Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Tonl: SLC v.v. (via Yellowstone) 1e keer met camper

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
tonl
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Reis Tonl: SLC v.v. (via Yellowstone) 1e keer met camper

Bericht door tonl »

wij hebben net weer geboekt voor 2010 van 3-july tm 30 july ik heb een paar vragen.
we gaan voor het eerst met de camper een deel van onze vakantie vieren en daarin hebben wij werkelijk 0 ervaring. :oops: mee
Wij vliegen op 7-7-10 van Philly naar denver en daar wil ik een camper oppikken voor 2 weken
om eerst naar Yellowstone park. te rijden. de vragen zijn:

A -is 2 dagen om in te plannen voor te rijden correct denver -> yellowstone park
B - Om een goede indruk van dit park te krijgen hoeveel dagen moeten we dan inplannen (2 kinderen 15 en 9 jaar zijn mee)
wat mogen we niet missen daar en wat is leuk voor onze kids
C - Wat is een mooie route om naar San Francisco te rijden en hoeveel rijdagen inplannen

je ziet het we hebben echt geen idee,
Alvast bedankt
CAMPER ROOKIE YEAH
Eleomora
Amerikafan

Re: Voor het eerst met een camper

Bericht door Eleomora »

Reken op +/- 10 uur rijden zonder te stoppen als je een van de kortste route pakt.
Dus in twee dagen van 5 uur moet het te doen zijn.

Ik weet niet of je de camper in denver ophaalt. Want als dat in de middag pas is wordt het misschien lastig om die 5 uur te halen als je die zelfde dag nog verder wil rijden en voor het donker op een camping wil staan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Voor het eerst met een camper

Bericht door Martin & Marianne »

In 2 dagen zal het wel te doen zijn. Misschien een idee om via Cody te rijden, is niet het snelste, maar dan kun je de oostingang of de noordoostingang pakken, beide prachtige routes. Ik neem aan dat je na Yellwostone nog naar Grand Teton gaat?

Voor Yellowstone zelf en mogelijke routes heb je misschien iets aan ons 2004- en 2008-verslag.

Marianne
Eleomora
Amerikafan

Re: Reis Tonl: Denver - SF (via Yellowstone) 1e keer met camper

Bericht door Eleomora »

In Cody ligt een wild west museum over buffalo bill is misschien leuk voor de kids!
Het is wel een klein beetje om.

Hier de website
Laatst gewijzigd door Eleomora op 07 sep 2009, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Cody is inderdaad wat om, maar als je toch 2 dagen ervoor uittrekt wel te doen. De Beartooth Highway is ook nog een optie richting Yellowstone. Je zou dan de eerste nacht bij Pebble Creek of zo kunnen overnachten.
Misschien leuk voor de kinderen: de cook out bij Tower/Roosevelt, zwemmen bij de Firehole River of de Boiling River, het junior ranger programma volgen.
Voor Yellowstone zul je minsetns 2 maar liever 3 of 4 dagen uit moeten trekken.

Ik heb het idee dat 2 weken wel krap wordt voor het stuk Denver - SF. Als je tot 30 juli daar zit heb je toch meer tijd?

Marianne
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Reken er niet op dat je de eerste dag nog veel kan rijden na het ophalen van de camper. Soms lukt dat, maar vaak ben je pas laat weg. De afstand Denver-Cody in 1 dag met een camper vind ik zelf (en wij zijn ervaren camperreizigers) erg groot! Van Cody naar Yellowstone reden wij via de Chief Joseph Highway, geweldige natuur ook. Het Buffalo Bill Museum is erg mooi.

Wij zijn in 2008 in twee weken van San Francisco naar Yellowstone gereden (via Oregon en Idaho). Wij vonden de route helemaal geweldig! Weet niet of het met kinderen ook zo is, maar de natuur was overweldigend.

Klik hier voor de planning van die reis op onze website. Het verslag is nog terug te lezen op mijn weblog (de link staat bovenin de planning) Het verslag wijkt af en toe af van de planning, de Beartooth Highway zat bijvoorbeeld dicht vanwege lawines. Note for me: blogverslagen eindelijk eens in PDF aan de site hangen!
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Eleomora schreef:In Cody ligt een wild west museum over billy the kid, is misschien leuk voor de kids!
Het is wel een klein beetje om.

