Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

People to People Leadership Summit

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

People to People Leadership Summit

Bericht door kastelke »

Kent iemand van jullie de organisatie People to People? www.peopletopeople.com Of meer nog: heeft iemand van jullie ooit een programma bij hun gevolgd, of ken je zo iemand?

Onze zoon werd namelijk door zijn school genomineerd om het Leadership Summit:Learning to lead te mogen volgen, in juli 2010 in Harvard.
Enerzijds blijkt het een eer te zijn dat ze hem uitkozen, anderzijds kost het wel heel erg veel geld!

We gaan ook eens praten met de leerling die dit vorig jaar heeft mogen doen. Maar ik vraag me af of het kwalitatief goede programma's zijn. En of het mogelijk een positieve invloed zou kunnen hebben als graag aan een Noord-Amerikaanse universiteit wil gaan studeren.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: People to People Leadership Summit

Bericht door nieuwenoord »

Hoewel ik je niet kan helpen met ervaringen, wil ik je wel graag feliciteren met deze kans en eer voor jullie zoon!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Katja heeft een paar jaar geleden het medische programma van het National Youth Leadership Forumgevolgd. Dat is niet hetzelfde, maar wel iets soortgelijks. Het staat zeker goed op je college "resume". Katja heeft het als heel waardevol ervaren en heeft het er nog vaak over.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Mijn dochter is al een paar keer genomineerd om mee te doen. Nooit gedaan. Maar volgend jaar gaat ze met People to People naar Australie voor 20 dagen.
rijocaer
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

@Petra: ik herinner mij dat inderdaad nog van Katja. Het leek me toen een heel interessant en leerrijk programma.

@Jolanda: om welke reden heeft jouw dochter voordien niet deelgenomen aan het programma?
En kon je nu zelf kiezen voor Australie, of moest je daar ook een nominatie voor krijgen? Dat lijkt me ook wel boeiend! Hoe oud is zij? (onze zoon is net 15 geworden)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

De eerste keer kon ze mee naar Engeland en Frankrijk. Maar we hadden al een vakantie naar NL gepland en omdat we toch zo vaak in NL komen heeft ze die kansen nog genoeg.
Ze mocht mee naar Washington DC, weet niet meer waarom niet.

Je kiest zelf niet met welke reis je mee gaat. Wel jammer, want haar eerste keuze zou zijn China of Japan. Je weet niet of je nog eens wordt uitgenodigd, gaat meestal via een leerkracht sie je er voor opgeeft. Australie is ook een mooi avontuur vond ze, dus....
rijocaer
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Onze kinderen werden ook genomineerd voor dit soort programma's, en het leek allemaal heel leuk en interessant (ik zou het zelf ook wel willen doen!), maar wij vonden het te veel geld. Maar dat aspect is natuurlijk voor ieder iets heel persoonlijks.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Hier hetzelfde, te kostbaar.....
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Wel kostbaar, maar ze moet zelf geld bij elkaar sparen. Ze werkt zaterdag's in een pizzeria en probeerd ook op andere manieren aan geld te komen met een fundraiser. er wordt van te voren gezegd dat ze zelf zo veel mogelijk bij elkaar moeten sparen, niet zomaar aan je kinderen geven.
rijocaer
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Heb er geen ervaring mee Elke, maar wel gefeliciteerd.
Harvard klinkt heel goed en bijzonder ;-)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ach, Petra, Harvard klinkt wel mooi, maar dat is ook maar omdat zij daar locatie huren, vermoed ik. Ik heb wel gezien dat eenzelfde programma dat doorgaat aan de Chicago University (minder prestige) ook $800 minder kost. ;-)
Elke
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Hmmm zie je, daar stink ik dan mooi weer in.... :?

Maar even goed, toch nog knap van je zoon!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer