Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Van Shenandoa naar Great Smokey Mountains
Van Shenandoa naar Great Smokey Mountains
Een vraag :
In de planning van onze 2010 reis zitten oa. Shenandoa NP en GSM NP.
Op de route moet sowieso een tussenstop zitten anders wordt het me een te lange rit (600 km)
Vraag :
1. Graag een route advies
2. Welke tussenstop is aan te raden na zo'n 400 km
3. We willen een hotel nemen vlak na GSM. Welke plaats is aan te raden ?
Wederom vast dank voor alle suggesties
Groet,
Hans
In de planning van onze 2010 reis zitten oa. Shenandoa NP en GSM NP.
Op de route moet sowieso een tussenstop zitten anders wordt het me een te lange rit (600 km)
Vraag :
1. Graag een route advies
2. Welke tussenstop is aan te raden na zo'n 400 km
3. We willen een hotel nemen vlak na GSM. Welke plaats is aan te raden ?
Wederom vast dank voor alle suggesties
Groet,
Hans
-
Reny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Re: Van Shenandoa naar Great Smokey Mountains
Hallo Hans,
wij zijn vandaag teruggekomen van onze reis naar het Zuidoosten.
We zijn gestart in Washington, hebben een stuk Skyline Drive (Shenandoah) gereden en een heel lang stuk Blue Ridge Parkway.
Eerlijk gezegd vonden wij Shenandoah een beetje tegenvallen. We hebben hem niet helemaal gereden.
Het is er prachtig maar wij vonden de Blue Ridge Parkway veel mooier.
De Great Smoky Mountains echter was het hoogtepunt van onze reis. (we hebben in 4 dagen tijd meer dan 40 beren gezien!)
Wij hebben gelogeerd in Lexington VA en 2 nachten in Boone/Blowing Rock NC en 1 nacht in Ashville NC.
De eerste rit van DC naar Lexington was goed te doen.
De tweede dag was eigenlijk veel te lang. Ik zou proberen een overnachting ertussen te nemen.
Roanoke VA ligt niet ver van de Blue Ridge Parkway. Het ligt er uiteraard ook aan hoeveel dagen je tijd hebt en wat je wilt doen.
Voor verdere info heb je misschien iets aan ons reisverslag.
http://washingtonandthesmokies.blogspot.com/
Groetjes,
Reny
wij zijn vandaag teruggekomen van onze reis naar het Zuidoosten.
We zijn gestart in Washington, hebben een stuk Skyline Drive (Shenandoah) gereden en een heel lang stuk Blue Ridge Parkway.
Eerlijk gezegd vonden wij Shenandoah een beetje tegenvallen. We hebben hem niet helemaal gereden.
Het is er prachtig maar wij vonden de Blue Ridge Parkway veel mooier.
De Great Smoky Mountains echter was het hoogtepunt van onze reis. (we hebben in 4 dagen tijd meer dan 40 beren gezien!)
Wij hebben gelogeerd in Lexington VA en 2 nachten in Boone/Blowing Rock NC en 1 nacht in Ashville NC.
De eerste rit van DC naar Lexington was goed te doen.
De tweede dag was eigenlijk veel te lang. Ik zou proberen een overnachting ertussen te nemen.
Roanoke VA ligt niet ver van de Blue Ridge Parkway. Het ligt er uiteraard ook aan hoeveel dagen je tijd hebt en wat je wilt doen.
Voor verdere info heb je misschien iets aan ons reisverslag.
http://washingtonandthesmokies.blogspot.com/
Groetjes,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wat een heerlijk verslag. Fijn om te lezen, wij gaan volgende jaar ook die kant op. Is GSM een beetje te doen met een grote camper? Eh, eigenlijk met twee grote campers achter elkaar.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Reny, welkom terug. Ik vond het erg leuk jullie live te volgen en heb genoten van het verslag en de foto's en ik was stik jaloers door al die beren die jullie gezien hebben....
Marjan
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Zoveel beren op de weg............
Prachtig verslag ! Mijn voorlopige plan is als volgt :
- Washington - Shenandoa NP ( Skyline Drive ) - 1 dag -
- Shenandoa NP - Ranaoke - 1 dag -
- Ranaoke - Gatlinburg. Als je de Blue Ridge Parkway neemt dan ben je 12 uur onderweg
Welk deel van de Blue Ridge Parkway mag je zeker niet missen ( als je maar een deel wilt doen, net als jullie )
We plannen 2 dagen in de Great Smokies maar na lezing van jullie "beregoeie" verslag konden dat er wel eens drie worden...
Prachtig verslag ! Mijn voorlopige plan is als volgt :
- Washington - Shenandoa NP ( Skyline Drive ) - 1 dag -
- Shenandoa NP - Ranaoke - 1 dag -
- Ranaoke - Gatlinburg. Als je de Blue Ridge Parkway neemt dan ben je 12 uur onderweg
Welk deel van de Blue Ridge Parkway mag je zeker niet missen ( als je maar een deel wilt doen, net als jullie )
We plannen 2 dagen in de Great Smokies maar na lezing van jullie "beregoeie" verslag konden dat er wel eens drie worden...
. We willen een hotel nemen vlak na GSM. Welke plaats is aan te raden ?
GSMNP is heel mooi. Wil je rust dan zou in naar Townsend gaan. Wil je drukte en heel vel mensen on je heen, Kies dan voor Gatlinburg.
Een mooi hotel/Logde in Townsend is bv. Dancing Bear Lodge of Valley View Lodge of Blackberry Farms. Maar er zijn er nog veel meer.
Ergens staat een verslag van het gebied hier op AllesAmerika.
Ga over een uurtje naar Tremont in GSMNP, bestaat 45 jaar en ik mag lekker verslag doen.
GSMNP is heel mooi. Wil je rust dan zou in naar Townsend gaan. Wil je drukte en heel vel mensen on je heen, Kies dan voor Gatlinburg.
Een mooi hotel/Logde in Townsend is bv. Dancing Bear Lodge of Valley View Lodge of Blackberry Farms. Maar er zijn er nog veel meer.
Ergens staat een verslag van het gebied hier op AllesAmerika.
Ga over een uurtje naar Tremont in GSMNP, bestaat 45 jaar en ik mag lekker verslag doen.
rijocaer
Reny schreef: De Great Smoky Mountains echter was het hoogtepunt van onze reis. (we hebben in 4 dagen tijd meer dan 40 beren gezien!)
Moet dit even kwijt.
Dit is niet alleen jullie, maar zovelen touristen. Cades Cove is een prachtig natuurgebied met meer dan 1000 WILDE zwarte beren.
Deze beren zijn niet die lieve zachte beertjes die je in de speelgoed winkel koopt. Dit zijn de echte en LEVENS GEVAARLIJK!
Het komt voor, meer dan je denkt, dat een beer een mens aanvalt, verwond of dood en er een maaltijd van maakt. Valt een beer een mens aan, dan is het 9 van de 10 keer de schuld van de mens. Ze komen te dicht bij, vooral als ze jongen hebben, voelen zich in een hoekje gedrukt. Ook worden ze bekogeld met stenen. Mensen laten eten, zelfs de kleine resten zoals een klokhuis, achter en de beer lust dit wel. Zo komen ze steeds meer in contact met mensen en leren ze dat er eten te halen valt. Tot het eens mis gaat.
Dan wordt er een klacht ingedient bij de park wachter en wat gebeurt er dan?....Een doods vonnis voor de beer. Voor twee of drie jaar terug is een meisje van 6 gedood door een beer. Waarschijnlijk was de beer opgejaagt door mensen een eindje verder op. Vallen werden geplaatst en een beer gevangen. Helaas was het de verkeerde beer die gedood werd en moesten ze het nog eens doen. En dat gaat door tot de juiste beer wordt gevangen en gedood.
Mensen die zo dicht bij de beren willen komen, er naar toe lopen en wat dan ook vermoorden de beren. zij zijn het die het die hun leven verliezen. Ik zie ze zelf ook vaak als ik in de bergen ben. Ben ik alleen ergens aan het lopen dan respecteer ik het wilde leven. Ga voor een beer uit de weg en er zeker niet achteraan. Was in het voorjaar ook in Cades Cove en zo vanaf mijn auto een beer kunnen volgen tot dat een man en zijn dochter van dicht bij wel eens wat foto's wilden nemen. Ben niet bang m ze tegen te houdenen heb er dus ook wat van gezgt.
GA AUB NOOIT ACHER EEN BEER AAN! Zitten ze in de bomen of lopen ze in het veld, nemm dan van uit of naast je auto een foto. Laat ze verder met rust. Wij wonen in hun leefgebied.
Laatst gewijzigd door hekkie op 21 sep 2009, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote grotendeels verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote grotendeels verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
rijocaer
Ook wij waren nog niet zo lang geleden in deze omgeving.
Op 1 dag zijn we vanuit Washington door het Shenandoah NP naar het plaatsje Natural Bridge gereden, waar we in een cabin op een leuke/mooie campground sliepen.
De volgende dag hebben we de Natural Bridge bezocht en zijn we via een een stuk Blue Ridge Parkway naar Boone gereden, waar we weer op een campground sliepen.’s Avonds hebben we heerlijk gegeten bij de Dan’l Boone Inn.
We hebben maar 1 nacht in Boone geslapen, maar zo op het eerste oog vonden wij Boone een leuk, gezellig plaatsje.
Voordat we de volgende dag naar Gatlinburg reden hebben we nog Grandfather Mountain bezocht.
Hierna weer gedeeltelijk over de Blue Ridge Skyway naar Gatlinburg gereden. Hier hebben we 2 nachten overnacht. Gatlinburg en Pigeon Forge vonden wij (afschuwelijk) druk en toeristisch. Ik zeg het niet snel maar dit is een plek waar ik niet meer naar toe wil, wij vonden er niet veel aan.
Dit komt waarschijnlijk door de samenloop van omstandigheden, we hadden geen fijn hotel, stonden constant in de file, en hebben geen een beer gespot. (gingen naar Cades Cove terwijl dit op die dag gesloten was
)
Wij vonden de hele omgeving veel van hetzelfde, veel dichte bossen met natuurlijk wel mooie uitzichtspunten, maar een beetje eentonig. Hierdoor hebben de Great Smokies ons niet echt kunnen bekoren, hierbij wil ik natuurlijk wel opmerken dat dit onze persoonlijk ervaring was,van een ervaring maar een heel kort bezoek in die omgeving, een momentopname. Zelf zou ik dit gebied (en dan een andere overnachtingsplek)nog wel eens een “kans” willen geven, of de rest van de familie dat wil betwijfel ik.
Op 1 dag zijn we vanuit Washington door het Shenandoah NP naar het plaatsje Natural Bridge gereden, waar we in een cabin op een leuke/mooie campground sliepen.
De volgende dag hebben we de Natural Bridge bezocht en zijn we via een een stuk Blue Ridge Parkway naar Boone gereden, waar we weer op een campground sliepen.’s Avonds hebben we heerlijk gegeten bij de Dan’l Boone Inn.
We hebben maar 1 nacht in Boone geslapen, maar zo op het eerste oog vonden wij Boone een leuk, gezellig plaatsje.
Voordat we de volgende dag naar Gatlinburg reden hebben we nog Grandfather Mountain bezocht.
Hierna weer gedeeltelijk over de Blue Ridge Skyway naar Gatlinburg gereden. Hier hebben we 2 nachten overnacht. Gatlinburg en Pigeon Forge vonden wij (afschuwelijk) druk en toeristisch. Ik zeg het niet snel maar dit is een plek waar ik niet meer naar toe wil, wij vonden er niet veel aan.
Dit komt waarschijnlijk door de samenloop van omstandigheden, we hadden geen fijn hotel, stonden constant in de file, en hebben geen een beer gespot. (gingen naar Cades Cove terwijl dit op die dag gesloten was
Wij vonden de hele omgeving veel van hetzelfde, veel dichte bossen met natuurlijk wel mooie uitzichtspunten, maar een beetje eentonig. Hierdoor hebben de Great Smokies ons niet echt kunnen bekoren, hierbij wil ik natuurlijk wel opmerken dat dit onze persoonlijk ervaring was,van een ervaring maar een heel kort bezoek in die omgeving, een momentopname. Zelf zou ik dit gebied (en dan een andere overnachtingsplek)nog wel eens een “kans” willen geven, of de rest van de familie dat wil betwijfel ik.
Was je op een woensdag of zaterdag ochtend bij Cades Cove?
Dan is het inderdaad tot 10 uur gesloten voor automobilisten, maar open voor voetgangers en fietsers.
zo af en toe is het gesloten als ze aan het verbranden zijn, gras velden en ondergroei, maar geloof niet dat zedat dit jaar hebben gedaan. Dus waarom het gesloten was ?
Dan is het inderdaad tot 10 uur gesloten voor automobilisten, maar open voor voetgangers en fietsers.
zo af en toe is het gesloten als ze aan het verbranden zijn, gras velden en ondergroei, maar geloof niet dat zedat dit jaar hebben gedaan. Dus waarom het gesloten was ?
rijocaer
We waren er op zaterdagochtend (zie verslag ) en ik had van te voren veel gegooglet en gelezen, alleen dit heb ik waarschijnlijk over het hoofd gezien
.
-
Reny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Jolanda,
ik ben het helemaal met je eens.We zijn al een aantal keren in Yellowstone geweest en weten hoe we om moeten gaan met beren in hun natuurlijke omgeving.
Het viel mij wel op dat de Parkrangers in de Smokies veel relaxter waren dan in Yellowstone.
In Yellowstone wordt (gelukkig) nog meer rekening met wildlife gehouden dan in de Smokies.
Ik vind het echter onnodig om slechts vanuit je auto foto's te maken. Als je te voet of op de fiets Cades Cove in kunt lijkt het me niet meer dan logisch dat je je auto bij een pullout of op een parkeerplaats kunt zetten om zo op (toch) veilige afstand foto's te maken.
Reny
ik ben het helemaal met je eens.We zijn al een aantal keren in Yellowstone geweest en weten hoe we om moeten gaan met beren in hun natuurlijke omgeving.
Het viel mij wel op dat de Parkrangers in de Smokies veel relaxter waren dan in Yellowstone.
In Yellowstone wordt (gelukkig) nog meer rekening met wildlife gehouden dan in de Smokies.
Ik vind het echter onnodig om slechts vanuit je auto foto's te maken. Als je te voet of op de fiets Cades Cove in kunt lijkt het me niet meer dan logisch dat je je auto bij een pullout of op een parkeerplaats kunt zetten om zo op (toch) veilige afstand foto's te maken.
Reny
Onze verslagen:
veilige afstand is wat anders dan er naar toe lopen. Ik onmoet zevaak genoeg in de back country, maar ga rustig terug, achteruit lopen en geef ze de ruimte.
rijocaer
-
eelde1904
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Misschien vindt je iets van je gading op ons verslag.
Overigens, in de hefst is het er erg mooi en niet te koud
http://www.honest.nl/reis%20usa%202002/
Overigens, in de hefst is het er erg mooi en niet te koud
http://www.honest.nl/reis%20usa%202002/
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooi verslag Eelde! Ik zit met plezier te lezen.
Ik lees net dat jullie een tunnel bij de Blue Ridge Parkway niet konden nemen met de camper? Wij willen volgend jaar van Asheville naar Boone via de Blue Ridge Parkway. Weet je waar we dan in de problemen zouden kunnen komen of kunnen we dat terug vinden op een of andere website?
Ik lees net dat jullie een tunnel bij de Blue Ridge Parkway niet konden nemen met de camper? Wij willen volgend jaar van Asheville naar Boone via de Blue Ridge Parkway. Weet je waar we dan in de problemen zouden kunnen komen of kunnen we dat terug vinden op een of andere website?
-
eelde1904
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Het mag zijn dat het in de jaren is veranderd met de hoogte van de tunnels.nieuwenoord schreef:Mooi verslag Eelde! Ik zit met plezier te lezen.
Kijk hier even misschien helpt dit
http://www.blueridgeparkway.org/blue_ri ... unnels.htm
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dank je, handige link!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties