Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Drugs
Drugs
Ik ga binnenkort naar de USA met enkele vrienden. Auto gehuurd en we gaan wat roadtrippen. 1 persoon daarvan rookt af en toe wel eens een jointje. De rest doet dit eigenlijk niet. Na wat googlen staan er flinke straffen tegen drugsgebruik in de USA.
De vraag is nu: stel dat we aangehouden worden, er wordt wiet bij die bepaalde persoon gevonden, kan de rest dan ook iets ten laste gelegd worden? (wietgebruiker neemt alle verantwoordelijkheid op zich).
Het is namelijk zo dat mijn medereizigers zich hier zorgen om maken...
De vraag is nu: stel dat we aangehouden worden, er wordt wiet bij die bepaalde persoon gevonden, kan de rest dan ook iets ten laste gelegd worden? (wietgebruiker neemt alle verantwoordelijkheid op zich).
Re: Drugs
Ik ben niet echt op de hoogte van de wetten rond drugsbezit, maar die persoon zich niet gewoon een paar weekjes inhouden? Je bent immers in een ander land, met andere wetten en je hebt je maar gewoon aan die wetten te houden.
Eigenlijk is er niet zo veel verschil tussen jouw vraag en de vraag: stel dat iemand met wie ik reis iets steelt (..). Dat mag ook niet van de wet en dat doe je dus ook niet.
Eigenlijk is er niet zo veel verschil tussen jouw vraag en de vraag: stel dat iemand met wie ik reis iets steelt (..). Dat mag ook niet van de wet en dat doe je dus ook niet.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Je hebt trouwens toch niet het idee dat je daar overal zomaar even een joint kan kopen ? Die plekken/personen moet je wel weten of wou die vriend van je het vanuit Nederland meenemen ? Leuke "binnenkomer" daar bij aankomst. 
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Idd, ik heb trouwens al meerdere malen drugshonden gezien bij de uitgang van vliegtuigen..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Ik zou je vriend vertellen om maar een paar weken zonder te doen!
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
-
Bennogr
- Amerika-expert
Als er in een auto drugs gevonden worden, zelfs een 'onschuldig' jointje, zijn in principe alle inzittenden de klos. Ga maar eens uitleggen dat je echt geen idee had wat je vriend aan het doen was en dat je geen idee had dat dat vreemde geurtje van die sigaret betekende dat het geen gewone tabak was.
In het gunstigste geval worden jullie allemaal meteen uitgewezen en mag je voorlopig de VS niet meer in, het midden geval is dat je wordt overgedragen aan de immigratiedienst en dat je dan een paar maanden vastzit in een gevangenis voor buitenlanders die uitgewezen gaan worden, in het slechtste geval ga je een paar jaar (!) een Amerikaanse gevangenis in.
Plus, zoals al gezegd, waar haal je dat spul in de VS als buitenstaander? Vergeet niet dat hier regelmatig politiemensen zich voordoen als dealers en dat je wel heel goed moet zijn ingevoerd in dat wereldje om het verschil te kunnen zien. Je loopt dus grote kans om al heel snel tegen de lamp te lopen.
Ik zou die 'vriend' maar thuis laten, of op z'n eentje laten reizen. Want als iemand zo ontspannen staat tegenover het gebruik van jointjes, dan zal-ie zich misschien een paar dagen, maar zeker niet een paar weken kunnen onthouden. Met rampzalige gevolgen voor zijn medereizigers.
In het gunstigste geval worden jullie allemaal meteen uitgewezen en mag je voorlopig de VS niet meer in, het midden geval is dat je wordt overgedragen aan de immigratiedienst en dat je dan een paar maanden vastzit in een gevangenis voor buitenlanders die uitgewezen gaan worden, in het slechtste geval ga je een paar jaar (!) een Amerikaanse gevangenis in.
Plus, zoals al gezegd, waar haal je dat spul in de VS als buitenstaander? Vergeet niet dat hier regelmatig politiemensen zich voordoen als dealers en dat je wel heel goed moet zijn ingevoerd in dat wereldje om het verschil te kunnen zien. Je loopt dus grote kans om al heel snel tegen de lamp te lopen.
Ik zou die 'vriend' maar thuis laten, of op z'n eentje laten reizen. Want als iemand zo ontspannen staat tegenover het gebruik van jointjes, dan zal-ie zich misschien een paar dagen, maar zeker niet een paar weken kunnen onthouden. Met rampzalige gevolgen voor zijn medereizigers.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Tuurlijk hebben we het hier niet over binnensmokkelen, maar hij heeft er wat kennissen etc, je weet hoe het gaat.
Het is niet dat hij een ëgoist is ofzo, wil plezier maken maar gaat er gewoon wat te licht over vrees ik. Misschien dat hij zijn mening nu wel zal herzien.
Het is niet dat hij een ëgoist is ofzo, wil plezier maken maar gaat er gewoon wat te licht over vrees ik. Misschien dat hij zijn mening nu wel zal herzien.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wel een wat overspannen reactie van sommige forummers omtrent gebruik van wiet. Tuurlijk; Niets mee gaan nemen, en ook niet proberen daar zelf te gaan kopen want je kent het land niet en je wilt niet in de problemen komen.
Mijn vriend rookt ook weleens een joint en ik deed dat tot een tijdje terug ook zo nu en dan. Op vakantie rookt hij gewoon niet en dat is geen enkel probleem (in tegenstelling tot wat Bennogr zegt :
Wij hebben ook vrienden in de States en vorig jaar toen we bij hun thuis op bezoek waren had de jongen ook wat stuff in huis en heeft dat samen met mijn vriend gerookt. Niet op straat doen of wanneer je nog de deur uit gaat met de auto ofzo, niet in het gezelschap van vreemden, maar bijv. thuis bij mensen die je goed kent en welke je kunt vertrouwen.
Het kan dus wel in bepaalde situaties maar ga er niet vanuit dat de mogelijkheid zich voordoet en ga er vooral niet naar opzoek. Dan is die ene, toevallig, keer dat het kan leuk meegenomen!
Mijn vriend rookt ook weleens een joint en ik deed dat tot een tijdje terug ook zo nu en dan. Op vakantie rookt hij gewoon niet en dat is geen enkel probleem (in tegenstelling tot wat Bennogr zegt :
) We hebben het hier niet over heroine!!" Want als iemand zo ontspannen staat tegenover het gebruik van jointjes, dan zal-ie zich misschien een paar dagen, maar zeker niet een paar weken kunnen onthouden"
Wij hebben ook vrienden in de States en vorig jaar toen we bij hun thuis op bezoek waren had de jongen ook wat stuff in huis en heeft dat samen met mijn vriend gerookt. Niet op straat doen of wanneer je nog de deur uit gaat met de auto ofzo, niet in het gezelschap van vreemden, maar bijv. thuis bij mensen die je goed kent en welke je kunt vertrouwen.
Het kan dus wel in bepaalde situaties maar ga er niet vanuit dat de mogelijkheid zich voordoet en ga er vooral niet naar opzoek. Dan is die ene, toevallig, keer dat het kan leuk meegenomen!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Degenen, die antwoordden reageerden op bovenstaande. Wiet bij iemand thuis roken is wat anders, dan het meenemen in de auto o.i.d. De reacties wat dat betreft waren helemaal niet overtrokken, want er staan flinke straffen op drugs bezit, ook marihuana. Als het bij een persoon in een groep wordt gevonden, wordt ervan uitgegaan, dat de rest van de groep ook schuldig is. Ik zou me als medereiziger dan ook zorgen maken.RaF007 schreef:De vraag is nu: stel dat we aangehouden worden, er wordt wiet bij die bepaalde persoon gevonden, kan de rest dan ook iets ten laste gelegd worden? (wietgebruiker neemt alle verantwoordelijkheid op zich).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- RiverCola
- Amerika-expert
Daarom was mijn reactie ook; niets op eigen initiatief. Er van uitgaande dat je vriend dat ook begijpt en zich daaraan zal houden. Wil of kan hij dat niet...dan zou ik inderdaad ook mijn twijfels hebben bij het opreis gaan met zo iemand. Maar daar ging ik nu even niet vanuit, wiet-rokers zijn over het algemeen vrij relaxt toch? 
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Tijdje terug heb ik mij een heel weekend in het gezelschap van een "old stoner" bevonden (zo'n ex-hippie geval). De beste kerel kon echt niet meer dan een uurtje zonder een joint. We hadden wel de regel: geen joints in de auto. We stopten wel zodat hij een rustig plekje kon zoeken om zijn ding te doen. Een probleem dat ik zag was nl. dat iemand van de verhuurmaatschappij het zou kunnen ruiken wanneer ik de auto weer inleverde, en daar zat ik niet op te wachten.RiverCola schreef:Mijn vriend rookt ook weleens een joint en ik deed dat tot een tijdje terug ook zo nu en dan. Op vakantie rookt hij gewoon niet en dat is geen enkel probleem (in tegenstelling tot wat Bennogr zegt [..snip..]) We hebben het hier niet over heroine!!
Gr., Flipje
- DixieChick
- Amerika-expert
Echt niet doen. Hier stellen ze een jointje namelijk wel gelijk aan heroine (voor zover ik weet). Je wil echt -niet- gepakt worden met zoiets in je auto, helemaal niet als buitenlander, want je bent echt zwaar de klos. Benno's reactie is zeker niet overtrokken volgens mij..
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
Bennogr
- Amerika-expert
Waarmee maar weer eens is aangetoond dat er een duidelijk verschil is tussen Nederland en de VS. En dat er teveel mensen zijn die denken dat de hele wereld precies zo denkt als Nederland.
- RiverCola
- Amerika-expert
Dat is onzin Benno. Ik denk en weet echt wel dat niet de hele wereld er zo over denkt als Nederland. Ik vond het alleen wat overtrokken om te schrijven dat iemand er waarschijnlijk niet langer dan een paar dagen vanaf kan blijven terwijl de topic starter aangeeft dat deze vriend weleens een jointje rookt.
En daarom, nogmaals, schreef ik dus dat je niets op eigen initiatief moest ondernemen op dit gebied.
Als ik dacht dat heel de wereld er zo over denkt als Nederland dan zou ik geschreven hebben dat er geen vuiltje aan de lucht zou zijn als ze zo nu en dan een jointje gingen roken in Amerika en dat ze dat vooral op straat moesten gaan kopen als de mogelijkheid zich voordoet.
Er is veel onderzoek gedaan naar alle soorten drugs. Heroine is zwaar verslavend, 1of 2 keer gebruiken en je bent 'hooked', een lichamelijk verslaving. Bij Wiet is gebleken dat er geen lichamelijk verslaving aan te pas komt, slechts voor een deel geestelijk verslavend. Wat niet zegt dat dat niet erg is, dat moet ieder voor zich beslissen. Ik ken veel mensen die weleens blowen, ze hebben goede opleidingen gedaan of hebben een goede baan en ja....ze roken weleens een jointje. Het verhaal van Flipje zal zeker niet gelogen zijn maar ik ken helemaal niemand die zich zo gedraagt door het roken wiet.
En Benno.....jij verteld ons altijd over je geitewollensokkentijd (leuk scrabbel-woord!).....heb je zelf nooit een joint gerookt???
En daarom, nogmaals, schreef ik dus dat je niets op eigen initiatief moest ondernemen op dit gebied.
Als ik dacht dat heel de wereld er zo over denkt als Nederland dan zou ik geschreven hebben dat er geen vuiltje aan de lucht zou zijn als ze zo nu en dan een jointje gingen roken in Amerika en dat ze dat vooral op straat moesten gaan kopen als de mogelijkheid zich voordoet.
Er is veel onderzoek gedaan naar alle soorten drugs. Heroine is zwaar verslavend, 1of 2 keer gebruiken en je bent 'hooked', een lichamelijk verslaving. Bij Wiet is gebleken dat er geen lichamelijk verslaving aan te pas komt, slechts voor een deel geestelijk verslavend. Wat niet zegt dat dat niet erg is, dat moet ieder voor zich beslissen. Ik ken veel mensen die weleens blowen, ze hebben goede opleidingen gedaan of hebben een goede baan en ja....ze roken weleens een jointje. Het verhaal van Flipje zal zeker niet gelogen zijn maar ik ken helemaal niemand die zich zo gedraagt door het roken wiet.
En Benno.....jij verteld ons altijd over je geitewollensokkentijd (leuk scrabbel-woord!).....heb je zelf nooit een joint gerookt???
- Bandido
- Amerika-expert
Dat mag jij vinden, dat mag ik vinden, maar waar het om gaat is dat men daar in de VS heel anders over denkt. En daarom is het in dit soort topics juist belangrijk om daar heel duidelijk over te zijn. Het zou niet de eerste keer zijn dat er een Nederlander in een cel belandt, denkend dat het "allemaal wel mee zal vallen". Nou, het valt dus niet mee.RiverCola schreef:Heroine is zwaar verslavend, 1of 2 keer gebruiken en je bent 'hooked', een lichamelijk verslaving. Bij Wiet is gebleken dat er geen lichamelijk verslaving aan te pas komt, slechts voor een deel geestelijk verslavend.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Ik ben het wel met Benno eens. Het is gewoon ECHT een ander land kwa dit soort dingen.Bennogr schreef:Waarmee maar weer eens is aangetoond dat er een duidelijk verschil is tussen Nederland en de VS. En dat er teveel mensen zijn die denken dat de hele wereld precies zo denkt als Nederland.
De visie t.o.v. drugs van Nederlanders is gewoon anders dan de doorsnee Amerikaan.
Wat er achter alle voordeuren gebeurt hier is een heel ander verhaal. Er is gewoon een hele andere
benadering naar drugs toe dan in Nederland. Je moet hier dat soort dingen gewoon niet willen doen.
Want je kan echt in grote problemen raken. En met jou, je reisgenoten ook.
En voor wat de gevolgen en verslaving betreft.....
Volgens mij is er inmiddels wel aangetoond dat de ontwikkeling van de bepaalde delen van de hersenen wordt verminderd bij
het gebruik van drugs en alcohol op jonge leeftijd. Dat deel van de hersenen, waar in je inschattings en beoordelingsvermogen wordt geregeld. En daarmee ook de kans op verslaving (van allerhande verslavende middelen) op latere leeftijd wordt vergroot. Mede daardoor nemen Amerikanen een ander standpunt in.
- RiverCola
- Amerika-expert
Bandido schreef:Dat mag jij vinden, dat mag ik vinden, maar waar het om gaat is dat men daar in de VS heel anders over denkt. En daarom is het in dit soort topics juist belangrijk om daar heel duidelijk over te zijn. Het zou niet de eerste keer zijn dat er een Nederlander in een cel belandt, denkend dat het "allemaal wel mee zal vallen". Nou, het valt dus niet mee.RiverCola schreef:Heroine is zwaar verslavend, 1of 2 keer gebruiken en je bent 'hooked', een lichamelijk verslaving. Bij Wiet is gebleken dat er geen lichamelijk verslaving aan te pas komt, slechts voor een deel geestelijk verslavend.
Daar heb je helemaal gelijk in Bandido. Je past je gewoon aan aan het land waar je naartoe gaat, dat is tenminste hoe ik vind dat je je hoort te gedragen. En ik begrijp ook dat wat zegt over duidelijk zijn; laat er voor mensen geen twijfel over mogelijk zijn dat Drugs not-done zijn in het buitenland (Amerika).
Vanuit deze beredenering begrijp ik jullie 'heftige' reacties beter. I give in!
-
Bennogr
- Amerika-expert
Ik ben in de jaren 1960 opgegroeid in Amsterdam, begonnen met studeren in 1966. Dus uiteraard heb ik wel eens een jointje gerookt. En geinhaleerd ook. Zoals Obama eens heeft gezegd: was dat niet de bedoeling?
Maar ik doe dat al vele, vele jaren niet meer, twee glazen wijn geven mij tegenwoordig een voldoende 'buzz.'
Waar ik mijn waarschuwing op baseerde (laat iemand die weleens een jointje rookt maar alleen reizen of laat hem thuis -- die kan nooit een paar weken van dat spul afblijven) op baseerde was het feit dat de betrokken persoon dat duidelijk zo onbelangrijk vindt, dat hij waarschijnlijk na een tijdje zal denken: ach ik mis het prettige gevoel, wat voor kwaad kan het doen om gauw even wat op te steken. En dan kan je goed de fout ingaan.
Zoals door mensen die hier in de VS wonen al een paar keer is gezegd: verkijk je niet op de Amerikaanse politie en het rechtssysteem hier. Het zijn echt niet van die 'leuke' sheriffs die je bijvoorbeeld in de "Dukes of Hazard" film of tv serie tegenkomt. De politiemensen hier weten echt van wanten en zijn geen ontspannen dorpsveldwachters die een jongen zullen laten gaan 'omdat het maar om 1 jointje ging.'
Maar ik doe dat al vele, vele jaren niet meer, twee glazen wijn geven mij tegenwoordig een voldoende 'buzz.'
Waar ik mijn waarschuwing op baseerde (laat iemand die weleens een jointje rookt maar alleen reizen of laat hem thuis -- die kan nooit een paar weken van dat spul afblijven) op baseerde was het feit dat de betrokken persoon dat duidelijk zo onbelangrijk vindt, dat hij waarschijnlijk na een tijdje zal denken: ach ik mis het prettige gevoel, wat voor kwaad kan het doen om gauw even wat op te steken. En dan kan je goed de fout ingaan.
Zoals door mensen die hier in de VS wonen al een paar keer is gezegd: verkijk je niet op de Amerikaanse politie en het rechtssysteem hier. Het zijn echt niet van die 'leuke' sheriffs die je bijvoorbeeld in de "Dukes of Hazard" film of tv serie tegenkomt. De politiemensen hier weten echt van wanten en zijn geen ontspannen dorpsveldwachters die een jongen zullen laten gaan 'omdat het maar om 1 jointje ging.'
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
ik meen dat er hier ergens ook een bericht was van een forum moeder met een zoon met wiet verslaving.
Als deze vriend adresjes weet om wiet te scoren in de VS heb je volgens mij een wietprobleem.
Gewoon afspreken geen wiet te roken. Doet ie het wel dan wordt ie afgezet bij het eerste greyhound station en kan ie terug naar het vliegveld naar huis.
Ik zou daar heel duidelijk over zijn
Als deze vriend adresjes weet om wiet te scoren in de VS heb je volgens mij een wietprobleem.
Gewoon afspreken geen wiet te roken. Doet ie het wel dan wordt ie afgezet bij het eerste greyhound station en kan ie terug naar het vliegveld naar huis.
Ik zou daar heel duidelijk over zijn
Laatst gewijzigd door ned in MO op 06 okt 2009, 03:39, 1 keer totaal gewijzigd.