reisverslagen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer