Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Karin(ita): Rondje Seattle * aangepaste route *

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Reis Karin(ita): Rondje Seattle * aangepaste route *

Bericht door Karinita »

We waren het niet echt van plan, maar we hebben vandaag alweer geboekt voor komende zomer :D

Op maandag 19 juli (alweer laat zomervakantie) vliegen we met Icelandair naar Reykjavik. Daar blijven we vier nachten om op vrijdag 23 juli door te vliegen naar Seattle. Op donderdag 26 augustus vliegen we weer vanuit Seattle via Reykjavik naar Amsterdam. Ik ben best tevreden over de ticketprijs, € 698,- per persoon. Voor het hoogseizoen niet slecht dacht ik.

Over de route moeten we nog gaan brainstormen. Vast staat wel dat we weer een deel van Canada zullen bezoeken. Dat is ons vorig jaar heel goed bevallen.

Ik heb wel al een paar vragen. Is North Cascades NP de moeite waard? Zijn daar mooie wandelingen te maken?
Is de route van Glacier NP richting Seattle (hoeft niet de kortste route te zijn) interessant of is dat vooral kilometers maken?

Als ik wat meer weet over de route zal ik hem hier posten.

Karin
Laatst gewijzigd door Karinita op 17 jan 2010, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Karin(ita): Rondje Seattle

Bericht door vana »

Leuk Karin, lijkt me een heel interessante route zo met IJsland erbij.
En wat een mooie prijs, waar vinden jullie die mooie prijzen toch allemaal ?
Ik kan nog niets betaalbaars vinden voor 12 juli naar Phoenix.

Marjon
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Ik kan jullie niet adviseren over de route maar wil wel even zeggen: "wat heerlijk dat jullie weer geboekt hebben".
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Hetzelfde hier: geen tips, maar wel een heel leuk vooruitzicht voor jullie. Zeker zo met IJsland erbij, da's echt weer iets anders zeg! Ik denk dat het ook heel erg mooi zal zijn daar, dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen straks.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
kangie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door kangie »

Ook ik heb geen tips, maar ik vind het heel leuk voor jullie dat jullie alweer zo'n mooie reis in het vooruitzicht hebben!! :D
Waar hebben jullie geboekt? Ik vind het ook een hele mooie prijs!
Groetjes
yheemskerk
Amerika-ontdekker

Bericht door yheemskerk »

Karin,

Wij zijn afgelopen zomer in Seattle geweest en daarvan ook naar North Cascades gereden. Het is wel een stukje rijden (twee uur), maar zeker de moeite waard. Mocht je van shoppen houden.... je komt langs een outlet.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Geweldig mooi vooruitzicht weer Karin. En dan die stop in IJsland is helemaal top. Heel slim om dat op die manier te combineren.

Cascade NP ben ik nog niet geweest, maar je kunt evt. ook parallel aan de noordkant van de grens Canada/VS reizen. Dat is ook een mooie afwisselende en interessante route.

Veel plezier met de planning.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Super dat jullie weer geboekt hebben Karin, en wat een mooie prijs voor het hoogseizoen! Ik wist wel dat het geen Indonesië zou worden voor volgend jaar :lol:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Wat heerlijk dat jullie weer geboekt hebben! Gaaf hoor met IJsland erbij. Gaat vast weer een hele mooie reis worden. Veel plezier met de voorbereidingen.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
cowgirl
Amerika-ontdekker

Bericht door cowgirl »

wij zijn net terug van een tripje Salt lake City- Seattle. Wij zijn ook vanuit Glacier naar Seattle gereden over North Cascades.
Ik vond het wel een aardig park, maar geen bestemming op zich. Wat me stoorde is dat ze natuurlijk weer allemaal dammen hebben aangelegd en er is een heel electriciteitsstation in het park en langs de weg staan overal gigantische electriciteitspalen. Ik vond het niet bepaald "ongerept". Maar misschien als je meer de tijd neemt om echt diep in het park te komen dat het beter wordt (Stehekin bijvoorbeeld schijnt mooi te zijn). Ik vond de natuur ook niet echt heel uniek te noemen.
Wij zijn vanaf Kalispell langs Flathead lake naar Spokane gereden, dat deel van de route deed me niet zoveel. Wat daarna kwam vond ik wel weer heel mooi, de prairie bij Coulee. Uit het niets ineens het over-de-top toeristen dorpje Winthrop en daarna weer heel lang helemaal niets. Als ik het over mocht doen zou ik misschien toch een zuidelijker route kiezen en kijken of ik nog een stukje "woestijngevoel" kon opdoen.
Ik vond olympic NP wel weer heel mooi en afwisselend, strand en bergen zo bijelkaar. Maar ik weet niet of het in je planning past
Als je meer wilt weten kun je in mijn reisverslag kijken (vers van de pers!) je zult dag 12 t/m 16 misschien interessant vinden http://knuff.blogspot.com/2009/09/dag-1 ... -city.html
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

Ook nog Tips voor IJsland nodig?
Wij zijn er 3 weken geweest in 2005.
Stuur maar een PM, dan vervuilen we het Amerika forum niet :lol:
cowgirl
Amerika-ontdekker

Bericht door cowgirl »

he wat leuk, meer ijslandfans hier!
Ijsland is wat mij betreft het stukje Europa wat het meest het Amerika-gevoel bij mij benaderd: de uitgestrektheid, de ghost towns, dorpjes die bestaan uit 1 benzinepomp met een paar oude schuren, de grote 4x4's en de dirtroads!
Lijkt me een geweldige combinatie, ijsland en amerika in 1 reis !
Karinita
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Karinita »

vana schreef:Leuk Karin, lijkt me een heel interessante route zo met IJsland erbij.
En wat een mooie prijs, waar vinden jullie die mooie prijzen toch allemaal ?
Ik kan nog niets betaalbaars vinden voor 12 juli naar Phoenix.
De meeste vluchten die ik tegen kwam, waren 1000 euro of nog meer. Alleen deze met Icelandair en dan ook alleen een retour Seattle kostte 'maar' € 698,-
En daar was ik helemaal blij mee :D

Karin
Karinita
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Karinita »

@ Cowgirl: Wij zijn ook heel benieuwd naar IJsland! Bedankt voor de link naar je reisverslag. Die ga ik zo meteen even lezen. North Cascades zouden we bezoeken omdat het op de route ligt. Stehekin zegt me (nog) niets, maar dat ga ik ook even uitzoeken. Olympic NP hebben we in 2006 uitgebreid bezocht. Dat vond ik heel mooi, maar willen we dit keer overslaan. Bedankt voor je tips!

Karin
Karinita
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Karinita »

GinoW schreef:Ook nog Tips voor IJsland nodig?
Wij zijn er 3 weken geweest in 2005.
Stuur maar een PM, dan vervuilen we het Amerika forum niet :lol:
Ik ga je nú een PM sturen :D

Karin
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Geweldig, weer een nieuwe reis in het vooruitzicht! En wat voor een! :dance:
Karinita
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Ik ben al druk bezig geweest met een route en dit is een eerste versie (North Cascade zit niet in deze route, omdat het me toch mooier leek wat zuidelijker te gaan):

dag 1 Amsterdam - Reykjavik
dag 2 IJsland
dag 3 IJsland
dag 4 IJsland
dag 5 Om 17:00 uur vlucht naar Seattle
dag 6 Seattle - Port Townsend - Port Angeles 95 mijl
dag 7 ferry Port Angeles - Victoria (Vancouver Island)
dag 8 Victoria - Campbell River 165 mijl
dag 9 Campbell River - Tofino/Ucluelet 130 mijl
dag 10 Tofino/Ucluelet (Pacific Rim National Park)
dag 11 Tofino/Ucluelet - Telegraph Cove 248 mijl
dag 12 Telegraph Cove
dag 13 Telegraph Cove - Nanaimo - ferry naar Vancouver 216 mijl + ferry
dag 14 Vancouver
dag 15 Vancouver - Whistler 78 mijl
dag 16 Whistler (kabelbaan, wandelen, golf, Garibaldi Provincial Park)
dag 17 Whistler (kabelbaan, wandelen, golf, Garibaldi Provincial Park)
dag 18 Whistler - omgeving Vernon (bijv. Kalamalka Lake, relaxen) 265 mijl
dag 19 Kalamalka Lake?
dag 20 Kalamalka Lake?
dag 21 Kalamalka Lake - Mount Revelstoke NP 95 mijl
dag 22 Mount Revelstoke - Glacier NP - Field 126 mijl
dag 23 Field (wandelingen in Yoho NP en Banff NP)
dag 24 Field (wandelingen in Yoho NP en Banff NP)
dag 25 Field - Radium Hot Springs (Kootenay NP) 96 mijl

Dan komt een stuk dat we nog helemaal niet kennen (dag 26 t/m 32):

dag 26 Radium Hot Springs - Spokane, WA (rijdag) 276 mijl
dag 27 Spokane - Joseph? (Spokane, Steptoe Butte SP, Palouse Hills) 206 mijl
dag 28 Joseph - Prairy City (Wallowa Lake SP, Hells Canyon NRA) 199 mijl
dag 29 Prairy City - Bend (via John Day Fossil Beds) 200 mijl
dag 30 Bend (Smith Rock SP, omgeving Bend)
dag 31 Bend (Smith Rock SP, omgeving Bend)
dag 32 Bend - Portland (via Columbia River Gorge) 236 mijl
dag 33 Portland
dag 34 Portland - Mount Rainier NP 145 mijl
dag 35 Mount Rainier NP
dag 36 reservedag
dag 37 Mount Rainier NP - Seattle 92 mijl
dag 38 Seattle
dag 39 Om 16.30 uur vlucht naar Amsterdam via Reykjavik
dag 40 Aankomst Amsterdam om 12.55 uur

Ik ben er nog niet helemaal tevreden over, omdat er soms zo'n lange rijdagen tussen zitten.

Ook heb ik nog wat vragen :)

Is de omgeving van Vernon leuk om een paar dagen te blijven? We willen een paar dagen relaxen, mooi weer en water is genoeg. Nu kun je mooi weer natuurlijk niet vastleggen, maar ik dacht dat de omgeving van Vernon erg zonnig en droog was? Of moet je dan meer naar het zuiden (Osoyoos)?

Is dag 26 t/m 29 een mooie route? Ik ken dat gebied helemaal niet en dan is het moeilijk in te schatten. Het is wel veel kilometers (mijlen) maken.

Is Bend een leuke plaats met een mooie omgeving om twee volle dagen te verblijven?

Als iemand nog andere tips heeft...graag :)

De reservedag kan nog ergens ingepast worden, maar ik weet nog niet waar.

Het is best veel Canada, maar daar zijn we afgelopen zomer helemaal verliefd op geworden. Het zou wel de eerste vakantie zonder rode rotsen worden!

Karin
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

hallo Karin,

Het ziet er geweldig uit, en wat heerlijk veel tijd! Ik kan er eigenlijk niets over zeggen, want het meeste is volledig nieuw voor mij. Het enige wat ik mis is Mt St Helens - die zou je makkelijk mee kunnen nemen tussen Portland en Mt Rainier. Is echt indrukwekkend! Of zijn jullie daar al geweest?
De omgeving van Bend hebben wij vrij snel gedaan, maar leek me wel mooi om wat langer te blijven. Er zijn veel scenic byways zoals de McKenzie-Santiam Pass, de Cascade Lakes Highway en de Aufderheide National Scenic Byway.

Marianne
Karinita
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Hoi Marianne,

Mount St. Helens hebben we in 2007 al uitgebreid bezocht en wilden we nu overslaan.
We zijn toen ook naar Mount Rainier geweest en hebben daar een mooie wandeling gemaakt, maar op een gegeven moment konden we niet verder omdat er nog zoveel sneeuw lag. Mount Rainier gaat dus in de herhaling.
Bedankt voor de tips over de scenic byways!

Karin
erwinl
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door erwinl »

Hoi Karin en Marloes,

Ik denk dat je in ons reisverslag van 2006 (zie http://www.ingeborgenerwinopvakantie.nl ... l?ReisNo=2) heel wat informatie kunt vinden. De Cascades zijn fraai (zeker Mount Baker was door de sneeuw midden in de zomer erg leuk). Vanaf Glacier naar Seattle is het zeker aan te raden een stuk van Oregon mee te nemen. Deze staat wordt volgens ons te weinig bezocht, maar is heel erg mooi (mengelmoes tussen Washington en Californie).

Groetjes,
Ingeborg en Erwin

PS. Golfen in Port Ludlow mag je niet overslaan. Prachtige baan en heerlijk rustig (zie ook het verslag).
Verslagen vanuit onze reizen op http://www.ingeborgenerwinopvakantie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
En volg me op Facebook voor near realtime verslag: http://www.facebook.com/ErwinLubbers" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer