Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
..
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Re: Dit of dat
Toch zoekfunctie, is hier regelmatig ter sprake gekomen.
Probleem is primair de verzekering, zowel voor huren als kopen, vooral als je nog onder de 25 bent.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
Re: Dit of dat
Beste Flipje,
Bedankt voor de reactie! Ik weet dat er al een boel topics van bestaan maar altijd wel fijn om persoonlijk antwoord te krijgen en hoop eigenlijk dat er meerdere mensen hier op het forum in die streek dit hebben gedaan. Ik ben op het moment nog 20 dus ik val zoals je al zegt in de "probleem categorie".
Groeten,
Bedankt voor de reactie! Ik weet dat er al een boel topics van bestaan maar altijd wel fijn om persoonlijk antwoord te krijgen en hoop eigenlijk dat er meerdere mensen hier op het forum in die streek dit hebben gedaan. Ik ben op het moment nog 20 dus ik val zoals je al zegt in de "probleem categorie".
Groeten,
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Re: Dit of dat: auto huren of kopen
Hoe oud ben je als je daar bent?
En ben je van plan die auto vooral te gebruiken om naar Michigan te rijden? Of heb je em 'dagelijks' nodig...
En ben je van plan die auto vooral te gebruiken om naar Michigan te rijden? Of heb je em 'dagelijks' nodig...

Bij aankomst ben ik 20. Ik verblijf van Jan tot Mei/Juni, tijdens deze periode word ik 21.
Voor mij is het belangrijkste om gewoon mijn kennisen te zien dus ik zal hem vooral gebruiken om op en neer te rijden naar Michigan.
Voor mij is het belangrijkste om gewoon mijn kennisen te zien dus ik zal hem vooral gebruiken om op en neer te rijden naar Michigan.
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan pas een auto huren als je 21 bent, hoe het zit met een auto kopen weet ik niet. Denk dat de goedkoopste optie is om steeds voor 1 á 2 dagen een kleine auto te huren, of je moet een heel erg goedkoop barrel vinden.. maar dan zal het nog een ramp worden om em te verzekeren denk ik met jouw jonge leeftijd + het feit dat je geen Amerikaan bent.

Als je vanaf waar je zit in Toledo kan komen, kan je ook een bus nemen. Niet ideaal, maar huren onder 21 is vaak erg moeilijk en tussen de 21 en 25 betaal je vaak een flinke fee bovenop het huurbedrag.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Bij USA-Reisen kan je vanaf je 19e een auto huren.RNA schreef:Je kan pas een auto huren als je 21 bent, hoe het zit met een auto kopen weet ik niet. Denk dat de goedkoopste optie is om steeds voor 1 á 2 dagen een kleine auto te huren, of je moet een heel erg goedkoop barrel vinden.. maar dan zal het nog een ramp worden om em te verzekeren denk ik met jouw jonge leeftijd + het feit dat je geen Amerikaan bent.
Bij progressive.com kan je makkelijk een auto verzekeren, ook als buitenlander, dus zoek een auto op Craigslist en vraag een qoute aan op deze.
Bedankt voor de reacties! Hier kan ik weer wat mee vooruit! Heb nog tot December dus aankomende maanden zal flink wat geregel worden
@Clint, hoe weet je dit zo precies? heb je ervaring met de streek of hoe kom je aan deze informatie?
Groeten,
@Clint, hoe weet je dit zo precies? heb je ervaring met de streek of hoe kom je aan deze informatie?
Groeten,
Mijn vriendin heeft 3.5 van de vier jaar die we elkaar nu al kennen in Michigan gewoond en we hebben vrienden die oorspronkelijk uit Toledo komen. Iig, ik ga ervan uit dat je op de bus doelt? Je kan vanaf Toledo een Greyhound nemen naar Detroit, kost iets meer dan een uurtje aan tijd en qua geld tussen de 10-25 dollar (hangt af van tijd en dag).
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Aha! Ik doel inderdaad op de bus. Bedankt voor de informatie. Heb net even gekeken en de afstand van Bowling Green naar Toledo is toch nog wat ver om te voet te doen. Ik wil uiteraard eerst kijken wat de mogelijkheden zijn voor een auto (iets vrijer en je bent niet afhankelijk) maar als dat echt niet kan zal openbaar vervoer de laatste optie zijn neem ik aan.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als het een uurtje met de auto is zou je ook kunnen overwegen om een brommertje aan te schaffen.
Hier een voorbeeld bij mij in de buurt http://springfield.craigslist.org/mcy/1398349423.html
Dit is ook wel gaaf, een gemotoriseerde mountainbike voor maar $350 http://springfield.craigslist.org/bik/1369082294.html
Het is een gedeelte van die tijd wel koud natuurlijk met sneeuw en ijs. Goed inpakkken dus
Hier een voorbeeld bij mij in de buurt http://springfield.craigslist.org/mcy/1398349423.html
Dit is ook wel gaaf, een gemotoriseerde mountainbike voor maar $350 http://springfield.craigslist.org/bik/1369082294.html
Het is een gedeelte van die tijd wel koud natuurlijk met sneeuw en ijs. Goed inpakkken dus
of dezened in MO schreef:Het is een gedeelte van die tijd wel koud natuurlijk met sneeuw en ijs. Goed inpakkken dus
http://buffalo.craigslist.org/cto/1395660534.html
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja en Nee, ik heb hierover een keer contact opgenomen met usareisen om te vragen hoe dit precies zat, ik wilde vorig jaar namelijk ook een auto huren (en was toen onder de 21). Volgens hun website is het idd 19, maar de grotere bedrijven hanteren allemaal een minimumleeftijd van 21. De reactie van usareisen was dat het aan de staat lag waar je de auto ging huren, in sommige staten (ik dacht o.a. New York) was dit al mogelijk vanaf 18 jaar, in andere staten (waaronder Washington state) was de minimum leeftijd ECHT 21.nieuwenoord schreef:Bij USA-Reisen kan je vanaf je 19e een auto huren.RNA schreef:Je kan pas een auto huren als je 21 bent, hoe het zit met een auto kopen weet ik niet. Denk dat de goedkoopste optie is om steeds voor 1 á 2 dagen een kleine auto te huren, of je moet een heel erg goedkoop barrel vinden.. maar dan zal het nog een ramp worden om em te verzekeren denk ik met jouw jonge leeftijd + het feit dat je geen Amerikaan bent.
Raar maar waar

Toen ik in 99/00 9 maanden in LA zat, waren er diverse leerlingen die een auto kochten. Een goedkope uiteraard.
Heb contact gelegt met mijn kennissen in Detroit en gelukkig hebben ze tijd over om wat proberen te regelen. Hun insurance agent zou kijken wat ie kon doen. Ik wil eigenlijk gewoon een low value vehicle kopen en dan mijzelf PLPD verzekeren (volgens mij is dit vergelijkbaar met WA?).
Altijd goed om te horen dat er zoiezo al mensen voor mij waren die dit ook hebben kunnen regelen dus ben benieuwd! Time will tell.
Altijd goed om te horen dat er zoiezo al mensen voor mij waren die dit ook hebben kunnen regelen dus ben benieuwd! Time will tell.
De kennisen kun ook de auto op hun naam zetten en verzekeren, in Amerika mag er dan gewoon iemand anders inrijden, wel even checken want kan verschillen per verzekeraar. Anders heb je nog Nederlandse verzekeraars.