Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Prijsverschil in 3 weken vliegtickets

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Prijs verschil in 3 weken vliegtickets

Bericht door Bralo20 »

Ingrid67 schreef:Nu van 19 juli t/m 9 aug voor 542 p.p. Ik heb ze gelijk geboekt! Rechtstreeks Amsterdam_ Orlando

Wij zijn nog nooit zo goedkoop in het hoogseizoen gevlogen! Ik ben er helemaal blij mee.

Groeten Ingrid
Zeker niet slecht... Momenteel staat diezelfde vlucht aan 626 EUR (basistarief zonder taksen, toeslagen,...) in de GDS systemen, je hebt dus best wel een degelijke deal gedaan ;)
kangie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door kangie »

Over prijsverschil gesproken: als je nu een klm-ticket boekt voor L.A. heen 24 december en terug 14 jan (rechtstreekse vluchten) dan betaal je via de klm-site euro 992,-
Eind augustus heb ik deze reis geboekt voor euro 558,- :dance:
Een maand later is het dus bijna euro 440,- duurder!!! :roll:
Bralo20
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

kangie schreef:Over prijsverschil gesproken: als je nu een klm-ticket boekt voor L.A. heen 24 december en terug 14 jan (rechtstreekse vluchten) dan betaal je via de klm-site euro 992,-
Eind augustus heb ik deze reis geboekt voor euro 558,- :dance:
Een maand later is het dus bijna euro 440,- duurder!!! :roll:
Ik heb een tijdje geleden hetzelfde gemerkt met m'n UA vluchten... Plots 350 EUR dan de prijs die ik boekte dan naar 100 EUR goedkoper dan ik boekte (450 EUR verschil) en nu staan ze terug iets duurder dan de originele boeking...

Op het juiste moment boeken begint wel een kunst t eworden :D
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Op de prijzen van vliegtickets is geen pijl te trekken. Over het algemeen worden ze duurder naarmate je langer wacht. Dit geldt voor de 'normale' luchtvaartmaatschappijen en niet voor de lowcost airlines. Daar gaat die regel niet altijd op.

Over het algemeen hebben de luchtvaartmaatschappijen maar een doel en dat is jou zoveel mogelijk geld afpakken. Klinkt heel hard, maar dat is het ook. Anders zou je toch bijvoorbeeld voor de kortste route de laagste prijs betalen maar dat is niet. Tig overstaps kost minder dan een rechtstreekse vlucht. Erg raar. Kom dan ook niet aan met brandstoftoeslagen. Dat hele gezeur over milieu is ook een grote wassen neus. Als het daarom draaide, zou de overheid al lang maatregelen hebben genomen tegen dit soort luchtvaartpraktijken, maar nee. Het levert alleen maar geld op!

Lees eens het boek 'U vliegt nog steeds te duur' van Hugo van Reijen. Zeer vermakelijk en je valt van je stoel als je leest over al die maffia-achtige praktijken van luchtvaartmaatschapppijen.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Dat goedkoop boeken op de duitse Martinait site schijnt al niet meer te kunnen.
Ze hebben gisteren de tarieven verhoogd tot hetzelfde als op de nederlandse site.
Helaas!
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Airmiles schreef:Op de prijzen van vliegtickets is geen pijl te trekken. Over het algemeen worden ze duurder naarmate je langer wacht. Dit geldt voor de 'normale' luchtvaartmaatschappijen en niet voor de lowcost airlines. Daar gaat die regel niet altijd op.

Over het algemeen hebben de luchtvaartmaatschappijen maar een doel en dat is jou zoveel mogelijk geld afpakken. Klinkt heel hard, maar dat is het ook. Anders zou je toch bijvoorbeeld voor de kortste route de laagste prijs betalen maar dat is niet. Tig overstaps kost minder dan een rechtstreekse vlucht. Erg raar. Kom dan ook niet aan met brandstoftoeslagen. Dat hele gezeur over milieu is ook een grote wassen neus. Als het daarom draaide, zou de overheid al lang maatregelen hebben genomen tegen dit soort luchtvaartpraktijken, maar nee. Het levert alleen maar geld op!

Lees eens het boek 'U vliegt nog steeds te duur' van Hugo van Reijen. Zeer vermakelijk en je valt van je stoel als je leest over al die maffia-achtige praktijken van luchtvaartmaatschapppijen.
Ik vond het altijd al compleet gestoord dat een rechtstreekse vlucht van Amsterdam naar Atlanta duurder is dan exact diezelfde vlucht met daarna een extra vlucht naar bijv. Orlando. :stupid:
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Bertorelli schreef: Ik vond het altijd al compleet gestoord dat een rechtstreekse vlucht van Amsterdam naar Atlanta duurder is dan exact diezelfde vlucht met daarna een extra vlucht naar bijv. Orlando. :stupid:
Idd precies wat ik bedoel. Ik heb een ticket AMS-Miami via Memphis. Kost 485 euro. Wil ik echter alleen maar naar Memphis, dan kost dat ticket ruim 700 euro.
Bralo20
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Soms vallen die verschillen te verklaren door de taksen & fees die de maatschappijen moeten betalen aan de luchthaveneigenaar / overheden / baggageafhandeling, etc... ter plaatse. Zo zal een ticket met als eindbestemming IAD mogelijk een stuk duurder zijn dan een ticket naar een god vergeten boerengat 100 mijl verder... Ondanks dat je zowieso over dezelfde luchthaven passeert worden de te betalen kosten berekent op de eindbestemming.

Stom maar het is nu eenmaal dikwijls wel het geval. Sommige luchthavens zijn verschrikkelijk duur voor een maatschappij en dit wordt dan ook netjes doorgerekend.

Niet echt dé algemene regel maar toch regelmatig van toepassing.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer