Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Obesitas

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Obesitas

Bericht door Petra/VS »

Een heel aantal vrienden en kennissen van ons zijn in deze omgeving opgegroeid. Die zuidelijke mentaliteit (en daarmee bedoel ik heel conservatief, extreem Christelijk en een dieet van veel gefrituurd eten, dat zijn natuurlijk generalisaties, want niet iedere zuiderling is zo) heerst hier gewoon niet zo eigenlijk. Dit was 25 jaar geleden al zo, trouwens. Ik weet niet, waar dat precies mee te maken heeft, want DC was niet altijd het metropool, dat het nu is. Waarschijnlijk gedeeltelijk met opleiding en het feit, dat hier veel militairen en mensen van het State Department wonen, die ook veel van de wereld hebben gezien. Maar goed, terug on topic, er zijn in dit land allerlei uitersten. De aandacht gaat vooral naar de mensen met obesitas, maar een grote groep heeft ook last van eetstoornissen, zoals anorexia en bulemia, want om "mooi" te zijn, moet je nu eenmaal dun zijn. Dat is wel de boodschap, die jonge meisjes meekrijgen. Ook dat is niet goed.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Ik denk dat obesitas hier toch echt geen uiterste meer genoemd kan worden. Het is een groot probleem en ik denk dat het veel te veel onderkent wordt. Een probleem wat vaak al op jonge leeftijd begint.

Je merkt wel dat er de laatste jaren veel meer aandacht aan besteed wordt. Ik erger me dood wat men bv op school op de menu's heeft staan. Echt schrikbarend. Daar begint het al mee.
Het inkomen is hier over het algemeen ook niet echt geweldig en vet en fastfood is vaak goed koper dan froente en fruit. Werkt zeker mee.

Op scholen wordt wel ontzettend veel aan sport gedaan. En kinderen worden ook zeker gestimuleerd om er aan deel te nemen. School sporten leven hier echt. Ook bij mensen die zelf niet eens kinderen hebben.

Hier zie ik bijna nooit iemand fietsen. Hier wordt je echt nagewezen als er iemand op de fiets langs komt. Je ziet wel joggers maar niet veel. In grotere steden zie dat veel meer dan hier op het platte land.

Hier werkt in de winter de temperatuur ook niet echt mee moet ik wel toegeven. Ik zal het niet in mijn hoofd halen om te gaan joggen of fietsen in nov tot april.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Pete.Z schreef:Jij kent mijn schoonfamilie niet?
Laat ze het maar niet horen :mrgreen:

Dat men in het Zuiden vaak dik zijn is misschien ook omdat vet eten stukken goedkoper is dan gezond voer en mensen ook minder verdienen dan bijvoorbeeld in DC waar op elke hoek op zo'n gezond winkeltje zit die je hier met moeite kan vinden in de grote steden. De farmers hier zijn over het algemeen dun te noemen door het harde werken.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik denk dat een belangrijke oorzaak van het overgewicht in de VS ook te maken heeft met de enorme porties die je overal voorgeschoteld krijgt. Amerikanen eten naar mijn idee veel buiten de deur en als je alleen al kijkt naar die enorme ontbijten in de restaurants heb je daar al een groot deel van je dagelijkse calorieëen mee naar binnen gekregen.
Dan die gigantische bekers frisdrank! Veel mensen hebben volgens mij geen flauw idee hoeveel calorieëen en suiker er in die bekers zitten en dan nemen ze vaak nog een refill ook. Ik moest echt mijn glas in de gaten houden in restaurants. Dan had ik met veel moeite eindelijk dat enorme glas leeg en als ik even niet keek was het al weer omgewisseld voor een nieuw glas.
Petra/VS schreef: Maar goed, terug on topic, er zijn in dit land allerlei uitersten. De aandacht gaat vooral naar de mensen met obesitas, maar een grote groep heeft ook last van eetstoornissen, zoals anorexia en bulemia, want om "mooi" te zijn, moet je nu eenmaal dun zijn. Dat is wel de boodschap, die jonge meisjes meekrijgen. Ook dat is niet goed.
Ook hier krijgen veel meisjes mee dat je dun moet zijn om mee te tellen. Het is toch ronduit belachelijk dat elke foto in tijdschriften tegenwoordig geretoucheerd wordt. Benen worden dunner gemaakt, tailles en armen smaller en elke vetricheltje of bobbeltje wordt vakkundig weggegumd.
Zo krijgen jonge meisjes een heel onrealistisch beeld van wat schoonheid is.

Marjon
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Het zou dan wel interessant zijn om naast de groei van obesitas een tabel te zien van de groei/aanwezigheid van bv anorexia, verdeeld over de staten. Is het dan zo dat in de grotere mode-metropolen (New York/LA) meer eetstoornissen te zien zijn dan in de plattelandsgebieden?

Het is natuurlijk wel zo dat je inmiddels niet langer van uitersten kunt spreken wanneer je ziet hoe explosief het gestegen is en dat over het hele land het aantal mensen met overgewicht stijgt. Er is wel echt iets aan de hand. Overigens is dat aantal in Europa de laatste jaren ook sterk gestegen. We zijn hier achter tov de VS maar ook hier zet die groei door. vraag is; komt het door de daling van de prijs van slecht voedsel? Ook hier is het zo dat een lunch bij de MC Donalds goedkoper is dan een gezonde salade bij een goed restaurantje.
Maar het is ook bewezen, geloof ik, dat er in dit soort slechte maaltijden stoffen zitten die de 'honger' naar nog meer van dat soort voedsel groter maakt. Net als met suiker; wanneer je veel zoete dranken drinkt stijgt het suikerniveau in je lichaam heel snel, om na die piek weer zeer snel te dalen, waardoor je een inzinking krijgt die ervoor zorgt dat je lichaam om nog meer suiker gaat vragen. Toen ik dat hoorde ben ik wel gaan proberen om meer dranken te drinken waar weinig tot geen suiker in zit zoals bv Cristal Clear want het is toch hartstikke slecht voor je lichaam, al die schommelende waarden?
dizzygirl
Amerikafan

Bericht door dizzygirl »

De cijfers zijn inderdaad shocking en ik denk dat Nederland niet lang zal achterblijven in deze cijfers.
Ook hier krijgen veel meisjes mee dat je dun moet zijn om mee te tellen. Het is toch ronduit belachelijk dat elke foto in tijdschriften tegenwoordig geretoucheerd wordt. Benen worden dunner gemaakt, tailles en armen smaller en elke vetricheltje of bobbeltje wordt vakkundig weggegumd.
Zo krijgen jonge meisjes een heel onrealistisch beeld van wat schoonheid is.

Dit is eigenlijk niet helemaal waar, mijn vriend retoucheert voor zijn beroep voor een groot cosmeticabedrijf in New York en eigenlijk is het tegenwoordig zo dat hij vaak de modellen juist "voller "maakt omdat ze zo schrikbarend dun zijn en totaal geen vrouwelijke vormen meer hebben.
Wel is het zo dat ze mooier gemaakt worden.
Vollere bos haar, oneffenheden op de huid wegwerken dat soort dingen.
Celebrities laten zich dan weer wel een stuk dunner maken.
ik heb met dat retourcheren ook niet zo veel problemen omdat iedereen wel weet dat je door het gebruiken van een bepaalde creme niet op een topmodel gaat lijken, of ze nu geretoucheerd is of niet.

Nu lijkt het me voor jonge meisjes wel weer erg verwarrend dat er van de ene kant geroepen wordt dat je niet dun hoeft te zijn om mooi te zijn ( het hele big is beautiful gebeuren ) maar van de andere kant wordt geroepen dat de mensen te dik worden.
En eigenlijk is het dan wel weer vreemd dat in een land waar alles zo op dun zijn gefocusd is en waar op school zo veel aan sport gedaan wordt de mensen zo dik zijn.
StefaanH
Amerika-newbie

Bericht door StefaanH »

Meer informatie over obesitas kan je via deze link terugvinden
[RECLAME]
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer