Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Berk: LA - Las Vegas (Campertrip 2010)
Reis Berk: LA - Las Vegas (Campertrip 2010)
Graag zou ik onze campertrip (met vier personen) willen voorleggen op dit forum, aangezien hier nuttige tips worden gegeven. Na wat gepuzzel en gereken en zijn wij tot de de volgende planning gekomen.
Dag 1 - Aankomst LA
Dag 2 - LA
Dag 3 - LA - San Simeon
Dag 4 - San Simeon - SF
Dag 5 - SF
Dag 6 - SF - Yosemite NP
Dag 7 - Yosemite NP - Lone Pine
Dag 8 - Lone Pine - St. George
Dag 9 - St. George - Bryce Canyon
Dag 10 - Bryce Canyon - Capitol Reef
Dag 11 - Capitol Reef - Moab
Dag 12 - Moab
Dag 13 - Moab - Monument Valley
Dag 14 - Monument Valley - Page
Dag 15 - Page
Dag 16 - Page - Grand Canyon
Dag 17 - Grand Canyon - Sedona
Dag 18 - Sedona
Dag 19 - Sedona - Las Vegas
Dag 20 - Las Vegas
Dag 21 - Las Vegas
Dag 22 - Vertrek van Las Vegas
Zo´n 4.000 km.
We hebben de trip gepland in de laatste drie weken van juni.
Zijn er voldoende rustpunten ingebouwd? Of zijn jullie van mening dat we te veel hooi op onze vork nemen? We hebben nog speling voor dag je Las Vegas minder of Sedona overslaan.
Is het nodig om overnachtingen in nationale parken als Bryce Canyon, Monument Valley, Capitol Reef, Yosemite van te voren regelen? We zijn het niet van plan, maar hoe groot is dan de kans dat de campings daar vol zijn.
Overnachten met de camper in Lone Pine, nabij Death Valley. Is dat te doen?
Ik lees graag jullie reacties!!
Dag 1 - Aankomst LA
Dag 2 - LA
Dag 3 - LA - San Simeon
Dag 4 - San Simeon - SF
Dag 5 - SF
Dag 6 - SF - Yosemite NP
Dag 7 - Yosemite NP - Lone Pine
Dag 8 - Lone Pine - St. George
Dag 9 - St. George - Bryce Canyon
Dag 10 - Bryce Canyon - Capitol Reef
Dag 11 - Capitol Reef - Moab
Dag 12 - Moab
Dag 13 - Moab - Monument Valley
Dag 14 - Monument Valley - Page
Dag 15 - Page
Dag 16 - Page - Grand Canyon
Dag 17 - Grand Canyon - Sedona
Dag 18 - Sedona
Dag 19 - Sedona - Las Vegas
Dag 20 - Las Vegas
Dag 21 - Las Vegas
Dag 22 - Vertrek van Las Vegas
Zo´n 4.000 km.
We hebben de trip gepland in de laatste drie weken van juni.
Zijn er voldoende rustpunten ingebouwd? Of zijn jullie van mening dat we te veel hooi op onze vork nemen? We hebben nog speling voor dag je Las Vegas minder of Sedona overslaan.
Is het nodig om overnachtingen in nationale parken als Bryce Canyon, Monument Valley, Capitol Reef, Yosemite van te voren regelen? We zijn het niet van plan, maar hoe groot is dan de kans dat de campings daar vol zijn.
Overnachten met de camper in Lone Pine, nabij Death Valley. Is dat te doen?
Ik lees graag jullie reacties!!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Campertrip 2010: LA - Las Vegas
Hallo, welkom op het forum!
In 3 weken kun je aardig wat zien, en afhankelijk van jullie interesses is dit een prima route. De verdeling van het aantal dagen per park zou ik zelf anders doen, maar het hangt er van af wat je allemaal wilt doen. Willen jullie wandelen of andere actviteiten in de parken ondernemen, of vooral rondrijden? Zelf vind het het niet logisch om voor Yosemite nog minder tijd uit te trekken dan voor Monument Valley.
De rit van Lone Pine naar St George is erg lang, dat zou ik anders doen. Ik zou ook in Springdale of in Zion gaan zitten in plaats van in St George. En behalve voor Yosemite zou ik ook voor Zion meer tijd uittrekken.
Liggen de tickets al vast? Je zou anders eens kunnen kijken naar eindigen in Phoenix. Dan kun je Las Vegas tussen Death Valley en Zion doen.
En heb je al gekeken of je met de camper door DV mag rijden in juni?
Lone Pine zal wel te doen zijn om te kamperen. Lijkt me niet heter dan Las Vegas, of Moab.
Parken zou ik toch vastleggen, zeker als je er in het weekend bent. Yosemite zit zeker vol. In juni zijn nog niet alle campings open, dus voor een plaatsje in de vallei is tijdig boeken noodzakelijk. Boeken kan/moet 5 maanden van te voren, kijk hiervoor op tijd hoe dit moet, er lopen wel wat topics hierover op het forum.
Marianne
In 3 weken kun je aardig wat zien, en afhankelijk van jullie interesses is dit een prima route. De verdeling van het aantal dagen per park zou ik zelf anders doen, maar het hangt er van af wat je allemaal wilt doen. Willen jullie wandelen of andere actviteiten in de parken ondernemen, of vooral rondrijden? Zelf vind het het niet logisch om voor Yosemite nog minder tijd uit te trekken dan voor Monument Valley.
De rit van Lone Pine naar St George is erg lang, dat zou ik anders doen. Ik zou ook in Springdale of in Zion gaan zitten in plaats van in St George. En behalve voor Yosemite zou ik ook voor Zion meer tijd uittrekken.
Liggen de tickets al vast? Je zou anders eens kunnen kijken naar eindigen in Phoenix. Dan kun je Las Vegas tussen Death Valley en Zion doen.
En heb je al gekeken of je met de camper door DV mag rijden in juni?
Lone Pine zal wel te doen zijn om te kamperen. Lijkt me niet heter dan Las Vegas, of Moab.
Parken zou ik toch vastleggen, zeker als je er in het weekend bent. Yosemite zit zeker vol. In juni zijn nog niet alle campings open, dus voor een plaatsje in de vallei is tijdig boeken noodzakelijk. Boeken kan/moet 5 maanden van te voren, kijk hiervoor op tijd hoe dit moet, er lopen wel wat topics hierover op het forum.
Marianne
Het is al meer op de forums gezegd, maar door de omgeving van Moab te bezoeken heb je veel te weinig tijd voor de rest van je route. Begrijp me goed, Moab en de parken daar zijn fantastisch maar je komt vast nog wel eens terug. Om van SF naar Yosemite te rijden en dan meteen door naar Lone Pine geeft je echt veel te weinig tijd voor Yosemite. Het is toch de bedoeling om het park te bezoeken ipv er doorheen te rijden? Je kan ook gemakkelijk 2 overnachtingen plannen tussen LA en SF. Zoals Marianne als zegt. Lone Pine naar St. George is nauwelijks een dagtrip te noemen afgezien van de restricties voor DVNP. En waarom St. George? En het is toch ook heerlijk om 2 nachten in GCNP te logeren? Ik zou overwegen om na Torrey (Capitol Reef) naar Monument Valley te rijden en extra dagen te nemen in bv Yosemite.
Yeehaw
Yeehaw
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
De kans is inderdaad heel groot dat je niet door Death Valley mag met je camper. Dat zou ik dus eerst uitzoeken. De diverse camperverhuurders hanteren hiervoor verschillende periodes.
Verder vind ik dat je voor 22 dagen (incl. heen- en terugvlucht) inderdaad teveel hooi op je vork neemt. In hoeverre is het mogelijk de reis met enkele dagen (3 tot 4 dagen) uit te breiden? Lukt het niet, dan zou je kunnen overwegen a) te vertrekken vanuit San Francisco waarbij je Yosemite NP (hoe spijtig ook) en Death Valley schrapt en begint met rit langs de kust richting Los Angeles (en het rondje andersom doet) of b) de kustweg schrapt (ook erg spijtig) en ook begint in San Francisco waarbij je rechtstreeks naar Yosemite NP gaat of c) ook al voorgesteld dooor Yeehaw, Moab overslaat.
Naar mijn mening is er dus nog wel wat te verbeteren. Hetzij door het aantal reisdagen uit te breiden dan wel één of meerdere dingen te schrappen.
Succes met je planning.
Roland
Verder vind ik dat je voor 22 dagen (incl. heen- en terugvlucht) inderdaad teveel hooi op je vork neemt. In hoeverre is het mogelijk de reis met enkele dagen (3 tot 4 dagen) uit te breiden? Lukt het niet, dan zou je kunnen overwegen a) te vertrekken vanuit San Francisco waarbij je Yosemite NP (hoe spijtig ook) en Death Valley schrapt en begint met rit langs de kust richting Los Angeles (en het rondje andersom doet) of b) de kustweg schrapt (ook erg spijtig) en ook begint in San Francisco waarbij je rechtstreeks naar Yosemite NP gaat of c) ook al voorgesteld dooor Yeehaw, Moab overslaat.
Naar mijn mening is er dus nog wel wat te verbeteren. Hetzij door het aantal reisdagen uit te breiden dan wel één of meerdere dingen te schrappen.
Succes met je planning.
Roland
Re: Reis Berk: LA - Las Vegas (Campertrip 2010)
Nuttige tips!! Hier heb ik wat aan!!
Ik twijfel nu over Death Valley, maar wil wel door Yosemite NP. Het is nu wel lastig om vanuit Yosemite richting Bryce Canyon te gaan en Death Valley te vermijden... Iemand een suggestie??
Wellicht dat we Moab overslaan. Nogmaals dank, much appreciated!
Ik twijfel nu over Death Valley, maar wil wel door Yosemite NP. Het is nu wel lastig om vanuit Yosemite richting Bryce Canyon te gaan en Death Valley te vermijden... Iemand een suggestie??
Wellicht dat we Moab overslaan. Nogmaals dank, much appreciated!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het hangt van de camperverhuurder of of je in juni nog door DV mag. Als je het niet wil of mag doen, dan kun je via Tonopah naar Las Vegas/Zion rijden. Je zou dan een overnachting bij Lee Vining of June Lake kunnen doen, en vandaar naar Las Vegas.
Het lijkt mij niet zo gek om Moab te laten vallen, dan heb je vor dit stuk meer tijd. Een bezoek aan Bodie is ook een aanrader.
Marianne
Het lijkt mij niet zo gek om Moab te laten vallen, dan heb je vor dit stuk meer tijd. Een bezoek aan Bodie is ook een aanrader.
Marianne
Als je niet door DV mag kan je inderdaad via Tonopah en ET highway via Rachel (Extra Terrestrial Hw) en naar Springdale (Zion). Ik dat geval zou ik vanaf Yosemite via Tioga Pass naar Lee Vining rijden, Mono Lake bezoeken, Bodie bekijken (3 miles dirtroad) en naar Tonopah, voor een overnachting. Dan de volgende dag naar Springdale. Lee Vining naar Springdale in een dag met een RV zal te ver zijn. En die ET highway is een echte woestijn rit. (Alles verhard hoor). Zorg altijd dat je genoeg water in de RV/auto hebt als je door de woestijn gaat rijden. In Rachel "leven" meer ET's dan mensen...zeggen ze zelf.
Yeehaw
Yeehaw
Hier hebben we wat aan! Allen bedankt!
Tonopah en The ET-Highway via Rachel is opgenomen in de route en Moab laten we links liggen.
We gaan nu op zoek naar campgrounds!
Tonopah en The ET-Highway via Rachel is opgenomen in de route en Moab laten we links liggen.
We gaan nu op zoek naar campgrounds!
Experts onder jullie, dit is hem geworden, na veel gepuzzel.
Schiet maar! Wat denken jullie ervan? Een dag minder Las Vegas?
We hebben veel getwijfeld over een campertrip aan de westzijde of aan de oostkust van NY naar Miami. Maar de charme van een echte campertrip ligt volgens ons in Californie en Nevada. Lijkt mij niet ideaal om met een camper door Boston, Philadelphia, Washington DC en vooral NY te crossen.
- Iemand nog een suggestie voor een hotel in LA? Ik lees positieve berichten over Orchid Suites.
- Iemand nog een suggestie voor een hotel in Las Vegas? Bij voorkeur op de Strip!
Bedankt alvast!
Dag 1 - Aankomst LA
Dag 2 - LA
Dag 3 - LA
Dag 4 - LA - San Simeon
Dag 5 - San Simeon - Carmel
Dag 6 - Carmel - SF
Dag 7 - SF
Dag 8 - SF
Dag 9 - SF - Yosemite NP
Dag 10 - Yosemite NP - Lee Vining
Dag 11 - Lee Vining - Tonopah
Dag 12 - Tonopah - Springdale
Dag 13 - Springdale - Bryce Canyon
Dag 14 - Bryce Canyon - Capitol Reef (Torrey)
Dag 15 - Capitol Reef (Torrey) - Moab
Dag 16 - Moab
Dag 17 - Moab - Monument Valley
Dag 18 - Monument Valley - Page
Dag 19 - Page
Dag 20 - Page - Flagstaff
Dag 21 - Flagstaff - Las Vegas
Dag 22 - Las Vegas
Dag 23 - Las Vegas
Dag 24 - Vertrek
Schiet maar! Wat denken jullie ervan? Een dag minder Las Vegas?
We hebben veel getwijfeld over een campertrip aan de westzijde of aan de oostkust van NY naar Miami. Maar de charme van een echte campertrip ligt volgens ons in Californie en Nevada. Lijkt mij niet ideaal om met een camper door Boston, Philadelphia, Washington DC en vooral NY te crossen.
- Iemand nog een suggestie voor een hotel in LA? Ik lees positieve berichten over Orchid Suites.
- Iemand nog een suggestie voor een hotel in Las Vegas? Bij voorkeur op de Strip!
Bedankt alvast!
Dag 1 - Aankomst LA
Dag 2 - LA
Dag 3 - LA
Dag 4 - LA - San Simeon
Dag 5 - San Simeon - Carmel
Dag 6 - Carmel - SF
Dag 7 - SF
Dag 8 - SF
Dag 9 - SF - Yosemite NP
Dag 10 - Yosemite NP - Lee Vining
Dag 11 - Lee Vining - Tonopah
Dag 12 - Tonopah - Springdale
Dag 13 - Springdale - Bryce Canyon
Dag 14 - Bryce Canyon - Capitol Reef (Torrey)
Dag 15 - Capitol Reef (Torrey) - Moab
Dag 16 - Moab
Dag 17 - Moab - Monument Valley
Dag 18 - Monument Valley - Page
Dag 19 - Page
Dag 20 - Page - Flagstaff
Dag 21 - Flagstaff - Las Vegas
Dag 22 - Las Vegas
Dag 23 - Las Vegas
Dag 24 - Vertrek
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het nog steeeds een beetje gehaast, hoewel dee route wel beter is. De tijd voor Yosemite is erg kort! Je hebt eigenlijk geen tijd om iets te ondernemen daar. Voor een bezoek aan bijvoorbeeld Glacier Point of de Mariposa grove heb je geen tijd. Je zult de vallei zien (prachtig in juni met de watervallen), maar verder niets.
Lee Vining - Tonopah is prima als je 's morgen nog naar Bodie gaat. Doe je dat niet dan zou ik verder rijden hoewel ik niet weet hoe het met campings zit onderweg.
Verder vind ik het jammer dat jullie niet bij de Grand Canyon overnachten. Het is prachtig om daar een zonsondergang mee te maken. Er zijn 2 campings in het park, waarom zou je in Flagstaff gaan zitten?
Ik zelf zou of Page of Moab laten vallen om iets meer tijd voor de rest te krijgen. Misschien kan Page ook wel met 1 overnachting, afhankelijk van wat jullie daar gepland hebben.
Marianne
Lee Vining - Tonopah is prima als je 's morgen nog naar Bodie gaat. Doe je dat niet dan zou ik verder rijden hoewel ik niet weet hoe het met campings zit onderweg.
Verder vind ik het jammer dat jullie niet bij de Grand Canyon overnachten. Het is prachtig om daar een zonsondergang mee te maken. Er zijn 2 campings in het park, waarom zou je in Flagstaff gaan zitten?
Ik zelf zou of Page of Moab laten vallen om iets meer tijd voor de rest te krijgen. Misschien kan Page ook wel met 1 overnachting, afhankelijk van wat jullie daar gepland hebben.
Marianne
De kustroute zou in twee dagen kunnen zodat je meer tijd hebt voor Yosemite.
Weinig tijd voor Moab, maar je gaat vast nog een keer (wij waren daar de eerste keer ook niet zo lang).
Flagstaff inderdaad inruilen voor een nacht bij Grand Canyon of anders bijvoorbeeld Williams.
Maar op zich een prima route, hoor!
Johan
Weinig tijd voor Moab, maar je gaat vast nog een keer (wij waren daar de eerste keer ook niet zo lang).
Flagstaff inderdaad inruilen voor een nacht bij Grand Canyon of anders bijvoorbeeld Williams.
Maar op zich een prima route, hoor!
Johan
Zaterdag geboekt! De voorpret kan nu echt beginnen! Je zou bijna natuurlijk zeggen, maar de route hebben we voor een groot deel herzien.
Camper geboekt bij Moturis, inclusief vier mountain bikes. Wij gaan met vier man in juni, net voor het hoofdseizoen, ongelooflijk hoe die prijzen omhoog schieten in juli van zowel de tickets als de camper.
Nu op zoek naar campgrounds in de Nationale Parken Yellowstone en Yosemite! Iemand tips???
Dag 1 - Aankomt Salt Lake City
Dag 2 - Salt Lake City camper ophalen
Dag 3 - Salt Lake City - Yellowstone NP
Dag 4 - Yellowstone NP
Dag 5 - Yellowstone NP
Dag 6 - Yellowstone NP - Vernal Grand Teton NP
Dag 7 - Vernal - Moab Arches NP
Dag 8 - Moab Canyonlands NP
Dag 9 - Moab - Torrey Capitol Reef NP
Dag 10 - Torrey - Kanab Bryce Canyon NP
Dag 11 - Kanab - Grand Canyon
Dag 12 - Grand Canyon - Las Vegas
Dag 13 - Las Vegas
Dag 14 - Las Vegas - Mammoth Lakes
Dag 15 - Mammoth Lakes - Yosemite NP
Dag 16 - Yosemite NP
Dag 17 - Yosemite NP - SF
Dag 18 - SF
Dag 19 - SF
Dag 20 - SF - Santa Barbara
Dag 21 - Santa Barbara - LA
Dag 22 - LA Camper inleveren
Dag 23 - LA
Dag 24 - Vertrek
Camper geboekt bij Moturis, inclusief vier mountain bikes. Wij gaan met vier man in juni, net voor het hoofdseizoen, ongelooflijk hoe die prijzen omhoog schieten in juli van zowel de tickets als de camper.
Nu op zoek naar campgrounds in de Nationale Parken Yellowstone en Yosemite! Iemand tips???
Dag 1 - Aankomt Salt Lake City
Dag 2 - Salt Lake City camper ophalen
Dag 3 - Salt Lake City - Yellowstone NP
Dag 4 - Yellowstone NP
Dag 5 - Yellowstone NP
Dag 6 - Yellowstone NP - Vernal Grand Teton NP
Dag 7 - Vernal - Moab Arches NP
Dag 8 - Moab Canyonlands NP
Dag 9 - Moab - Torrey Capitol Reef NP
Dag 10 - Torrey - Kanab Bryce Canyon NP
Dag 11 - Kanab - Grand Canyon
Dag 12 - Grand Canyon - Las Vegas
Dag 13 - Las Vegas
Dag 14 - Las Vegas - Mammoth Lakes
Dag 15 - Mammoth Lakes - Yosemite NP
Dag 16 - Yosemite NP
Dag 17 - Yosemite NP - SF
Dag 18 - SF
Dag 19 - SF
Dag 20 - SF - Santa Barbara
Dag 21 - Santa Barbara - LA
Dag 22 - LA Camper inleveren
Dag 23 - LA
Dag 24 - Vertrek
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Je hebt duidelijk de keus gemaakt voor een aantal zaken die je graag wilt zien en laat bewust andere dingen liggen die voor sommigen een 'must' zijn. Page, Zion ... jullie komen er praktisch langs, maar toch ...
Ik snap jullie keus wel, wij doen het ook vaak wel zo. Veel tijd nemen voor een paar hoogtepunten en verder af en toe flink doorrijden en een indruk opdoen van andere zaken (zoals Bryce). In Kanab zit trouwens een leuke camping met Nederlandse eigenaren (Kanab RV Corral). Vanaf daar ben je vrij makkelijk bij de North Rim vand e Grand Canyon.
Er zitten een paar lange rijdagen in, o.a. van Las Vegas naar Mammoth Lakes. Maar ook wij hebben het een keer zo gedaan hoor. Je kan buiten Death Valley om bovenlangs. Schijnt ook een hele mooie route te zijn (via de 120).
Misschien zou ik er persoonlijk voor kiezen een overnachting minder in San Francisco of Las Vegas te nemen ten gunste van een nacht aan de kustroute (bijvoorbeeld San Francisco - Monterey - Pismo Beach - LA).
Ik snap jullie keus wel, wij doen het ook vaak wel zo. Veel tijd nemen voor een paar hoogtepunten en verder af en toe flink doorrijden en een indruk opdoen van andere zaken (zoals Bryce). In Kanab zit trouwens een leuke camping met Nederlandse eigenaren (Kanab RV Corral). Vanaf daar ben je vrij makkelijk bij de North Rim vand e Grand Canyon.
Er zitten een paar lange rijdagen in, o.a. van Las Vegas naar Mammoth Lakes. Maar ook wij hebben het een keer zo gedaan hoor. Je kan buiten Death Valley om bovenlangs. Schijnt ook een hele mooie route te zijn (via de 120).
Misschien zou ik er persoonlijk voor kiezen een overnachting minder in San Francisco of Las Vegas te nemen ten gunste van een nacht aan de kustroute (bijvoorbeeld San Francisco - Monterey - Pismo Beach - LA).
-
RoyBergen
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Probeer de dag dat je de camper ophaalt al een stukje naar het noorden te rijden, salt lake city yellowstone is een behoorlijke afstand, rijdtr de scenic route's bijvoorbeeld langs bear lake en afton....
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet hoe vast dit nu ligt, of mogen we er nog op schieten? Als je aangeeft wat jullie graag willen en wat jullie verwachten van zo'n reis is het wat beter adviseren. Nu roepen we iets en dan komt er opeens iets heel anders. Zoals Monique al zegt zitten er lange stukken in, en je slaat ook veel moois over. Voor de dingen waar jullie dan wel langs gaan heb je ook niet altijd uitgebreid de tijd. Misschien vinden jullie het wel voldoende maar zoals gezegd is het moeilijk te raden waar julie voorkeur naar uit gaat.
Als jullie echt iets willen zien van een groot park als Yellowstone, dan is 2 dagen niet veel. Ook de ene dag voor Yosemite is weinig. Zeker als je eens een wandeling wilt maken of een andere activiteit wilt ondernemen zou ik meer tijd in deze parken doorbrengen.
Ik zou in de huidige route een aantal dingen aanpassen; rij meteen de eerste dag (voorzover de tijd dat toelaat) richting Yellowstone, dat scheelt je alweer wat tijd.
Yellowstone - Vernal lijkt me niet te doen in 1 dag, ik zou in Grand Teton overnachten.
Willen jullie de North of de South Rim doen? Als het de bedoeling is om naar de NR te gaan, dan kan dat, de south rim is wel erg ver rijden vanaf Kanab, zeker als je de volgende dag alweer verder rijdt.
Ik zou echter echt overwegen om iets te laten vallen, bijvoorbeeld Yellowstone of Moab, dat geeft je een beetje ruimte voor de rest, want het is heel jammer om overal zo te moeten haasten.
@Monique, wat bedoel je met de 120? Jullie hebben toch ook wel eens het stuk boven DV langs gereden (de 95)?
Marianne
Als jullie echt iets willen zien van een groot park als Yellowstone, dan is 2 dagen niet veel. Ook de ene dag voor Yosemite is weinig. Zeker als je eens een wandeling wilt maken of een andere activiteit wilt ondernemen zou ik meer tijd in deze parken doorbrengen.
Ik zou in de huidige route een aantal dingen aanpassen; rij meteen de eerste dag (voorzover de tijd dat toelaat) richting Yellowstone, dat scheelt je alweer wat tijd.
Yellowstone - Vernal lijkt me niet te doen in 1 dag, ik zou in Grand Teton overnachten.
Willen jullie de North of de South Rim doen? Als het de bedoeling is om naar de NR te gaan, dan kan dat, de south rim is wel erg ver rijden vanaf Kanab, zeker als je de volgende dag alweer verder rijdt.
Ik zou echter echt overwegen om iets te laten vallen, bijvoorbeeld Yellowstone of Moab, dat geeft je een beetje ruimte voor de rest, want het is heel jammer om overal zo te moeten haasten.
@Monique, wat bedoel je met de 120? Jullie hebben toch ook wel eens het stuk boven DV langs gereden (de 95)?
Marianne
Nou, dat is weer iets heel anders..
Misschien wat praktische puntjes.
Dag 6: Yellowstone naar Vernal (via Great Teton NP). Hangt er van af van waar uit Yell maar dit zal een hele rit zijn zeker als je nog stops in GTNP wil maken en dat zal toch de bedoeling zijn. 10 uur onderweg schat it.
Dag 7: Vernal-Moab met Arches NP. Och jee.....de beste en mooiste route van Vernal gaat door Colorado richting Grand Junction. Neem dan de Cisco exit (214) off I70 en neem ut128 naar Moab. Deze weg is zo mooi dat je vast wel wil stoppen. Dan blijft er geen tijd voor Arches. Als je heel vroeg vertrekt zou het misschien mogelijk zijn diezelfde middag naar Canyonlands/Dead Horse Point te gaan maar zelfs dat betwijfel ik. Voor Arches heb je eigenlijk het grootste gedeelte van de dag nodig.
Grand Canyon: Ga je naar North rim of south rim. North rim is wat minder ver. Zou je dit wel willen doen? Je hebt veel te weinig tijd voor GC op deze manier en je mist Zion. Dus waarom niet dag 10 naar Springdale, en dag 11 in Zion. Die dag tien zal ook een heel gehaast worden met die schitterende ut12 en dan nog een bezoek aan Bryce. Wat wil je in Bryce gaan doen? Zelf met alleen een stukje de rim rijden ben je al uren onderweg. Dus 4 uur tussen Torrey en Bryce, 2-3 uur voor Bryce en dan nog naar Kanab? Of Zion?
Las Vegas naar Mammoth kan via Beatty en dan off 95 via 266 en 168 naar Big Pine en naar Mammoth. Dat is korter dan via 120. Zorg voor water in de RV. Een echt woestijnrit. Tussen Beatty en Mammoth zal weinig service zijn, dus tank in Beatty en stock up daar. Achter de pomp is een kleine grocery.
Tenslotte, van SF naar Santa Barbara is echt veel te ver in een dag met een RV als je tenminste nog iets van de omgeving wil zien. Ik zou overnachten in Cambria, ongeveer halverwege. En wil je Hearst Castle niet zien?
Happy planning!
Yeehaw
Misschien wat praktische puntjes.
Dag 6: Yellowstone naar Vernal (via Great Teton NP). Hangt er van af van waar uit Yell maar dit zal een hele rit zijn zeker als je nog stops in GTNP wil maken en dat zal toch de bedoeling zijn. 10 uur onderweg schat it.
Dag 7: Vernal-Moab met Arches NP. Och jee.....de beste en mooiste route van Vernal gaat door Colorado richting Grand Junction. Neem dan de Cisco exit (214) off I70 en neem ut128 naar Moab. Deze weg is zo mooi dat je vast wel wil stoppen. Dan blijft er geen tijd voor Arches. Als je heel vroeg vertrekt zou het misschien mogelijk zijn diezelfde middag naar Canyonlands/Dead Horse Point te gaan maar zelfs dat betwijfel ik. Voor Arches heb je eigenlijk het grootste gedeelte van de dag nodig.
Grand Canyon: Ga je naar North rim of south rim. North rim is wat minder ver. Zou je dit wel willen doen? Je hebt veel te weinig tijd voor GC op deze manier en je mist Zion. Dus waarom niet dag 10 naar Springdale, en dag 11 in Zion. Die dag tien zal ook een heel gehaast worden met die schitterende ut12 en dan nog een bezoek aan Bryce. Wat wil je in Bryce gaan doen? Zelf met alleen een stukje de rim rijden ben je al uren onderweg. Dus 4 uur tussen Torrey en Bryce, 2-3 uur voor Bryce en dan nog naar Kanab? Of Zion?
Las Vegas naar Mammoth kan via Beatty en dan off 95 via 266 en 168 naar Big Pine en naar Mammoth. Dat is korter dan via 120. Zorg voor water in de RV. Een echt woestijnrit. Tussen Beatty en Mammoth zal weinig service zijn, dus tank in Beatty en stock up daar. Achter de pomp is een kleine grocery.
Tenslotte, van SF naar Santa Barbara is echt veel te ver in een dag met een RV als je tenminste nog iets van de omgeving wil zien. Ik zou overnachten in Cambria, ongeveer halverwege. En wil je Hearst Castle niet zien?
Happy planning!
Yeehaw
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vergeet de 120, mijn fout
En ik ging inderdaad ook uit van de North Rim van de Grand Canyon, die South Rim is echt véél te ver om.
En ik ging inderdaad ook uit van de North Rim van de Grand Canyon, die South Rim is echt véél te ver om.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Yellowstone> Vernal> Moab zou ik zoals Marianne al aangaf veranderen in Grand Teton> Vernal> Moab dat zijn twee stevige ritten met behoorlijk wat hoogteverschil waardoor de gemiddelde snelhied flink omlaag gaat.
Wij hebben deze rit vorige maand gedaan met een 31 ft. zie verslag http://www.robenannie.nl/Reisverslag2009.html dag 19 en 20.
Wij hebben deze rit vorige maand gedaan met een 31 ft. zie verslag http://www.robenannie.nl/Reisverslag2009.html dag 19 en 20.
Goede tip! Gaan we doen!RoyBergen schreef:Probeer de dag dat je de camper ophaalt al een stukje naar het noorden te rijden, salt lake city yellowstone is een behoorlijke afstand, rijdtr de scenic route's bijvoorbeeld langs bear lake en afton....
Was al de planning, Moturis staat niet toe om Death Valley te doorkruizen met camper. Route schijnt nog iets korter te zijn ook.nieuwenoord schreef:... Je kan buiten Death Valley om bovenlangs. Schijnt ook een hele mooie route te zijn. ...
Tja... dan maar geen Arches.Yeehaw schreef:Dag 7: Vernal-Moab met Arches NP. Och jee.....de beste en mooiste route van Vernal gaat door Colorado richting Grand Junction. Neem dan de Cisco exit (214) off I70 en neem ut128 naar Moab. Deze weg is zo mooi dat je vast wel wil stoppen. Dan blijft er geen tijd voor Arches.
Yellowstone > Vernal echt 10 uur????
Cambria is goede tip, tnx! Evt. San Simeon (inderdaad bij Hearst Castle. Volgens mij moet de Highway 1 wel te doen zijn in twee dagen.Yeehaw schreef: Tenslotte, van SF naar Santa Barbara is echt veel te ver in een dag met een RV als je tenminste nog iets van de omgeving wil zien. Ik zou overnachten in Cambria, ongeveer halverwege. En wil je Hearst Castle niet zien?
Dit begrijp ik niet zo. "Slechts" 340 km is toch wel te doen?nieuwenoord schreef: En ik ging inderdaad ook uit van de North Rim van de Grand Canyon, die South Rim is echt véél te ver om.
Tnx! Gaan we zeker overwegen! Wel even puzzelen weer, want dacht dat Yellowstone > Vernal > Moab aardig te doen was.Rob schreef:Yellowstone> Vernal> Moab zou ik zoals Marianne al aangaf veranderen in Grand Teton> Vernal> Moab dat zijn twee stevige ritten met behoorlijk wat hoogteverschil waardoor de gemiddelde snelhied flink omlaag gaat. Wij hebben deze rit vorige maand gedaan met een 31 ft. zie verslag http://www.robenannie.nl/Reisverslag2009.html dag 19 en 20.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is best te doen om naar de South Rim te rijden, maar ik denk dat de North Rim voor jullie route veel handiger is.
En zoals Yeehaw al zegt, je mist veel moois als je niet kiest voor de route via Zion. Ik denk dat in jullie schema de Grand Canyon altijd ver om is, als je via Zion en Valley of Fire naar Las Vegas rijdt, kan je wellicht twee nachten in Zion nemen, dat geeft veel meer rust.
En zoals Yeehaw al zegt, je mist veel moois als je niet kiest voor de route via Zion. Ik denk dat in jullie schema de Grand Canyon altijd ver om is, als je via Zion en Valley of Fire naar Las Vegas rijdt, kan je wellicht twee nachten in Zion nemen, dat geeft veel meer rust.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 62 Reacties
- 23795 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties