Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Maartje: Noordwesten (rondreis in augustus)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Maartje
Amerikafan

Reis Maartje: Noordwesten (rondreis in augustus)

Bericht door Maartje »

We zijn alweer ruim een maand terug van ons rondje Phoenix (via Grand Canyon, Page, Zion, Moab, Death Valley, Yosemite, Bryce, Las Vegas en San Francisco, niet in die volgorde trouwens) en zijn zo onder de indruk geraakt van het natuurschoon in de parken dat we volgend jaar augustus naar Yellowstone en omgeving willen. We hoeven niet plaatsen van deze zomer opnieuw te bezoeken (dat komt later wel weer, haha), willen er 3 weken voor uittrekken, en op de terugweg een stop doen in New York om mijn zus op te zoeken. Verder willen we vooral in de parken verblijven, niet teveel rijden (liefst nog wat minder dan deze zomer), en veel wandelen (als ouders dan, terwijl onze pubers bij het zwembad met wifi blijven hangen). Olympic lijkt die meiden wel leuk i.v.m. de Twilight Series, maar verder hebben we nog weinig ideeën. Mooie steden (zijn weg van San Francisco en NYC) zijn ook leuk.

We willen net als deze zomer een auto huren, en het liefst veel op campings in cabins verblijven, maar een karakteristiek hotel is ook leuk, uiteraard!

Onze vragen: hoe vroeg moeten we de accomodaties boeken, zoals Old Faithful Inn, wat me erg aanspreekt, is er een gunstige vluchthaven omdat we ook nog een stopover in NYC maken, en wat moeten we vooral niet missen?

Ik begrijp dat onze plannen nog vet vaag zijn, maar hoop dat er mensen zijn die het lollig vinden om nu al mee te denken. Hoe dan ook, bedankt!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: een rondreis in augustus

Bericht door Martin & Marianne »

Leuk vooruitzicht! En mogelijkheden genoeg natuurlijk. Je kunt denken aan een rondje vanuit Denver, of Denver - Salt Lake City, met South Dakota, Yellowstone, Grand Teton.
Of vanaf SLC via Grand Teton en Yellowstone, Glacier NP, en dan Olympic NP en eindigen in Seattle.
Misschien kunn je wat ideeën opdoen uit onze reisverslagen. Voor Seattle en Olympic NP zie ons 2006-verslag, en voor Denver, South Dakota en Yelwostone ons 2004 verslag. Wij hebben beide keren vaak in cabins overnacht.

De Old Faithful Inn zou ik zo snel mogelijk boeken. Verder zal het wel meevallen.

Marianne
Maartje
Amerikafan

Re: Reis Maartje: Noordwesten (rondreis in augustus)

Bericht door Maartje »

Ja ik ben al volop in alle reisverslagen aan het rondneuzen, Marianne, en heb alweer flink wat inspiratie opgedaan. Seattle, Denver of SLC, welke stad vonden jullie het meest interessant, ook voor meiden van 14 en 17?
cowgirl
Amerika-ontdekker

Bericht door cowgirl »

Wij zijn net terug van onze trip "SLC via Grand Teton en Yellowstone, Glacier NP, en dan Olympic NP en eindigen in Seattle". Ook met huurauto en cabins!
Ik denk dat je Yellowstone en Grand Teton zeker moet vastleggen. Als je een cabin wilt in Glacier, Swiftcurrent Motor Inn bijvoorbeeld zou ik die denk ook van tevoren al vastleggen. Toen wij er waren waren die cabins al dicht en we hebben op de KOA St.Mary gestaan, maar alle andere cabins die ik in St.Mary heb gezien zagen er onaangenaam uit.
Ik heb Yellowstone 3 maanden van tevoren gereserveerd maar toen was ik eigenlijk al te laat en was alleen Mammoth hot springs nog vrij. Voor Glacier was ik ook te laat maar er was ook veel al dicht op het moment dat wij gingen.

Misschien heb je iets aan ons reisverslag, het begint hier: http://knuff.blogspot.com/2009/09/dag-1 ... -city.html
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Van de drie steden die je noemt vind ik seattle t mooiste, ook voor je kids.....

start in seattle, sluit in denver???

seattle, olympic np, mount rainier, door idaho, naar yellowstone, grand teton, en dan door wyoming richting rocky mountain national park, en eindigen in denver....
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Maartje schreef:Ja ik ben al volop in alle reisverslagen aan het rondneuzen, Marianne, en heb alweer flink wat inspiratie opgedaan. Seattle, Denver of SLC, welke stad vonden jullie het meest interessant, ook voor meiden van 14 en 17?
Wij vonden Seattle erg leuk, vooral de Duck Tour was een succes. Leuk om aan het begin van je verblijf te doen zodat je een beetje een beeld krijgt van de stad. SLC en Denver hebben we alleen maar van een afstand gezien. Denver zou mij meer aanspreken dan SLC.

Marianne
Maartje
Amerikafan

Bericht door Maartje »

OK dus Seattle begint grote kans te maken (het lijken de Olympische Spelen wel :wink: ) dus de voorgestelde route van RoyBergen spreekt me zeker aan. Nog ff een vraagje: deze zomer viel het ons op dat een rondje Phoenix een significant goedkoper ticket opleverde dan bijv. LA of San Francisco of zo. Is er in die regio ook nog een stad die qua tickets veel goedkoper is dan de andere?
Marlies
Amerikafan

Bericht door Marlies »

Als je wil besparen op de te rijden kilometers dan is het ook nog een optie om na Yellowstone en Grand Teton naar Salt Lake City te rijden (ipv Denver) en vanuit daar terug te vliegen (of naar New York). In beide gevallen moet je volgens mij trouwens wel rekening houden met drop off kosten voor de huurauto ivm de one-way trip.
Eerdere rondreizen:
Rondje zuidwest USA in 2006
Zuidwest Canada in 2007
Grote ronde vanuit Denver in 2009
Rondreis CA - OR - WA - ID - WY - UT in 2017
Rondreis WA en OR in 2019
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Ja salt lake city is dichterbij mbt yellowstone...... en volgens mij ook goedkoop als grote luchthaven.
Stel voor jezelf eens een route samen met wat je allemaal wil zien..... vancouver is ook erg mooi ;-)
Ik heb zelf net tickets geboekt voor 660 euro. maar dat is san fransisco heen, las vegas terug..... zoek de zon op deze keer...

groeten Roy
Maartje
Amerikafan

Bericht door Maartje »

Jeetje dat is geen slechte prijs zeg, tot nu toe ben ik in al mijn combinaties pas 1x onder de 1100,- p.p. uit gekomen, en dat vind ik best fors. Maar ik blijf nog wel ff puzzelen en zoeken, uiteraard!
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Denver lijkt mij voor meiden van die leeftijd wel ideaal. Erg grote stad, met veel (grote) malls, prachtig uitzicht naar de Rocky Mountains en dichtbij Rocky Mountains NP. Wij vonden Seattle aardig, maar niet geweldig (maar daar schijnen we vrij uniek in te zijn; misschien omdat het onze aankomstdagen waren). Wel vergelijkbaar met SF, wat wij wel weer geweldig vonden. De route van Roy lijkt mij heel mooi in 3 weken. Wij zijn afgelopen zomer (zie (uitgebreid) reisverslag) in Seattle begonnen, toen Canada ingegaan, en uiteindelijk ook bij Yellowstone uitgekomen en hebben daarna de route van Roy verder gereden. Dus daar kan je vast ook een idee bij krijgen. Alhoewel wij wel overal hotels hebben geboekt.

Voor overnachtingen in de parken zoals Yellowstone, snel erbij zijn om te boeken ! Ook wij wilden graag Old Faithfull Inn, maar die was echt al ver van te voren volgeboekt ... Ook wij hadden datzelfde gevoel als jullie, compleet overdonderd door de prachtige natuur in onze eerste natuurroute (het 'standaard' rondje met Grand Canyon, Yosemite, etc). Maar waren dat na deze route nog meer .... :lol: ! En tickets blijft moeilijk, wij hadden vorig jaar diezelfde problemen met prijzen die niet onder de EUR 1.000 p.p. uitkwamen. Gelukkig kwam toen connections in januari met super-prijzen, waardoor we voor EUR 540 p.p. naar Seattle vlogen en vanaf Denver terug :mrgreen: ! Mogen ze dit jaar weer doen hoor :wink:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Maartje
Amerikafan

Bericht door Maartje »

Dan boeken we die Old Faithful Inn maar gauw op de gok, kunnen we qua data misschien nog wel veranderen, en wachten we ff of of er nog gestunt gaat worden, de komende maanden. Seattle lijkt me qua sfeer wel heel leuk, wat ik er tot nu toe over lees, Reading Capital of the world en zo, hou wel van dat alternatieverige Amerikaanse. Maar zo'n stad met uitzicht op de ruige natuur vind ik ook geweldig! We gaan gewoon elk jaar, als bruin dat weet te trekken, kunnen we bij alles wat we nu overslaan denken dat dat wel weer goed komt!
martinenelsa
Amerikafan

Bericht door martinenelsa »

Je kunt de accomodatie in Yellowstone tot 48 uur van tevoren annuleren, dus nu boeken kan zeker geen kwaad.
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
Maartje
Amerikafan

Bericht door Maartje »

Ha dat is mooi, dan ga ik dat zeker doen, misschien zelfs wel een paar verschillende opties (die ik dan vast later per opbod hier op het forum kan doorverkopen :lol: )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer