Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat als je je vliegtuig mist?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Jez
Amerikafan

Wat als je je vliegtuig mist?

Bericht door Jez »

In het kader van "van andermans blunders kun je leren" :

Uit eigen - zeer recente - ervaring kan ik vertellen wat er gebeurd als je je vliegtuig hebt gemist. In ons geval de terugvlucht. Misschien handig te weten, mocht er nog eens iemand (door eigen schuld) z'n vlucht missen.

De reden dat we het misten is enorm blond en geheel aan mij te wijten :oops: :oops:

We zouden om 1 uur pm vanaf LAX vertrekken met United, via Chicago naar Amsterdam. Dus om half 8 opgestaan, om 8.45 uit Lakewood, CA vertrokken naar LAX. De entrance naar de 105 niet gezien (die hebben we tenslotte nog maar 5 x ofzo genomen, die week) dus Lakewood Blv nog eens op en neer gereden. Ik zeg voor de grap tegen mijn man "Zal je zien dat we ook nog 1 van onze vluchten missen"............

Even voor 10 waren we bij Dollar om de huurauto in te leveren en dankzij de shuttle waren we netjes om 10 uur / 10.15 am aan het inchecken. Ik voer het ticketnummer in bij de zelf-incheck-balie en krijg de melding: "Please pick up the phone for assistance". Okee. Onderin het scherm zie ik staan: "Too late for check-in". Too late? Hoezo?? We vliegen toch pas om 1 uur???

Nee dus. Ik heb me volledig vergist; we zouden nu moeten boarden voor onze vlucht van 11 uur........... Dom, dom, dom! Ik heb de hele tijd 1 uur in mijn hoofd gehad. Heb de dag ervoor nog gebeld om de tijden & vluchtnummers te controleren. Toen zei de computermeneer ook vast minstens een paar keer "11 uur" maar dat heb ik blijkbaar niet gehoord. Tja, en nu? We moeten "reboarden", dus naar een andere balie. Dit gaat heel veel geld kosten, denken we nog. Daar gaat mijn verjaardagskado............ De dame van United is heel aardig en gaat kijken wat ze voor ons kan doen. Omdat we internationaal vliegen èn een V-ticket hebben (ik geloof dat dat een bepaalde voordelige klasse is) moeten we persé dezelfde route volgen. De optie die er was om met Lufthansa dezelfde middag nog te vertrekken, gaat dus niet door. We kunnen pas morgen weg, zelfde vluchten, zelfde tijden. Dat besluiten we te doen. En dan: wat gaat dit grapje ons kosten? Dat valt ons reuze mee: $121,- per persoon. We kunnen zelfs nog kiezen voor een eerdere vlucht uit Los Angeles, waardoor we in Chicago een uur langer hebben om over te stappen. Daar hadden we anders maar krap een uurtje voor, dus we nemen morgen de vlucht van 10 uur. De United-dame zegt nog eens met klem dat we om 10 uur vliegen, dus dat ik VROEG moet opstaan.

Gelukkig, dit is geregeld, en niet zo gruwelijk duur als waar we bang voor waren. We houden ons maar voor dat dit een reden moet hebben, eerst de entrance naar de snelweg missen, vervolgens onze vlucht. Misschien zijn we wel aan een vreselijke ramp ontsnapt. En het extra geld? Ach, als we Economy Plus hadden bijgekocht, dan waren we ook ongeveer dit bedrag kwijt geweest.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Las ik in een andere topic niet dat je nog ergens een afslag gemist had... :wink:

Hebben jullie je de laatste dag nog wat kunnen vermaken? De huurauto was natuurlijk al ingeleverd. Moest alles nu met de taxi?

Roland 8)
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
DPlane13
Amerika-ontdekker

Bericht door DPlane13 »

Dan mag je je gelukkig prijzen met het feit dat ze je zo'n goedkope uitweg boden. Wettelijk gezien heeft een airline in principe geen verplichting om zoiets te doen (alhoewel velen passagiers denken van wel) dus was dit duidelijk een zaak van courtesy. (vanwege mijn studie heb ik o.a. aviation law lessen)
Toen ik een paar jaar geleden van Vancouver, BC naar St. Louis vloog en een tussenstop in Phoenix had miste ik mijn connectie door het feit dat ze in Vancouver langer aan de gate stonden dan verwacht. Ze hadden nml. niet voldoende jet-fuel aan boord :roll:
Eenmaal in Phoenix aangekomen kreeg ik en een business class upgrade for the vlucht naar St. Louis de volgende dag EN ik kreeg een gratis verblijf in een 5 sterren klasse hotel lol ...het eten in het hotel was alleen zo duur dat ik maar een simpele hamburger voor roomservice bestelde :lol:
Jez
Amerikafan

Bericht door Jez »

Coyote schreef:Las ik in een andere topic niet dat je nog ergens een afslag gemist had... :wink:
Ja, maar dat was een ander jaar, andere vakantie.........
Hebben jullie je de laatste dag nog wat kunnen vermaken? De huurauto was natuurlijk al ingeleverd. Moest alles nu met de taxi?

Roland 8)
We hebben ons best goed vermaakt. We hadden inderdaad geen huurauto meer, dus weer een andere gehuurd voor 1 dag. We kregen de Dodge Durango en dat was wel een hele fijne auto!

Verder hadden we meteen nichtlief in Lakewood gebeld, of we nog een nacht mochten blijven slapen, en dat was goed. Waar zij en haar man hun bedrijf hebben is elke woensdagavond een classic car show en dankzij het missen van onze vlucht konden we daar nu naartoe!
Jez
Amerikafan

Bericht door Jez »

DPlane13 schreef:Dan mag je je gelukkig prijzen met het feit dat ze je zo'n goedkope uitweg boden. Wettelijk gezien heeft een airline in principe geen verplichting om zoiets te doen (alhoewel velen passagiers denken van wel) dus was dit duidelijk een zaak van courtesy. (vanwege mijn studie heb ik o.a. aviation law lessen)
Dat viel ons dus ook reuze mee! We hadden echt verwacht dat dit klauwen met geld zou gaan kosten, dus we waren prettig verrast. Het was tenslotte onze (mijn) eigen stomme schuld.

Ik kom er trouwens net pas achter dat er een topic "Missers/blunders" bestaat............... Sorry!
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

Jez schreef:
Dat viel ons dus ook reuze mee! We hadden echt verwacht dat dit klauwen met geld zou gaan kosten, dus we waren prettig verrast. Het was tenslotte onze (mijn) eigen stomme schuld.
En nog wel met United ook!! Toen wij drie jaar terug met United naar Amsterdam vlogen, werd het eerste gedeelte van de vlucht door United geanuleerd vanwege slecht weer. Toen heeft United de rest van onze vlucht ook maar geannuleerd (heen en terug) en een nieuwe geboekt met het eerste gedeelte via American Airlines, en geen boarding card voor zijn zoon willen uitprinten want die was een 'schoot baby', wat als gevolg had dat we overal, maar dan ook OVERAL voor de 'speciale' security check werden uitgekozen. Het was December 2002, en iedereen was nog erg paranoide maar de security systemen waren nog niet verbeterd. Mijn zoon was net 5 maanden, dus we hadden de dubbele kinderwagen (nee mevrouw, die mag ABSOLUUT niet door het poortje. U kunt er tenslotte een AK-47 in verstopt hebben. U moet de bagage er allemaal uithalen en alles moet door de machine. Nee, mevrouw uw zoon hoeft NIET door de machine.)

Ze hadden ons ook zo weinig tijd in Chicago gegeven dat we daar onze verbinding misten toen we 40 minuten vertraging hadden (dankzij een erg onvriendelijke UA medewerker die ronduit weigerde de gate te bellen 30 minuten voor het vertrek van de vlucht, en we moesten nog van de ene kant naar de andere kant van O'Hare airport wat ongeveer op een kleine mijl uitkomt)

Ik ben toen trouwens wel onder de indruk gekomen van de security in Heathrow, waar de kinderwagen WEL door het poortje mocht, en we ook de tassen er niet uit hoefden te halen.

Toen hebben ze ook nog onze bagage door Frankfurt gestuurd in plaats van London zodat het pas de volgende dag bij het hotel aankwam. En dat was alleen de heenweg nog maar.

Het was een ramp, en niet de eerste keer dat ik een slechte ervaring had met United. Dus als ik het kan verhinderen vlieg ik geen United meer.

Gelukkig dat jullie ervaring een stuk beter was.

Margaret
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer