Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tussenlanding Chicago
- lelie
- Amerika-expert
- Berichten: 5512
- Lid geworden op: 23 jan 2005, 14:37
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Locatie: Deventer
Re: tussenlanding chicago
Zodra er staat dat de riemen los mogen, staat het gangpad in no-time vol, dus dat heeft geen zin. Ik zou gewoon flink doorlopen of evt rennen. Hadden wij laatst ook gedaan (op de terugvlucht hebben wij ons vliegtuig in Londen gemist).
Re: tussenlanding chicago
ik denk niet dat het cabinepersoneel dat doet, aangezien we natuurlijk ook geen business class passagiers zijn
maar misschien kan ik het zaterdag vragen?? als ik het durf haha
maar misschien kan ik het zaterdag vragen?? als ik het durf haha
Re: tussenlanding chicago
niet geschoten is altijd mis he. Dus gewoon doen. Als ik stuwardes was zou jullie zeker helpen
.

-
- Amerikakenner
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 06 sep 2009, 22:18
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Locatie: Londerzeel, BE
- Contacteer:
Re: tussenlanding chicago
Je kan het vragen maar of het nut heeft...jodokus schreef:Heeft het zin om aan het cabinepersoneel te vragen of je eerst (eerder) mag uitstappen dan de meute ivm korte transfer? (1uur 40 min KORD)
Ik bedoel dus, of jullie daar ervaringen mee hebben?
.

Vragen kost niets en een neen heb je terwijl je een ja kan krijgen

Re: tussenlanding chicago
Ik zal dat dan dus ook maar gewoon doen. Ergens tijdens de vlucht maar, als ze het niet zo druk hebben. En dan héél erg ongerust kijken...
Maar stel, je mist de vlucht, mag ik dan aannemen dat je automatisch op de volgende vlucht komt?
Overigens, ik las het verhaal van Clint (zie elders) ook, maar: Is het in Chicago goed aangegeven waar je heen moet?
Ik meen, Immigration, dan koffers ophalen en dan Customs? Maar hoe is de route naar de koffers aangeduid? En na customs, moet je dan standaard in een bepaald gedeelte zijn? (wij vliegen door naar Denver)
Of heeft iemand toevallig een kaartje?
Maar stel, je mist de vlucht, mag ik dan aannemen dat je automatisch op de volgende vlucht komt?
Overigens, ik las het verhaal van Clint (zie elders) ook, maar: Is het in Chicago goed aangegeven waar je heen moet?
Ik meen, Immigration, dan koffers ophalen en dan Customs? Maar hoe is de route naar de koffers aangeduid? En na customs, moet je dan standaard in een bepaald gedeelte zijn? (wij vliegen door naar Denver)
Of heeft iemand toevallig een kaartje?
-
- Amerikakenner
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 06 sep 2009, 22:18
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Locatie: Londerzeel, BE
- Contacteer:
Re: tussenlanding chicago
Gewoon doen jajodokus schreef:Ik zal dat dan dus ook maar gewoon doen. Ergens tijdens de vlucht maar, als ze het niet zo druk hebben. En dan héél erg ongerust kijken...
Maar stel, je mist de vlucht, mag ik dan aannemen dat je automatisch op de volgende vlucht komt?
Overigens, ik las het verhaal van Clint (zie elders) ook, maar: Is het in Chicago goed aangegeven waar je heen moet?
Ik meen, Immigration, dan koffers ophalen en dan Customs? Maar hoe is de route naar de koffers aangeduid? En na customs, moet je dan standaard in een bepaald gedeelte zijn? (wij vliegen door naar Denver)
Of heeft iemand toevallig een kaartje?

In theorie word je inderdaad op de eerstvolgende vlucht gezet. Belangrijk is wel dat de minimale connectietijd gerespecteerd werd (bvb de maatschappij geeft aan dat je in ORD een minimale connectietijd nodig hebt van 90 minuten en je boekt vluchten met een connectie van minder dan 90 minuten dan kan je problemen hebben...)
Eventueel zal men je op een vlucht zetten van een andere maatschappij, indien echt niets beschikbaar zal je op de standby gezet worden en indien toch alle vluchten volzet moesten zijn dan zal men je in theorie een overnachting aanbieden, maaltijdvouchers geven en je op de volgende vlucht 's anderdaags boeken.
Voorbeeldje voor American Airlines te ORD:
[KVS Availability Tool 5.0.2/Diamond - Reference: Minimum Connection Time [MCT]: ORD/AA-AA]
Code: Selecteer alles
DD DI ID II
STANDARD: ORD 050 075 090 090
AA-AA ONLINE ORD 035 035 070 070
EXCEPTIONS:
A/L FLT-NBR EQP TR DEPARR AREA EFF / DISC
AA 0001-5599 01OCT09 --- --- --- 120
AA 7191-7218 AMM
AA 0001-5599 01OCT09 --- --- --- 120
AA 7191-7218 DTW
AA 0001-5599 /30SEP09 --- --- --- 120
AA 6290-6319 AMM
AA 0001-5599 /30SEP09 --- --- --- 120
AA 6290-6319 DTW
AA 0001-5599 CA SUP SUP SUP SUP
AA 0001-5599 CA
AA 0001-5599 3 FPO --- 060 --- ---
AA 0001-8099 3
AA 0001-5599 3 NAS --- 060 --- ---
AA 0001-8099 3
AA 3 --- 075 --- ---
AA 5600-8399 5
AA 7191-7218 AMM 01OCT09 --- --- --- 12
AA 0001-5599
AA 6290-6319 AMM /30SEP09 --- --- --- 120
AA 0001-5599
AA 0001-2999 DEL --- --- 090 090
AA 0001-8399
AA 0001-5599 FPO 060 --- --- ---
AA 0001-8399
AA 0001-5599 NAS 060 --- --- ---
AA 0001-8399
AA 0001-5599 01OCT09 --- 090 --- ---
AA 7191-7218
AA 0001-5599 /30SEP09 --- 090 --- ---
AA 6290-6319
AA 0001-2699 --- --- --- 090
AA 5988-6017
AA 0001-5599 050 --- 090 090
AA 5600-8399
AA 0001-5599 --- 075 --- ---
AA 8100-8399
AA 3000-5599 029 --- --- --
AA 3000-5599
AA 5600-8399 050 075 --- 090
AA 0001-5599
AA 5600-8399 SUP SUP SUP SUP
AA 5600-8399
AA 5988-6017 --- --- --- 090
AA 0001-2699
AA 6290-6319 --- --- 120 ---
AA 0001-5599
AA 8100-8399 --- --- 090 ---
AA 0001-5599
AA --- 090 --- ---
AA 5988-6017
-ALL- 01OCT09 --- --- --- 120
AA 7191-7218
-ALL- /30SEP09 --- --- --- 120
AA 6290-6319
-ALL- SUP --- SUP ---
AA 5600-8399
-ALL- --- 120 --- --
[Page Limit Exceeded]
[KVS Availability Tool 5.0.2/Diamond - Reference: Minimum Connection Time [MCT]: ORD/UA-UA]
Code: Selecteer alles
DD DI ID II
STANDARD: ORD 050 075 090 090
UA-UA ONLINE ORD 035 035 080 080
EXCEPTIONS:
A/L FLT-NBR EQP TR AREA EFF / DISC
UA --- 080 --- ---
UA 9358
UA --- 080 --- ---
UA 9390
UA 0001-9999 BM --- SUP --- ---
UA 0001-9999 GB
UA 0001-9999 CA SUP SUP SUP ---
UA 0001-9999 CA
UA 0001-9999 GB --- --- SUP ---
UA 0001-9999 BM
UA 0001-9999 GB --- --- --- SUP
UA 0001-9999 KY
UA 0001-9999 KY --- --- --- SUP
UA 0001-9999 GB
UA 5650-8099 1 040 --- --- ---
UA 8100-8574 CA
UA 5650-8099 2 035 --- --- --
UA 8100-8574 CA
UA 0001-1099 W 040 --- --- ---
UA 8100-8574 CA
UA 1100-3199 01OCT09 050 --- --- ---
UA 8100-8574 CA
UA 1100-3199 01OCT09 050 --- --- ---
UA 8300-8774 CA
UA 1700-3899 /30SEP09 050 --- --- ---
UA 8100-8574 CA
UA 1700-3899 /30SEP09 050 --- --- ---
UA 8300-8774 CA
UA 0001-1099 035 --- --- ---
UA 8100-8574 CA
UA 5650-8099 EMJ 1 030 --- --- ---
UA 5650-8099 EMJ 1
UA 5650-8099 1 CA 035 --- --- ---
UA 5650-8099 1
UA 5650-8099 1 CA 040 --- --- ---
UA 5650-8099 2
UA 5650-8099 2 CA 040 --- --- --
UA 5650-8099 1
UA 5650-8099 2 CA 035 --- --- ---
UA 5650-8099 2
UA 0001-1099 CA 035 --- --- ---
UA 5650-8099 1
UA 0001-1099 CA 040 --- --- ---
UA 5650-8099 2
UA 8100-8574 CA 040 --- --- ---
UA 5650-8099 1
UA 8100-8574 CA 035 --- --- ---
UA 5650-8099 2
UA 0001-1099 W 1 040 --- --- ---
UA 0001-1099 1
UA 0001-1099 W 1 040 --- --- ---
UA 5650-8099 1
UA 5650-8099 1 25OCT09 040 --- --- ---
UA 5650-8099 1
UA 5650-8099 2 25OCT09 040 --- --- ---
UA 5650-8099 2
UA 5650-8099 1 /24OCT09 035 --- --- --
[Page Limit Exceeded]

Re: tussenlanding chicago
Volgens Exit reizen hoeven we ons geen zorgen te maken, omdat United Airlines deze vlucht zo gepland heeft en zij schijnen er ervaring mee te hebben
maar ja dat geeft verder ook geen garantie haha
op zich moet 1 uur en 40 min voor ons goed te doen zijn, mits er geen vertraging is en we snel geholpen worden op Chicago
nouja ik ga me er nu niet druk over maken, het zou alleen jammer zijn als we later in LA aankomen, vooral aan het begin van je vakantie is het balen!
we landen in principe om half 6 's middags plaatselijke tijd in LA, we gaan die avond niks bijzonders doen, dus stel dat wel in het ergste geval 4 uur later aankomen....
dan is het half 10 's avonds....ook nog wel te doen toch??
pfff was het maar vast zaterdag


maar ja dat geeft verder ook geen garantie haha
op zich moet 1 uur en 40 min voor ons goed te doen zijn, mits er geen vertraging is en we snel geholpen worden op Chicago
nouja ik ga me er nu niet druk over maken, het zou alleen jammer zijn als we later in LA aankomen, vooral aan het begin van je vakantie is het balen!
we landen in principe om half 6 's middags plaatselijke tijd in LA, we gaan die avond niks bijzonders doen, dus stel dat wel in het ergste geval 4 uur later aankomen....
dan is het half 10 's avonds....ook nog wel te doen toch??
pfff was het maar vast zaterdag

Re: tussenlanding chicago
Nou, morgen is DE dag!
Online in_ge_checkt. dat ging wel vloeiend. Jammer dat er niet meer stoelen vrij waren gekomen en dus nog steeds geen raamplaats.
Ik heb nog even een aantal plattegronden gevonden van Chicago.
Best wel duidelijk. doe er je voordeel mee. Ik begreep: aankomst in Terminal 5 en met United vertrek in Terminal 1.
http://www.flychicago.com/ohare/concess ... psORD.shtm
.
Online in_ge_checkt. dat ging wel vloeiend. Jammer dat er niet meer stoelen vrij waren gekomen en dus nog steeds geen raamplaats.
Ik heb nog even een aantal plattegronden gevonden van Chicago.
Best wel duidelijk. doe er je voordeel mee. Ik begreep: aankomst in Terminal 5 en met United vertrek in Terminal 1.
http://www.flychicago.com/ohare/concess ... psORD.shtm
.
Re: tussenlanding chicago
Ohw gelukkig ik ben niet de enige die op 11-9 een vliegtuig stapt haha.
Ik ga me koffer maar eens pakken.
Ik ga me koffer maar eens pakken.
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 26 mei 2009, 18:02
- Locatie: Eindhoven
Re: tussenlanding chicago
Hoi daar, wij zijn al een kleine week van onze vakantie aan het genieten.
De overstap in Chicago ging als een speer.
Ik heb me echt voor niks druk gemaakt.
Alles is duidelijk aangegeven en een beetje vragend rondkijken doet wonderen.
De overstap in Chicago ging als een speer.
Ik heb me echt voor niks druk gemaakt.
Alles is duidelijk aangegeven en een beetje vragend rondkijken doet wonderen.

- Ruud2004
- Amerika-expert
- Berichten: 4425
- Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Locatie: 't Gooi
Re: tussenlanding chicago
Fijn om te lezen dat je je overstap hebt gehaald. Fijne tijd daar !
Ik kom nog even terug op wat Bralo20 schreef vwb het "respecteren" van de overstaptijd. Ik weet niet precies hoe Bralo20 het bedoeld, maar daar heb je als passagier nl. helemaal geen verantwoording voor. Tenzij je twee losse tickets koop bij verschillende maatschappijen zal je nooit een ticket worden uitgegeven met een te korte overstaptijd. De verantwoording van de overstaptijd ligt geheel bij de maatschappij die het ticket uitgeeft. Als jij kan kiezen voor een bepaalde overstaptijd, dan mag je er als passagier/klant vanuit gaan dat dat voldoende is en de maatschappij daar mee akkoord is.(anders geven ze het ticket niet uit) Je hoeft dus niet zelf te gaan controleren/uitzoeken of er rekening is gehouden met voldoende overstaptijd. Bij één en dezelfde maatschappij is dat duidelijk en mocht je met verschillende maatschappijen vliegen in één ticket, dan ligt de verantwoording bij de maatschappij die het ticket/reservering daadwerkelijk uitgeeft. (vaak de maatschappij die de grootste "stretch" verzorgd, maar hoeft niet) Mocht het onverhoopt toch nog fout gaan, zul je daar je "service" moeten halen.
Wij hadden afgelopen zomer (ik dacht) 80 min overstaptijd op LHR. Met een "bus-arrival" is dat best krap, je moet dan wel "blijven overstappen". Er was geen tijd om even rustig rond te kijken of wat te drinken. De luchtvaartmaatschappij BA had het ticket zo uitgegeven en vond dat dus voldoende. Igv vertraging op Schiphol of bij het aanvliegen van LHR hadden we de connectie naar Chicago nooit gehaald. Maar het liep allemaal goed en ik vond het een prima overstap !
Ik kom nog even terug op wat Bralo20 schreef vwb het "respecteren" van de overstaptijd. Ik weet niet precies hoe Bralo20 het bedoeld, maar daar heb je als passagier nl. helemaal geen verantwoording voor. Tenzij je twee losse tickets koop bij verschillende maatschappijen zal je nooit een ticket worden uitgegeven met een te korte overstaptijd. De verantwoording van de overstaptijd ligt geheel bij de maatschappij die het ticket uitgeeft. Als jij kan kiezen voor een bepaalde overstaptijd, dan mag je er als passagier/klant vanuit gaan dat dat voldoende is en de maatschappij daar mee akkoord is.(anders geven ze het ticket niet uit) Je hoeft dus niet zelf te gaan controleren/uitzoeken of er rekening is gehouden met voldoende overstaptijd. Bij één en dezelfde maatschappij is dat duidelijk en mocht je met verschillende maatschappijen vliegen in één ticket, dan ligt de verantwoording bij de maatschappij die het ticket/reservering daadwerkelijk uitgeeft. (vaak de maatschappij die de grootste "stretch" verzorgd, maar hoeft niet) Mocht het onverhoopt toch nog fout gaan, zul je daar je "service" moeten halen.
Wij hadden afgelopen zomer (ik dacht) 80 min overstaptijd op LHR. Met een "bus-arrival" is dat best krap, je moet dan wel "blijven overstappen". Er was geen tijd om even rustig rond te kijken of wat te drinken. De luchtvaartmaatschappij BA had het ticket zo uitgegeven en vond dat dus voldoende. Igv vertraging op Schiphol of bij het aanvliegen van LHR hadden we de connectie naar Chicago nooit gehaald. Maar het liep allemaal goed en ik vond het een prima overstap !
Bralo20 schreef: Belangrijk is wel dat de minimale connectietijd gerespecteerd werd (bvb de maatschappij geeft aan dat je in ORD een minimale connectietijd nodig hebt van 90 minuten en je boekt vluchten met een connectie van minder dan 90 minuten dan kan je problemen hebben...)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Re: tussenlanding chicago
Hoi ik heb een vraag die hieraan gerelateerd is en wil niet gelijk een nieuw topic ervoor openen
Ik vlieg binnenkort met United Airlines naar San Diego en heen is via Chicago met een overstap van 2u20m. Genoeg lijkt me als het een beetje meezit. Terug is echter via Washington DC met een overstap van slechts 1u23m. Beter had ik dit soort vragen gesteld voordat ik een ticket ging boeken, maar de prijzen stegen ongeveer iedere 10 minuten dus ik moest er snel bij zijn. Mijn vraag: moet je, als je van San Diego naar Washington DC vliegt, ook door homeland security, je bagage ophalen, etc. etc.? Of gaat het sneller omdat het een binnenlandse vlucht is?

- Ruud2004
- Amerika-expert
- Berichten: 4425
- Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Locatie: 't Gooi
Re: tussenlanding chicago
Tijd zat. Bij een binnenlandse vlucht kom je niet door de immigration. Vwb. de prijzen, die stegen vast niet per 10 minuten. Na elke zoekactie even je tijdelijke internetbestanden en cookies van je comupter wissen had dit probleem opgelost.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerikakenner
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 06 sep 2009, 22:18
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Locatie: Londerzeel, BE
- Contacteer:
Re: tussenlanding chicago
Geen probleemLamps schreef: Terug is echter via Washington DC met een overstap van slechts 1u23m. Beter had ik dit soort vragen gesteld voordat ik een ticket ging boeken, maar de prijzen stegen ongeveer iedere 10 minuten dus ik moest er snel bij zijn. Mijn vraag: moet je, als je van San Diego naar Washington DC vliegt, ook door homeland security, je bagage ophalen, etc. etc.? Of gaat het sneller omdat het een binnenlandse vlucht is?


Re: Tussenlanding Chicago
Ok dat is geruststellend
Bagage moet ik wel eerst afhalen zeker?
Wat betreft Amsterdam - Chicago trouwens; heb die vlucht vorige maand ook gemaakt met United Airlines (op een zaterdag) en ten eerste kwam ie wat vroeger aan en ten tweede stonden we achteraan bij de immigration, maar het ging heel snel. Binnen een half uur stonden we in de aankomsthal. Ideaal

Wat betreft Amsterdam - Chicago trouwens; heb die vlucht vorige maand ook gemaakt met United Airlines (op een zaterdag) en ten eerste kwam ie wat vroeger aan en ten tweede stonden we achteraan bij de immigration, maar het ging heel snel. Binnen een half uur stonden we in de aankomsthal. Ideaal

-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 26 mei 2009, 18:02
- Locatie: Eindhoven
Re: Tussenlanding Chicago
Zoals ik al eerder had geschreven maakte ik me druk om de overstaptijd bij onze reis naar Chicago richting San Francisco.
Dat ging dus helemaal perfect.
Terug ging het wat langzamer. In San Francisco hadden we 1,5 uur vertraging en de overstaptijd in Chicago was maar een uurtje.
We hebben nog een sprintje getrokken maar de gate was al dicht.
Jammer, maar met vouchers voor een overnachting en eten hebben wij ons nog best vermaakt in Chicago.
Dat ging dus helemaal perfect.
Terug ging het wat langzamer. In San Francisco hadden we 1,5 uur vertraging en de overstaptijd in Chicago was maar een uurtje.

We hebben nog een sprintje getrokken maar de gate was al dicht.
Jammer, maar met vouchers voor een overnachting en eten hebben wij ons nog best vermaakt in Chicago.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht