Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Met kinderen naar Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Elly
Amerika-newbie

Met kinderen naar Amerika

Bericht door Elly »

Hallo iedereen

Ik ben nieuw hier en zit met enkele vraagjes.
Ik wil binnen enkele jaren met mijn zoontje voor 2 weken op rondreis door Amerika (regio California).
Vanaf welke leeftijd is dit doenbaar? Is 2 weken te kort? Waar moeten we rekening mee houden met het plannen?
Hoe ga ik het best van start. Ik wil goed voorbereid zijn en mijn tijd ginder nuttig en aangenaam gebruiken.

Groetjes
kendor
Amerikakenner

Re: Met kinderen naar Amerika

Bericht door kendor »

Dat hangt er vanaf hoe oud hij is en wat is enkele jaren?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

hallo Elly,

Misschien heb je iets aan dit topic. Ook reisverslagen lezen is een goede voorbereiding. Zoals Kendor al zegt is het natuurlijk erg afhankelijk van de leeftijd van je zoontje als jullie gaan.
In 2002 waren onze kinderen 7 en 9. Misschien kun je wat tips uit onze reisverslagen halen.
Twee weken is goed te doen als je alleen Californië wilt doen. Je het een geweldige mix aan steden, pretparken en nationale parken. Meer dan twee weken is natuurlijk beter. De vliegtickets zullen de grootste kostenpost zijn, dus als je voldoende tijd hebt zou ik proberen wat langer te gaan.
Bedenk ook of je met de auto wilt gaan of met een camper, en of je veel wilt reizen of liever wat langer op 1 plek wilt blijven.

Marianne
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Wij hebben onze kinderen hun hele leven meegesleept als we op reis gingen. Ik denk dus niet dat er een minimum leeftijd is om met kinderen te reizen.

Onze dochter was 8 maanden toen we voor het eerst met haar naar huis vlogen (manlief is Texaans), onze zoon was helaas al een jaar toen we hem eindelijk voor het eerst aan z'n grandma en grandpa konden voorstellen. Nummer 3 zal hier in Amerika geboren worden.

Amerika is een heel makkelijk land met kinderen. Veel makkelijker dan Nederland.
Elly
Amerika-newbie

Bericht door Elly »

Heel erg bedankt al voor de reacties.
Mijn zoontje is nu 2,5 jaar. Wij willen tegen dat hij een jaar of 6 is gaan.
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

Ik weet dat de meningen hierover erg verdeeld zijn, maar onze ervaring is dat zelfs met een kind van 2,5 jaar een reis naar de VS goed te doen is. Het vergt enige voorbereiding, maar dat heb je ook als een kind 6 is. Laat je niet tegenhouden door de leeftijd van het kind zou ik zeggen :D
Gezinnetje
Amerika-ontdekker

Bericht door Gezinnetje »

Wij gaan in december ook naar Amerika met een één en twee jarige.
Nou hebben wij het voordeel dat oma er woont.
Maar.., Amerika is zo kind vriendelijk. Absoluut geen reden om niet te gaan!
Als onze 1 jarige geen huil baby was geweest waren we eerder gegaan.
En niet te lange ritjes maken gewoon stoppen wandelen. rijden. Gaat prima werken hoor!!
Ik persoonlijk vind 2 weken te kort,hangt er natuurlijk ook van af wat je wilt doen.
Maar als je echt wilt rond trekken zou ik zeker aan de 3/4 weken denken. Je wil niet moeten haasten er is zoveel moois!

Groetjes !!
http://bigbeargetaway.com/ws_index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
PHL
Amerika-ontdekker

Bericht door PHL »

Wij zijn net 2 weken terug van onze camperrondreis in het Zuid-Westen. Onze dochter van 3 jaar (bijna 4) heeft het goed naar haar zin gehad. De vluchten zijn prima gegaan: mbv filmpjes, tijdschrift met spelletjes/verhaaltjes/kleurplaten en kleine kadootjes voor onderweg is ze de vluchten heel goed doorgekomen. Halverwege de vakantie vroeg ze of we weer naar´huis´gingen, en toen ik vroeg welk ´thuis´ ze bedoelde, zei ze ´de camper´...zegt genoeg denk ik.

Verder hebben wij niet elke dag gereden, maar om de dag, waarbij we hebben geprobeerd om niet meer dan 2,5 a 3 uur te rijden. Dat was eigenlijk wel het maximale. We reden steeds aan het begin van de middag weg, zodat we ´s ochtends rustig aan konden doen (en onze dochter alle tijd had om op de camping te spelen) en ook nog tijd hadden om ter plaatse leuke dingen te doen. Bijkomend voordeel was dat ze vaak ook een dutje deed als we aan het rijden waren.

Speeltuinen vind je onderweg overal ( Dennis the Menace´ in Monterey met stip op 1), genoeg dieren te zien (eekhoorn was bij onze dochter favoriet), strand is altijd goed en veel campings hebben zwembaden. Verder hebben wij bijvoorbeeld ook Grand Canyon en Monument Valley bezocht, geen probleem. Bij de Grand Canyon hebben wij wel de buggy gebruikt, omdat de Rimtrail niet overal is afgezet. We zorgden verder dat we altijd wat boekjes en speeltjes bij ons hadden, maar hadden die amper nodig omdat ze zich het meest vermaakte met het zoeken naar stenen en takjes.

Kortom, onze ervaring is dat Amerika een prima land is om met jonge kinderen op vakantie te gaan.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

De eerste keer dat wij naar Amerika gingen was onze jongste 8 maanden en de oudste 3. Ik weet dat veel mensen meteen roepen dat dat overlast veroorzaakt in een vliegtuig, maar mijn kinderen waren geen huil-kinderen en de vlucht verliep dan ook prima. Ook het reizen ging prima. Natuurlijk plan je alles anders dan zonder kinderen en moet je meer rust momenten inbouwen. Maar soms kun je juist op die momenten extra van een moment genieten, juist omdat je ergens niet langs kan vliegen.
Je kunt zelf denk ik het beste inschatten hoe je kind is, en of hij dit aankan. (overigens had de oudste heen geen last van het tijdsverschil, terug moest hij wel even een paar dagen bijkomen. De jongste hield in Amerika vrolijk de nederlandse tijden aan van eten en slapen)
sven#20
Amerika-ontdekker

Bericht door sven#20 »

Hoi ,

wij zijn afgelopen augustus met ons zoontje in het zuidwesten geweest . Hij is 5 en alles was perfect te doen .

Sven
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Sven#20
http://svengwenzane.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bloggen.be/svengwenzane/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer