Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis gleuknie: Zuidwest-VS en Hawaii

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Vragen rondreis Exit Reizen, aanvullen met bezoek aan Mexico

Bericht door gleuknie »

Het aftellen is begonnen :D
Nog 19 dagen :doublethumb:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Het is bijna zover. Vrijdagochtend rond een uur of 11 vliegen we via Chicago richting Los Angeles. Omdat we 's ochtends niet zo willen haasten en we anders het eerste stuk tot Groningen of Assen met een taxi hadden moeten afleggen, gaan we morgenavond al richting Amsterdam en overnachten we daar :D

Ik wil nogmaals iedereen bedanken voor de vele tips die we hebben gekregen. We gaan zeker weten de mooiste maand van ons leven tot nu toe meemaken :doublethumb:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ik wens jullie een goede vlucht en heel veel plezier toe!
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Veel plezier!!! Ik hoop dat je ontzettend gaat genieten!

En veel succes met de reis, dat is niet niks, vanaf Stadskanaal :)
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Dank jullie wel :D
Ik weet zeker dat dat helemaal goed gaat komen!

Haha ja, we hebben er al een hele reis op zitten voor we op Schiphol zijn :hilarious:
Groetjes René

gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Reis gleuknie: Zuidwest-VS en Hawaii

Bericht door gleuknie »

Hoi allemaal,

Onze maand vakantie in de VS en Hawaii zit er op. Het was echt superindrukwekkend en we hebben echt superveel gezien. Ik heb op mijn camera bijna 2000 foto's staan en ik heb uren gefilmd. Dit was ook veruit onze mooiste vakantie ooit. Om al dit moois te zien en mee te maken hebben we ruim 6000km gereden, of beter gezegd, heb ik gereden, omdat mevrouw haar rijbewijs nog niet heeft haha. Waar we hadden verwacht dat Las Vegas 1 van de hoogtepunten zou worden, was Sedona in Arizona onze nummer 1. Hele vriendelijke mensen, goed hotel met supergroot bed, mooie natuur (Red Rock Canyon) en supergoed eten (eten in Amerika is niet echt alles, tenzij je houdt van vet en zenuwen in je steak, patat met schil, pizza's waar het vet vanaf druipt, kip met vetrandjes en zo kan ik nog wel even doorgaan haha). We hebben ook nog een Jeep Tour gedaan door de Red Rock Canyon en we hadden mazzel. 5x per jaar regent het daar zo hard als die dag, dus er ontstonden modderstromen en watervallen overal. Echt supersupermooi. Het was ook meteen de enige echte regenval die we tijdens onze vakantie hebben meegemaakt. Ik denk dat het voor de rest moeilijk te zeggen is wat mijn persoonlijke nummer 2, 3 en verder is. Ik vond Death Valley echt superindrukwekkend. Die hitte alleen al. Wij hadden geluk, want het was "maar" 48 graden haha. Margarethe bleef meestal in de auto met de airco aan en ik ging uiteraard uitgebreide wandelingen aan. Ik heb onder andere een wandeling gedaan waar dieren als coyote's voor kunnen komen, maar dat heeft me er uiteraard niet van weerhouden toch die wandeling te lopen haha. Tijdens die tocht nog wel een aantal hagedisjes gezien. 's Avonds met zonsondergang leek het net of Death Valley in de brand stond. De maan was er die nacht ook rood. Ook best apart om te zien. The Big Island in Hawaii was ook supermooi. Watervallen, tropisch regenwoud, vulkanen, van alles gezien. The Big Island is echt 10x mooier dan Oahu. Honolulu is qua verkeer net zo erg als Los Angeles en dit eiland is ook veruit het meest toeristisch. Over 2 jaar willen we waarschijnlijk Kauai en Maui gaan bezoeken in Hawaii. Yosemite was ook een heel indrukwekkend park, maar helaas hebben we de Tioga Road niet mee kunnen pakken, vanwege een heftige brand daar. Een heel klein stukje weg van een paar km. was afgesloten en we moesten meteen een paar honderd kilometer omrijden. Dat was de zwaarste dag/nacht, want we moesten in het donker via Mariposa langs ravijnen terugrijden en daarna ook nog via de Sonora Pass, wat nog erger was. We moesten tot een hoogte van 3200 meter rijden met de auto. We kwamen pas om 1:30 in Bridgeport aan. 6-7 uur gereden. Las Vegas was supermooi om een keer te zien, maar na 3 nachten vonden we het eigenlijk wel genoeg en waren we blij dat we weer de natuur in gingen naar Zion National Park, wat ook weer indrukwekkend was. Het is heel apart hoe hier de natuur veranderd in een paar 100 kilometer. Het grootste verschil in temperatuur was waarschijnlijk de ochtendtemperatuur van 7 graden in Bridgeport en diezelfde dag nog in de 48 graden van Death Valley, wat gedeeltelijk onder zeeniveau ligt. Ik kan nog wel uren door blijven gaan met dit verhaal, maar ik zal een beetje meer proberen samen te vatten. Los Angeles had z'n mooie dingen, maar was niet onze stad, Pismo Beach had een prachtig strand bij Ocean Blvd, San Francisco was wel weer supermooi, onze favoriete grote stad. o.a. Alcatraz, Fisherman's Wharf en de Lombard Street gezien. We zijn in onze Alcatraz truien en petjes naar Alcatraz gegaan. Was best humor haha Iedereen lachen :lol: Bryce Canyon was ook heel erg mooi en daar hebben we ook kilometers gelopen. We hebben in elk park kilometers gelopen met uiteraard een aantal pittige beklimmingen. De Grand Canyon was net een schilderij in het groot. Over 2 jaar willen we daar ook de Canyon in gaan lopen. Dat schijnt nog mooier te zijn. Palm Springs was ook een leuk stadje, San Diego had de leukste bar van onze vakantie: Fred's Mexican Cafe. We hebben echt een supermooie en indrukwekkende vakantie gehad. Een droom die uit is gekomen.

Ik heb nog een video gemaakt op youtube met vakantiefoto's van ons erbij in:

Meer foto's staan op mijn hyves, die gewoon openbaar is :D

http://gleuknie.hyves.nl

@RiverCola: We hebben Abbot's Habit gevonden en de shakes waren inderdaad erg lekker :wink:
Groetjes René

RiverCola
Amerika-expert

Re: Reis gleuknie: Zuidwest-VS en Hawaii

Bericht door RiverCola »

Hi Rene!

Wat een leuk verhaal! Ik ga zo maar eens even wat foto's van jullie reis bekijken. Ennuhhhh.....wat leuk dat de shakes bevielen, stel je voor dat je ze smerig vond :lol: . Heel grappig dat jullie naar Abbots Habbit zijn gegaan, het is voor ons inmiddels echt een soort van thuishonk geworden aan de andere kant van de wereld! Grappig om zoiets te kunnen delen met anderen.

Ik ben eigenlijk nieuwsgierig welke route jullie uiteindelijk gereden hebben, maken jullie nog een soort reisverslag ergens?
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Het is inderdaad nog wel de bedoeling dat we een reisverslag gaan maken. Mijn vriendin heeft tijdens de hele vakantie een reisverslag geschreven in haar schriftje, zodat we niks vergeten en die wil ze nog gaan uitwerken op de computer. Ze had ook genoeg tijd onderweg, aangezien ik de enige chauffeur was haha. Ik heb ook nog wel een foto gemaakt bij Abbot's Habit, maar ik ben er nog niet achter hoe je die foto's hier kunt plaatsen.
Groetjes René

RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Als je 'plaats reactie' doet en je scrollt naar beneden dan zie je onder het typevenster een blauw vlak met twee tabs; opties en bijlage toevoegen. Klik op die laatste en er opent zich een venster waar je je bestand kunt selecteren. Je foto moet wel klein zijn. Ik pas de grootte meestal aan naar 10x15 cm of nog kleiner.

Er is ook een andere (beter) manier, via programma/websites als Imageshack maar daar begrijp ik ook niet veel van. Heb laatst een account aangemaakt en me toen een ongeluk gezocht naar de optie voor het uploaden van foto's.

Ik heb gisteren je foto's op Hyves bekeken! Leuk hoor!! Kreeg wel het idee dat Hawaii veel of meer indruk op jou heeft gemaakt dan de rest van de reis.....de foto's van Hawaii waren in grote getalen, haha!! Zag er prachtig uit trouwens. Daar zou ik ook ooit nog weleens heen willen
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik zal ook nog even in het kort vertellen waar we langs zijn gekomen. Kan dus zijn dat ik nu dingen vergeet. We hebben ook zoveel gezien :mrgreen: :

21 augustus vlogen we via Chicago naar Los Angeles en onderweg heb ik nog prachtige foto's gemaakt van Groenland.
22 augustus: Los Angeles: Venice Beach, Santa Monica, Beverly Hills, Hollywood, Mulholland Drive.
23 augustus: Pacific Coast Highway: Malibu, Santa Barbara, Solvang, Pismo Beach.
24 augustus reden we weer via de Pacific Coast Highway en vonden we voor Big Sur nog een watervalletje na een kleine wandeling. Verder natuurlijk Big Sur, 17-mile drive Carmel.
25 augustus: San Francisco: Chinatown, Lombard Street, Fisherman's Wharf, Pier 39, Coit Tower.
26 augustus: Alcatraz, Transamerican Pyramid, Golden Gate Bridge, Sausalito.
27 augustus: Yerba-Buena Island, Treasure Island, Mariposa, Mariposa's Grove.
28 augustus: Yosemite: Bridalveil Falls, Vernall Falls, Merced River, El Capitan, Tunnel View, Glacier Point. Hierna onze grootste nachtmerrie van de vakantie. Door brand in Yosemite moesten we helemaal terugrijden via Mariposa. We moesten naar Bridgeport en zijn door het donker over de 49 naar Sonora en daarna over de Sonora Pass gekomen. 1:30 waren we in Bridgeport.
29 augustus: Bodie, Mono Lake, Lee Vining, Lone Pine (voor foto's van de Mount Whitney), Stovepipe Wells, Death Valley.
30 augustus: Death Valley: Sand Dunes, Salt Creek Interpretive trail, Furnace Creek, Golden Canyon, Artist Drive, Artists Palette, Devil's Golfcourse, Badwater, Zabriskie Point, Dante's View. Daarna richting Las Vegas.
31 augustus: Lake Mead, Hoover Dam, The Strip in Las Vegas.
1 september: Fremont Street, Stratosphere Tower, het bordje van Las Vegas.
2 september: Zion N.P.: Kolob Canyons Road, Court of the Patriarchs, Emerald Pool Trail, Riverside walk.
3 september: Bryce Canyon N.P.: Sunrise Point, Queens Garden Trail, Navajo Loop Trail, Sunset Point, Bristlecone Loop Trail en de scenic views langs de weg, waaronder Rainbow Point, Natural Bridge en Amphitheater.
4 september: Little Colorado River, Grand Canyon: Diverse viewpoints. Helaas geen tijd voor trails.
5 september: Mijn favoriete stad van de vakantie Sedona :mrgreen: : Pink Jeep Tours met hevige regenval en nog even in Sedona zelf geweest. Wat een aardige mensen daar. Motel Super 8 was super en het eten daarbij ook.
6 september: Joshua Tree N.P.: Cholla Cactus Garden, uiteraard Joshua Tree's, Ryan Mountain Trail (zonder water, oeps haha), Keys View.
7 september: Palm Springs: Aerial Tramway: Desert View Trail en Nature Trail.
8 september: San Diego: Coronado Island.
9 september: San Diego: Gaslamp Quarter, Old Town, Fred's Mexican Café.
10 september: La Jolla, Downtown Los Angeles (Broadway).
11 september: Universal Studios, Hard Rock Café Hollywood.
12 september: Vertrek naar Oahu, Hawaii.
13 september: Diamond Head, langs de oostkust richting North Shore. Daar nog aan het einde van de weg op een weg gereden waar je alleen met 4x4 op mag.
14 september: Vertrek naar Big Island: Saddle Road, Hilo, Akaka Falls en Kahuna Falls, Waipio Valley Overlook en via de noordkust terug naar Kona.
15 september: Kealakekua Bay, South Point (zuidelijkste punt van de V.S.), Black Sand Beach, Volcanoes National Park: Steam Vents, Kilauea Crater, Rain Forest, Lava Tube, Chain of Craters Road. De Crater Rim Drive was helaas afgesloten.
16 september: Terug naar Oahu: Honolulu, West Shore (geen toerist te bekennen. Wel daklozen)
17 september: Pearl Harbor en nog wat geshopt bij Walmart en Ross Dress For Less
18 september: Toch Waikiki nog even bekeken haha en nog naar de Dole Plantage, beetje rondtoeren en 's avonds in het vliegtuig naar Denver.
19 september: Denver - Washington en Washington - Amsterdam
20 september: 7:00 plaatselijke tijd: aankomst in Amsterdam. Pas na de middag: aankomst in Stadskanaal en brak.
Groetjes René

gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Haha ja dat viel mezelf ook wel op dat ik zoveel foto's van Hawaii heb, maar toch kan ik niet zeggen dat Hawaii meer indruk op me heeft gemaakt. Zeker Oahu niet. Daar hoef ik niet weer heen. Veel te druk en te toeristisch. The Big Island was wel helemaal super en daar wil ik dus ook zeker nog een keer naar terug. Toch vond ik onder andere Death Valley minstens zo indrukwekkend. Ook Sedona, Zion, Bryce, Grand Canyon en Yosemite waren zeer indrukwekkend, maar volgens mij kan ik dit rijtje nog veel langer maken. Eigenlijk zie je zoveel indrukwekkends in 1 vakantie.

Ik zal nog even 2 foto's van Abbot's Habit toevoegen :mrgreen:
Bijlagen
Abbot's Habit
Abbot's Habit
Abbot's Habit
Abbot's Habit
Groetjes René

RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

OHHH! Ik krijg gelijk trek in die groene shake met munt mmmmm! (nog 1,5 week en dan zijn we er weer!)

Jullie hebben wel super veel gezien zeg. Ik zelf heb altijd wel een flinke tijd nodig om alles weer te 'verwerken' nadat we thuisgekomen zijn. Sommige dingen ga je zelfs nog meer waarderen wanneer je eraan terugdenkt!
Ik was trouwens verrast door jullie foto's van Joshua Tree. Ik ben er zelf niet geweest (hebben vorig jaar besloten om Anza Borrego Desert SP te bezoeken ipv JT, wat werkelijk fantastisch was!) en ik dacht ook dat ik er niet zoveel aan gemist had....het leek me een beetje saai. Maar die foto's van jullie vond ik toch wel erg mooi, zeker dat gedeelte in de bergen toen jullie met die tramway omhoog waren gegaan. Staat dus weer op het to-do-lijstje voor een eventuele volgende keer.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Nu zit ik weer jaloers te typen. Ik wou dat ik kon zeggen dat ik over anderhalve week weer in de V.S. zat haha. Trouwens, als je lid bent op hyves, mag je me daar wel toevoegen.

Ik moet nog wel even iets zeggen over die foto's. Die van die Aerial Tramway was namelijk in Palm Springs, dus niet in Joshua Tree. Die foto van bovenaf vanaf de Mount Ryan was wel in Joshua Tree N.P. en dat vond ik eerlijk gezegd weer mooier dan de Aerial Tramway in Palm Springs :wink: Om bovenop de Mount Ryan te komen, moet je wel eerst een trail lopen van ongeveer 2,5 kilometer one way, bijna 5 heen en terug en daarbij klim je ongeveer 1000 feet, wat volgens mij ruim 300 meter is? Maar absoluut een aanrader. Ik zou alleen niet, zoals ik, zonder water die beklimming gaan doen haha. Ik was zo lief om het water bij mijn vriendin achter te laten die in de auto zat met de airco aan :lol:
Groetjes René

gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik zal mijn video ook nog even zo op het forum zetten. Hier staan de mooiste foto's op van onze vakantie in Californië, Nevada, Utah, Arizona en Hawaii. Degene die je hoort zingen ben ik :lol:

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Groetjes René

gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Het is wel leuk om af en toe mijn eigen topic nog eens door te lezen en te zien hoe onwetend ik een jaar geleden nog was. :lol:
Maar waarom ik even reageer, is dat ik een mailtje naar Exit Reizen gestuurd heb om de route van de Best of the west-reis te verbeteren. Ik ben benieuwd hoe ze er op reageren. Waarschijnlijk zal de route niet veranderen, maar dan heb ik het geprobeerd. :mrgreen:
Groetjes René

hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wat goed van je René dat je dit gedaan hebt. Ik kan me ook niet voorstellen dat het wat uithaalt, maar je weet maar nooit. Wellicht staat men open voor jouw suggesties. Ik ben heel benieuwd naar eventuele reacties van Exit-reizen.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben ook heel benieuwd naar de reactie van Exit-reizen. Ik heb vorig jaar eens een mailtje gestuurd, waarschijnlijk naar aanleiding van jouw reis, want het was april vorig jaar.
Ik had onder andere aangegeven dat ik de omweg via Lake Tahoe, het ontbreken van tijd om iets in Yosemite te doen, en de keuze van de overnachtingsplaatsen niet geweldig vond.

Dit kreeg ik terug:
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wij waarderen iedere vorm van feedback op onze reizen en stellen het op prijs dat u onze website regelmatig bezoekt. Graag reageren wij als volgt op uw kritiek aangaande de Best of the West-rondreis:

Iedere medewerker van Exit Reizen is op de hoogte van de aangeboden reizen op onze website, waarvan de Best of the West er één is. Ervaring leert ons dat klanten die deze reis hebben gemaakt (en evt. naar eigen wens hebben aangepast) juist erg positief reageren.

Gelet op het reisverloop is het de bedoeling om in de zomermaanden, wanneer deze rondreis het meest wordt geboekt, vanuit Lake Tahoe via de U395 South door te rijden richting Mono Lake. Vanaf hier is het mogelijk via de mooie Tioga Pass dwars door Yosemite N.P. te rijden, om daarna via de CA-120 of CA-41 verder te gaan richting Fresno.

Als Amerika-kenner bent u hier waarschijnlijk van op de hoogte, maar vindt u dat er te weinig tijd is om alles op deze route te bekijken. U dient zich echter wel te realiseren dat niet alle klanten de nadruk leggen op het uitgebreid bezoeken van natuurparken als Yosemite N.P., maar net zoveel geïnteresseerd zijn in de diverse grote steden. Ook zijn er veel klanten die de voorkeur hebben om, in een kortere (vakantie)periode, zoveel mogelijk van Amerika te zien.

Natuurlijk biedt Exit Reizen voor ieder wat wils en hebben alle reizigers de mogelijkheid een rondreis naar eigen wens aan te passen: een nacht korter of langer, het wijzigen van een route en/of het intensiever bezoeken van één of meerdere onderdelen; alles is mogelijk en nimmer een probleem. Maatwerk is juist onze sterkste kant. Bij elke reis die wij aanbieden, staat dat ook vermeld.
Marianne
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Oftwel in het kort: Bedankt voor de email, maar we gaan echt niks aanpassen.
Gelet op het reisverloop is het de bedoeling om in de zomermaanden, wanneer deze rondreis het meest wordt geboekt, vanuit Lake Tahoe via de U395 South door te rijden richting Mono Lake. Vanaf hier is het mogelijk via de mooie Tioga Pass dwars door Yosemite N.P. te rijden, om daarna via de CA-120 of CA-41 verder te gaan richting Fresno
Ze hadden beter een mailtje kunnen sturen met deze tekst: De reizigers kunnen van het prachtige park Yosemite genieten vanuit de auto en in Fresno kan men in het zwembad gaan liggen om rustig te kunnen balen dat ze niks van Yosemite hebben gezien. :lol: Ze geven eigenlijk gewoon toe dat je alleen door Yosemite rijdt en er dus niks van ziet. Ik maak er nu wel een geintje van, maar eigenlijk is het te belachelijk voor woorden. Gelukkig had ik dat stukje destijds nog aangepast. Lake Tahoe, Fresno en Bakersfield had ik vervangen door Mariposa, Bridgeport en Death Valley. Ik heb echt zin in de volgende reis, waarbij ik wel genoeg tijd voor Yosemite wil hebben.

Ik ben overigens ook wel benieuwd naar het antwoord van Exit. Ik ga de antwoorden meteen vergelijken. Waarschijnlijk staat er ongeveer hetzelfde in. :lol:
Groetjes René

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer