Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verplaatsen Datum vliegen KLM

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Gezinnetje
Amerika-ontdekker

Verplaatsen Datum vliegen KLM

Bericht door Gezinnetje »

Hallo Allemaal,

Deze vraag gaat niet over het boeken van een ticket maar om het wijzigen van de data hiervan.

Mijn Oma vliegt vanaf AMS 15 Oktober 2009 Met KLM Rechtstreeks naar LAX ze verblijft dan 3 weken.
Nu heeft ze van de dokter gehoord dat de kans er in zit dat ze niet mag vliegen IVM hart klachten.
Maar dit hoort ze 8 Oktober definitief.

Mijn oma heeft GEEN Annuleringins verzekering, wel een doorlopende Reisverzekering (los van ticket)
Nu wil ze graag haar vertrek data wijzigen (dus ze wil niet Annuleren) naar December of Februarie de ticktes dan vallen 100 euro duurder uit. Maar dat wil ze er gewoon bijleggen.

D-reizen, (waar ze het Online geboekt heeft, dit omdat de KLM site op het moment van boeken helaas neit werkte)
Kan hier niet helpen. Hun zeggen dan bent U gewoon het geld kwijt en diend U geheel opnieuw te boeken.
Ook kunnen ze geen Annulerings verzekering afsluiten.

-Denken jullie dat KLM zelf Coulant genoeg is om dit voor haar te verplaatsen? Wat zijn jullie evaringen hier in?
-Kan je elders een annulering verzekering afsluiten die het al betaalde ticket dan ook mee dekt? (ticket is 3 weken geldeden betaald)
-Ik had op KLM gelezen dat bepaalde ticket klasse makkelijk kunnen wijzigen van DATA, weten jullie of mijn oma dit simpel weg kan Upgraden naar een hogere klasse? Is vast goedkoper dan al haar geld kwijt zijn.

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen door jullie ervaringen !!!
Deze stress voor mijn oma werkt natuurlijk niet lekker voor het hart.
Dus ik hoop dat ik door tips of ervaringen van jullie, een oplossing voor haar kan vinden.

Alvast bedankt allemaal !!!!
http://bigbeargetaway.com/ws_index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Clint
Amerika-expert

Re: Verplaatsen Datum vliegen KLM

Bericht door Clint »

Het probleem is, waarschijnlijk, dat jouw oma een goedkoop ticket heeft (goedkoop voor de airline, niet persé voor haarzelf). Deze discount economy fares zijn meestal erg restricted, als in: niks mag/kan gewijzigd worden. Bij een duurder ticket is er meer mogelijk. Ik zou het zeker bij KLM proberen, maar hou er rekening mee dat ook de KLM een negatief antwoord geeft. Door het ticket te boeken ben je namelijk met de voorwaarden akkoord gegaan.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

KLM bellen en het verhaal zo zielig mogelijk maken, dat lijkt mij de beste optie.
Normaal gesproken kan een ticket uit de goedkoopste klasse inderdaad niet omgezet worden naar een latere datum.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Gezinnetje schreef:-Denken jullie dat KLM zelf Coulant genoeg is om dit voor haar te verplaatsen? Wat zijn jullie evaringen hier in?
-Kan je elders een annulering verzekering afsluiten die het al betaalde ticket dan ook mee dekt? (ticket is 3 weken geldeden betaald)
-Ik had op KLM gelezen dat bepaalde ticket klasse makkelijk kunnen wijzigen van DATA, weten jullie of mijn oma dit simpel weg kan Upgraden naar een hogere klasse? Is vast goedkoper dan al haar geld kwijt zijn.
- Geen ervaring maar ik denk dat dit vooral afhangt van het type/klasse ticket dat gekocht is. Sommige tickets zijn tegen een meerprijs te wijzigen, anderen niet. Het beste is gewoon contact op te nemen met de KLM dan weet je het. Nee heb je, ja kun je krijgen.

- Nee, dat zal niet gaan. Zeker nu de 'onzekere gebeurtenis' al min of meer bekend is. Daarom is het ook zo belangrijk, en ook vereist, binnen een x-aantal dagen ná de boeking (vaak een dag of 7) je annuleringsverzekering te regelen. Ik heb vroeger een tijdje op de reisverzekeringsafdeling van de Postbank gewerkt en je wilt niet weten hoe vaak men pas na weken de annuleringsverzekering probeerde af te sluiten. Dit kon uiteraard niet omdat het risico voor de verzekeringsmaatschappij immers veel groter is. De onzekere gebeurtenis kan zich immers al lang voorgedaan hebben.

- Ook voor je laatste vraag, neem gewoon contact op met de KLM. Leg de situatie uit en hopelijk valt er wat te regelen.

Succes ermee!

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Ik heb er even de ticketrules van de goedkoopste tarieven bijgenomen en wijzigingen of annulaties zonder kost zijn helaas niet mogelijk. Zelfs met kost niet.
PENALTIES : CHANGES

ANY TIME
CHANGES NOT PERMITTED.

CANCELLATIONS

ANY TIME
TICKET IS NON-REFUNDABLE IN CASE OF CANCEL.

ANY TIME
TICKET IS NON-REFUNDABLE IN CASE OF NO-SHOW.
Ooit hadden de luchtvaartmaatschappijen een zogenaamde "Medical Waiver Ticket Change" waarbij men gratis de tickets kon wijzigen mits voorlegging van een medisch attest. Ik vind er alleen niet dadelijk iets van terug, niet op de sites van KLM en ook niet in de farerules in de bookingengines...

Maw: Je belt best rechtstreeks naar KLM en vraagt of het mogelijk is om de tickets kostenloos te wijzigen wegens een plotse medische reden. Als de bewuste regel nog van toepassing is zal men dit toestaan mits voorlegging medisch attest, indien de regel effectief afgeschaft is (waar er hééél veel kans toe is) zal je helaas je geld kwijt zijn...
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ik denk ook dat het er slecht voor jullie uit ziet. Het ticket is tegen minimale prijs en maximale voorwaarden/restricties verkocht. De KLM zal je zeker aan de ticketvoorwaarden houden.

Zonder met een vingertje te willen wijzen, begrijp ik niet dat er geen annuleringsverzekering is afgesloten. Je kan tegenwoordig toch niet meer zonder ? Reisbureaus en luchtvaartmaatschappijen gaan er volledig vanuit dat reizigers deze verzekering hebben, vandaar ook de "starheid" vwb coulance naar de klant.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Ruud2004 schreef:Zonder met een vingertje te willen wijzen, begrijp ik niet dat er geen annuleringsverzekering is afgesloten. Je kan tegenwoordig toch niet meer zonder ? Reisbureaus en luchtvaartmaatschappijen gaan er volledig vanuit dat reizigers deze verzekering hebben, vandaar ook de "starheid" vwb coulance naar de klant.
Zelfs annulatieverzekeringen bieden geen garantie meer... Ik heb een paar weken geleden een ticket moeten annuleren voor iemand in onze groep en had geen recht op teruggave van de ticketkosten. Reden: Ondanks dat we alle noodzakelijke documenten hadden waaruit bleek dat de persoon in kwestie door onvoorziene omstandigheden niet kon reizen (onverwachte oproepen voor politieschool) bleek een teruggave niet mogelijk te zijn omdat het niet specifiek vermeld staat in hun geldige redenen... Nu ja, als je hun geldige redenen bekijkt kan je maar beter dood zijn voordat je een aanvraag indient om je geld terug te krijgen, anders lijkt het erop dat ze wel iets gaan vinden om niet te moeten uitkeren :lol:
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Tja Bralo, vroeger stond er inderdaad iets in de (Nederlandse) polissen, zoiets van een onverwachte oproep voor militaire dienst. Ik denk dat je het in de door jou beschreven casus het de verzekeringsmaatschappij niet kwalijk kunt nemen..... toch ? Het staat nu eenmaal niet genoemd !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gezinnetje
Amerika-ontdekker

Bericht door Gezinnetje »

Hallo allemaal !!

Ten eerste iedereen bedankt voor de reacties :) !!

Ik zal jullie even op de hoogte brengen hoe het er nu voor staat.

De ticktet is geboekt VIA d-reizen.
Via hun Website chat zijn we niet verder gekomen.
Ze konden niet helpen.
En zeiden zelfs midden in het chat gesprek. Ik wil U nog een fijne avond wensen..nou ja, wat zijn ze vriendelijk!
(Nou was mijn oma wel, aan het klagen dat ze haar niet de keuze hebben gegeven om een annulererings verzekering bij het totaal bedrag af te sluiten.en dit pas in 1 van de 6 zes mailtjes achteraf was vermeld na de betaling (wat ze dus over het hoofd gezien heeft)
Maar met kritiek en teleurstelling van een ''oudere'' dame moet je mee om kunnen gaan!

Om niet teveel af te dwalen,..
Hebben wij voor oma KLM gebelt deze zijn gewoon tot 24 uur te bereiken echt keurig.
We kregen een erg vriendelijke dame aan de telefoon (niet vriendelijk genoeg haha :lol: )
Die ons vertelde, dat een WereldDeal (was onlangs een aanbieding vanuit KLM) een gesloten tickets is.
En je NIKS kan veranderen, data niet naam niet..Klasse zelfs niet. Alleen de stoel plaatsen hahah.
Ze vertelde wel,..dat wanneer we het VIA de KLM site geboekt zouden hebben er soms wel extra priveleges zijn.
Dit omdat hun dan de winst niet hoeven te delen met een reisbureau.
En dus wat meer Ruimte, aan kosten voor je over hebben.
Helaas,..Dit was geprobeerd want het scheelde zelfs 10 euro. Maar helaas liep de site meerdere malen vast.
Volgende keer mee geduld dus!

Mijn Oma's enige keuze..
Of ze vliegt 15 Oktober...
Of ze is haar 613 Euro kwijt en dient weer opnieuw een ticket te kopen wanneer ze wel mag/kan vliegen.

Mijn oma hield 6 dagen vol, dan ga ik niet, jammer dan.
Wat blijkt?
Ze heeft vliegangst,..en durft er nog niet voor uit te komen.
Maar toen een vriend van ons zei, zal ik gezellig met u mee vliegen wilde ze 15 OKT wel!!!!
(mits de dokter he toe laat)
Helaas kan deze vriend niet mee.
Maar....Wil oma nog wel vliegen!! Maar ik merk wel dat ze het erg eng vind ondanks ze al heel vaak heeft gevolgen.
Nou is Oma zo gespannen dat ik heel veel rare dingen met haar heb mee gemaakt in het vliegtuig,
ZO heeft zo ook eens (toen ze alleen vloog) op het groene formulier overal YES INGEVULD :blink: !!!
En mocht mijn moeder erg lang wachten tot de douane haar vrij liet!!!
Arm mensje....het is maar goed dat het een rechtstreekse vlucht is !!

Mocht er toevallig iemand die dag vliegen..... ??:D

Nu maar hopen dat ze van de dokter mag vliegen!!
Maar ik ben heeel blij dat ze alle moed bij elkaar heeft geraapt.
Want verplaatsen naar februari uit angst voor vliegen word dan weer verplaatsen naar Juni...etc...
Dat zag ze ook in. maar ontkent tot op de dag van vandaag dat ze angst heeft voor vliegen!!!
http://bigbeargetaway.com/ws_index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer