Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nederlanders tegen komen,

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Nederlanders tegen komen,

Bericht door michelly »

Wij zijn dit jaar voor de tweede keer een paar dagen op bezoek geweest bij Yvonne en Randy. Yvonne is een nichtje van mijn beste vriendin en getrouwd met een Amerikaan. Beide bezoeken zijn een hoogtepunt van onze vakantie geweest. Het scheelt natuurlijk ook wel dat ze in Rapid City woonden (ze zijn 2 dagen na ons laatste bezoek naar Idaho verhuisd) en daar de omgeving natuurlijk schitterend is :D .

Ook hadden we dit jaar een heel aparte ervaring in Moab. We werden herkend! Ik liep met Denise in een winkeltje en toen sprak een voor ons vreemde Nederlander ons aan. Hij vroeg of wij Michelly waren. Hij herkende ons van ons verslag dat hij via google gevonden had. Hij kwam overigens niet van het forum. Ze hadden blijkbaar al heel veel tips van onze site gehaald.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ik vind het ook helemaal niet erg om Nederlanders tegen te komen tijdens de vakantie. In 2007 hebben wij een heel erg gezellig ontbijtje gehad met mensen die ons volgden via onze weblog en die toevallig tegelijkertijd met ons in Las Vegas zaten. Zij stuurden ons een mailtje met de vraag of we zin hadden om met hen te gaan ontbijten, hartstikke leuk vonden we dat. In diezelfde vakantie hebben we ook een ontmoeting gehad met een Nederlands gezin dat tegelijk met ons de tour naar Antelope Canyon maakte. Na afloop hebben we bijna twee uur gezellig met elkaar zitten kletsen op het terras van The Dam Restaurant in Page. Ook in de laundry van ons hotel in Hollywood heb ik heel lang staan praten met een Nederlandse vrouw. Het was voor ons een van de laatste dagen van onze vakantie en zij zouden nog gaan beginnen aan hun rondreis. We hebben hen onze koelbox, borden, bekers en bestek meegegeven. Tijdens onze vakantie in 2008 hebben we ook veel Nederlanders gesproken. Mijn vriendin Lilianne begon altijd een gesprek als ze andere Nederlanders hoorde :lol:. Natuurlijk zijn de geplande ontmoetingen met andere forumleden ook heel erg leuk. Zo hebben we dit jaar ontzettend veel lol gehad met Harry en Jaap in Las Vegas!
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ook hadden we dit jaar een heel aparte ervaring in Moab. We werden herkend!
Oef, dat hadden wij in een KLM-toestel toen we uit gingen stappen in Amsterdam. 'Hee, daar heb je de Nieuwenoordjes!'. Sta je toch ff raar te kijken hoor :lol:
Verelle
Amerikakenner

Bericht door Verelle »

Eerlijk gezegd geen behoefte aan om Nederlanders te ontmoeten op mijn vakantie, maar dat hangt natuurlijk ook van de persoon af. Ik spreek met mijn partner meestal Engels, dus op de trails zullen we niet zo snel in het Nederlands aangesproken worden. Ik moet zeggen dat we eigenlijk weinig Nederlanders tegen komen, zelfs toen we er voor een jaar waren zijn we er bar weinig tegen gekomen. Ik kan mij eigenlijk maar 3 keer in een heel jaar goed Nederlanders herinneren waar we mee hebben gesproken. Twee ontmoetingen waren met Nederlanders, die al jaren in Amerika woonden en een ontmoeting met Dolf Jansen en zijn gezin. Die zijn we een aantal keer tegen het lijf gelopen. Ook dit jaar kan ik mij geen ontmoeting met landgenoten herinneren, ook al zullen er ongetwijfeld Nederlanders zijn geweest.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Forumleden ontmoeten is leuk, maar verder probeer ik toch mijn mond te houden en er heel lokaal uit te zien als ik weer zo'n gezellig luidruchtig Nederlands reisgezelschap zie....wat zijn we onbeschoft in het buitenland, en waar halen we toch het infantiele idee vandaan dat niemand ons verstaat, en we dus alles over iedereen kunnen zeggen (of roepen over 100 meter) ?
Verelle
Amerikakenner

Bericht door Verelle »

Pete.Z schreef:zo'n gezellig luidruchtig Nederlands reisgezelschap zie....wat zijn we onbeschoft in het buitenland, en waar halen we toch het infantiele idee vandaan dat niemand ons verstaat, en we dus alles over iedereen kunnen zeggen (of roepen over 100 meter) ?
Dat is niet iets typisch voor Nederlanders, dat is gewoon mens eigen, zeker in grote groepen.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Vast wel, maar wij zijn er erg goed in hoor....April bij de Grand canyon, heerlijk NL gezinnetje met twee dochters van een jaar of 15, die zeer luid alle mannelijke voorbijgangers bespraken...zo genant.

Natuurlijk kan het best zo zijn dat iedereen dat doet, maar dat versta ik niet.... :mrgreen:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Forumleden ontmoeten is leuk, maar verder probeer ik toch mijn mond te houden en er heel lokaal uit te zien als ik weer zo'n gezellig luidruchtig Nederlands reisgezelschap zie
Ik denk dat dat echt niet voor alle Nederlanders geldt hoor :wink:
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

En Piet, kwam je door de keuring? ;)
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Mantoinette
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mantoinette »

Tijdens onze 1e vakantie in de VS in 2005, het overbekende rondje california en LV, kwamen wel heel veel Nederlandse campers tegen. Vaak heel erg leuk om de verhalen van andere reizigers te horen en voor onze kinderen leuk om samen met de andere NL-kinderen naar het zwembad te gaan.
Onze 2e en 3e rondreis hebben we met 2 gezinnen gedaan en automatisch kwamen we minder gauw in contact met andere Nederlandse vakantiegangers.
Eigenlijk vind ik het onderweg best leuk om andere mensen tegen te komen en te luisteren naar wat zij hebben gedaan of gezien. Het zijn uiteraard altijd maar vluchtige ontmoetingen.
Dit jaar hebben we maar weinig campers met Nederlanders gezien... dat lag waarschijnlijk aan de route. Ook prima!

Hier in het Zuiden van Nederland wonen veel NATO Amerikanen en het is altijd leuk om met hen een praatje te maken. Ze blijven ca. 3 -5 jaar in Nederland en worden dan weer verder uitgezonden ergens in de wereld. In onze wijk wonen een aantal Amerikaanse gezinnen en we komen ze dus regelmatig tegen. Sommigen proberen zelfs Nederlands te leren om zodoende een beetje te integreren.
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!

reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

jerbia schreef:En Piet, kwam je door de keuring? ;)
Waarom denk je dat ik er zo'n hekel aan heb? :mrgreen:
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik vind het altijd wel leuk om Nederlanders tegen te komen. Waar wij wonen is helemaal niet toeristisch, dus we komen hier eigenlijk nooit buitenlanders tegen (afgezien van de buitenlandse spouses dan). Als ik dan eens iemand hoor die Nederlands spreekt, dan vind ik dat altijd wel leuk. Ik spreek hooguit een paar keer in de maand Nederlands (mits ik niet vergeet mijn ouders te bellen), dus ik zie het altijd als een goede gelegenheid om mijn taal bij te houden. Dus Nederlandse forum-gangers: kom eens langs in Middle Georgia! :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Het hangt ook een beetje af van het 'soort' Nederlanders, denk ik. Van die hele luidruchtige mensen houden wij niet zo, maar gewoon rustige, respectvolle mensen vind ik prima. Al moet ik wel zeggen dat we niet actief mensen aanspreken als we Nederlands horen, maar we hebben in 2006 een heel gezellig gesprek gehad met een Nederlands stel op het vliegveld in Phoenix, goede tips van ze gekregen ook. Toevallig zaten ze op de terugweg weer in hetzelfde vliegtuig, konden we ervaringen uitwisselen :D. En ons avondje koffieleuten bij Monique en Albert in Estes Park was erg gezellig!

(en hoe het niet moet: we waren op Koninginnedag in Berlijn en bezochten toen de voormalige Stasigevangenis Hohenschönhausen, zeer indrukwekkend, vooral omdat de rondleidingen worden gegeven door oud-gevangenen. In onze groep liep ook een Nederlands gezin mee. Allemaal in het oranje, de man had zijn baard en snor oranje geverfd... dat vond ik nogal feestelijk en respectloos voor zo'n plek)
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ik ben in de VS nog nooit luidruchtige Nederlandse toeristen tegengekomen. Alleen rustige natuurgenieters.
Altijd leuk om een praatje te maken met landgenoten.
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Ik vind het type Nederlanders dat je in Amerika in de nationale parken nog wel eens tegenkomt in geen enkel opzicht te vergelijken met de figuren die je op Franse en Italiaanse campings tegenkomt.
De laatste vind ik écht een verschrikking. De eerste zijn volgens mij toch meer 'gelijkgezinden' die gewoon van de natuur komen genieten. Die wil ik best tegenkomen.

Voor het uitgaansleven ga je sowieso niet naar de NP's dus dat filters zichzelf wel uit.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
cowgirl
Amerika-ontdekker

Bericht door cowgirl »

Matrox schreef:Ik vind het type Nederlanders dat je in Amerika in de nationale parken nog wel eens tegenkomt in geen enkel opzicht te vergelijken met de figuren die je op Franse en Italiaanse campings tegenkomt.
grappig, de Nederlanders waar ik me aan erger zijn juist mensen waarvan ik denk dat ze eigenlijk meer thuishoren op een Franse camping en niet in een nationaal park! Ik schaam me voor Nederlanders die eekhoorns voeren of van de trails af gaan in een NP, die in een restaurant hardop bespreken dat ze geen fooi gaan geven of in het vliegtuig heel krom engels aan een stewardess vragen of de pinda's toch wel echt gratis zijn.
Er zijn misschien ook wel Duitsers of Fransen die dat doen, maar ze vallen me of minder op of ze maken minder emoties in me los :-)
Ik klets niet met mensen alleen omdat ze Nederlands zijn, maar omdat er een aanleiding voor is of omdat je het gevoel hebt dat er een klik is. Eigenlijk net zoals wanneer ik in Nederland ben :-)
CrosstownWoman
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door CrosstownWoman »

Ik had afgelopen augustus een paar keer in Cali dat ik wat Nederlanders tegen kwam. Ik praatte de gehele vakantie in het Engels, aangezien mijn grootouders geen woord NL verstaan.

Stond ik in een winkel in Camarillo, en ik hoor Nederlanders praten... Ik praatte nog in het Engels tegen mijn oma, en sloeg direct over naar het Nederlands. De Nl mensen die dus naast ons stonden keken heel vreemd op :lol: maar vonden het leuk om toch Nederlands te horen..

Ik vond het zelf wel prettig, zo nu en dan wat Nederlands om me heen. Toch een beetje terug denkend aan thuis dan he. :mrgreen:
Eleomora
Amerikafan

Bericht door Eleomora »

Ik was laatst een dagje in Belgie. Niets mis mee.
Maar dan kom je bij een parkeerplaats van het evenement, zie je daar een stuk of 15 campers staan. En ja hoor op een na allemaal nederlanders. En geen kaartje kopen voor de vliegshow, maar alleen op de parkeerplaats staan.

Je betaald toch entree om zulke evenementen te kunnen behouden, want zonder inkomsten is het snel gedaan. Als iedereen met zijn camper daar zou gaan staan zal het snel afgelopen zijn. Aan zulke mensen heb ik ook echt een hekel.

ik snap ook niet die belgen die ´s ochtends vroeg al aan de patat zitten, maar dat zal wel iets met cultuur te maken hebben :lol:
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

:shock: Dan mis ik dat stukje cultuur blijkbaar want ik heb nog nooit patat 's morgens verorberd :blink: .Zeker dat het geen Engelsmannen waren want die durven wel zo vroeg warm eten .En het kunnen natuurlijk ook altijd wel eens mensen zijn die nachtje hebben doorgedaan :lol: en waarvan de eetlust nog prima werktte.
Neen echt , het is toch niet Belgisch hoor :?
Eleomora
Amerikafan

Bericht door Eleomora »

Het waren toch echt wel vlamingen. Waarschijnlijk met in gedachten dat rond etenstijd de wachttijd voor een frietje 1,5 uur was :lol:.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer