Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dude: Phoenix - Las Vegas (Dude's tweede ...)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dude
Moderator

Re: Reis Dude: Phoenix - Las Vegas (Dude's tweede ...)

Bericht door Dude »

thuul schreef:Hoi Bart, we zitten sinds vanavond in Moab op Canyonsland RV park. Het is hier heerlijk weer en hartstikke gezellig. Dus tot binnenkort :wink:
Ja daar zitten wij binnen twee nachten in een B&B. Ik zie dat jullie al 19 dagen ver zijn. begint het al te korten voor jullie?
geniet er ten volle van en wie weet tot in Moab, je kent ons wel van de foto's dus als je ons ziet spreek je ons maar aan :wink:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

we hebben nog een week, zaterdag vliegen we terug vanuit SLC. Tot nu toe was het fantastisch, maar ook met wat pech. Onze vrienden hebben bv last van hoogteziekte, denken we, en dus hebben we de reis wat moeten veranderen en doen het rustiger aan. (moeten we nog een keer terug :wink: ), Durango hebben we overgeslagen en daarom zitten we al hier. En dat dus voor de komende 4 dagen. We zwaaien zeker als we je zien, het adres van je B&B is bekend.
Vandaag wel de Moki dugway gereden met de 30ft RV, dat was spectacel. het bord met stikcers gemist, dus de AAforum sticker heb ik maar bovenaan op het bord geplakt.
veel plezier verder.

thuul
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

eindelijk dan toch ... de AA sticker hangt op zijn plaats :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Hangt ie niet mooi ??
grtz vanuit Moab

Bart
Grts, Bart

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Stoer!

En ik las dat ze in Monticelli nog steeds aan de weg bezig zijn..... :mrgreen:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

ja Pete haha en het zag er niet meteen uit dat het op zijn einde liep ...

Vandaag onze eerste volle dag in Moab, ganse dag Arches.
Prachtige dag beleeft alweer, verslag op de site volgt straks nog ...

grtz vanuit Moab.
Bart

@Marjan, ik heb Diny en Albert niet meer gezien of gehoord na onze ontmoeting in de luchthaven. Wel nog wat in het gastenboek geschreven
Grts, Bart

Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Hallo Bart,

mooi he dat Arches, onze tweede keer, en nu gelukkig met strak blauwe lucht en zon. Dus lekker gewandeld en geklommen naar landscape arch en manlief nog een stuk verder.
We zitten inmiddels niet meer in Moab, maar aan utahlake bij Provo voordat we de camper morgen inleveren. We hebben je dus niet gezien daarginder. De gezondheid van de vrienden maakt dat het allemaal anders loopt dan gepland. Gelukkig toch goed van Moab genoten, met z'n tweeen een jeep gehuurd en de shafertrail en geminibridges gereden. Jee wat was dat leuk, dat gaan we meer doen. We hebben de volgende reis alweer in ons hoofd. :D
Bart nog veel plezier deze vakantie!!

Thuul
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

He goed dat Moab toch goed bevallen is
wij zijn net terug van de shafertrail met de huurwagen en dat ging prima al zaten er zeker slechte stukken tussen.
En goed dat jullie alweer nieuw plannen hebben voor een volgende vakantie

grtz from Moab
Bart
Grts, Bart

lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Bart, Thuul, de Schafer trail staat ook op mijn programma voor volgend jaar, ik lees nu dat het met een type Equinox goed te doen is, kunnen jullie er misschien iets meer over vertellen zoals de aangewezen richting (bergop of bergaf) en de tijd die je hiervoor moet nemen ?

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Hey Luc,

Wij hebben hem van boven naar beneden gedaan. Ik kan uiteraard niet oordelen over het andersom rijden maar mij leek het logisch om bovenaan te beginnen. Je hebt dan namelijk steeds een prachtig zicht over de valley en zijn canyons, maar misschien spreekt iemand me wel tegen. Wij deden er in totaal 2,5 uur over om van bovenaan tot in Potash te rijden via de Potash road. Je kan ook net na de Shafertrail kiezen om de White Rim Road te rijden maar daar kan ik helaas niets over vertellen want wij sloegen links af naar Potash. Alles staat ook goed aangegeven met bordjes.
Entja die equinox deed het wel goed maar het is toch echt wel goed opletten hoor. De wagen achter ons schuurde over de rotsen net toen ik een foto aan het maken was. Maar als je echt voorzichtig doet lukt het wel.

Wij gaan nu vertrekken om de La Sal mountain loop te doen en hopelijk nog tijd over te hebben voor de Corona Arch straks (het is nu 15u hier, Marjan ??) :lol:

Grtz from Moab (85°F) :D
Bart
Grts, Bart

Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Wij hebben hem met een gehuurde modified jeep gereden van boven naar beneden. Dit werd ons aangeraden, ook omdat we eerst de Geminibridgestrail hebben gedaan. Alles stond prima aangegeven vanaf deze kant. Wij hebben inderdaad nog een stukje WhiteRim road gedaan Musselman Arch. We hebben overal ruimschoots de tijd genomen voor foto's, naar de bridges en de arch gewandeld, en op uitkijkpunten gestaan. We zijn 6 uur onderweg geweest.
Het was onze eerste keer en we vonden het geweldig, en dat met een man met hoogtevrees! Je moet geen rug, maag of incontinentieklachten hebben :wink:
zou het zo weer doen!!
gr vanuit een broeierig warm Salt Lake City

Thuul
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Luc, de foto's van de Shafertrail staan online onder dag 12, zo krijg je mssn ook een beter beeld ervan.

Ook mijn verslag van dag 13 staat online met een mooie verrassing !! de foto's echter nog niet, dat doe ik morgenvroeg vooraleer we Moab verlaten :cry: :cry:

Grtz
Bart
Grts, Bart

hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Bart, wat super wat jullie hebben gezien en beleefd hebben deze dag. De SML hebben wij al diverse malen gereden maar daar nog nooit gezien wat jullie daar zijn tegengekomen. Ik wist niet eens dat daar "Teddy's" leefden...... :wink:

Geweldig dat jullie toch nog de hike naar Corona Arch hebben gedaan aan het eind van de dag. Dat kan ook wel, de trail is niet super lang maar wel afwisselend met wat klim en klauterwerk onderweg. Wat een imposante Arch he!

Nu op naar Capitol Reef. Ook genoeg te zien onderweg, zoals Goblin Valley en Wild Horse Canyon, om het meest bekende maar weer eens te noemen. Geniet ervan en veel plezier!

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ja Marjan dat was speciaal en zeer onverwacht want ik wist zelf ook niet dat er in Moab beren zaten :shock:

Afbeelding

Enja de hike naar Corona Arch was meer dan de moeite waard, prachtige Arch !

Afbeelding

Gisteren hebben we inderdaad de twee door u genoemde dingen gedaan, en vandaag de Cathedral Valley loop. Weer een prachtige dag beleeft !

Afbeelding

grtz vanuit Torrey
Bart
Laatst gewijzigd door Dude op 28 sep 2009, 07:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Grts, Bart

nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Jee, een beer in Moab! Geweldig!

Over de Shäfertrail: wij reden hem de eerste keer van beneden naar boven, de tweede keer andersom en toch de derde keer weer van beneden naar boven. Juist omdat je totaal geen zicht hebt op wat er gaat komen, vinden wij het van beneden naar boven wel heel spannend, zeker als je de eerste keer daar bent!
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Hallo Bart, zit hier heel jaloers met een jetlag je avonturen te lezen. Aan het afkicken en alweer aan het plannen smeden :D
Beren in Moab!! Geen een gezien vorige week, ook niet op de LSM.:(
En ook geen Cathedral Valley vanwege de flashflood-dreigingen, zelfs geen hike door de Grand Wash of naar Golden Throne twee weken geleden.
Maar ondanks dat was het weer fantastisch!!
Geniet maar heerlijk verder, m'n AAsticker hangt vast niet meer Fruita, de host was erg streng! :wink: !

hg Thuul
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Wij zitten klaar om te vertrekken naar The Wave en buiten ziet het er goed uit, lichte bewolking, hopelijk blijft dat zo!
Ik zal straks even een update doen hoe het geweest is

grtz vanuit Page
Bart
Grts, Bart

hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Heel veel plezier Bart en Evy! Dit wordt een geweldige dag!

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Mooie herfstkleuren trouwens op je foto's van de 12, ik heb diezelfde bomen op de foto staan, maar dan in April, toen lag daar nog sneeuw. :D
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Wat een enorm hoogtepunt moest worden in onze reis .... is dat ook geworden. Wat een prachtig stukje natuur is me die Wave!! Echt prachtig om te zien en wij zijn enorm fier daar te hebben mogen rondwandelen.

Even enkele foto's voor de niet-volgers van onze site. (en voor de volgers ook :wink: )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Grtz vanuit Page
Bart
Grts, Bart

Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Prachtige foto's. Het ziet er echt prachtig uit daar!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer