Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autopech in Death Valley

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Autopech in Death Valley

Bericht door Bertorelli »

Er zijn van die dingen die je als toerist niet wilt meemaken.
Een van die dingen is, autopech krijgen in Death Valley.

Maar we zijn nu wel een ervaring rijker :mrgreen:

We reden gisteren met 42 graden op de thermometer net terug op de korte dirt road naar 'Natural Bridge', toen ik 'ietsiepietse' te hard over een bobbel reed.

Dat het niet goed zat merkte ik direct want de remmen en de stuurbekrachtiging waren weg.
De motor was afgeslagen en wilde nog net doorrollen naar het einde van de dirtroad. :|

Dan breekt het angstzweet je wel even uit, want starten wilde de auto niet meer.
Gelukkig zaten we een klein half uurtje van Furnace Creek dus nog redelijk in de buurt van de bewoonde wereld.

De eerste twee voorbijgangers stopte gelukkig (een auto met de motorkap open trekt wel aandacht :D ) en die zouden de rangers inlichten.

Na een uurtje stopte er inderdaad een auto met daarin twee parkrangers die gelukkig verstand van auto's hadden.
Doordat we een bobbel iets te enthousiast genomen hadden was er een schakelaar omgeschoten die de benzinetoevoer stopt. Die schakelaar is bedoeld voor in het geval van botsingen en dergelijke).
Een van de heren wist de schakelaar snel te vinden en na minder dan 2 minuten werk startte de auto weer. :dance: :dance: :dance:

Dat was Opluchting met een hoofdletter 'O'.

We zijn nu inmiddels in Bishop en kunnen er achteraf om lachen.
Heb nog wel even gekeken en de auto mankeert verder niets gelukkig.

Groetjes

Bert & Hilda :beerchug:
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Autopech in Death Valley

Bericht door Petra/VS »

Jee, dat wil je inderdaad niet meemaken! Wat een geluk, dat die rangers zo'n autokennis hadden (zal wel vaker gebeuren daar, dan).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Dat is inderdaad een bekend probleem bij sommige moderne auto's, ik heb een poosje gewerkt op een bergingsauto, waarbij ook hulpverlening voor verzekeringen zat, maar regelmatig maakte wij dit mee, als iemand bijvoorbeeld heel hard over een stoeprand of verkeersdrempel vloog.(meestal om 4 uur in de nacht trouwens,vreemd)

is bedoeld om in geval van een ongeluk de brandstoftoevoer uit te schakelen om brand te voorkomen,maar bij sommige merken staat het wel erg scherp afgesteld.
Bertorelli
Amerikakenner

Achteraf dacht ik er ook aan, want ik had er wel eens over gelezen ergens.
Maar op zo'n moment schieten zulke dingen je nooit te binnen. :?

Wel dom dat ze niet even een lampje op het dashboard laten branden zodat je kan nakijken wat er fout zit.

We survived Death Valley in ieder geval....

Ze hebben hier in Bishop trouwens een heel aardige Hollandse warme bakker zitten.
Dus we gaan morgen even vers krentenbrood halen denk ik.

Have Fun

Bert & Hilda
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wat een heftig verhaal. Dat wil je toch echt niet meemaken. Wij hebben zo vaak al dirtroads gereden in de middle of nowhere en dat is dan ook mijn grote angst. Het is schitterend om te doen en je komt op de mooiste plekjes, maar ik moet er niet aan denken dat je iets overkomt in die afgelegen gebieden. Gelukkig viel dat voor jullie nogal mee en was het snel en gemakkelijk verholpen.

Veel plezier nog op jullie verdere trip.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Sow das wel even schrikken ja. Gelukkig is het allemaal goed gekomen en kunnen jullie er achteraf om lachen
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

hekkie schreef:Wat een heftig verhaal. Dat wil je toch echt niet meemaken. Wij hebben zo vaak al dirtroads gereden in de middle of nowhere en dat is dan ook mijn grote angst. Het is schitterend om te doen en je komt op de mooiste plekjes, maar ik moet er niet aan denken dat je iets overkomt in die afgelegen gebieden. Gelukkig viel dat voor jullie nogal mee en was het snel en gemakkelijk verholpen.

Veel plezier nog op jullie verdere trip.

Marjan
Eigenlijk zou je ook geen dirtroads of zelfs off-road moeten rijden zonder op zijn minst een portie basis autotechniek in je hoofd.
Zeker in de afgelegen parken waar je geen telefoonbereik hebt moet je jezelf een beetje kunnen redden vind ik.
Blijft natuurlijk lastig, met alleen een schroevendraaier en een zakmes, maar toch.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Een geluk bij een ongeluk dus! :D Gelukkig dat het allemaal mee viel want ik kan me voorstellen dat je op zo'n moment behoorlijk schrikt. Hebben jullie het een beetje vol kunnen houden dat uur in die hitte?

Als je naar Erik Schat's Bakkerij in Bishop gaat, kijk dan ook naar 'Sheepherders Bread'. Geen Nederlands brood maar wel verschrikkelijk lekker daar. :)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Dat is wel schrikken ja :o Gelukkig is alles goed afgelopen! Fijne reis nog!!!!
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik had het al in jullie reisverslag gelezen natuurlijk vanochtend.
Dat is ook mijn grote angst; ergens op een afgelegen plek rijden waar bijna niemand langskomt en dan autopech krijgen. Ik zou echt niet weten wat te doen.
In Death Valley is het natuurlijk helemaal geen pretje.

marjon
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik moet eerlijk zeggen dat dat wel een van de redenen is dat je mij niet zomaar in een huurauto op afgelegen dirt roads zal krijgen. Wat dat betreft is een huurjeep in Moab het meet gewaagde zo'n beetje voor mij.

Ik ben zonder insuline binnen een halve dag (als ik een beetje pech heb met mijn voorraad) doodziek, dus ik wil altijd wel op een of andere manier contact houden met de mensheid :wink:

Wel goed om te weten dat er zo'n schakelaar moet zijn trouwens. Onze eigen auto is erg laag en die schaaft nog weleens over een bobbel heen.

Have fun in Bishop (en Yosemite, neem ik aan?).
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Jeetje wat een spannend avontuur! Ik ben er ook wel eens bang voor dat zoiets kan gebeuren maar gelukkig werd het probleem voor jullie snel opgelost.

Véél plezier verder!

Sonja
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

Een tip die ik eens van een "local" kreeg.
Krijg je pech zet de motorkap open en BLIJF BIJ JE AUTO !.
Ook uit de vliegtuigen/helicopters wordt een open motorkap gezien en inderdaad stoppen de meeste andere automobilisten ook gelijk.
Blijf bij je auto, de kans dat je verdwaald is anders groot.
Neem vooral ook een paar liter water mee.

Knaapje
Laatst gewijzigd door knaapje op 20 sep 2009, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

knaapje schreef:en BLIJF BIJ JE AUTO !
Dat is een bekend advies - althans dat zou het moeten zijn. De grootste fout die mensen altijd maken is bij de auto weggaan. Er zijn voorbeelden te over van mensen die het toch niet langer aankunnen om bij de auto te blijven, en die dan erop uit trekken op zoek naar hulp. In de meeste gevallen loopt dat niet goed af.

Zowel in de zomer als in de winter geldt: nooit en te nimmer bij je auto weggaan; een auto wordt nog altijd sneller gespot dan een mensenlichaam...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Die weg naar de natural bridge die herinner ik me ook nog levendig.
Wij hebben daar eens gestaan met een kokende motor.
Maar remmen die niet werken is een heel ander verhaal.
Wat zullen jullie geschrokken zijn.
Die schrik heeft David mij ook eens bezorgd toen we de Schaeffertrail naar beneden reden.
Op een gegeven moment dacht hij ook dat de remmen het niet meer deden.
Ik weet niet of je de Schaeffertrail kent, maar daar wil je dat absoluut niet horen.
Ik was net aan het filmen maar had meteen de handrem beet.
Op de video zie je dan een hele tijd alleen mijn voeten :mrgreen: en hoor je wat angstkreten :oops:
Achteraf bleek het loos alarm te zijn omdat David niet gewend was om in een auto met ABS te rijden.
Gelukkig was jullie probleem ook gauw opgelost.
Ik snap wel dat de motor afsloeg omdat de brandstoftoevoer door dat kraantje afgesloten word, maar waarom deden de remmen het dan niet?
Wordt de toevoer van remvloeistof dan ook afgesloten?
Misschien een domme vraag, maar wat auto-motors betreft ben ik hartstikke blond.
Bertorelli
Amerikakenner

Wat is het toch een leuk land... :mrgreen:

We moesten trouwens ook erg lachen toen we even later een bord met 'icy road' tegen kwamen in Death Valley.
Als je dan van de dorst dreigt dood te gaan, kun je altijd nog het ijs van de weg likken :mrgreen:
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Als de motor afslaat werken gelijk dingen zoals rembekrachtiging en stuurbekrachtiging niet meer. Je kunt dan nog wel remmen maar je moet dan heeeeel hard trappen en het sturen gaat heel zwaar
beautiful freak
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door beautiful freak »

Ik wens dat wij hetzelfde konden zeggen.
Gisterenmiddag zei onze auto in Death Valley opeens boem en het was gedaan met rijden.
Een EXTREEM geluk bij een ongeluk was dat het gebeurde vlak voor het Visitor Center in Furnance Creek dus we waren "veilig". Gelukje 2, er was nog een kamer vrij in de The Ranch (weliswaar aan 500 dollar per nacht :sadcry: maar kinderen superblij want zeer goeie wifi). Gelukje 3, blij dat we de full-option verzekering van Sunny Cars hadden.
Auto is gisterenavond weggetakeld maar het is niet eenvoudig om hier vandaag een taxi/Uber te krijgen zodat we naar het eerstvolgende Alamo Rental CarCenter kan gaan om onze reis verder te zetten. Uber komt nt tot hier dus Alamo belt nu rond om een taxi tot hier te krijgen.
Te denken dat we gisterenavond normaalgezien gingen trouwen in Las Vegas. :sadcry:

Iemand hiermee ervaring?
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

beautiful freak schreef:
10 aug 2023, 18:54
Gelukje 3, blij dat we de full-option verzekering van Sunny Cars hadden.
wat heeft Sunny cars precies voor jullie gedaan dan, met betrekking tot die verzekering? Alamo is de partij die jullie van een werkende auto moet voorzien, dit doen ze ook zonder enige "full-option" verzekering.
beautiful freak
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door beautiful freak »

Ik heb me inderdaad verkeerd uitgedrukt, Alamo probeert nu alles te regelen.
Met nadruk op "proberen" want na 90 minuten nog steeds geen update over wanneer er hier een taxi ons gaat oppikken om ons naar de bewoonde wereld te brengen.
We bellen elk 30 minuten naar Alamo but "they are working on it :sadcry:)

Aan de receptie helpen ze mee maar ze zeiden ons dat er 2 weken geleden iemand 3d heeft moeten wachten vooraleer ze weg geraakten dus we zitten hier mss wel nog een tijdje vast :sadcry:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer