Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Paspoort

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Texas Cowboy
Amerikafan

Bericht door Texas Cowboy »

Het probleem als je een baan zoekt in de USA is dat een Amerikaans niet zonder meer een buitenlander aan kunnen nemen. Zij moeten hiervoor eerst een petitie indienen bij de overheid (dit kost het bedrijf al geld) en hierin moet het bedrijf onder andere aantonen dat zij voor de betreffende functie geen Amerikaan(se) kunnen gebruiken. Dit is erg lastig en het zal ook lastig zijn om een bedrijf te vinden dat de energie en de tijd in zo'n procedure wil steken voor zo'n korte periode. Als je connencties hebt die in dat wereldje zitten en die die moeite willen doen om het te proberen kan het misschien lukken.
Ik ben niet echt op de hoogte van de situatie op de arbeidsmarkt in Florida maar multimedia designer lijkt me niet een functie waar geen Amerikanen voor te vinden zijn.
Je kunt ook proberen om voor een Nederlands bedrijf daar gedetacheerd te worden al schijnt dat ook niet zo gemakkelijk (meer) te zijn.

ALs je een visum aanvraagd gaat de ambassade er vanuit dat je wilt emigreren naar de USA. Als je daar wilt werken en een appartement gaat huren wordt het ereg lastig om aan te tonen dat je dat niet wilt!

Houd er ook rekening dat als er in de USA een petitie voor een greencard voor je gedaan is je dan ook niet zonder meer onder het Visa Waiver Program meer mag reizen. Je zult dan voor elke reis contact met de ambassade op moeten nemen :?

Veel succes met uitzoeken! Misschien een tijdje sparen en voor 90 dagen op vakantie?

Gr. Haye
mss_sparkle
Amerika-newbie

:idea: misschien een idee :idea:

Bericht door mss_sparkle »

een college van mijn broer heeft het als volgt gedaan.

Hij heeft zijn contract in Nederland aangehouden, en is vervolgens naar Amerika gegaan. Daar heeft hij werk gezocht. Vervolgens hebben ze via telefoon en a-mail zijn diensten verhuurd aan het Amerikaanse bedrijf. Waardoor hij dus nog steeds bij het bedrijf in Nederland in loondienst was.

Ik moet er wel bij zeggen dat het inmiddels anderhalf jaar geleden is, dus misschien is er wel het een en ander veranders.

Groeten
Daphne
Jolanda
Amerika-newbie

Bericht door Jolanda »

Ik had ook een vraag over visums en ik hoop dat iemand mij vraag kan beantwoorden.

Ik heb een J-1 visum tot 24 augustus. Als ik de USA eenmaal weer heb verlaten binnen hoeveel dagen/weken mag ik dan het land weer in?? En moet ik dan terug naar Nederland of is het ook voldoende om een paar dagen/weken naar Canada te gaan?

Wie weet dit?

Jolanda
Texas Cowboy
Amerikafan

Als je een J1 visum hebt gehad mag je pas weer Amerika in als je twee jaar in je thuisland geweest bent.
deze regel staat in Section 212(e) of the Immigration and Nationality Act, na te lezen via de volgende link:http://www.visalaw.com/IMG/212e.pdf

Ik heb de wet niet helemaal dorgelezen, misschien dat er nog een "maas" in de wet is? Er is volgens mij niet gemakkelijk onderuit te komen......

Het is wel gemakkelijker geworden om je J1 visum te verlengen met 12 maanden. Deze regels zijn onlangs veranderd en (afhankelijk waarvoor je het J1 visum gekregen hebt) kun je dit gewoon verlengen. Een vriendin van mij die als au pair in de USA zit kan haar visum gewoon met 12 maanden verlengen als ze dat wil.

Succes ermee!!

Gr. Haye
mss_sparkle
Amerika-newbie

Bericht door mss_sparkle »

hoi Jolanda,

ik had even een vraagje aan jou. Ik wil ook proberen naar Amerika te gaan, maar het schijnt zo moeilijk te zijn om een visum te krijgen. Mijn vraag dus hoe heb jij dat gedaan?

Alvast bedankt

Daphne
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Texas Cowboy schreef:Als je een J1 visum hebt gehad mag je pas weer Amerika in als je twee jaar in je thuisland geweest bent.
deze regel staat in Section 212(e) of the Immigration and Nationality Act, na te lezen via de volgende link:http://www.visalaw.com/IMG/212e.pdf

Ik heb de wet niet helemaal dorgelezen, misschien dat er nog een "maas" in de wet is? Er is volgens mij niet gemakkelijk onderuit te komen......

Het is wel gemakkelijker geworden om je J1 visum te verlengen met 12 maanden. Deze regels zijn onlangs veranderd en (afhankelijk waarvoor je het J1 visum gekregen hebt) kun je dit gewoon verlengen. Een vriendin van mij die als au pair in de USA zit kan haar visum gewoon met 12 maanden verlengen als ze dat wil.

Succes ermee!!

Gr. Haye
Je kunt wel "gewoon" de 90 dagen naar de VS komen, zoals elke toerist, de 2 jaar staat alleen voor een nieuwe visum aanvraag!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Texas Cowboy
Amerikafan

rperre schreef: Je kunt wel "gewoon" de 90 dagen naar de VS komen, zoals elke toerist, de 2 jaar staat alleen voor een nieuwe visum aanvraag!

Richard
Staat dat ergens in die wet? Ik heb daar namelijk niks over kunnen vinden. In de regels van het Visa Waiver Program wordt het niet genoemd, maar het een sluit het ander natuurlijk niet uit.....
Je moet twee jaar in je thuisland verblijven, en dat kan niet als je een paar maanden op vakantie gaat... Ik weet niet of ze het zo bekijken? Misschien is het wel zo dat je je vakanties moet optellen bij die twee jaar om aan de twee jaar verblijfstermijn te komen.

Gr. Haye
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

als je 3 maanden op vakantie gaat moet je dat zelf weten, je thuisland veranderd op dat moment niet! Ik heb zelf de laatste 5 jaar ongeveer 3 jaar in het buitenland gezeten, zonder visa! Ik zie daar helemaal geen problemen mee! Wat ik bedoelde is dat in de pdf file die je gaf, staat alleen dat je niet kunt vragen om een
immigrant visa, or for
permanent residence, or for a nonimmigrant visa
Over een visa waiver voor vakantie wordt niets gezegd, maar het is misschien beter om even een consulaat te bellen of mailen voor het beste antwoord!

Richard 8)

Voor degene die geen adobe acrobat hebben, hier is de tekst uit de file:
Section 212(e) of the Immigration and Nationality Act
(e) Educational visitor status; foreign residence requirement; waiver. No
person admitted under section 101(a)(15)(J) [8 USC §1101(a)(15)(J)] or
acquiring such status after admission (i) whose participation in the
program for which he came to the United States was financed in whole or
in part, directly or indirectly, by an agency of the Government of the United
States or by the government of the country of his nationality or his last
residence, (ii) who at the time of admission or acquisition of status under
section 101(a)(15)(J) [8 USC §1101(a)(15)(J)] was a national or resident of a
country which the Director of the United States Information Agency,
pursuant to regulations prescribed by him, had designated as clearly
requiring the services of persons engaged in the field of specialized
knowledge or skill in which the alien was engaged, or (iii) who came to the
United States or acquired such status in order to receive graduate medical
education or training, shall be eligible to apply for an immigrant visa, or for
permanent residence, or for a nonimmigrant visa under section
101(a)(15)(H) or section 101(a)(15)(L) [8 USC §1101(a)(15)(H) or (L) ] until it
is established that such person has resided and been physically present in
the country of his nationality or his last residence for an aggregate of at
least two years following departure from the United States: Provided, That
upon the favorable recommendation of the Director, pursuant to the
request of an interested United States Government agency (or, in the case
of an alien described in clause (iii), pursuant to the request of a State
Department of Public Health, or its equivalent), or of the Commissioner of
Immigration and Naturalization after he has determined that departure from
the United States would impose exceptional hardship upon the alien's
spouse or child (if such spouse or child is a citizen of the United States or
a lawfully resident alien), or that the alien cannot return to the country of
his nationality or last residence because he would be subject to
persecution on account of race, religion, or political opinion, the Attorney
General may waive the requirement of such two-year foreign residence
abroad in the case of any alien whose admission to the United States is
found by the Attorney General to be in the public interest except that in the
case of a waiver requested by a State Department of Public Health, or its
equivalent, or in the case of a waiver requested by an interested United
States Government agency on behalf of an alien described in clause (iii),
the waiver shall be subject to the requirements of section 214(k): And
provided further, That, except in the case of an alien described in clause
(iii), the Attorney General may, upon the favorable recommendation of the
Director, waive such two-year foreign residence requirement in any case in
which the foreign country of the alien's nationality or last residence has
furnished the Director a statement in writing that it has no objection to
such waiver in the case of such alien.
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Jolanda
Amerika-newbie

Bericht door Jolanda »

Ik heb mijn visum gekregen voor 3 maanden omdat ik op een summercamp ga werken, ik zou alleen graag nog wat langer blijven om ook wat van het land te zien.

Nu heb ik verhalen gehoord dat als je bijvoorbeeld naar Canada zou gaan en ze bij de douane je visum uit je paspoort halen (ik weet niet percies wat het is dat ze doen), dat je dan vervolgens het land weer in kan voor 90 dagen om de toerist uit te hangen. Ik vraag mij dus af in hoeverre dit waar is.

Ik kan hiervoor wel het consulaat bellen maar dat kost meteen €15 en een emailadres kan ik nergens vinden Ik hoopte eigenlijk via deze weg een antwoord te krijgen.
Texas Cowboy
Amerikafan

Volgens mij mag je niet meer even heen en weer naar Canada of Mexico. Ook de eilanden die in de buurt liggen mogen niet meer "voor dat doelieinde gebruikt worden". Je moet dus echt de oceaan over. Vroeger mocht dit wel maar dat is de afgelopen jaren veranderd. De info hierover heb ik ooit ook op de website gelezen, maar ik weet zo snel niet meer waar.

Gr. Haye
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer