Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis rrick: korte roadtrip vanuit New York in maart
Reis rrick: korte roadtrip vanuit New York in maart
Ik neem volgend jaar van 12 t/m 17 maart mijn vader mee naar New York. Het is een kadootje voor zijn 70ste verjaardag. Ik ben er al een paar keer geweest, maar het wordt zijn eerste keer Amerika, en hopelijk de vervulling van een lang gekoesterde wens.
Nu gaan we ons absoluut wel vermaken in New York City, maar het lijkt me ook erg leuk om gewoon een stuk met hem te gaan rijden. En dat heb ik zelf nog nooit vanuit New York gedaan.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een tripje waarin niet alleen wat te zien valt, maar waar ook wat typisch/traditioneel Amerikaanse elementen in zitten. Ik heb al wel wat suggesties gezien, richting Hudson Vallei e.d, maar als iemand andere suggesties of concrete ideeën heeft, hoor ik het graag. Liefst wel iets wat in één dag te doen is. Vroeg op, laat terugkomen is geen probleem. Mijn vader is overigens gezond en goed ter been, maar het moet ook weer niet te inspannend en ingewikkeld worden. Dus idealiter rustig een stuk rijden, radio aan, links wat (natuur)uitzicht, rechts een leuk dorpje/stadje, en onderweg lunchen in een steak/grillhouse. Het gaat meer om de sfeer dan om het spektakel, zeg maar.
Waar ik ook benieuwd naar ben is of het uberhaupt wel een goed idee is om zo vroeg in maart een roadtrip te doen. Een andere periode is helaas niet haalbaar, dus...
Nu gaan we ons absoluut wel vermaken in New York City, maar het lijkt me ook erg leuk om gewoon een stuk met hem te gaan rijden. En dat heb ik zelf nog nooit vanuit New York gedaan.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een tripje waarin niet alleen wat te zien valt, maar waar ook wat typisch/traditioneel Amerikaanse elementen in zitten. Ik heb al wel wat suggesties gezien, richting Hudson Vallei e.d, maar als iemand andere suggesties of concrete ideeën heeft, hoor ik het graag. Liefst wel iets wat in één dag te doen is. Vroeg op, laat terugkomen is geen probleem. Mijn vader is overigens gezond en goed ter been, maar het moet ook weer niet te inspannend en ingewikkeld worden. Dus idealiter rustig een stuk rijden, radio aan, links wat (natuur)uitzicht, rechts een leuk dorpje/stadje, en onderweg lunchen in een steak/grillhouse. Het gaat meer om de sfeer dan om het spektakel, zeg maar.
Waar ik ook benieuwd naar ben is of het uberhaupt wel een goed idee is om zo vroeg in maart een roadtrip te doen. Een andere periode is helaas niet haalbaar, dus...
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: korte roadtrip vanuit New York in maart. Suggesties?
Héé..
Wil je dit in het begin doen, op het einde of in het midden van je reis? Over auto's huren heb ik niet zo'n verstand maar dat kan sowieso op de luchthavens (mocht je vroeg terugvliegen en de laatste dagn willen rijden zou je daar kunnen overnachten en kunnen horen) en ik neem aan dat er in New York zat bedrijfjes zitten die een auto verhuren. Heb je al geboekt? Ik kan je zelf niet met alle vragen helpen maar ik weet wel dat er mooie routes zijn in New England. Als je maar één dag gaat moet je je echter gaan beperken tot een gebied en dat zal dan neem ik aan nabij en rondom New York zijn. Naar het zuiden toe (Pennsylvania, Newark) schijnt veel industrie te zijn en het zal dan even duren voordat je het stedelijke gebied uit bent. Je zou iets kunnen proberen in de richting van New England en Harford? Boston is 3:45 uur maar daar komt dan nog file eventueel bij dus dat is misschien wat aan de verre kant. Van de andere kant bedenk ik me nu dat Long Island ook mooi schijnt te zijn. Ik kan je maar één tip meegeven; pak een plattegrond en zoek een weg uit die jou leuk lijkt! Dan kunnen anderen hier je helpen met het precies uitzetten ervan en zij zullen je ook kunnen vertellen of het haalbaar is aangezien ik nog nooit in NY ben geweset en over 6 weken pas voor het eerst ga. Misschien dat ik je daarna kan helpen
Grandu
Wil je dit in het begin doen, op het einde of in het midden van je reis? Over auto's huren heb ik niet zo'n verstand maar dat kan sowieso op de luchthavens (mocht je vroeg terugvliegen en de laatste dagn willen rijden zou je daar kunnen overnachten en kunnen horen) en ik neem aan dat er in New York zat bedrijfjes zitten die een auto verhuren. Heb je al geboekt? Ik kan je zelf niet met alle vragen helpen maar ik weet wel dat er mooie routes zijn in New England. Als je maar één dag gaat moet je je echter gaan beperken tot een gebied en dat zal dan neem ik aan nabij en rondom New York zijn. Naar het zuiden toe (Pennsylvania, Newark) schijnt veel industrie te zijn en het zal dan even duren voordat je het stedelijke gebied uit bent. Je zou iets kunnen proberen in de richting van New England en Harford? Boston is 3:45 uur maar daar komt dan nog file eventueel bij dus dat is misschien wat aan de verre kant. Van de andere kant bedenk ik me nu dat Long Island ook mooi schijnt te zijn. Ik kan je maar één tip meegeven; pak een plattegrond en zoek een weg uit die jou leuk lijkt! Dan kunnen anderen hier je helpen met het precies uitzetten ervan en zij zullen je ook kunnen vertellen of het haalbaar is aangezien ik nog nooit in NY ben geweset en over 6 weken pas voor het eerst ga. Misschien dat ik je daarna kan helpen
Grandu
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
-
Bennogr
- Amerika-expert
De staat New York (net als alle andere staten) wil maar al te graag toeristen en helpt hen daarbij maar al te graag.
De toeristensite van New York is http://www.iloveny.com/home.aspx. Klik op het lijstje met 'things to see & do', waar je precies kunt aangeven wat je wilt. Je kunt die mensen ook emailen en specifieke vragen voorleggen.
Een dagje eruit is zeker een goed idee, de stad New York is erg vermoeiend.
En als je geen auto wilt huren en toch het idee wilt hebben dat je even weg bent: neem het pontje naar Staten Island, ga naar de Bronx Zoo (en/of de Botanical Garden daar tegenover), het Aquarium (helemaal achterin Brooklyn), het Brooklyn Museum en de Botanical Garden daarachter, de tuinen van Wave Hill in de Bronx, of de Highline (oude spoorweg) in downtwon Manhattan. Of gewoon een wandelingetje maken langs de Hudson, tegen noorden van ongeveer de 79e straat.
De toeristensite van New York is http://www.iloveny.com/home.aspx. Klik op het lijstje met 'things to see & do', waar je precies kunt aangeven wat je wilt. Je kunt die mensen ook emailen en specifieke vragen voorleggen.
En als je geen auto wilt huren en toch het idee wilt hebben dat je even weg bent: neem het pontje naar Staten Island, ga naar de Bronx Zoo (en/of de Botanical Garden daar tegenover), het Aquarium (helemaal achterin Brooklyn), het Brooklyn Museum en de Botanical Garden daarachter, de tuinen van Wave Hill in de Bronx, of de Highline (oude spoorweg) in downtwon Manhattan. Of gewoon een wandelingetje maken langs de Hudson, tegen noorden van ongeveer de 79e straat.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Dank! iloveNY.com had ik al gevonden, maar staan momenteel vooral veel herfstsuggesties op. De routes zien er goed uit, maar zijn die eind winter, begin voorjaar ook goed te doen? (Mailen had ik trouwens nog niet gedaan, gaan we ook maar 's proberen).Bennogr schreef:De staat New York (net als alle andere staten) wil maar al te graag toeristen en helpt hen daarbij maar al te graag.
De overige suggesties die je doet zijn prima, aantal daarvan heb ik zelfs al gedaan, maar ik vraag me af of Wave Hill zo vroeg in maart al de moeite waard is. Het gaat me eigenlijk vooral om het rijden. Ik heb aan de Westkust en in Florida al wel behoorlijke stukken gereden, en moeilijk uit te leggen, maar dat heeft 'iets'. Niet precies weten wat je tegen gaat komen, de road- en city signs, lokaal radiostation, dat soort dingen....
Een tripje door de Hudson Valley en een bezoekje aan Bear Mountain State park is erg mooi en is heel goed te doen in 1 dag vanuit NYC! In de Hudson valley liggen veel leuke historische plaatsjes en daar is veel moois te zien,ik vind het altijd heerlijk om in die omgeving rond te touren. Ik vind Sleepy Hollow (Tarrytown) een leuk plaatsje (bekend van "The Legend Of Sleepy Hollow"),Rondom en in dat plaatsje zijn leuke dingen te zien en te doen.
Info: http://wikitravel.org/en/Sleepy_Hollow , http://www.hudsonvalley.org/ .
Een stuk ten noorden van Sleepy Hollow ligt Bear Mountain SP waar prachtige natuur is te vinden. Het is erg mooi om de Perkins Memorial Drive te rijden,dat is een scenic drive naar de top van Bear Mountain waar je een prachtig uitzicht hebt over het mooie landschap en de Hudson River.
Info over Bear Mountain: http://www.nysparks.state.ny.us/parks/13/details.aspx , http://www.hudsonriver.com/bearmtn.htm .
Een roadtrip in Maart is prima te doen maar het is alleen jammer dat alles nog niet groen is in die periode
.
Groeten Jeroen
Info: http://wikitravel.org/en/Sleepy_Hollow , http://www.hudsonvalley.org/ .
Een stuk ten noorden van Sleepy Hollow ligt Bear Mountain SP waar prachtige natuur is te vinden. Het is erg mooi om de Perkins Memorial Drive te rijden,dat is een scenic drive naar de top van Bear Mountain waar je een prachtig uitzicht hebt over het mooie landschap en de Hudson River.
Info over Bear Mountain: http://www.nysparks.state.ny.us/parks/13/details.aspx , http://www.hudsonriver.com/bearmtn.htm .
Een roadtrip in Maart is prima te doen maar het is alleen jammer dat alles nog niet groen is in die periode
Groeten Jeroen
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
In noord-oost Jersey (gebied naast Manhattan) is veel industrie en is het 1 grote smeerbende maar als je daar voorbij bent dan sta je er van te kijken hoe mooi het word! Als je zo'n 45 minuten naar het zuiden rijdt dan kom je in Central Jersey en dan ziet alles er heel anders uit! Ik woon zelf in de omgeving van Princeton en hier is het prachtig,veel bos en farmland/country,heuvelachtig landschap en veel leuke historische plaatsjes,ik sta er elke keer weer versteld van hoeveel moois er is te zien in deze omgevingNaar het zuiden toe (Pennsylvania, Newark) schijnt veel industrie te zijn en het zal dan even duren voordat je het stedelijke gebied uit bent.
Misschien is dit ook een suggestie voor jullie: Van NYC naar Princeton rijden en daar o.a de beroemde Princeton University bekijken en dan over backroads van Princeton richting het oosten naar het plaatsje New Hope in Bucks County Pennsylvania rijden (van Princeton naar New Hope is ongeveer een half uurtje rijden). New Hope is een leuk dorpje en ligt aan de Delaware River in een hele mooie omgeving! In Bucks County zijn o.a veel covered bridges en historische plaatsjes te vinden wat erg leuk en interessant is om te bekijken. Het is een heel mooi gebied om lekker rond te rijden over backroads over het platte land en door typisch amerikaanse dorpjes.
Info Princeton: http://www.visitprinceton.org/
Info Bucks County: http://scenicbuckscounty.com/ , http://visitbuckscounty.com/ , http://www.newhopechamber.com/
Groeten Jeroen
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat dacht ik inderdaad.. Ik dacht dat het tot aan Philly een smerige bende zou blijven. Niet dusFisherman schreef:Ik woon zelf in de omgeving van Princeton en hier is het prachtig,veel bos en farmland/country,heuvelachtig landschap en veel leuke historische plaatsjes,ik sta er elke keer weer versteld van hoeveel moois er is te zien in deze omgevingNaar het zuiden toe (Pennsylvania, Newark) schijnt veel industrie te zijn en het zal dan even duren voordat je het stedelijke gebied uit bent.. Ik weet zeker dat veel mensen geen idee hebben hoe het in veel gedeeltes van New Jersey is en dat ze alleen maar aan north Jersey (Newark enzo) denken als ze "New Jersey" horen vallen (wat ik ook dacht voordat ik hier kwam wonen haha)
. Maar als je meer van NJ ontdekt dan word het duidelijk waarom het the Garden State word genoemd.
---Mark Twain
---Mark Twain
Re: Reis rrick: korte roadtrip vanuit New York in maart
Wat ook goed te doen is om naar Montauk op Long Island te rijden, daar heb je op het eind van het eiland het lighthouse, onderweg kom je langs diverse plaatsen, Hamptons etc.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Als voormalig bewoner van noord New Jersey (Teaneck, derde dorp na de George Washington Bridge langs Route 4) moet ik toch even opkomen tegen het idee dat noord NJ smerig zou zijn. We zaten daar ver genoeg af van midden NJ, de olieraffinaderijen bij Newark bijvoorbeeld.
Je kunt Route 4 afrijden, langs het plaatsje Patterson gaan, oude textielstad met een waterval (en wat restjes van de Nederlanders die in die fabrieken hebben gewerkt, straatnamen en zo). En even verderop langs Route 4 liggen de Ramapo Mountains, mooie heuvels (waar lang een groep niet-blanke Amerikanen heeft gewoond die nog lang een soort Nederlands hebben gesproken, geleerd van hun voormalige 'eigenaars').
Ook leuk, wat wij toen we daar woonden regelmatig deden: de Garden State Parkway (mogelijk nu omgedoopt in de NJ Turnpike) vanaf de GW Bridge naar het noorden rijden (rechtsaf slaan van de brug af gezien, borden volgen). Je gaat dan langs de Hudson, maar aan de 'andere' kant, met een paar parkeerplaatsen met een mooi uitzicht. Op een gegeven ogenblik kom je weer in de staat New York terecht (die staatsgrenzen lopen af en toe wat vreemd). Als ik me goed herinner kun je dan op een gegeven ogenblik van de Parkway af naar Route 9 (A?). Die richting noord verder rijden en stoppen in het plaatsje Nyack (NY, zoek maar op). Leuk stadje, met allerlei winkeltjes (wij hebben daar indertijd onze trouwringen gekocht bij een edelsmid), en eet/drinkgelegenheden langs het water. Misschien een beetje frisjes in het voorjaar, maar in ieder geval rustig.
Je kunt vanuit Nyack makkelijk de brug over naar de andere kant van de Hudson en dan bijvoorbeeld even langsgaan bij het huis van president Roosevelt (Franklin, Teddy's huis staat op Long Island, ook leuk).
Je kunt Route 4 afrijden, langs het plaatsje Patterson gaan, oude textielstad met een waterval (en wat restjes van de Nederlanders die in die fabrieken hebben gewerkt, straatnamen en zo). En even verderop langs Route 4 liggen de Ramapo Mountains, mooie heuvels (waar lang een groep niet-blanke Amerikanen heeft gewoond die nog lang een soort Nederlands hebben gesproken, geleerd van hun voormalige 'eigenaars').
Ook leuk, wat wij toen we daar woonden regelmatig deden: de Garden State Parkway (mogelijk nu omgedoopt in de NJ Turnpike) vanaf de GW Bridge naar het noorden rijden (rechtsaf slaan van de brug af gezien, borden volgen). Je gaat dan langs de Hudson, maar aan de 'andere' kant, met een paar parkeerplaatsen met een mooi uitzicht. Op een gegeven ogenblik kom je weer in de staat New York terecht (die staatsgrenzen lopen af en toe wat vreemd). Als ik me goed herinner kun je dan op een gegeven ogenblik van de Parkway af naar Route 9 (A?). Die richting noord verder rijden en stoppen in het plaatsje Nyack (NY, zoek maar op). Leuk stadje, met allerlei winkeltjes (wij hebben daar indertijd onze trouwringen gekocht bij een edelsmid), en eet/drinkgelegenheden langs het water. Misschien een beetje frisjes in het voorjaar, maar in ieder geval rustig.
Je kunt vanuit Nyack makkelijk de brug over naar de andere kant van de Hudson en dan bijvoorbeeld even langsgaan bij het huis van president Roosevelt (Franklin, Teddy's huis staat op Long Island, ook leuk).
Ik neem aan dat je wel weet welk gedeelte ik bedoelAls voormalig bewoner van noord New Jersey (Teaneck, derde dorp na de George Washington Bridge langs Route 4) moet ik toch even opkomen tegen het idee dat noord NJ smerig zou zijn.
Meer naar het noorden (en noordwesten) is het anders en word het ook heel mooi.
Die route langs de Hudson waar jij het over hebt is Route 9W en is inderdaad een prachtige route! Ik heb dit jaar in Mei die route gereden tot aan Bear Mountain en ben daar de Hudson River overgestoken en via de andere kant van de Hudson terug naar het zuiden gereden en dat was een prachtig ritje
Mijn dank is groot, dit zijn exact de tips waar ik wat mee kan. Als ik het zo zie op Google Maps kan ik zelfs een rondje Manhattan -Princeton - New Hope - Pomona - Nyack - Manhattan maken...
Nog een vraag. Is het dan handig om al een auto in Manhattan te huren of om eerst met de subway wat meer uit het centrum te komen en daar een auto op te halen?
Nog een vraag. Is het dan handig om al een auto in Manhattan te huren of om eerst met de subway wat meer uit het centrum te komen en daar een auto op te halen?
Laatst gewijzigd door rrrick op 06 okt 2009, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daarvoor moet je denk ik naar de prijzen kijken ,waar je naartoe wilt en de locaties van de verhuurbedrijven. Mogelijk is het huren buiten de stad sneller aangezien je 's ochtends wilt vertrekken en je aardig in de file kunt staan, maar van de andere kant lijkt het me ook weer schitterend om over een brug terug te rijden naar Manhattan.. Heb je al een route gekozen of uitgezet?!
Laatst gewijzigd door Grandu op 06 okt 2009, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
---Mark Twain
---Mark Twain
had m'n bericht net gewijzigd
, maar dit zou 'm kunnen zijn:
... een rondje Manhattan -Princeton - New Hope - Pomona - Nyack - Manhattan ...
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik bedoel natuurlijk een brug ,geen tunnel. Een brug met uitzich top Manhattan lijkt me toch iets beter dan een saaie tunnel.. Maar aan de west-kant zit maar één brug volgensmij en die zit noordelijk realiseer ik me nu.rrrick schreef:had m'n bericht net gewijzigd, maar dit zou 'm kunnen zijn:
---Mark Twain
---Mark Twain
-
Bennogr
- Amerika-expert
Als je 's ochtends uit Manhattan wil vertrekken, rij je tegen de pendelaars in en gaat het een stuk sneller dan andersom. Je kunt de korte weg nemen naar NJ via de Holland Tunnel via Canal Street, maar als je toch graag rijdt, kun je naar Brooklyn rijden over de Brooklyn Bridge, dan de BQE (Brooklyn Queens Expressway, noord (?) in ieder geval uiteindelijk rechtsaf na de brug), langs het water naar de Verrezano (spelling?) Narrows brug naar Staten Island en dan doorstoten naar New Jersey en Princeton. En dan verder.
Vanaf de Brooklyn Bridge borden I-278 West (is de BQE) borden volgen, kom je vanzelf over de Verrazano-Narrows Bridge en uiteindelijk op de I-95 (NJ Turnpike).
Overigens is de BQE in beide richtingen erg druk, vooral tijdens de spits.
Overigens is de BQE in beide richtingen erg druk, vooral tijdens de spits.
Goed, over een paar dagen gaan we, dus tijd om 'definitieve' plannen te maken. De Road Trip staat nog steeds in de planning, waarschijnlijk dinsdag 16 maart, en dit gaat 'm worden. Als iemand nog suggesties, tips, of mogelijke problemen ziet, ik hoor het graag 
Route volgens Google Maps
Route volgens Google Maps
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ga je ook een reisverslag maken?
Heel veel plezier!!!!
Heel veel plezier!!!!
Dat is inderdaad erg mooi, maar die weg is nog tot 1 april gesloten.Het is erg mooi om de Perkins Memorial Drive te rijden,dat is een scenic drive naar de top van Bear Mountain waar je een prachtig uitzicht hebt over het mooie landschap en de Hudson River.
http://www.nynjtc.org/news/winter-road- ... r-mountain
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Dat is een leuk rondje! Wat betreft het stuk van New Hope richting Pomona,leuk dat jullie via Route 518 en Canal Road etc willen rijden,dat is een mooie omgeving! Ik zou na Canal Road niet via Route27/Route 1/Garden State Parkway naar het noorden rijden maar Canal Road blijven volgen en de I-287 north nemen, Route27/Route 1/Garden State Parkway loopt door een erg druk gebied en de I-287 loopt meer door een rustiger en heuvelachtig gebied wat een mooier uitzicht geeft tijdens het rijden!
Ik heb hier en daar jouw routekaartje wat aangepast,zo vind ik het iets mooier: http://maps.google.nl/maps/ms?hl=nl&gl= ... 760559&z=9
Waar en in welke plaatsen willen jullie verder stoppen en rondkijken onderweg?
Ik ben goed bekend met het hele gebied wat jullie doorkruisen dus als je vragen hebt dan laat het me gerust weten! (jullie komen trouwens bijna door de achtertuin van mijn oude huis als jullie over Canal Road gaan bij Griggstown
)
Groeten Jeroen
Ik heb hier en daar jouw routekaartje wat aangepast,zo vind ik het iets mooier: http://maps.google.nl/maps/ms?hl=nl&gl= ... 760559&z=9
Waar en in welke plaatsen willen jullie verder stoppen en rondkijken onderweg?
Ik ben goed bekend met het hele gebied wat jullie doorkruisen dus als je vragen hebt dan laat het me gerust weten! (jullie komen trouwens bijna door de achtertuin van mijn oude huis als jullie over Canal Road gaan bij Griggstown
Groeten Jeroen
Laatst gewijzigd door Fisherman op 08 mar 2010, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1334 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-