Hier de website
Jij bedoelt Buffalo Bill (William Frederick Cody).

Billy The Kid was iemand anders.

Het Buffalo Bill Historical Center in Cody, WY is zeker de moeite van een bezoek waard. Het betreft hier 5 musea onder één dak.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Eleomora
Amerikafan

Bericht door Eleomora »

oops was er niet helemaal bij :oops: :oops:
Zal het even aanpassen
Thanx voor het opletten!
tonl
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door tonl »

Martin & Marianne schreef: Ik heb het idee dat 2 weken wel krap wordt voor het stuk Denver - SF. Als je tot 30 juli daar zit heb je toch meer tijd?

Marianne
Ondanks dat we 4 weken in de states zijn,kunnen wij maar 2 weken met een camper op stap
eerste dagen verblijven we in North Wales dicht bij Philadelhia ,en deze dagen heeft mijn vrouw al ingepland
om o.a. een dagje naar Lancaster PA te gaan ,niet voor de amish maar voor de outlet stores daar.
de rest is het eigelijk de eerste dagen een beetje lekker in en om het zwembad liggen.
en als onze jaarlijkse traditie gaan wij altijd ca. 8 dagen in een strandhuis in Wildwood NJ
Volgens mij ben ik in Wildwood of Stone harbor (dorpje er naast) nog nooit een Nederlander tegen het lijf gelopen in al bijna 7 jaar dat we daar komen
in andere jaren vlogen wij altijd naar onze bestemmingen in de US . dus het word nog spannend

Ton
CAMPER ROOKIE YEAH
Mantoinette
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mantoinette »

Afgelopen juli zijn wij van SFO naar Yellowstone en daarna naar Denver gereden.
De afstanden zijn heel erg groot...
Wij hadden een aantal lange reisdagen, bijvoorbeeld op de trajecten: Lake tahoe - Elko en Elko - Idaho Falls (dus op weg naar Yellowstone). Beide dagen hebben we zeker 6 - 7 uur gereden.
Vanaf Yellowstone was het traject van Fishing Bridge naar Cody heel erg mooi... ook geen al te lange rijtijd. Van Cody naar Casper en van Casper naar Denver vonden we beide dagen ook weer behoorlijk lang rijden....
In ons reisverslag kun je er meer over lezen... 31 juli 2009
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!

reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
tonl
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Graag reactie op ons reisplan

Bericht door tonl »

WIj vliegen van Philly naar Salt Lake City op 05-07-2010
dan pikken wij de camper aan op die maandagmiddag en willen dan naar deze camping rijden: http://www.koa.com/where/ut/44101/
ca.130 mile,daar gaan we weer weg op 07-07-2010 en rijden naar West entrance Yellowstone camping plaats: http://www.koa.com/where/wy/26122/
CA.280 MILE

Daar rijden wij op 11-07-2010 naar Cody WY caming : http://www.koa.com/where/wy/50106/ ca.145 mile dan vertrekken wij op 13-07-2010 richting
Jackson camping: http://www.koa.com/where/wy/50148/ ca.190 mile daar vertrekken wij weer op 16-07-2010 richting Twin falls ID http://www.koa.com/where/id/12109 ca.260 mile dan vertrekken wij op 18-07-2010 weer richting Salt lake city waar we op 20-07-2010
terugvlieg naar Philly voor ons strand gedeelte van de vakantie
ik heb de volgende vragen :

1-is 130 mile te doen als we ook nog boodschappen willen halen op de eerste dag
2- heeft iemand evaring op de bovenstaande campings
3- entreekaarten voor yellowstone en grand teton zijn die voor beide parken geldig
4-en alle andere adviezen en commentaren zijn welkom

Bedankt
camper rookie :oops:
CAMPER ROOKIE YEAH
anke en jan
Amerika-newbie

Re: Graag reactie op ons reisplan

Bericht door anke en jan »

Dag Rookie

Voor 130 miles moet je ong 3uur rijden rekenen en voor het shoppen ben je incl het verstouwen ook een uur kwijt.
Als je de camper vroeg krijgt lukt het wel anders wordt het een latertje.
De koa camping zij meestal wel in orde d.w.z dat ze allemaal voldoen aan een en de zelfde standaard douchecabine's ed .
Onze ervaring met koa's is goed maar vaak ligt er een treinspoor in de buurt en wordt je 's nachts door de goederentreinen uit je bed getoeterd.
Als je de woodalls catalogus besteld (www.woodalls.com)kan misschien een betere vinden
De toegangskaarten zijn voor beide parken geldig( zie www.nps.gov/grte/planyourvisit/feesandreservations.htm)

Succes met de planning

Jan
Planning is alles
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Schrijf je route eens uit van dag tot dag
bijv:

Dag 1. Huis - Salt Lake City
Dag 2.
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is inderdaad wel handig om het even van dag tot dag op te schrijven, het leest nu wat lastig.
Als ik het goed begijp wil je Yellowstone vanaf de KOA in WY bezoeken? Waarom niet een camping (of meerdere) in het park nemen? Je rijdt zo erg veel heen en weer, en je mist het echte kampeergevoel wat je midden in een nationaal park wel hebt. Canyon ligt mooi centraal, of ga bij Bridge Bay staan. Het voordeel van een camper is dat je elke dag weer verder kunt trekken zonder dat je al je spullen weer in moet pakken, dus waarom zou je dan bij zo'n groot park op 1 plek blijven staan?
Idem voor Grand Teton, het is prachtig om daar in het park te overnachten - goed voor het spotten van wildlife.
KOa's zijn aardig voor de afwisseling als je eens wat meer voorzieningen wilt, maar verder is het erg veel van hetzelfde. En duur, vergeleken bij de campings in de parken.
Wij hebben in 2004 de KOA in Cody en die bij Hobard Junction bezocht, zie ons reisverslag.

Marianne
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Het ligt allemaal heel erg aan de tijd dat je opgehaald wordt door de camperverhuurder. Als je zeker weet dat je een vroege pickup hebt, kan je die 130 mijl makkelijk gokken. Het is van Salt Lake City richting West Yellowstone wel heuvelachtig, maar niet echt bergachtig. Als je laat weg bent, kan het wel hoor, je zit midden in de zomer, dus is het niet al te vroeg donker ook. Ik zou de camping wel reserveren, dan weet je dat je plekje zeker is.

Ik ken de KOA bij Bear Lake niet persoonlijk, maar ik ga eigenlijk altijd af van de reviews op RV Park Reviews, daar krijgt deze camping prima reviews (op de laatste na, maar van één slecht cijfer lig ik niet wakker).

Voor West Yellowstone weet ik wel dat de KOA vrij ver uit het plaatsje ligt en ook niet dicht bij de ingang van het park. Wil je in West Yellowstone mooi en makkelijk staan, dan is Grizzly RV Park een prima campground. Wij hebben er in 2006 en 2008 gestaan. Wij hebben wel beide keren in West Yellowstone een auto gehuurd, om flexibeler te zijn in het park. Wil je echt veel zien, dan kan je misschien beter kiezen voor een van de natuurcampings in het park. Wij zijn nogal van die luxe dieren die WIFI en zo willen :wink:

In Cody stonden wij in 2008 op de Ponderosa Campground, die ligt wat gunstiger ten opzichte van het stadje Cody als je ook wat te voet wilt ondernemen.

Over Jackson en Twin Falls kan ik niet veel vertellen. De entree voor Yellowstone en Grand Teton is niet gezamenlijk, de meeste mensen hier zullen een America The Beautiful-pas gebruiken die een jaar lang geldig is voor alle nationale parken. Je zult zelf even moeten rekenen of je hier wat aan hebt, maar met de korte trip die jullie maken is dat wellicht niet zo.

KOA is op zich prima, maar wel een beetje overal hetzelfde. Wij proberen graag ook wat andere campings uit. RV Park Reviews, maar ook TL Directory zijn sites waar je heel goed campings kan zoeken (mét beoordelingen). Wat mij betreft heb je aan deze sites meer dan aan een Woodall's gids of de papieren TL Directory, omdat je veel informatie uit de reviews kan halen.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Entree voor Yell en Grand teton is $25,- voor beide parken gezamelijk. Kijk maar op de link die Jan al plaatste.

Ik ben het eigenljijk wel met Marianne eens: overweeg zeker om een paar nachtjes binnen in de parken te staan ipv alleen op een KOA (als je tenminste niet erg vindt om het af en toe met wat minder faciliteiten te doen). Wat 'wildlife' betreft ZEKER te preferen boven een KOA! Wij hadden in Gros Ventre CG (de meest zuidelijke van Grand Teton) bv. maar liefs ZES moose 'op bezoek'! Twee mannetjes MIDDEN in de campground, aan het vechten :shock: , en vier vrouwtjes wat verderop, aan 't grazen. En op de weg ernaartoe: pronghorn antelopes, veel bisons en Wiley E. Coyote :wink: ! Heel uniek hoor!

Wij zijn langs de KOA van Bear Lake gereden en die zag er netjes uit en goed gelegen in 't dorp. Leek mij een goede campground. Probeer de 'raspberry shakes' in Bear lake, het dorp is er bekend om en ze zijn lekker (en groot!).

Ilona
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

pushirubiano schreef:Entree voor Yell en Grand teton is $25,- voor beide parken gezamelijk. Kijk maar op de link die Jan al plaatste
Ah, dat wist ik dus niet, alweer wat geleerd.

Het niet op parken zonder faciliteiten staan zit echt tussen mijn oren hoor, het moet gewoon ook het mooiste zijn!
tonl
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door tonl »

José schreef:Schrijf je route eens uit van dag tot dag
bijv:

Dag 1. Huis - Salt Lake City
Dag 2.
Ik heb mijn tickets omgezet i.p.v Denver vliegen wij naar salt lake city omdat ik vermoed dat we minder miles en toch het aan onze route vast kunnen houden

03-07-2010 ams-parijs-philadelphia aankomst 16:00 Hotel Embassy Suites Philadelphia
04-07-2010 viering 4 of july in philadelphia Hotel Embassy Suites Philadelphia
05-07-2010 vliegen naar salt lake city aankomst 10:00am oppikken camper vanaf 12:30 130mile naar KOA bearlake Utah
06-07-2010 spelen op het meer bootje en waterscooters huren
07-07-2010 rijden naar west entrance yellowston KOA west
08-07-2010 yellowstone
09-07-2010 yellowstone
10-07-2010 yellowstone
11-07-2010 yellowstone -> cody WY ca. 145 mile KOA cody Rodeo bezoeken/cookout
12-07-2010 Omgeving cody
13-07-2010 cody->jacksonhole WY KOA jacksonhole
14-07-2010 jacksonhole raften
15-07-2010 jacksonhole
16-07-2010 jacksonhole -> twimfalls ID
17-07-2010 twin falls
18-07-2010 twin falls->salt lake city bezoek tanger outlet center KOA salt lake city
19-07-2010 inleveren camper en salt lake city bezoeken hotel staat nog niet vast
20-07-2010 vliegen naar Philadelphia PA aankomst 16:30pm ->North wales PA familie bezoek
21-07-2010 North Wales PA
22-07-2010 Wilwood NJ strandhuis
23-07-2010 Wilwood NJ strandhuis
24-07-2010 Wilwood NJ strandhuis
25-07-2010 Wilwood NJ strandhuis
26-07-2010 Wilwood NJ strandhuis
27-07-2010 Lancaster PA
28-07-2010 North Wales PA
29-07-2010 terugreis 18:30 richting parijs
30-07-2010 Parijs -> AMS

Dit word hem toch wel denk ik :shock:
CAMPER ROOKIE YEAH
pushirubiano
Amerikakenner

Re: Reis Tonl: SLC v.v. (via Yellowstone) 1e keer met camper

Bericht door pushirubiano »

Heb je een bepaalde reden om in Twin Falls ID te willen verblijven Ton? Ik kan mij heel erg vergissen (als dat zo is hoor ik 't graag :wink: ), maar vlgs mij is er in Twin Falls niet bijzonder veel te doen. Ik zou die dag ergens anders voor gebruiken (Grand Teton wellicht?)
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Tonl: SLC v.v. (via Yellowstone) 1e keer met camper

En misschien toch maar eens nog naar wat andere campings kijken? Alleen KOA is wel erg saai en vaak liggen ze gewoon niet echt mooi.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer