donut schreef:
Dat van die pyama's heb ik zelf nog nooit gezien, ik vind het ook iets ranzigs hebben want ze zijn wellicht zo hun bed uitgestapt.
Of van de bank????
Misschien is het onzin, maar soms kom ik al zappend het programma 'Jouw vrouw mijn vrouw' tegen. Vreselijk programma en ik geloof er ook niks van dat wat je ziet echt is (eerst altijd ruzie, daarna een emotioneel verzoeningsmoment). In dat programma zie je alleen zooo vaak dat de kinderen gewoon op de bank slapen i.p.v. in een slaapkamer/bed. Is dat echt waar? Komt dat in Amerika echt zo vaak voor? Lijkt me funest voor je rug...
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Ik weet niet of het vaker voorkomt, maar ik weet wel dat het gebeurt. Onze kinderen zouden ook niets liever willen, maar wij bonjouren ze dan meestal toch echt het bed in. Bij vrienden gebeurt het wel eens - dan gaan de ouders al naar bed bijvoorbeeld, en mag het kind nog "even" opblijven, en dan valt het daar op de bank in slaap. Er is hier denk ik minder controle (en ook bezorgdheid) over waar men slaapt en wat men aanheeft.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car! Southern Tales
In mijn omgeving heb ik echt nog nooit gehoord of gezien, dat kinderen op de bank slapen. Ook de pijamabroeken op school herken ik niet. Er zijn trouwens ook zgn. lounge pants, die wel wat weghebben van een pijamabroek, maar gewoon een "dag"broek zijn. Maar ook die zie ik kinderen niet naar school dragen. Wel sweatpants, maar dat is weer wat anders.
Ik heb er zelf ook een paar, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om daarin de straat op te gaan. Ik ga hier heel anders naar een winkel dan ik Nederland deed, maar in lounge pants? Nee, zo ver ben ik nog niet...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Ik heb me net middels google even verdiept in het verschil tussen lounge pants en sweat pants en als ik zie eigenlijk maar 1 verschil: sweat pants hebben een strakke elastische band aan de onderkant. En zien er daardoor meer uit als echte sportbroeken. Ik zou me daar echt niet buiten mee laten zien, maar ik weet dat m'n 16-jarige neefje ze ook wel eens draagt. Sommige lounge pants vind ik nog wel mooi, met van die wijde pijpen.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Ik heb me in de VS ook wel eens verbaasd over mensen in pyjama's die je begin van de middag bij het lokale benzinestation tegenkomt.
Ik woon hier ook in een wat vreemde buurt, met veel internationale studenten en een aantal ex-kraakpanden, nu legaal, maar nog wel met het type bewoners. Dus hier kom je ook wel bij het postagentschap de mevrouw met de kaketoe tegen. Hanekammen, rockabillies, mensen met kleren aan waarvan je je afvraagt of ze kleurenblind zijn. Of mensen in pyjamabroek die even iets uit de auto moeten pakken (ikzelf...).
Wat pyjama broeken betreft, eind jaren 80, begin 90 waren de zgn 'housebroeken' erg in, dat was toch eigenlijk ook net een pyjamabroek alleen dan met de meest vreselijke wilde opdrukkingen, aussie erbij en klaar
Clint schreef:Ik zie dat soort meisjes ook nog eens vaak in Business class zitten.. en dan te bedenken dat ze bij operational upgrades naast airline status ook nog wel eens naar kleding kijken, it's not a fair world
Maar als ze zelf $2500 neertelt voor een BC stoel kan en mag er een hoop. Maar de luchtvaartmaatschappijen laten de teugels wel wat vieren inderdaad. Zo gold voor personeel dat standby wilde reizen bij Delta altijd dat men een nette broek (pantalon of khakis) aan moest, met een overhemd met lange mouwen. En ook sneakers en fliflops waren taboe. En voorheen moest men zelfs in pak. Maar omdat de betalende passagiers er zelf juist heel relaxed uitzagen in hun sweatpants, kreeg het iets potsierlijks, al die personeelsleden in hun "zondagse" tenues.
Ik heb er zelf ook een paar, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om daarin de straat op te gaan. Ik ga hier heel anders naar een winkel dan ik Nederland deed, maar in lounge pants? Nee, zo ver ben ik nog niet...
Overigens ben ik erg blij mee te kunnen delen dat alhoewel ik mijn foute 80s/90s momenten echt heb gehad, die lounge broeken er niet een van zijn..phew..
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car! Southern Tales
Uuh over dat pyama dragen: Ik heb in me pyama gesolliciteerd. Maar het is een jurkje zeg maar vab t-hirt stof. En ziet er niet uit als een tradionele pyama zeg maar. Had daaronder gewoon nette hakken en een vestje overheen. Dus dan valt het opzich wel mee .
Wat er gezegt is over dat in NL het zo is bij de Aldi/Lidl enzo. Is maar deels waar. Temminste bij de Lidl dan. Ik heb er 2 jaar gewerkt, en ben er maar weinig vreemde types tegen gekomen. o.a man met groene snot en een ronde bril hij leek enorm op Jansen en Jansen van Kuifje. Vrouw met haar tot de grond! Maar verder niet veel zover ik me even kan herinneren.
Die zo genaamde lounge pants die draag ik vrij regelmatig en ook op straat. Ik zie er hier heel veel mensen in lopen.
Ik garandeer je dat je hier niet opvalt erin. Ik ga niet in mijn pyama op straat maar de rest van het dorp wel hoor.
vana schreef:Ik had een tijd niet meer op deze site gekeken, maar er staan weer een paar mooie types op zeg:
Wat gaat er in vredesnaam in je hoofd om als je zo gaat winkelen
Marjon
Je zult maar zo bang zijn voor wat anderen van je denken dat je je om gaat kleden om even naar de supermarkt te gaan.
(Nu hoop ik maar niet dat ze dat inderdaad gedaan heeft ).
Maar het is toch geweldig dat deze man gewoon zo de straat op gaat zonder zich iets aan te trekken van wat mensen denken?
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.