Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Muir Woods of Big Basin
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Muir Woods of Big Basin
Enkele jaren geleden zijn we naar Avenue of the Giants en Redwood NP geweest. Prachtige parken, dus we willen nog wel meer Redwood bomen zien. Onze rondreis volgend jaar (half mei) eindigt in San Francisco, dat zouden we natuurlijk prima kunnen combineren met een leuke trail in Muir Woods of Big Basin.
Heeft iemand ervaring met deze parken? Zijn ze de moeite nog waard als je Redwood NP al hebt gezien? Ik ben benieuwd wie Muir Woods en Big Basin al heeft gezien, en welk van die twee parken de voorkeur heeft.
Heeft iemand ervaring met deze parken? Zijn ze de moeite nog waard als je Redwood NP al hebt gezien? Ik ben benieuwd wie Muir Woods en Big Basin al heeft gezien, en welk van die twee parken de voorkeur heeft.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Muir Woods of Big Basin
Ik ga binnenkort naar Muir Woods. Heel veel tijd zullen we er helaas niet gaan doorbrengen en ik kan het ook niet vergelijken met de andere parken die je hier noemt....maar; binnenkort kan ik je dus vertellen van mijn ervaringen!!
- SonjaV
- Amerikakenner
- Contacteer:
Muir Woods zijn we nooit geweest, maar in 2003 zijn we wel in Great Basin NP in Nevada geweest.
Ik kan me echter niet herinneren of we daar red woods gezien hebben.
Of bedoel je met Big Basin een ander park?
Je kan eens kijken in ons verslag op 31 aug, maar ik heb dit maar summier beschreven.
Tja, pre-laptop tijdperk.
Ik kan me echter niet herinneren of we daar red woods gezien hebben.
Of bedoel je met Big Basin een ander park?
Je kan eens kijken in ons verslag op 31 aug, maar ik heb dit maar summier beschreven.
Tja, pre-laptop tijdperk.

- Henriëtte
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben Muir Woods tot nu toe nog niet tegengekomen in reisverslagen, dus ik ben heel benieuwd hoe jij het zal vinden, RiverCola. Altijd leuk om te lezen hoe iemand een park persoonlijk ervaart.
Sonja, ik bedoel inderdaad niet Great Basin in Nevada. Big Basin is een park dat vlak bij San Francisco ligt. We komen waarschijnlijk wel in de buurt van Great Basin, we hopen daar de Bristlecone Trees te gaan bekijken maar het is - omdat we zo vroeg in het seizoen zijn - heel twijfelachtig of dat gaat lukken. Waarschijnlijk is de weg daarnaartoe dan nog afgesloten. Net ten noorden van Death Valley hebben we nog een kans (het Ancient Bristlecone Forest), maar daarvoor geldt hetzelfde: we vrezen dat we daar halverwege de lente nog niet terecht kunnen.
Sonja, ik bedoel inderdaad niet Great Basin in Nevada. Big Basin is een park dat vlak bij San Francisco ligt. We komen waarschijnlijk wel in de buurt van Great Basin, we hopen daar de Bristlecone Trees te gaan bekijken maar het is - omdat we zo vroeg in het seizoen zijn - heel twijfelachtig of dat gaat lukken. Waarschijnlijk is de weg daarnaartoe dan nog afgesloten. Net ten noorden van Death Valley hebben we nog een kans (het Ancient Bristlecone Forest), maar daarvoor geldt hetzelfde: we vrezen dat we daar halverwege de lente nog niet terecht kunnen.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dit schreef ik in juni 2004 over Muir Woods:
Na het eten gingen we weer richting Muir Woods in de hoop dat het nu minder druk zou zijn, zodat we tenminste niet al te ver zouden hoeven parkeren.
We kwamen er rond 10 uur aan en toen al was de hoofdparkeerplaats vol! Gelukkig is er nog een grote parkeerplaats vlak naast, waar we een plek vonden.
De entree voor het park is $3 per persoon, maar wij hebben een National Parks pas, dus moesten alleen zeggen met zijn hoevelen we waren.
Al meteen zie je de gigantische redwoods, die het park zo speciaal maken. De kinderen zagen het voor het eerst en waren helemaal onder de indruk.
We liepen een stukje van de houten planken route, maar gingen daarna de heuvel op. De kinderen genoten en verstopten zich constant in of achter de enorme bomen om ons te laten "schrikken". Ik heb ze zelden zo enthousiast over een wandeling gezien!
De natuur is er dan ook werkelijk adembenemend, heel groen, met die grote roodkleurige boomstammen er tussenin. Kai heeft zaadjes gekocht om een Sequoia (iets anders, maar wel familie van de redwood) in onze tuin te laten groeien, we zullen zien of het lukt.
Al met al waren we bijna 2 uur in het park. Toen we om 12 uur weggingen was het alweer helemaal volgelopen en zagen we dat er nu al een paar mijl verderop geparkeerd moest worden geparkeerd.
Op de terugweg stopten we bij Muir Beach. Katja en ik vonden het niet erg de moeite waard, veel te koud en winderig en bewolkt. Maar Kai, Saskia en Rick vermaakten zich met de stenen, die er lagen, op elkaar te gooien en zo in stukjes te breken om er prehistorische bijltjes van te maken. Je moet er maar opkomen...
Aan het begin van de weg erheen lag een leuke inn, de Pelican Inn, die een Britse pub bleek te zijn. Hier aten we lekker "Pub Grub": bangers and mash, fish and chips en ik een bord met verschillende kazen en crackers. Daarbij dronk ik een heerlijk glas shandy.
Na het eten gingen we weer richting Muir Woods in de hoop dat het nu minder druk zou zijn, zodat we tenminste niet al te ver zouden hoeven parkeren.
We kwamen er rond 10 uur aan en toen al was de hoofdparkeerplaats vol! Gelukkig is er nog een grote parkeerplaats vlak naast, waar we een plek vonden.
De entree voor het park is $3 per persoon, maar wij hebben een National Parks pas, dus moesten alleen zeggen met zijn hoevelen we waren.
Al meteen zie je de gigantische redwoods, die het park zo speciaal maken. De kinderen zagen het voor het eerst en waren helemaal onder de indruk.
We liepen een stukje van de houten planken route, maar gingen daarna de heuvel op. De kinderen genoten en verstopten zich constant in of achter de enorme bomen om ons te laten "schrikken". Ik heb ze zelden zo enthousiast over een wandeling gezien!
De natuur is er dan ook werkelijk adembenemend, heel groen, met die grote roodkleurige boomstammen er tussenin. Kai heeft zaadjes gekocht om een Sequoia (iets anders, maar wel familie van de redwood) in onze tuin te laten groeien, we zullen zien of het lukt.
Al met al waren we bijna 2 uur in het park. Toen we om 12 uur weggingen was het alweer helemaal volgelopen en zagen we dat er nu al een paar mijl verderop geparkeerd moest worden geparkeerd.
Op de terugweg stopten we bij Muir Beach. Katja en ik vonden het niet erg de moeite waard, veel te koud en winderig en bewolkt. Maar Kai, Saskia en Rick vermaakten zich met de stenen, die er lagen, op elkaar te gooien en zo in stukjes te breken om er prehistorische bijltjes van te maken. Je moet er maar opkomen...
Aan het begin van de weg erheen lag een leuke inn, de Pelican Inn, die een Britse pub bleek te zijn. Hier aten we lekker "Pub Grub": bangers and mash, fish and chips en ik een bord met verschillende kazen en crackers. Daarbij dronk ik een heerlijk glas shandy.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt voor je verslag, Petra, het klinkt heel enthousiast. Behalve dan over die drukte. Ik heb ondertussen ook ergens anders al gelezen dat Muir Woods ontzettend druk kan zijn, en vooral daardoor heb ik het idee dat Big Basin ons meer zal trekken.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, het was zeker druk, maar de meeste mensen lopen enkel het houten paadje. Als je wat verder het woud ingaat wordt het al gauw rustig.
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Contacteer:
We houden wel van een stevig stuk lopen, dus we houden het zeker niet alleen bij de (meestal korte) houten wandelpaden. Ik heb wel heel veel zin om weer eens tussen de Redwoods door te lopen, dat heeft de vorige keer veel indruk op me gemaakt. Als we in Muir Woods de drukte een beetje kunnen ontlopen, dan blijft dit park zeker bij de opties.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Henriëtte,
Wij waren in 2004 van plan om Muir Woods te bezoeken, maar ik citeer nu even uit ons reisverslag.
Martin
Wij waren in 2004 van plan om Muir Woods te bezoeken, maar ik citeer nu even uit ons reisverslag.
Je kon echt nergens je auto kwijt. Kilometers buiten het park stonden de auto's geparkeerd.Na een zelfgemaakt Amerikaans ontbijt vertrekken we met de auto naar de Golden Gate Bridge. Het uiteindelijke doel is de Muir Woods. Helaas blijkt daar het parkeerterrein overvol te zijn. Er staan overal auto's langs de kant van de weg geparkeerd. We rijden er langs, maar na een km of 2 hebben we nog steeds geen plekje gevonden. Uiteindelijk besluiten we de Muir Woods maar te laten voor wat ze zijn. We rijden terug.

Martin
Wij zijn er dit jaar in mei ook geweest (moet nog steeds mijn reisverslag maken!). Big Basin ken ik helaas niet.
Muir Woods is een niet zo erg grote vallei, met vrij veel mooie grote redwoods. Twee dagen ervoor waren we nog in Mariposa Grove en die sequoia's zijn toch net iets imposanter, omdat ze veel dikker zijn dan de redwoods in Muir Woods. De redwoods schijnen echter wel net iets hoger te zijn. Het was bij ons inderdaad ook drukker dan we gedacht hadden. Wij moesten op een parkeerterrein vrij ver buiten het park parkeren en konden maar moeilijk een plekje vinden. De sfeer in het park is een beetje mysterieus door het licht dat tussen de bomen door schijnt. Op de bodem van de vallei loop je over houten paden en daar kan het behoorlijk druk zijn. Op het wat hoger gelegen pad dat we op de terugweg namen is het wat rustiger, maar daar zijn ook meer niveauverschillen. Wij deden het rondje waar anderhalf uur voor staat, maar waren binnen een uurtje al weer rond.
Wij (2 broers van 34 en 38) vonden het park niet zo heel spectaculair, maar als je van boswandelingen houdt, is het wel leuk om hier een paar uurtjes door te brengen. Daarna hebben we nog een uurtje in Sausalito doorgebracht, maar daar hadden we het redelijk snel gezien.
Muir Woods is een niet zo erg grote vallei, met vrij veel mooie grote redwoods. Twee dagen ervoor waren we nog in Mariposa Grove en die sequoia's zijn toch net iets imposanter, omdat ze veel dikker zijn dan de redwoods in Muir Woods. De redwoods schijnen echter wel net iets hoger te zijn. Het was bij ons inderdaad ook drukker dan we gedacht hadden. Wij moesten op een parkeerterrein vrij ver buiten het park parkeren en konden maar moeilijk een plekje vinden. De sfeer in het park is een beetje mysterieus door het licht dat tussen de bomen door schijnt. Op de bodem van de vallei loop je over houten paden en daar kan het behoorlijk druk zijn. Op het wat hoger gelegen pad dat we op de terugweg namen is het wat rustiger, maar daar zijn ook meer niveauverschillen. Wij deden het rondje waar anderhalf uur voor staat, maar waren binnen een uurtje al weer rond.
Wij (2 broers van 34 en 38) vonden het park niet zo heel spectaculair, maar als je van boswandelingen houdt, is het wel leuk om hier een paar uurtjes door te brengen. Daarna hebben we nog een uurtje in Sausalito doorgebracht, maar daar hadden we het redelijk snel gezien.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat was dus bij ons de dag voor het stukje, dat ik plaatste, het geval. Toch nog even naar ons verslag gekeken en we waren daar dus wel op een weekend. Waarschijnlijk is het doordeweeks een stuk minder druk. Dat is althans zeker het geval bij het meest populaire park hier, Great Falls. Daar sta je zo een uur te wachten voor de ingang op het weekend, terwijl er gedurende de werkweek alleen toeristen zijn, vrijwel geen (behalve ikMartin & Marianne schreef:Henriëtte,
Je kon echt nergens je auto kwijt. Kilometers buiten het park stonden de auto's geparkeerd.Na een zelfgemaakt Amerikaans ontbijt vertrekken we met de auto naar de Golden Gate Bridge. Het uiteindelijke doel is de Muir Woods. Helaas blijkt daar het parkeerterrein overvol te zijn. Er staan overal auto's langs de kant van de weg geparkeerd. We rijden er langs, maar na een km of 2 hebben we nog steeds geen plekje gevonden. Uiteindelijk besluiten we de Muir Woods maar te laten voor wat ze zijn. We rijden terug.![]()
Martin

- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik hoop dan dat het ons gaat lukken om een parkeerplek te vinden. Wij gaan ook in het weekend omdat we met vrienden gaan die in SF wonen en die moeten door de weeks natuurlijk gewoon werken.
Helaas kunnen we ook niet heel vroeg gaan omdat we eerst onze huurauto in moeten leveren in SF voordat we gaan. Al met al niet de beste condities om het park nog rustig aan te treffen. We gaan echter wel half oktober.....al zal dit waarschijnlijk niet zo heel veel uitmaken omdat ik me kan voorstellen dat veel inwoners van SF ook in oktober graag op zaterdag de natuur ingaan.
Laten we het beste hopen! Ik heb op de kaart wel gezien dat er veel wegen lopen door dit park en wat mij betreft is een mooie rit door de natuur ook heel leuk. Wie weet komen we dan onderweg ook nog mooie plekken tegen om te wandelen (niet bij het visitors center).
Helaas kunnen we ook niet heel vroeg gaan omdat we eerst onze huurauto in moeten leveren in SF voordat we gaan. Al met al niet de beste condities om het park nog rustig aan te treffen. We gaan echter wel half oktober.....al zal dit waarschijnlijk niet zo heel veel uitmaken omdat ik me kan voorstellen dat veel inwoners van SF ook in oktober graag op zaterdag de natuur ingaan.
Laten we het beste hopen! Ik heb op de kaart wel gezien dat er veel wegen lopen door dit park en wat mij betreft is een mooie rit door de natuur ook heel leuk. Wie weet komen we dan onderweg ook nog mooie plekken tegen om te wandelen (niet bij het visitors center).
- Noa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Wij zijn in 2007 in Muir Woods geweest. Maar het verhaal dat er moeilijk parkeerplaatsen te krijgen zijn kan ik me niet herinneren. Wij waren inderdaad niet de enigen in het park, maar we konden met gemak onze auto kwijt en hebben heerlijk gewandeld daar.
Het is een prachtig park en hebben zelfs nog herten gespot.
Zonder meer een aanrader.
Wij hebben het park gecombineerd met een middagje Sausolito. Een erg gezellig stadje.
Het is een prachtig park en hebben zelfs nog herten gespot.
Zonder meer een aanrader.
Wij hebben het park gecombineerd met een middagje Sausolito. Een erg gezellig stadje.
Fan of the U.S.A.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij waren er op een vrijdag, wel midden in de zomer. Het is blijkbaar niet ongebruikelijk dat het druk is, zie de tekst op de NPS-site:
Muir Woods is located 11 miles north of the Golden Gate Bridge. Take Highway 101 to the Highway 1/ Stinson Beach Exit. Follow the signs to Muir Woods. Roads to the park are steep and winding. Vehicles over 35 feet long are prohibited. Parking space is very limited and fills quickly on most days. There are no RV parking facilities.
Marianne
Muir Woods is located 11 miles north of the Golden Gate Bridge. Take Highway 101 to the Highway 1/ Stinson Beach Exit. Follow the signs to Muir Woods. Roads to the park are steep and winding. Vehicles over 35 feet long are prohibited. Parking space is very limited and fills quickly on most days. There are no RV parking facilities.
Marianne
- ess
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Hoi,
Wij zijn in 2007 in Muir Woods geweest (zie onze site voor foto's)
Wij vonden het schitterend..... Het is niet super groot, maar wel heerlijk om te wandelen.
Ook de weg er naar toe was al leuk om te rijden, dat je zo van de drukke stad in een rustig mooi stuk kan zitten.
Groetjes ess
Wij zijn in 2007 in Muir Woods geweest (zie onze site voor foto's)
Wij vonden het schitterend..... Het is niet super groot, maar wel heerlijk om te wandelen.
Ook de weg er naar toe was al leuk om te rijden, dat je zo van de drukke stad in een rustig mooi stuk kan zitten.
Groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
- ess
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Oja bij ons was het helemaal niet druk we waren bijna de enige...... We waren wel aan het eind van de middag....
Onze Amerika Site
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Blog tijdens onze reizen
voor de liefhebbers van redwoods: in de (amerikaanse) national geographic van deze maand zit een grote special over redwoods met een prachtige uitvouwposter.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik ben de tweede week van mei naar Muir Woods geweest, en was onder de indruk van het park. Toen was het er erg rustig we stonden met de auto bij de winkel/kaartverkoop-shop. Ik durf niet te zeggen als jullie gaan of het dan druk is
. Naar mijn idee is het zeker de moeite waard om een bezoek te brengen aan
Muir Woods.

Muir Woods.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 648 Weergaves
-